75lik i20de 225nm; 90lık i20de 220nm tork var bu nasıl oluyor? Daha güçlü ama daha az torka sahip. Birde sizin alıntı yaptığınız yerde yanlışlık var ön ve arka lastikler lounge puntoda 175 65 15 lik lastiklere sahip.
Printable View
75lik i20de 225nm; 90lık i20de 220nm tork var bu nasıl oluyor? Daha güçlü ama daha az torka sahip. Birde sizin alıntı yaptığınız yerde yanlışlık var ön ve arka lastikler lounge puntoda 175 65 15 lik lastiklere sahip.
Dostlar i20 vs bilmem ben, ben pazar günü Afyon dan Manisa istikametine doğru özdilek kavşağını geçtikten sonra arkamda bir araç belirdi xenonlu , aracı eco moddan çıkartıp normal auto da değiştirim dedim yapıştırmıştım , bizde 4 yetişkin bir de yeğenimle 5 sayılır ve bagaj dolu haldeyken ardımdan gelen ve yardırarak geçmek istiyen aracın Toyota Corollanın yeni kasasının olduiğunu rampayı aşıp merakımdan ve abimin yavaş gidelim uyarısından dolayı kenara çektiğimde farkettim, epey bi km sonra ışıklara takıldı, bende yanındaydım aynı anda bi kalkış daha yaptık 3,4 viteslere kadar başbaşa gitmemize rağmen 5 e geçerken biraz öne geçti toyota ancak yine abimin ihtarı sonucu 6 ya geçmeden yavaşlamak zorunda kaldım, yani diyceğim o ki toyotanın dizeli bile ki muhakkak f1 şanzumanmıştır, o kadar çok zorlandı ki beni geçmek için resmen gurur duydum aracımla... Hyundai deyince de hep aklıma getz geliyor kast da bir tane 110 hp lik dizel getz vardı, onu kullanan ark da çok seri ve makas atarak kullanan biriydi, iki kez arka plakamı okuttuğum için midir nedir geçen yeni focus a binerken gördüm :) Saygılarımla...
Hyundai i20 tip olarak puntodan 2 kat üstün ;) Bence i20
ya ben bu parazitten sıkıldım artık. foruma girme isteğimi törpülüyor resmen.
i20 güzel ama i30 bence ondanda güzel.. punto B sınıfı araçlar arasında tasarım olarak hepsinden sonra geliyor bence corsa polo i20 kia rio falan puntodan tasarımı iyi araçlar
arkadaşlar dedim ya bir oynadık diye i 20 ile 0-100 arası punto daha önde tamamlıyor, roll de de i20 öne geçemiyor. biz bu verileri yolun çok musait olmadığı bir yerde denedik en kısa zamanda vidyo ile paylaşıcam yeni oynamaları i 20 ile :D
Suc kamuranda degil onun altina tjeti verende :)
Ben ne demek istediğinizi anlamadım ama şöle diyim. Herkesin aracı kendisine güzel gelir... Benim i20 Troyum elalemin mercedesinden, BMW sinden Audisinden kat kat üstün... Çünkü neden o araç bana ait ve çok şükür ki benim ayağımı yerden kesiyor...
Bazı arkadaşlar gerçek mi söylüyor bilmem ama sanki altlarındaki araçlar ferrariymiş gibi yolda sokakta ralli yapıp herkesi geçtiklerini iddaa etmelerini şaşkınlıkla okuyorum :) Onlara hız felakettir diyorum...
uzun uzadıya yazıp konuyu bulandırmak istemiyorum, engin zaten ne demek istediğimi anlamış.
mantık dahilindeki her konuya bilgim ve tecrübem kadarıyla katılım yapmayı, bilgi paylaşmayı seven bir insanım. çünkü bende edindiğim bilgileri ya kendi tecrübemle ya da bir başkasının bilgi paylaşmasıyla öğrenmişimdir.
ama bazı mantıksızlıklar temcit plavı gibi önümüze çıkınca. forumda biraz sahipsiz kalınca ister istemez canımız sıkılıyor.
bu konuda haklısın 1.3 75 beygirlik arabayla başka arabaları geçtiklerini iddaa ediyolar bunlar aile arabası spor araç değil roll kapışma drag yapılcak araçlar değil. Kendi çapında giden arkadaşlar boşa zorlamayalım araçları 1.3 motor sonuçta zorlamaya gelmez.
aynı araçtan ofis arkadaşımda var, ilk aldığında bir kaç tur atmıştım, başka bir forumda paylaşmıştım deneyimlerimi, ordan copy edeyim. aracı test ettiğimde henüz evo'mu almamıştım. o zaman 2004 corsa 1,3 cdti van modeli vardı
ofisten arkadaşım aldı, bi test sürüşü yapayım dedim. Benzinli 1,4 CVVT Mode, araçta ilk dikkatimi çeken vitesi, sanırım vites mekanik değil vites geçişleri aşırı derecede yumuşak, debriyaj sert değil kullanımı güzel geldi. iç malzeme kalitesi vasat her zamanki gibi, kesinlikle direksiyon ve vitesin deri kaplı olması gerek :)
arac çok atak geldi bana, henüz 304 km'de ve depo full, kalan km 468 km yazıyordu, deposu 45 litre, zamanla 550-600 km menzile çıkabilir.
en dikkatimi çeken olay iphone/ipod bağlantısı, yanlız sadece aux görevi görmüyor, çalan parçanın adı v.s. görebiliyorsunuz.
son olarak baş mesafesi oldukça güzel, üstten çok basık gözükmüyor.
--
öğle arasında küçük bi gezinti daha yaptım, iphone bağlantısında direksiyon üzerinden parçalar arasında geçiş yapabiliyoruz, tam kontrol sağlıyor yani, ön göğüs ve direksiyon malzeme kalitesi idare eder ama vitesten pek hoşlaşmadım. trip tuşu çok alakasız bi şekilde orta konsolun en sağ üstüne konumlanmış, kapılar corsaya göre ince geldi ama getz kadar ince değil tabi :) aynalar otomatik katlanabilir ve son olarakta emniyet kemeri bütün oturma yerlerinde sensör var, arka orta yolcu için bile emniyet kemeri sensörü mevcut
sonuç olarak araç bende puntoya oranla aman aman bi izlenim bırakmadı. gözümün kaldığı tek özellik iphone şarkılarını tam kontrol olarak kullanabilmek :)
Dizel i20 'yi kullanma şansım olmuştu, Punto da 1.500 lü devirlerde yaşadığım turbo boşluğunu i20 de daha az hissettim o açıdan kalkışlarda biraz daha seri gibi geldi bana. Ancak konfor, kabin tasarımı ve malzeme kalitesi derseniz kesinlikle punto derim...
i20 troy un vites geçişleri kesinlikle çok güzel... Çok yumuşak bir şekilde geçiyor... Özellik olarak katlanan yan aynalar, arka cam otomatiği falan belki ucuz özellikler ama prim yaptırıyor... Şimdi iç tasarımı güzel diye evo da alınmaz ki... Çünkü insan bazı özellikleri de standart istiyor... Mesela evo da halen arka camlar manuel... usb ipod bağlantısı güzel... yol bilgisayarı kalan yakıtla gidilecek km yi, motorun çalışma süresini, ortalama yakıt, anlık yakıt vs vs gösteriyor... Vites değiştirme göstergesi ise + özellik bana göre ki benim yakıt ekonomime katkısını hissedebiliyorum... Malzeme olarak kapı içleri falan hep plastik anlaşılmaması için koyu renk ve kıvrımlı yapılmış ancak iç donanım sert plastik... Deri direksiyona çok takılan biri değilim corsanın deri direksiyon modeline bindim direksiyonun %50-60 civarı deri kaplama... Araç aşırı derecede atak bunu çok iddalı bir şekilde konuşuyorum... Hani bazıları diyor ya kalkışta şunu yaptım bunu yaptım doğrudur belki ama i20 troy 1-2-3. vitesler şehir içi düşünelerek seri ve hızlı... Puntoyu kullanmadım almak çok istedim ancak fiat hiç indirim yapmadığı gibi bindirim yaptı... Bende daha cazip olan i20 Troy a yöneldim... Direksiyon şehir içi kullanım için gayet yumuşak... İlerleyen hızlarda daha sert... Süspansiyon ise sert olduğu doğru... Sert çukurlara tak tak diye düşüyorsunuz...