punto larda 4 cam otomatiktir.
Printable View
punto larda 4 cam otomatiktir.
ben dynamic donanım + assist kit aldığım için i20'nin donanımıyla ilgili karşılaştırma yapmam biraz taraflı olur.
koltuk derinlik / yükseklik ayarının en baz modelde bile standart olması daha en başında puntoyu benim için 1-0 öne geçirdi diyebilirim. 1,3 motorun her yönden ekonomisi (yakıt, vergi v.s.) ayrı bir caziplik benim için. hatta şöyle düzelteyim ben bu aracı sadece koltuk yükseklik ayarı ve motoru için aldım diyebilirim. sadece işe gidip gelmek için kullanıyorum ve aralıkta yola çıkan aracım şu anda 21,400 km'de. (tamam kabul son 1400 km'sini yaz tatilinde kullandım :D) onun haricinde her artı benim için ekstra oldu.
vites değişim göstergesi olsun, start/stop olsun (bu arada arabayı alelacele aldım, gittim, bayiide o an sergilenen full paket skydome'lu 2012 grande punto ve 2011 dynamic + assist kit evo vardı, gelecek gemideki araçlar ilgimi çekmediğimden kaporayı verip el sıkıştım) park sensörü, otomatik kararan iç dikiz aynası, yağmur sensörü v.s.)
aracın aydınlatmasıyla ilgili şikayetim vardı, philips xtreme vision ile bi nebze iyileştirmiştim, şimdi amerikadan morimoto bi-xenon merceklerim geldi, onların montajını yaptırıp o sıkıntıyı ortadan kaldırmak istiyorum. sonraki projem far yıkama (burada başlık açmıştım ama yeterli ilgiyi görmedi, sanırım herkes aracının aydınlatmalarından memnun. artık kendi elimden geldiğince bi çalışma yapacağım) gidiş geliş yolum otoban olduğundan bu özelliğe şiddetle ihtiyacım olacak. kapıların kapanmasıyla ilgili bir sıkıntım vardı. burada gördüğüm bi yazı üzerine kilitin tutunduğu dile elektrik bandı sardım, bu sıkıntımda nispeten azaldı. yol sesi sorunum vardı, onuda inşallah abimin yardımları sayesinde ortadan kaldıracağız. v.s v.s.
neyse kendi aracımı yeterince övdükten sonra senin aracına gelelim :)
i20'nin yol tutuşu bana zayıf gelmişti, bir akşam evime gidip gelmiştim aynı yolda kullandım ve corsaya oranla savrulma hissiyatı yaşadım. belkide emanet araba olduğu için tırsıp yavaşlamış olabilirim. onu bilmiyorum :)
şirket aracı olarak yaklaşık 3-4 aydır i20 1.4 crdi 75hp kullanıyorum.. ek olarak da bayram tatilinde arkadaşımın grande punto 1.3 mjet 75 hp aracını kullandım 4 gün boyunca..
öncelikle iç ve dış tasarım olarak punto bence çok önde.. yakıt tüketimi açısından da punto daha iyi gibi geldi.. ama i20 yi çok sakin kullandığımı söyleyemem, malum mazot bedava :D o nedenle değerler hep yüksek..
performans olarak ise i20 bana daha seri geldi.. fakat 120km üzeri hızlarda punto daha güven veren bir araç..
sürüş konforu da özellikle vites geçişlerinin ve debriyajın çok yumuşak olması sebebiyle punto' ya göre i20 de daha üstün.. ama i20 nin sert direksiyonundan sonra punto' nun city direksiyonu insanı mest ediyor..
i20 de oturma pozisyonu çok iyi ayarlanmış ve görüş imkanınız çok yüksek.. koltuklar punto' ya göre sert ve uzun süreli yolculuklarda yorucu hale geliyorlar..
aklıma gelenler şimdilik bunlar..
ben alacak olsam grande ya da evo farketmez punto alırdım.. ama i20 de kötü araç değil kesinlikle.. kullanıcısını üzmez..
Puntolarda 4 cam otomatik ? Hayret Bayideki Punto üretim hatası olamaz değil mi... Ben full versiyonu kastetmiyorum Punto evo mylife için... Dynamic versiyonun da dikkatimi de çekmedi... Ama mylife de yoktu... Koltuk derinlik ayarlarına bende tav oldum i20 troyun çünkü kardeşim de kullanıyor özellikle yükseklik ayarlı koltuk ve derinlik-yükseklik ayarlı direksiyon kardeşimin kullanımına uygun hale getiriyor... Mesela bilmem siz dikkat ettiniz mi ama ben fren sisteminde arkaların kampana olması evolarda çok hoşlanmamıştım... 35000-40000 TL para vereceksin kampana fren alacaksın... Bence disk yapsalar daha iyi olurdu diye düşünüyorum... Farlar ile sıkıntım yok ancak karşı yönden gelen araçlar ile sıkıntım var... Far cinsleri nedir bilmem ama özellikle bazı araçların kısa üzmeli farları dahi son derece tehlikeli şekilde aydınlatma yapıyor... Ben onları bencil buluyorum....
eğer bahsedilen araç yeni i 20 ise 44500 tl ye sun roof anahtarsız calıstırma ve reosta( aracı calıstırmadan ıcını ısıtma) vs ekstra donanımları kapsayan elıte donanımlı 90 ps lık crdı motoruyla hiçde lounge 95 lık evodan asagı kalan bır arac degıl..esp hız sabıtleme dıgı klıma birsuru var uzatmayayım sımdı...evo da opsıyonel i20 de sunroof elıte donanımda standart. stil pakette evoda olan seylerde sanırım bu aracta yıne standart... 43600 tl evo spk+ skydome sanırım bı 46000 falan eder... i 20 plastiğine bakılarak degerlendırılecek bır teneke parcası degıl... bi inceleyın derım...
i20 nin iç mekan genişliği,iç tasarımı punto ile boy ölçüşemez.Dıştan bakıldığında da punto i20 ye göre daha iri ve gösterişli bir araç.Motoru 1.3 vergi avantajı yakıt tüketimi ve dayanıklılığını herkese kabul ettrmiş olması ile punto i20 den çok daha iyi bir araç.
Hocam herşeye tamam ama 110 luk getze plaka okutma noktasında size katılamıyorum.Evet getz beş para etmez bir araçtır.Ama 110 luk getzi şu an geçecek herhangi bir b sınıfı dizel araç yok.O arkadaş ya zorlamak istememiş ya tenezzül etmemiş yada çok kötü bir sürücüdür.Accentleri bile focuslar yakalayamazkengetzi puntonun yakalaması aynı pilotajda imkansızdır iki araçta stok ise.Ben o motoru Matrixte kullandım mükemmel bir motor o gerek turbo boşluğunun azlığı gerek değişken geometrik turbonun gücü gerek tork gerekse hızlanma olarak kaldıki daha hafif bir araçta bu artılar dahada önem kazanıyor.
bigün temde izmit istanbul arası peşime bir getz takıldı.Bendede o sıralar eski kasa 95hp benzinli punto var.adam geçti ben arkadan yardırıyorum 160-170km ye geldim ama getzi tutabilene aşk olsun.Tüm yol boyunca bu nasıl bir getz diye düşünüp durmuştum.Sonradan bu 110hp lik makineyi duydum :)
Kesinlikle katılıyorum. Biraz klasik olacak ama kontrolsüz güç, güç değildir.
Arabayı kontrol edemedikten sonra 200 km ye 5 saniye de çıksa ne olacak. Netice de i20 nin de, punto nun da sınıfı belli. Belli bir hızın üstüne zorunlu olmadıkça çıkmamak lazım. (İstanbul'un göbeğinde porche la kaza yapıp, insanları spatula ile asfalttan topladılar, hız hiç bir zaman iyi değil ayrı)
Ben Punto ile ciddi kaza yapıp kurtulan çok kişinin haberini gördüm. Ama getz ile kaza yapıp kurtulan malesef okumadım. Benim için esas olan budur. O arabanın içinde can taşıyoruz. Yine klasik olacak ama i serisini tenzih ederek yürüyen teneke hyundai.
Hımm.. o zaman büyük marka otomobil üreticilerinin arka kısmının nereye gittiği belli değil desem ? audiler, bmw ler, mercedesler, volvolar neden disk ? Arka kontrol demekki diskle de sağlanıyormuş ki uzmanlara sorduğunuzda disk frenin gerek duruş mesafesinde gerek frenlerin soğumasında daha iyi olduğunu belirtmiyorlar mı ? 40.000TL lik araçta disk olmalı kampana değil...
Evonun arka camlar otomatik değilmi ? Siz bence fiat bayisinde evo diye fiorinoya falan binmişsiniz :) Torpidodaki yarı deri delikli kaplı kumaş tarzı şey bikere çok hoş. kapılarda ve torpidodaki ambians aydınlatması vs süper skydomelu ise tadından yenmez bikere ebat olarak i20 den kesinlikle daha geniş he i30 deseniz ona lafım yok, içten kararan ayna, city direksiyon, viraj aydınlatması, s&s, eco mode, blue-me özelliği, perde ve diz hava yastıkları vs vs bi dünya özelliği var kışın virajlara girerken yol bilgisayarının kaygan zemin diye uyarması bile güzel birşey bence hava derecesine göre uyarı veriyor bende corsa veya aveo alacaktım iyiki evo almışım diyorum çok memnunum yakıtı bi hayri güzel 6.2 bile gördüm 1.4 otomatik araç sonuçta.
Ama yeni i20 nin sakaryada üretildiğini unutmayalım helal olsun valla türklere aslında kalıtelı araç yapabiliyoruz fakat bir markamız yok opel chevrolet vs nasıl dizel motoru fiattan alıyorsa bizde motor alıp yerli otomobil yapabiliriz fakat devlet devlet değil :)