Manuel klima,manuel vites candır..
merhaba bende 1.4 evo dualogic punto yarı otomatik kullanıcısıyım . daha evvel citroen yarı otomatigi kullanan biriydim memnun değildim ama bu araçtan tavsiye üzerine tereddüt etmeden aldım . gerçekten iyiki de almışım vites geçişlerini yarı otomatik olsa da hisettirmiyor ve az yakıt tüketimi sağlıyor . benzinli olmasına rağmen . hasar konusunda herkez bişey der saygımız sonsuz ama bence test ederek alınız kafanızda soru işareti olmaması çok önemli. hakkınızda hayırlısı olsun.
Manuel klima,manuel vites candır..
Benim Grande Punto aracım dualogic yani yarı otomatikti. Beni 2 kere yolda bıraktı.
Arabayı sıfır almıştım ve 10.000 km de yaptı. Arabayı hiç hor kullanmadım bakımlarını yetkili serviste yaptırdım. Şansızlık diyelim. Ama bu problemi yaşayan çok insan oldu bu forumda.Şimdi jetta dsg kullanıyorum. Grande Puntonun otomatik vitesiyle karşılaştırma yapmak imkansız. Çünkü dsg 7 ileri punto 5 ileri. Puntoda 5-6 devirlerde 2-3 atardı arabayı bas bas bağırırdı. Şimdi karşılaştırınca gerçekten çok başarısız. Bunlar benim görüşümdür.
Punto rakiplerine göre başarılıdır ama ben otomatik vitesini tercih etmezdim.
6 senedir dualogic punto kullanıyorum üstelik 268bin de şuan. tek bir sıkıntı sorun çıkarmadı. ama insanlar atıp tutmaktan bıkmadı. hiç almayan binmeyen adam "alma sorunlu" diyor.
alın kardeşim. gidin alın. bu fiyatlarda her otm. şanzımana sorunlu diyolar zaten.
alla alla. adamı sinirlendiriyonuz.
öneriyorum, alın.
DSG çok sorunlu ve şaibeli bir şanzımandır ama. Kuzenim Doğuş'un yedek parça deposunda teknisyendir. Kendisi "Tsi alacaksan manuel al,Tdi alacaksan DSG olabilir" diyor.Ayrıca şirkette EDC'li Megane Sporttourer ve DSG'li TDİ Jetta kullanıyorum.Açıkçası benim bravonun pedal-şanzıman ve motor tepkisi hepsinden kuvvetli. Ayrıca Jetta'da biliyorsun gaz pedalı altında ufak bir düğme vardır.gazı diplediğinde seni koltuğa yapıştırmasını beklersin ama o sadece 4 vitese düşüyor
Ne Punto'da nede Bravo'da sıkıntı yaşamadım.Bu arada 77'lik benzinli dualogic ile 90'lık dizel dualogic vitesin kullanım zevkleri bambaşkadır![]()
2007 GRaNDe PuNTo M.JeT 3K 90 HP Emotion DuaLogic ( Egzotik Kırmızı).. *SOLD*
2011 BRaVo M.JeT 120 HP Dynamic Plus DuaLogic + AK + SK ( Lav Kırmızı).. *SOLD*
2013 Mini Cooper R60 Countryman 'S' ALL4 / White & Black
YeTiŞeMeZSeN eL SaLLa..![]()
DSG de sorun çıkarabilen bir şanzıman türüdür zaten hiç sorun çıkarmaz demek de doğru değil. Diğer markaların otomatiklerine göre daha az sorun çıkaran bir otomatik vites türüdür demek daha doğru olur. Dsg nin kullanım rahatlığıyla Puntonun dualogicin karşılaştırıp da puntonun ki daha rahat diyen ilk size rastladım. Bravoyu bilemiyorum hiç kullanmadım dediğiniz onun için geçerli olabilir. Birde mantık olarak 7 vitesli bir araçla 5 vitesli bir aracı karşılaştırmak zaten tamamen yanlış.Doğuştan oto aldığınız zaman bakımlarını doğuş otoda yaptırırsanız aracınız garanti kapmasından çıksa bile genelikle ya ücretsiz yada çok az bir ücretle değişimini yaparlar sanırım kuzeniniz bunu söylemeyi unutmuş. Birde garanti süresi dolmuş ama üretim hatası sebebiyle arıza yapan fiat araç sahiplerinin yüzde kaçı mahkemelik olmuş forumdan bir kontrol edin isterseniz.
Benim de doğuşta çok yakın tanıdıklarım var bana tavsiyeleri DSG den yana oldu. Puntoyu çıkıp da hiçbir zaman kötülemedim ama teyzemin de benimle birlikte aldığı otomatik puntosu bile vites arızası yaptıysa bu sorun oranın çok yüksek olduğuna bende kanaat getiriyor. Yinede tercih meselesi kimisinin otomatik puntosu 200,000 km bile gelip tık etmiyor ona da birşey diyemeyiz.
Zaten gerekli detaylı açıklamalar yapılmış, ben de yineleyeceğim; dualogic Punto öneririm.
DSG ile kıyaslamak ise pek adil olmamış. DSG'nin kullanım rahatlığı, tepki süresi vs. Dualogic'le kıyaslanmaz. Elbette ki DSG daha iyi. Ha arıza yaparsa fena tabii kiBizim şirketteki 1,5 yaşındaki dizel Jetta'nın şanzımanı arıza verdi mesela geçen hafta. Vitese geçmiyormuş araç. Komple şanzıman değişti garantiden. Garantide olmasaydı 14bin TL fatura çıkarmışlardı.
Bir de elbette teknik detaylarını bilmiyorum ama mantığım dizel DSG'nin benzinli DSG'den daha çabuk bozulabileceğini söylüyor yüksek torktan ötürü.
Bu arada bizim şirket aracı büyük ihtimalle tam durmadan ileri-geri vites değiştirmekten ve aşırı kötü gaz-fren kullanımından (zırt pırt gaz-fren-gaz-fren) bozuldu, benim tahminim bu yani. O yüzden biraz daha özenli kullanmakta fayda var tüm yarı otomatik şanzımanları.
Aynen katılıyorum. bizim yarı otomatikleri tam otomatiğe göre daha yumuşak kullanmak gerekir. ayrıca vitese gerektiğinde elle müdehale ederek hem debriyajı hemde robotu yormamak gerekir. biraz da her araba da olduğu gibi aracı tanımak ve alışmak lazım.
dsg ile yani jetta ile karşılaştırmak anlamsız zaten arada büyük bir fiyat farkı var. sadece şanzıman değil o aracın herşeyi bizim araçlardan daha yüksek tabiki daha konforlu ve performanslı olucak. aynı motor ve kalitede iki araç olsa belki bir kıyaslama yapılabilir.
See you in the future, if there is one...
Erdem bey katılıyorum katılıyorum ama gülmekten katılıyorum sizecevap vermek adına o kadar saçmalamışsınız ki.. Lütfen yukarıda sizin ve benim yazdıklarımı iyi okuyun.Diğer okumadan yorum yapan arkadaşlarda iyice okusun.. Punto ile Jetta'yı ben değil Erdem Bey karşılatırmış 5 ile 7 ileri viteste kendisi bahsetmiş..( DOĞRU MU? ) Ayrıca ben bravodan bahsettim ve söylediklerimin arkasındayım.. hele Erdem bey'in yazdıklarını bir bakalım?
1) "DSG de sorun çıkarabilen bir şanzıman türüdür zaten hiç sorun çıkarmaz demek de doğru değil. Diğer markaların otomatiklerine göre daha az sorun çıkaran bir otomatik vites türüdür demek daha doğru olur."Yanlış tüm modellerinde sıkıntılı ve uzun zamandır nükseden bir arızalı şanzıman,ayrıca VW'in bu kronik arızayı kabul ettiğini sanırım bilmiyorsunuz.
2)"Dsg nin kullanım rahatlığıyla Puntonun dualogicin karşılaştırıp da puntonun ki daha rahat diyen ilk size rastladım. Bravoyu bilemiyorum hiç kullanmadım dediğiniz onun için geçerli olabilir. Birde mantık olarak 7 vitesli bir araçla 5 vitesli bir aracı karşılaştırmak zaten tamamen yanlış." Bunların hepsini siz yazmışsınız ben bu konuda birşey zaten söylemedim.kendi yazdıklarınızı kendiniz muhalefet etmişsiniz..Bu arada birde Bravoyu kullanın sonra yorum yazın.
3)"Doğuştan oto aldığınız zaman bakımlarını doğuş otoda yaptırırsanız aracınız garanti kapmasından çıksa bile genelikle ya ücretsiz yada çok az bir ücretle değişimini yaparlar sanırım kuzeniniz bunu söylemeyi unutmuş."Kuzenim söylediği ama burada yazamıyacağım VW ve Doğuşla ilgili o kadar şey varki,ayrıca Doğuş'tan araba almakla ve garanti ile yazdıklarınızı bence yaşayıp siz de görün.Öyle söylendiği gibi değil gördüğüm ve sahit olduğum çok olay var.Ayrıca Müşteri memnuniyeti ve garanti konusunda Fiat VW'den 5 gömlek üstündür.(Değiştirdiği ve kabullendiği arızalarda)
Neyse konuyu çok uzatmak istemezdim arkadaşlar ancak yazdıklarımın yanlış anlaşılıp farklı uçlara çekilmesi beni kızdırdı açıkçası..Yazmadığım bir konuda eleştiri almakta çok hoş olmadı.En kötüsü yazılanların iyice okunmadan cevap olsun diye yazılmış olması.. Gördüğüm kadarıyla da arabalardan fazla anlamayan kişilerin yaptığı yorumlar amacına maalesef ulaşmıyor..
'Sürç-i lisan ettiysem affola'
2007 GRaNDe PuNTo M.JeT 3K 90 HP Emotion DuaLogic ( Egzotik Kırmızı).. *SOLD*
2011 BRaVo M.JeT 120 HP Dynamic Plus DuaLogic + AK + SK ( Lav Kırmızı).. *SOLD*
2013 Mini Cooper R60 Countryman 'S' ALL4 / White & Black
YeTiŞeMeZSeN eL SaLLa..![]()
sakın bulaşmayın derim fiatın otomatiğine şimdi burada fiat fanatikleri kızabilir yok atıp tutmayın falan ama doğrusu bu adam size güvenip alıcak yarın bozulcak siz vercekmisiniz 6bin lira hani ne oldu?bozuldu deyince ...bildigin düz vitesi robot değiştiriyor tam otomatigi yok...bi bozuldumu 6-7 bin liralık yeni robot masrafı var...ve çok sık bozuluyor...tabi duz vitesten yinede zevklidir..arkadasta alfa var 156 2 litrelik ayni triptonik robot degistiriyor bozuldu 3500lira degistirdi oda...vw dsg dandik demişler yukarıda o kişiler bi triptonik alfaya veya fiata binsin bide vw otomatiğine ozaman kendileri farkı anlicaktır zaten ama kimse yordum ekşi demez yine benimki daha iyi der adam...bendede vw 2001 passat 5 ileri tam otomatik ve triptonik var dsg değil ama çift kavramalı vites geçişlerini anlamıyorsun hiç aynı model 525d var arkadaşta kaç kişi seninki daha seri geçiyor vitesleri diyor tabi yeni bmwlerde artık 8 vites otomatiği..puntomu ise boşuna manuel tercih etmedim...serviste çalışan arkadaşlarım bile tavsiye etmiyor...bu arada corsamızda vardı 1.4 benzin 2010 model tam otomatik 4 vitesmiş haberimiz yoktu...5 sanmıştık..bayır yukarı skotır motorsiklet gibi inliyordu...şehir içi 12 lt yakıyordu.10.000 km de kurtulduk ondan
Ben aracımı alırken de bana usta bu arabanın otomatiğine binme demişti.ben de sanane dedim be!para benim değil mi?(ustayı paylama sebebim bilgisi değil,sesindeki aşağılama tonu ve çevresindekilerin pis gülüşüydü)
Kardeşim,nasıl ki atla eşek bir değilse nasıl katır farklıysa bu arabalar için de geçerlidir.katıra,deveye yüklediğin yükü ata yükle bak ne oluyor?yani bizim millet 25bin ₺ verip 90bin ₺lik araba keyfi yaşamak istiyor.yok öyle bir dünya.ben kendim de teknik personelim.şans faktörü elbette vardır ama kullanıcı da çok önemlidir.bakın ben bayandan,yaşlıdan,çoğu zaman memurdan ve galeriden araba almam,aldırtmam..kıl adamdan araba alırım kılen son arabayı aldığım adam motorun üzerine battaniye örtmüştü
yani bu adamları bulup araç alın gerisi sadece şans faktörü olur.yani en az kullanıcı hatası çıkar karşınıza
![]()
Bende madde madde yazip cevap verirdim ama polemige gerek yok. 6 yildir bu forumdayim yok adamin basini agritirlar biliyorum. Fiat in musteti memnuniyeti VW bes kat ustundur diyen biriyle Allah korusun deli miyim ;-)
Dualogic aracimla 3 yılı doldurdum hiç sıkıntı yaşamadım. Yakın bir arkadaşım büyük şehirlerden birinde Doğuş Oto servis Müdürlüğü yaptı. Dsg hk yorumlarını sorduğumda alacaksan garantiyi uzat kesin dedi.. belki kendi eşine aldığı dizel dsg aracın 1 yılı geçmeden şanzıman arızası vermesinden dolayı böyle yorum yaptı... benim yorumum ise dsg dualogic sanzimana göre çok daha komplike ve ariza riski yuksek..fakat tam otomatik kadar konforlu ve mükemmel hızlı vites değiştiriyor. Tabi arıza riski bu tip şanzımanlarda kullanım tarzı ve kullanıldığı lokasyona çok bağlı..bol yokuslu ve sık dur kalkli kullanıyorsanız arıza riski artıyor..
2012 punto dualogic dizel kullanıyorum 95 hp oyuncak gibi, vites geçişleri ekranda takip ediyorum, sorun yaşamadım, ayrıca baskı balata daha fazla gidiyor muş. 1000 km oldu benim
Yarı otomatiklerin hemen hemen hepsi aynı nane hatta dualogic bi tık daha iyi denebilir. O yüzden hedef tam otomatik değilse seçilebilir bir şanzıman
Benim şanzıman tekrar yağ damlatmaya başladı. İlk tamiratta usta 4000 liraya kadar yolu var deyip 500 fatura çıkarmıştı, bakalım şimdi ne diyecek. 8000 km. İçinde ikinci arıza bu.
Forumda o kadar çok kişinin otomatik vites sorununu okudum ki ben sırf bu okuduklarıma dayanarak Punto nun otomatiğini önermiyorum.
Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
Opel Corsa mi Punto mu Punto, Hyundai i20 mi Punto mu Punto, Ford Fiesta mi Punto mu Punto? Neden daha cok donanim daha iyi fiyat daha iyi konfor . Ama Duz vites Puntolar icin. Ben GP bes yil kullandim 38 km sattim. 2 kere otomatik vitesten yolda birakti. Servise cektiler ilk gittiginde birseyi yok deyip geri yolladilar 2. Yolda kaldigimda parcayi degistirdiler. Garanti kapsamindaydi para vermedim. Garantisi bitmis olsaydi ne olurdu. Ilk sifir arabam oldugu icinde gozum gibi bakmistim. Simdi Puntolarin otomatik vites arizasi, city servo direksiyon arizasi gibi kronik sorunlari varken, fiat musteri hizmetleri, servisleri ile ilgili bir ton bu forumda sikayet varken, kimse otomatik vites ve servisle ilgili mukemmeller diye yorum yapmasin. Otomatik vites ve musteri hizmetleri konusunda fiat malesef sinifta kalmistir. Tamam butun otomatik Puntolar ariza yapacak diye bir kural yok ama otomatik punto tavsiye etmenin de pek bi anlami yok. Eger otomatik vites sart degilse duz vitesini tercih etmek daha mantikli. Garanti bitincede sanayi de iyi bir usta bulursun tamam. En azindan serviste arabana kullanilmis doblo filitresi takip 500 tlni carpmazlar.
Araç masraf çıkartıyor, o konu biraz canımı sıkıyor elbet. Ancak eşim duz vites kullanamiyor, mecburum otomatiğe. E cebimdeki para sınırlı. Otomatiğe Mecbursaniz ve paranız azsa dönüp dolaşıp punto alacaksınız arkadaşlar.
İyi de bu kadar sıkıntı yaşamış adamlar veya okumuş forum ahalisi neden çıkıp da dememiş ki,be kardeşim bu arabayı aldığında önce şanzımanına hatta sadece şanzımanına baktır,diye.ya da aldığında en az 1000-1500 tl kenara para ayır ve aracı servise sokup şanzımanını söktür,dağıttır ve baştan sağlam başla.dedim ya demek istemiyorum ama dedim yakardeşimin c180 i 300 bin km lerde ve tık demiyor şanzımanı tık da dememiş
alın bir tane c180 gıcır gıcır gezin.25 lira verip 140 bin liralık araç keyfi yaşayamazsınız.bu arabaları alıyorsanız sağlam bir servise sokup sonra binin.dünya da arabalar iki sınıfa ayrılır,
1-mercedes
2-diğerleri.eğer bir mercedes yoksa altınızda bence gidip güzel bir serviste adam gibi servise sokup,en az baş ağrısıyla arabanıza binin.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri