konvektoru iptal ettirirsen hem bu sorunun ortadan kalkar, hem de aracının performansındaki gözle görülür artış çok hoşuna gider. fakat doğaya verilen zarar açısından iptal ettirmemen daha doğru.
Printable View
konvektoru iptal ettirirsen hem bu sorunun ortadan kalkar, hem de aracının performansındaki gözle görülür artış çok hoşuna gider. fakat doğaya verilen zarar açısından iptal ettirmemen daha doğru.
Ohooo 1.4 77 HP arabada katalitik konvertör ü sökmeye kalkarsanız, hem geri basıncın azalmasından ötürü, zaten tork eksikliği bulunan motor alt devirlerde hiç ama hiç yürümez, hem de buna ilaveten daha fazla gaz isteyeceği için tüketiminiz artar. Ayrıca kontrol edin bakalım bu arabada çift lambda mı var tek lambda mı. Tekse iş daha kolay ama çiftse iş çok daha komplike. Her iki koşulda da hem performans olarak bir işe yaramaz hem de tüketimi boşuna artırırsınız diye düşünüyorum.
Düşük devirlerde azalma olabilir fakat üst devirlerde canlılık artacaktır benim fikrim. Çünkü basıncı dengeleyen egzoz sisteminiz hala orada. Boru da ince.
hmm ozaan kusuara bakma okadar iyi bir takipci deilim benm devir 5500 yada 6000 civrında idi bu arada kimse inanmaz ben ile inanamadım aracım 35 binde bakıma gititm bujii hava yag işte hepsi değişti 20 ytllik gaz aldım konyada sehiricinde 148 km yol gitti gazın litresini konyada ne kadar bilmiyorum ama 1900 kusurlarde olması lazım valla hayret ettim arkadaslar
aracınız normalde benzini de az yakan bir araç olduğundan lpg ile çok ekonomikleşmesi çok normal bence.
chan haklsıın ama ben gecen sene yqzın bu degerleri uzun yolda yakalıyodum yanlısmı olctum diye dusunmeye basladım ama yanlısta olcmedim yada bi muddet benzindemi kullandıma caba
Katalitik konvertörün iptal edilmesi Emre ve Cihanın da belirttiği gibi alt devirlerde güç kaybı üst devirlerde ise güç artışı sonucunu doğurur.İptal sonrasında ise arıza ışığının yanıp yanmayacağını ise bilemiyorum.Muhtemelen uyarı verecektir.Bence iptal ettirmemek gerekli.Belki ileride zorunlu değişim aşamasında ekonomi açısından iptal ettirilebilir...
Eğer tek lambda var ise ve lambdayı iptal sonrası yaklaşık aynı yere takarsanız arıza vermeyecektir. Ama kesinlikle deymez. 77 yerine 79-80 olsa ne olur. Alt devirde o kadar hissedilir bir zayıflama olur ki, üstte gelen 80 HP size zehir olur.
Ben kendi aracımda kat iptalinin çok yararını gördüm. Tabi benimki turbo dizel olay farklı. Arıza lambası için şunu söyleyim. Aracınızda başka modifikasyon yok ise yanacağını sanmıyorum bende yanmadı. Sadece modifikasyon artırınca siyah duman felan artınca yüksek emisyon zengin karışımdan ötürü yandı. O da her zaman değil ara sıra yanıyordu. Artık hiç yanmıyor.
Merhabalar,
Bende bi fire kullanıcısıyım ancak ek olarak aracım dualogic vites...
Aracı alalı 4 ay oldu yaklaşık 2500 km yol gittim...En son depoyu fullediğimde 480 km yol gidebildim ki bu gördüğüm max değerdir.Yolculugumun büyük kısmı tem.de geçiyor ve klima sürekli açık.Burda yazan yakıt tüketim degerlerini görünce benim aracımın çok yaktıgını ve bu degerin hiç düşmedigini görüyorum :(
arkadaslar iyi guzel yazmıssınız su katalitik hakkında birseyler ama neden dusuk devirlerde guc kayıpları oluyor sebebi nedir?
Atmosferik motorlarda egzoz çıkışında belli bir sıkıştırma gerekir. Bu sıkışma ortadan kalkacağı için düşük devirlerde düşüş olur. Ama bence çok da hissedilecek bir düşüş olmaz.
----Evet arkadaşlar, gp benzinlinize yüzde 20 performans yüzde 15 yakıt tasarrufu---
Geçen gün bi arkadaşın audi A3 üne herkesin çok iyi dediği, ultrasonik bujiden sipariş ettik hazır sipariş etmişken bi tane de gp fire ve starjet için de bi takım buji sipariş ettim. Forumumuzda bu ürünü kullanıp bize sonuçlarını bildirecek bi arkadaş olur diye düşünüyorum. ben deneyemiyorum benim ki dizel. 4 adet 1. kalite buji, fiyatı 50 ytl. satıcı çok iddialı ve patentli bi ürün. isteyene "ekoyak" tarzı manyetik yakıt tasarruf aparatı ile birlikte gönderebilirim, toplam 80ytl. istanbula elden teslim edebilirim. ürünle ilgili link: Ultrasonic Performans Buji..! BMW, #11932402 Gittigidiyor.com
audiye taktıracağımız bujilerin etkisini de burda paylaşırım inşallah.
Cihan, sana gönderdiğim manyetik aparatın sonuçlarını bildirmeyi unutma, desteklerini bekliyorum. bu ürünü gerçekten çok güzel test edebilecek bi arkadaş aranıyor, özellikle aracını çok iyi tanıyan ve verileri çok güzel saptayabilen. isteyen özelden mesaj atabilir.
Herkese merhabalar, ben de 1.4 fire kullanıcısıyım 7 aydır kullanıyorum fazla bir yol yapmadım. 85000 km, şehir içi ve şehir dışı kullandım. İster şehir içi ister şehir dışı olsun bu fiyata bu performans kesinlikle tartışılmaz. Maximum yaptığım hız 192km'ydi hafif eğimli bir yolda ulaşabildim bu hıza. Düz yolda da 180'in üzerine çıkamadım. Rüzgar arkadan esmiş yok önden esmiş onu bilmem ben ama çıkmadı araç. Yokuştaki performansına gelirsek gerçekten en dik yokuşu bile çok süratli çıkıyor. Yani 1.4 araba bu 2.0 performansı beklerseniz olmaz. Araba 8v 1.4 ona göre kullanırsanız sürekli üst devirlerde kullanırsanız gerçekten performans veriyor. 100km'deki yakıt tüketimimde 8.1 - 8.5 arasında. Yokuşlarda 19.5 - 21 civarı yakıyorum ve istediğim performansı da alıyorum. Bir de bazı arkadaşlarım, abilerim, ablalarım hareket halinde 1. vitese geçmeme gibi bir problem söylüyorlar. İlk aldığımda ben de yaşadım ama şu an yok. Sadece geri vites sorunu oluyor geçmiyor bazen. (Bunlar fire için değil tüm puntolar için geçerli. Otomatik hariç tabi) katalitik konvertöre gelirsek; bu konu forumda tartışılmıştı. Eğer hala etkisi var mı yok mu, nasıl var, nasıl yok? merak ediyorsanız
===>
Katalitik konvertörü iptal ettirerek aracımıza ne kadar güç kazandırabiliriz? - UZMAN TV
Bu linkten öğrenebilirsiniz...
Bujiler hakkında şahsi yorumum: Buji bir benzinli arabanın her şeyidir. Kaliteli buji gerçekten çok ama çok şey değiştirir.
Valla ben bugüne kadar buji ve buji kablosu olarak Splitfire da Magnecor da NGK da kullanmış biri olarak şunu diyebilirim ki, tamamiyle aracınız için belirlenmiş olan bujilerden şaşmayın. Kaliteli buji ve buji kablosu sadece orjinaline göre daha uzun ömürlü olabiliyor. Ekstra güç beklemeyin bence. Ben olsam tamamen ekonomi amaçlı üretilmiş ve performans kaygısı olmayan bir motor için bırakın bujiyi vs. yi, kutu içi performans filtre bile almazdım.
Şimdi bu bujileri takan arkadaş birden vayy bee diyecek. Ama bunun sebebi de zaten eski bujilerinin artık görevini yenisi gibi yapamadığından başka birşey değil. Alın orjinali takın devam edin. Bir ara test etmişlerdi Bosch un 4 tırnaklı bujisi ne işe yarıyor diye. Sonuç orjinaline göre 2 HP daha az çıkarmıştı araba dinamometrede.
Alacağınız bujinin tırnak aralığı olayı var, sıcaklık olayı var, emin olmadan sakın denemeyin. Sonra araba avans da vurur tekleme de yapar herşey olabilir.
Valla ben bunu benim modifikasyon ustası ile baya tartıştım. Çok test ettik fark bariz dedi. Özellikle müşterilerine BOSCH buji tavsiye ediyordu. Bi adam geldi murat 124 lgp li miydi neydi. Buji değiştirdim yokuş çıkıyorum demişti :)
Ben Arabayi Tatile çikmak Için Yeni Aldim Ve Hemen Tüp Taktirdim, Normalde Benzinle Ne Kadar Yaktiğini Hiç Bilmiyorum Ama Ankara Dikmenden 1,79 Dan Lpg Aldim 73 Milyona Fullendi Depo Ve O Lpg Ile Anamura Girdim, Tam 603. Km De Bitti Lpg. Bana çok Iyi Geldi Bu Rakam Ama Dediğim Gibi Benzinde Ne Kadar Cimridir Değildir Bilemem. Bundan önceki Arabam 406 Coupe Ydi, Anlayacağiniz Gibi Bu Araba Süper Ekonomik Ve Konforlu Bişey. Bugun Tam 1 Ay Oldu Alali Ve Bugune Kadar Neden Almadim Diye Pişmanim :))