Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Sollama

  1. #1
    Mustafa İŞLER
    mustafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    535
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 78

    Standart Sollama

    Arkadaşlar ben mesleğim gereği şehirlerarası çok seyahat ediyorum hem iş için hem de turistik amaçlı.Bazen sollamalarda burun buruna gelebiliyorum karşıdan gelen arabayla.Sormak istediğim

    Bizim arabalarda en iyi ivmelenme nasıl sağlanır sollama için 5. vites çok zayıf geldi bana .Bu konunun inceliklerini tartışırsak iyi olur diye düşünüyorum.

  2. #2
    anvil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2007
    Mesajlar
    0
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1348

    Standart

    vites küçültmek lazım hızlanmak için. ama mümkün olduğunca dikkat et yaw.

  3. #3
    ılgın akarca
    AnKaRa iNcİsİ grande06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/03/2007
    Yaş
    40
    Mesajlar
    495
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06p8516
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    arkadaşım 5 . vitesle gecerke 5 inci viteste sollam yaparsan zaten zorlanma yaşarsın tak 4 e solla perf olarak turbo warsa zaten 4 le rahat alırsın ama sen yinede burun buruna gelmemeye calış istersen...

  4. #4
    Ahmet Öztürk
    ^^^ViPeR^^^ viper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/05/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    200
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    3 le sollamayı dene, 4.000 devirde 4 e at.
    Motor çatlamaz herhalde(Şaka yaptım)
    Araba sollarken gaza bascan, basmıcaksan hiç sollamıcan
    Konu viper tarafından (11/07/2007 Saat 17:35 ) değiştirilmiştir.

  5. #5
    Akincl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    676
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 84

    Standart

    5 . vites 1500 devirde ilerliyorsan elbet turbo yüklemeyi yapana kadar ivmelenme zayıf olucaktır.

    arşıdan gelen de hızlı ise rahat bir sollama yapamazsın.

    90 la giden bir aracı sollamak için 4. viteste arkasına gelip gaza basman yeterli

    ivmeyi sağlar.

    gerekirse 3 e de çekip hızlanabilirsin.sollama esnasında 4 e atabilirsin.

    ilk anlık zayıflıktan kurtulursun.

  6. #6
    Onur Gönülkirmaz
    Reddline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/02/2007
    Yaş
    41
    Mesajlar
    383
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34 by 5955
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    şöyle yardımcı olabilirsem ne mutlu bana... vitesin kaç olduğu pek önemli değil bence önemli olan senin o andaki devrin. sollamaya çıkmadan önce devrin 2000 in altında kesinlikle tutma! ayrıca 2500d/d bu iş için en idealidir. ve 4000d/d ya kadar köküne kadar olmayacak şekilde bas daha sonra vites yükselt. yani sollayacağın aracı geçme süreni az çok hesaplarsan 2500 den 4000 d/d ya kadar sollamış olursun zaten... 4000 den sonra basmanın da pek bi manası yok max güç ve tork değerlerini aştığın için araç daha az ivmelenecektir. pedalı kökleme dememdeki neden de sanki boğuluyor gibi oluyor. kökten biraz daha az basınca max güç ve max tork alırsın buda max ivmelenme olur... (Dizel araçlar için)

  7. #7
    Mustafa İŞLER
    mustafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    535
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 78

    Standart

    Alıntı Reddline Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şöyle yardımcı olabilirsem ne mutlu bana... vitesin kaç olduğu pek önemli değil bence önemli olan senin o andaki devrin. sollamaya çıkmadan önce devrin 2000 in altında kesinlikle tutma! ayrıca 2500d/d bu iş için en idealidir. ve 4000d/d ya kadar köküne kadar olmayacak şekilde bas daha sonra vites yükselt. yani sollayacağın aracı geçme süreni az çok hesaplarsan 2500 den 4000 d/d ya kadar sollamış olursun zaten... 4000 den sonra basmanın da pek bi manası yok max güç ve tork değerlerini aştığın için araç daha az ivmelenecektir. pedalı kökleme dememdeki neden de sanki boğuluyor gibi oluyor. kökten biraz daha az basınca max güç ve max tork alırsın buda max ivmelenme olur... (Dizel araçlar için)
    Teşekkür ederim bu söylediklerinize dikkat edecem gayet mantıklı .

  8. #8
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Bu sorduğunuz soruda önemli olan kaçıncı viteste olduğunuzdan ziyade turboyu kullanabilmenizdir. Eğer bulunduğunuz devirde turbo açıksa gazı kökleyip sollayabilirsiniz. Turbo kapalı ise hızı artırarak veya gaz ve debriyaja birlikte basarak turboyu devreye sokun(Bizim arabaların turbo tam şarjı 2000 devirde gerçekleşir) Devir 2000 i geçmeye başladığında debriyajı yavaşça bırakarak sollamaya başlayabilirsiniz. Turboyu açmadan gazı kökleyip sollamaya çalışırsanız soğuk terler dökersiniz karşınızdan gelene de döktürürsünüz. Maazallah çok tehlikeli kazalara sebeb verebilir canınızdan bile olabilirsiniz. Sorduğunuz soru gerçekten çok önemli.
    Belirtmek istediğim bir nokta daha var. Diyelim ki hızınız bulunduğunuz vitese göre çok az. Bu durumda turboyu açıp debriyajı bıraksanız bile araç çok zor hızlanacaktır. Debriyajı çok yavaş bırakmanız gerekir. Bıraktığınızda ise araç yine de devrini alamayabilir. Bu durumda vites küçültmeniz en mantıklısı olacaktır. Çünkü devri artırmanın ve turboyu açmanın en kolay yolu bu durumda budur. Bu şekilde yaptıktan sonra sollamaya başlayın. Araç devir kesiciye girme seviyesine gelinceye kadar yani torkun çok azaldığını (aracın hızlanmayı bıraktığını)hissettiğiniz ana kadar da vitesi büyütmeyin. Sollama yaparken vites değiştirmek de pek hoş ve doğru bir hareket değildir. Araçtaki yolcuların korkmasına sebep verebilirsiniz. Ama şuna da dikkat edin. Sollama halinde aracınız kesiciye girmiştir ve sollamanız bitmemiştir. İşte o zaman kalan mesafeyi de göz önüne aldığınızda vites büyültmeniz gerekiyorsa büyük bir hızla vitesi büyütün ve sollamaya devam edin. Bu dediklerimi uygulamanız gerçekten işinize yarayacaktır.

    Konu ile ilgili uzun zaman önce yazdığım bir makalem bulunmaktadır. Adresi vereyim:

    [=https://www.culha.net/makaleler/icten-yanmali-motorlar/atak-surus-teknikleri/]Atak Sürüş Teknikleri, CihaN[/]

    Yazımı okuyarak bilgi sahibi olabilirsiniz. Umarım yardımcı oldum. Hayırlı yolculuklar.
    Konu Ziyaretçi047 tarafından (11/07/2007 Saat 18:48 ) değiştirilmiştir.

  9. #9
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart Sollamalarda ani hizlanma



    Ani hizlanmalarla (sollamalarla) ilgili soru icin, ifade edilen bazi gorusler hakkinda duzeltme ve eklemeler yapmak istiyorum.

    Oncelikle, vitesin hangi konumunun onemli olmadigi dogru degildir. Aracin mevcut seyir hizi, dogrudan cevrim oranina; yani motor hizi ve sanziman hizina baglidir. Bu da vitesin konumunu onemli kilar.

    Diger yandan, motor calismakta veya calismamakta oldugu muddetce, turbonun kapanmasi gibi bir durum da soz konusu degildir. Motor calismaya basladigindan itibaren turbo kanatciklari donmeye baslar ve şarj havasini basinclandirir. Basinc degeri, motor devir hiziyla bagintilidir.

    Burada egrilere dikkat edilirse, 1600-3000 d/d arasinda motorun en yuksek tork karakteristigini sergiledigi gorulur. Dolayisiyla, aracin seyir hizi ne olursa olsun, ani hizlanmalarda bu devir bandinin uzerinde veya altinda bir motor hizinda iken, makinadan gorece daha hantal bir ilk tepki alinmasi dogaldir. MJ motor, artik 3000 d/d uzerinde daha zayif tork degerleri saglayabilirken, eger hala hizlanma ihtiyaci suruyorsa, bir ust vitese gecilerek motoru yine 2000 d/d hiza dusurup, tekrardan en yuksek tork bandini kullanarak seyir hizni arttirmaya devam edilmesi akla yatkindir.

    Diger yandan, herhangi bir hizda motor devri cokk dusuk kaldi diye, gaza ve debriyaja ayni anda basip sarj hava basincini maksimum tork bandindaki siddete kavusturmak ve ardindan hic vites degistirmeksizin debriyajdan yavas yavas ayagi cekip motora kavrama yaptirmaya calismak ozellikle baski-balata-bilya uclusunun omrunu kisaltici bir yaklasimdir. Bu esnada zaten arac seyir hizi o vites oranina gore dusuk oldugundan (ki bunu motor hizinin dusuk olmasindan anliyoruz), sarj hava basinci azami siddette olsa bile vites orani uyumsuzlugundan dolayi motor hizi ile sanziman cikis hizi birbirine uyumlu noktaya gelene kadar zaten degerli saniyeleri yitirmis olacaksiniz. Daha kisa bir surede hemen bir alt vites oranina, yetmeyecekse iki alt vites oranina gecerek, yuksek tork bandini kullanarak hizlanmak daha saglikli bir yaklasimdir.

    Umarim anlasilir bicimde ifade edebilmisimdir.
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

  10. #10
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Muhendise açıklamalarından ötürü teşekkür ediyorum. Hemen ekleme yapayım. Bahsettiğim gaz ve debriyaja birlikte basmak baskı balataya zarar verecektir doğrudur. Fakat burda ben zarar vermemesi için özel bir yazı yazmadım. Bu taktik neden işe yarar; vites küçültürken zaman kaybedersiniz, özellikle de vitesi küçültürken ayağınızı gazdan çekip tekrar gaza basarsanız turbonun açılıp kapanma(daha doğrusu basıncının azalıp artma) gecikmesine maruz kalacaksınız. yok ben ayağım gazda köklü iken vites küçültürüm diyorsanız hem bu şekilde de baskı balataya zarar verirsiniz ayrıca debriyajı hızlı bırakmanız baskı balataya zarar vermenin yanı sıra aracın patinaj almasına da sebep verebilir hem de aracın hızı zaten şu anki vites hızına yakın ise tekrar vites büyültmek zorunda kalırsınız. ama aracın devri 2000 e çok yakınken vites küçültmek saçma. ayağınızı kökleseniz turbo basıncını bekleyeceksiniz ve bu beklemede 1- 1.5 saniye araçtan tepki alamayacaksınız. Fakat dediğim gibi gaz ve debriyaja beraber basıp debriyajı hemen bırakırsanız(patinaja düşmeden) daha kısa zamanda torkdan ve turbodan faydalanmış olursunuz. Umarım açıklayıcı oldum. Merak eden arkadaşlar; bunları böyle teoride anlamak kolay değil, dikkatli bir şekilde pratikte deneyebilirsiniz.

  11. #11
    Burak Kara
    kçkcmş karaburak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/01/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    102
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    01 DP 619
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Sollamaya çıkmadan önce motor devrinin 2000 - 2500 arasında tutmaya çalış ve karşıdan gelen araba yanından geçmek üzereyken (yani sollamaya çıkmadan 1.5-2 sn önce) gaza basmaya başla ki turbonun basıncı sollamaya çıkmadan yükselmeye başlasın. Ben de pozantıdan sık sık geçiyorum tahminimce sende ordan geçiyorsun. 200 nm max. torku olan bi arabayı öyle tek gidiş-geliş olan kalabalık bir yolda kullanması çok zevkli.

  12. #12
    Serhat SİPAHİOĞLU
    gurik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/01/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.314
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BT 4942
    Edilen teşekkür: 537

    Standart

    yolu çok ileriden izleyin mevcut hızınızı ayarlayın ve geçeceğiniz araca devriniziöldürmeden yaklaşın. Hafifçe solaçıkıp son kontroluü yaptıktan sonra aynı viteste devam edip sollamayı tamamlayın. İlla sollancak aracın dibine girmenize gerek yok. Böylece gereksiz vites geçişleri ve gazı köklemeler yaşamaz akıcı bir şekilde sollamayı tamamlarsınız. Söylediklerim sıkışık trafikte geçerli değildir...

  13. #13
    yücel akar
    yucelakar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/07/2007
    Yaş
    39
    Mesajlar
    157
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 70

    Standart

    evet ben de sollamayı karaburak ın anlattığı gibi yapıyorum gerçekten çok zevkli oluyo

  14. #14
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Turbosu olanlar zevkten bahsediyor baksanıza. Benzinli arkadaşlarımız kıskanmasın dikkat. Turbo ile sollamak kadar keyifli başka bir şey yoktur

  15. #15
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Misafir2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 313

    Standart

    sevgılı vcan dostlarım sollama hakında verdığınız bılgılere teşekker inanın faydalı olacaktır bır çoğumuz için

  16. #16
    . .
    Korhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2006
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.034
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 254

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbosu olanlar zevkten bahsediyor baksanıza. Benzinli arkadaşlarımız kıskanmasın dikkat. Turbo ile sollamak kadar keyifli başka bir şey yoktur
    Daha zevklisi 16 V benzinli motorda deviri 4000 de tutup sollamaya çıkmak ve 6500de vites yükseltmek

  17. #17
    Mustafa İŞLER
    mustafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    535
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 78

    Standart

    Alıntı Korhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha zevklisi 16 V benzinli motorda deviri 4000 de tutup sollamaya çıkmak ve 6500de vites yükseltmek
    geçen yaz Van'da bulunmuştum.Ordan ucuza benzini alıp en yüksek devire çıkasın

    yanlış hatırlamıyorsam 1,5 YTL civarındaydı benzin orada.

  18. #18
    Ahmet Özgür Doğan
    Lordrivendel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    259
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 38

    Standart

    Otobusle seyahat ederken hep dikkatimi ceker. Otobus sollamaya baslar ornegin bir kamyon solluyor, sollamanin yarisina geldiginde vites yukseltir, ama bu oyle bir his veriyor ki insana, sollamanin yarisinda gazdan ayagini cekiyor ve birkac saniye bosta gidiyor arac, hele karsidan gelen de varsa hep yuregim agzima gelir
    "What we do in life, echoes in eternity"

  19. #19
    . .
    Korhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2006
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.034
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 254

    Standart

    Alıntı mustafa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geçen yaz Van'da bulunmuştum.Ordan ucuza benzini alıp en yüksek devire çıkasın

    yanlış hatırlamıyorsam 1,5 YTL civarındaydı benzin orada.
    1 ay öncesine kadar öyleydi. Ama şu sıralar 2,5 YTL oldu. Neden bilmiyorum. Düşer inşallah yakında. Zaman zaman böyle dalgalanmalar olur burada.

  20. #20
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    sollama esnasında vites büyültmek pek iyi bir hareket değildir. sollama bitince değişmek en güzelidir. ama mecbur kalınmışsa değiştirilmelidir tabi. ben motoru bağırtmaktan yanayım o durumda.

Sayfa 1/2 12 SonSon

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Sollama Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com