geçmiş olsun umarım en kısa zamanda sorununuz minimum maliyetle çözülür...
M.K.ATATÜRK
geçmiş olsunda çok üstünde durmamak lazım üstünde durdukça daha çok kafaya takıyorsunuz.. hiçbişey çıkmaz arabanızı sağ salim yapar teslim ederler.. zaten yetkili servisin amacı buhiç üzülmeyin herşey kader kısmet belki arabada böyle bi sorun olmasaydı hafta sonu alışverişe çıktığınızda bi kaza falan olacaktı, allah beterinden saklasın
![]()
geçmiş olsun.....
Geçmiş olsun usta umarım önemli bişeyi yoktur takmayın kafanıza.
Kartaş güzel servis bende bugün uğradım. Aracının üst kapağının sökülmesinide çok büyütme söküldüğü gibi takarlar...
aynı sorun bende de var . hala bir çözüme kavuşturmuş değilim motor katkı attım sesi bir kaç ay kesti şimdi yine başladı motor soğukken yapıyor ısındığında tık yok . sübap iticiler yağsız çalışıyormuş sorun bu
Geçmiş olsun.Bir haber yok mu araçtan?
PUNTODAN SONRA PUNTO..!
geçmiş olsun allah hata kaza bela vermesin gerisi herşey can sağlığı mutlaka vardır bi hayır.
hocam geçmiş olsun tekrardan son gelişmeler nedir acaba?
geçmiş olsun....
Arkadaşlar aracım 6 iş günü serviste kaldıktan sonra dün akşam iş çıkışı teslim. Yıllık bakım yapıldı ve sorunu da giderdiklerini belirttiler. Önümüzdeki birkaç gün içerisinde kendim test edip göreceğim. Kartaş Balgat ve çalışanlarına buradan teşekkür ederim. Sorunlarımı can kulağıyla dinleyip, ellerinden geldiğince ilgilendiler. Çözmek için çok çaba sarf ettiler. Soruna gelirsek, bana anlatılanlardan ve tarif edilenlerden anladığım kadarıyla şöyle anlatabilirim.
Bahsettiğim sesin kaynağının tespiti için silindir kapağı söküldükten sonra, supap kapaklarının silindir kapağına temas ettiği bölgede bir yerde bir tür pürüz olduğunu algıladım. Ve anladığım kadarıyla silindir kapağına taşlama gibi bir işlem yapıldı. Restorasyon gibi bir terim kullandı arkadaşlar yapılan işlem için. Yüzey tamamen düzeltilip supapların temas noktalarındaki pürüzler veya şekil bozuklukları giderildikten sonra bir de conta değiştiği belirtildi ama contanın plastik olduğu söylendi. Silindir kapak contası bir tür metal alaşım diye biliyorum. Değişen conta tam olarak ne contası bilemiyorum. Sonra tüm motor yeniden birleştirilerek supaplar alıştırıldı ve testler yapıldı, sorunu bu şekilde çözdük dendi.
Yapılan diğer işlemler:
- Yağ, filtre, buji ve 2 yılı geçtiği için fren hidrolik yağı değiştirildi.
- Yıllık bakım için gerekli kontroller yapıldı.
- Araç hareket halindeyken, süspansiyon sisteminden de zaman zaman sesler duyuyordum. Bunu test sırasında duyamadık birlikte. O yüzden tüm burç, yay, kulak, takoz ve diğer bağlantı noktalarına bakıldı ve arka süspansiyon takozlarına yağlama yapıldığı belirtildi.
- Rotlar kontrol edildi ve tespit edilen ufak sorunlar için gerekli düzeltmelerin yapıldığı belirtildi.
- Motor yıkama ve koruma yaptırdım, motorum yeni gibi oldu. Pırıl pırıl.
- Akünün kötü durumda olduğu ve değiştirilmesi gerektiği söylendi. Servis İnci akü önerdiği için ve yaz geldiği için erteledim. Ayrıca bakım maliyetini düşürmek istedim. Kışa doğru yeni bir akü düşünüyorum veya sizlerin tavsiyesi olursa mevcut aküyü bir elektriçide şarj ettirip daha rahat kullanmayı planlıyorum kışa kadar... Ama kışın kesinlikle yeni akü taktıracağım.
Dediğim gibi, önümüzdeki birkaç gün arabayı sürekli kullanıp test edeceğim. Gelişmeler hakkında hepinizi bilgilendiririm.
hayırlısı olsun hocam ne kadara mal oldu?
benim aracımın da sol ön çamurluk ve göğüslük arasından ses geliyor bazen. ancak motorun sıcak-soğuk olması ya da aracın devri ile alakalı bir durum değil. her gün bir kere geliyor ses günün farklı saatlerinde. kapı çalar gibi üç kere geliyor ve o gün boyunca bitiyor ses. açıkcası baktırmaya da korkuyorum masraftan dolayı.
allah yardımcınız olsun..
soğukken eksozdan gelen patpat şeklinde özellikle gazdan ayağını çekince gelen sesi diyorsan bendede oluyor. biraz kullanınca geçiyor. keşke söktürmeseydin motoru.
Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein
Yok, bu egzostan değil. Doğrudan motordan gelen ve bir şeyin bir başka şeye şarpması gibi, iki metalin çarparak şakırdaması ya da bunu gibi bir sesti.
Bakım açısından maliyet, her servisteki bakım ve yedek parça maliyetleriyle aynı. Çok fark yok. Araba garanti dahilinde olduğundan, motora yapılan işlem için ek masraf çıkmadı.
Sorun devam ediyor.
Dün akşam iş çıkışı aynı sesi çok çok az da olsa duydum. Maalesef durum böyle. Ama sabah duymadım. Bir gösterip bir gizeniyor sorun...
Bir de tombaladan ek sorun ortaya çıktı. Servisten aldıktan sonra 2 gün bindim. Motor ısınınca, elektriksel ihtiyaç arttığında kaputtan bir yerden zangır zangır sesler geliyor. Söz gelimi, uzun farları yakınca, direksiyonu çevirince, frene basınca veya çekince arabanın kaputunun oralardan bir yerden zangır zangır sesler geliyor. Özellikle uzunları yakınca... Bu sabah yeniden servise bıraktım...
hoyam en kısa zamanda cozulur ıns sorunların
Yeni bir araç için üsteklik garantisi bile dolmamış bi araç için sizce bunlar normal mi? Ben kesinlikle aracı kabul etmez geri iade ederdim. Ya da yeni bir araç. 20bin küsür km de üst kapak açılması ne demek yahu? Satarken net 1000-1500TL zarar ediceksiniz demek.
Gelişmeler hakkında sizleri de bilgilendirmek istedim arkadaşlar.
15.03.13 sabahı beraber test sürüşü yaparak arabamı yeniden teslim aldım. Sıcak motorda selektör yaparken vs. durumlarda oluşan zangırdama giderilmiş. Soğuk motoru ise birkaç kez denedim dünden beri ve herhangi bir ses duymadım. Motor tıkır tıkır çalışıyor şu anSoğuk motordaki sorunum genelde havalar soğukken oluşuyordu. Ankara dün 20 dereceydi
Önümüzdeki günlerde 0 derecelere kadar düşerse, denemelerim devam edecek.
Bu arada yazmayı unutmuştum; bir önceki hafta yapılan bakım ve ayarlamalarda, kapılara da ayar çekmişler böyle talebim olmamasına rağmen. Gerekli gördükleri yerlerde fitil içerisine kısmî plastikler eklemişler. Hani herkes serum hortumu yerleştiriyor ya, benim ön yolcu kapısının sadece üst kısmına koymuşlar. Ve tüm kapılar ayarlanmış, artık çok rahat açılıp kapanıyor ve kapanırken tok bir ses çıkıyor. Yazın da gıcırdamazsa harika olacak.
Şunu özellikle belirtmek isterim ki, çok sevilen başka servislere de gittim ve çok sıkıntılar yaşadım geçtiğimiz yıllar içerisinde. Ses yalıtımı diye inşaat köpüğü sıkıldı arabama. Bir de kaportaya bulaştırıldı ve 3-4 aylık arabaya pasta cila yaptırdım. Yapanlara gösterince boya koruma satılmaya çalışıldı. Buji değişirken çıkarılan, "motor bloğu ile hava filtre kutusu arasındaki hortum" takılmadan bana teslimat yapıldı. Sonradan kendim taktım forumdaki arkadaşların yardımıyla. Ses yalıtımı diye kapıların ayarı bozuldu ve zor kapanmasına yol açıldı. Test sürüşü diye 250 km civarında yol yapıldı. Yan ayna kırılıp teslimat yapılmaya çalışıldı ama kabul etmeyince yeni bir yan ayna takıldı ama sonradan garanti kapsamında değiştirilerek zararın Fiat'a geçirildiğini öğrendim. Şu an yıllar geçti ve o köpük çürüyüp sararmaya başladı. Kaputun içinde, şoför kapısını açınca menteşelerin orada sarı sarı lekeler var ve her görüşümde o servisi anıyorum... Niyet kötü olmayabilir bilemem ama işçilik gerçekten kötüydü. Daha da gitmedim aynı yere, önünden bile geçmiyorum.
Yetkili servislerden soğumuşken yeniden servislere güvenmemi sağladı Kartaş'taki arkadaşlar. Ayrıca arabadaki seslerle ilgili sorunun tespiti ve çözüm bulmak çok zordur arkadaşlar. Ben pat pat diye ifade ederim, bir başkası tırıltı der, bir diğeri zangırtı der. Sonuçta kimse anlamaz sesi kulağıyla duymadıkça. Buradan servis danışmanım Suat Bey'e ve tüm sorunlarımla birebir ilgilenen ve her anlattığımı, çatçat/patpat gibi acayip ifadelerimi dikkatle dinleyip anlamaya çalışan Yılmaz Usta'ya çok teşekkür ederim.
Soğuk motorda da sorun yaşamazsam, arabam tam istediğim gibi olacak... Dualarım bu yönde![]()
Konu kayya tarafından (16/03/2013 Saat 13:06 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri