21 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Sollama

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Bu sorduğunuz soruda önemli olan kaçıncı viteste olduğunuzdan ziyade turboyu kullanabilmenizdir. Eğer bulunduğunuz devirde turbo açıksa gazı kökleyip sollayabilirsiniz. Turbo kapalı ise hızı artırarak veya gaz ve debriyaja birlikte basarak turboyu devreye sokun(Bizim arabaların turbo tam şarjı 2000 devirde gerçekleşir) Devir 2000 i geçmeye başladığında debriyajı yavaşça bırakarak sollamaya başlayabilirsiniz. Turboyu açmadan gazı kökleyip sollamaya çalışırsanız soğuk terler dökersiniz karşınızdan gelene de döktürürsünüz. Maazallah çok tehlikeli kazalara sebeb verebilir canınızdan bile olabilirsiniz. Sorduğunuz soru gerçekten çok önemli.
    Belirtmek istediğim bir nokta daha var. Diyelim ki hızınız bulunduğunuz vitese göre çok az. Bu durumda turboyu açıp debriyajı bıraksanız bile araç çok zor hızlanacaktır. Debriyajı çok yavaş bırakmanız gerekir. Bıraktığınızda ise araç yine de devrini alamayabilir. Bu durumda vites küçültmeniz en mantıklısı olacaktır. Çünkü devri artırmanın ve turboyu açmanın en kolay yolu bu durumda budur. Bu şekilde yaptıktan sonra sollamaya başlayın. Araç devir kesiciye girme seviyesine gelinceye kadar yani torkun çok azaldığını (aracın hızlanmayı bıraktığını)hissettiğiniz ana kadar da vitesi büyütmeyin. Sollama yaparken vites değiştirmek de pek hoş ve doğru bir hareket değildir. Araçtaki yolcuların korkmasına sebep verebilirsiniz. Ama şuna da dikkat edin. Sollama halinde aracınız kesiciye girmiştir ve sollamanız bitmemiştir. İşte o zaman kalan mesafeyi de göz önüne aldığınızda vites büyültmeniz gerekiyorsa büyük bir hızla vitesi büyütün ve sollamaya devam edin. Bu dediklerimi uygulamanız gerçekten işinize yarayacaktır.

    Konu ile ilgili uzun zaman önce yazdığım bir makalem bulunmaktadır. Adresi vereyim:

    [=https://www.culha.net/makaleler/icten-yanmali-motorlar/atak-surus-teknikleri/]Atak Sürüş Teknikleri, CihaN[/]

    Yazımı okuyarak bilgi sahibi olabilirsiniz. Umarım yardımcı oldum. Hayırlı yolculuklar.
    Konu Ziyaretçi047 tarafından (11/07/2007 Saat 18:48 ) değiştirilmiştir.

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Sollama Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com