Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
- tam sentetik 0-30, 5-30 numaralı yağ kullanın ve her 10 bin km de filtresi ile değiştirin,
- sık sık hava filtresini değiştirin turbo ömrü açısından yararlıdır ayrıca yakıtınızı düşürür,
- soğuk motor ile devir çevirmeyin, sıkıştırmayın ayrıca 30 sn bekleyin ki yağ motorun heryerine ulaşsın. tam sentetik 0-30 yağ kullanırsanız yağ motorun heryerine çabuk ulaşır ve soğukken yağlama özelliği daha fazla olur
- şehir içinde gezdikten sonra stop etmeden 15 - 20 sn uzun yoldan gelip hemen durursanız 2 - 3 dk bekleyip stop edin, turbonuz daha uzun ömürlü olur.
- yoktan yere 3500 devir üzerine çıkmayın, bu devirden sonra motorun performansı bariz şekilde düşer, kuru gürültü yaratır.

bu şekilde kullanımda bir multijetin en temizinden 400 bin kmsi vardır

Çok güzel yazmışsın fakat fabrika multijet için 5-40 yarı sentetik yağ veriyor gelişen yağ teknolojisinden faydalanmak adına ben tam sentetik castrol kullanıyorum ama yağı inceltmenin farklı numara yağ kullanmanın hiçbir espiri yok bence zararlıda ayrıca uzun vadede detanasyon gibi... fabrika motora en uygun viskosite oranına göre yağ numarası verir.. ben tam sentetik kullanarak yanlızca viskositesini daha uzun koruyabilen bir yağ tercih ediyorum..