merak etmeyin şimdilik trafiğin olmadığı yerde buluşuyoruz aşkımla :D
Printable View
dun ogleden sonra tem de silivri den sonra yol bos,tem de sıkıldığım icin genelde 150 160 giderim,onumdeki yeni astra kapistigimi zannetti.10 dakika kadar gittikten sonra gazi dipledim ,egime gore 160 180 arasinda gidiyorum,yeni astra pesime takildi ,yarim saatten fazla ,bazen 100 bazende 500 metre arkada kaldi.sitesine baktim en zayif motoru 95 lik dizel,benimle ayni motor.benim fio daha 300 km de 180 i gecmiyor,motorlar ayni bile olsa astra nin onu ruzgari daha iyi yarar.adam yarim saat ugrasti one gecmesi mumkun olmadi,solu da genelde acik biraktim.astra ya o kadar para ver,fio ya gecil.simdi biri astra da sofor yokmus diye yazar ama,yarim saat bu ikimizinde dip gaz gittigi belliydi.Evo yla olsam astra aynada kaybolacakti demek.(cocuklarada iyiki ipad almisim,her yerden size ulasabiliyorum)
Abi ben senin kadar cesaretli olamıyorum hız konusunda.. daha aracı alalı 25 gün civarı oldu.
geçtiğimiz günlerde istanbul-bolu abant'a gittim gidiş geliş 560 km civarı 130 km nin üstüne çıktığımda araç sanki yolda geziniyordu gelir gelmez lastikleri değiştirdim şuan çok memnunum. orjinalde 185/65/15 vardı ben 195/60/15 taktım geçen günde 160a kadar çıktım eskisinden çok daha iyi oldu..
Bende ilk aldığımda 190 otoyolda düz yolda gördüm, dahada altta gaz vardı. 200'ü rahat görür gibi geliyor bana...
Onu hissetttim abi :) bastıkça açılacak uzayacakmış gibi bir his veriyor :) fena makine valla:)
Allah nasip ederse bugün gece 12 gibi çanakkaleye gidiyorum.. hem şehitliği gezmek hemde deniz sefası yapmak için.. Aracın uzun yol yakıt sarfiyatı nasıl olacak merak ediyorum..
iyi yolculuklar, değerleri bekliyoruz...
Tamam abi inş. sağ salim gidip gelelimde yakıt değerlerini burdan paylaşırım..
Ayrıca geldiğimde şu bahsettiğim kol dayama ve kapı kollarına yapılan şeffaf kaplama işinide halledicem..
ilk 200 km 8.4 litre ortalama daha sonra 7.4 e indi 450 nci km de ,yolculugun sonunda bakmayi unuttum.
Tahsin kardesim yol genelde duzdu ,virajlarda uzun ve fazla sert degildi.lastiklerde onemli.16 jant 195 55 16 turanza koymuslar fabrika cikisi,sıkıntı yasatmadi,fren mesafeside beni oldukca sasirtti.eski doblo mda fabrikanin taktigi lastikler frende surekli kizaklardi,bitince binek lastigi taktirmistim.viraj,fren,yol tutus herseyi degismisti.
95 bg lik bir araçla denemek isterdim fakat hepsi dualogicmiş.
650 km ortalama 7.2 lt.gidiş kısmını yazmıştım,dönüşte 120 130la 150 arada.ekonomi gayretim olmadı buna rağmen 7.2 benim için çok iyi.
Gayet iyi değerler...
Tahsin kardeşim fena makine olduğunu biraz motor açılınca daha da iyi anlayacaksın, ben tatil gidiş ve dönüşümde hiçbir yerli veya yabancı araçlara arkalarından bakmadım (üst sınıflar hariç) istediğim aracı da çok rahat bi şekilde yakaladım veya solladım , gönlünü rahat tut 6. vitese attığında olay bitiyo ...
Emrullah kadran 210 ,220 içinde çizgi var.Uzun yolda hiç sıkıntı yaşatmıyor 95lik multijet,az yakıp çok kaçıyor.rampa tırmanırken bile 4e çekip gaza yüklendinmi süper tırmanıyor.bu arada lastiklerin havası yüksek galiba,unuttum kontrol etmeyi,yoldaki tümsekleri biraz fazla hissettiriyor.Evo da son hız ne gördün benim deneme fırsatım olmamıştı,sen bakmışsındır.
Teşekkürler Atila abi, abi ben evo da çıktığım son hız 190-200 arası , bunu da iki araç beni son sürat geçmişti, benim araç hız sabitleyici ile giderken ayarımı bozmuşlardı sinirlendiğim için bunların peşine düştüğümden bu hıza çıkmıştım, ancak bu hıza çıkarken bagajda ve araç içinde epey bir yük ve de dışarıda epeyce bir rüzgar vardı buna rağmen bu sürate çıktı ve akabinde de crysler ve bmw yi tokatladım daha sonra tekrar 110 a düşürmüştüm hızımı :)
fio 190 evo 200 görür gibi.güzel değerler,yeterli bence.uzun yolda 150 yle gitsem bana yetiyor.200 ün üstünede bmv vs daha üst segment araç lazım.95lik multijetleri çok sevdim,ekonomik,atak,hacmine göre son hızıda çok güzel,motor ömrü zaten belli,on numara olmuş.
biraz önce lastik havalarına baktırdım.yuh diyorum 45 48 50 50 çıktı .Fiat tan müşteri memnuniyeti için aradıklarında alırsınız puanı.boşuna bütün tümsekleri hissetmiyormuşuz.bu havalarla birde uzun yol yaptık.
Atilla hocam, bu hatayı sen bari yapma, araçlar tırlarda gelirken havayı basıyorlar iyice keşke alınca bir nitrojen hava bastırsaydınız...
aslında biliyordum lastiklere fazla hava bastıklarını,dalgınlığıma geldi.yoldada gezme ,dalma falan olmadı.hep böyle olmuyormu en iyi bildiğimiz işte bile,buda yapılırmı dedirtecek çok basit hatalar yapıyoruz.gözümüzün önündekini bakarken göremiyoruz.bayideki elemanlarda aynı hatayı yapmış,onlarca araç teslim ediyorlar,acemiliği olanlara böyle araç teslim edilirmi,milleti balon gibi lastiklerle yola salıyorlar.benim aklıma sonradan geldi düzelttim,farkedemeyenler yollarda.hazır aklımdayken Fiat a email atayım,insanları böyle yollara salmasınlar.
İyiki erkenden farkına varmışsın Atilla hocam, dediğin gibi acemilere böyle araç teslim ediyorlarsa vah hallerine...
site bakımdaymış email atamadım,telefonla aradım plakayı istediler verdim,telefonumu aldılar,sistemde görünmedi şase no sordular yanımda yok dedim.tekrar arayıp şase bildirecekmişim,şase olmadan işlem yapamıyormuş.acemilerin bu şekilde trafiğe salınmasını istemediğim için uyarı amaçlı arıyorum,gereğini ister yapın ister yapmayın deyip,kapadım.al sana fiat müşteri hizmetleri,telefonumu ismimi aldın takibinide yapsana,bilgisayar programının dışına çıkamayan kafa yapısı,firma böyle olunca bayiler nasıl olsun.
Duyarlı Atila abim, tebrikler, zaten varya abi uyuz oluyorum, bir yere gidiyorsunuz, orada isminiz soyisminiz ve diğer bilgileriniz kayıtlı olmasına rağmen, görevlinin TC kimlik numaranız diye sormasına deliriyorum, ya kardeşim ben daha önce buraya gelmişim ismim cismim telim vs kayıtlı neden bi daha bana soruyorsun, veya kimliğini uzatıyorsun yeniden TC kimlik bile sorabiliyorlar, sende bu durumlardan bir başkasıyla karşılaşmışsın, neden öle dediler çünkü kötüleyeceksin fiat ı anladıkları için işi yokuşa sürüyorlar...bas fiat ın istanbuldaki tofaş iş hanındaki merkez binayı ara söle bak bakalım o bayiyi mahvetmiyorlar mı , akılları çıkıyor genel merkezden arandıkları zaman bayinin bilgin olsun
Emrullah 444 22 55 i aradım,sitesindeki çağrı merkezi numarası.telefonun başınada cahil adam(bayandı) oturtmamışlardır herhalde.bu kafayla zor yetişiriz öndekilere.ama havlu atmak bize yakışmaz,en azından yazıyoruz buralarda,ulaşabildiğimiz kadar artık.düşünüyorumda başka şehirlerden araç alanlar,yeni araç almanın sevinciyle basıp gidiyorlar memleketlerine,Allah a emanet.
arkadaşlar start stop manuel viteste daha rahat kullanılıyor,vitesi boşa alıp ayağını debriyajdan kaldırdınmı stop ediyor,debriyaja basar basmaz çalıştırıyor.üç beş saniyelik beklemelerde debriyajı basılı tutuyorsun,bir kaç saniye için stop start yapmıyorsun.devreden çıkarmak zorunda kalmıyorum,böyle çok kullanışlı.dualogic tede boşa alınca çalışsa daha kullanışlı olur diye düşünüyorum.
dik yokuşlarda veya dur kalk trafikte eskiden devre dışı bırakıyordum,şu anda çalıştığının bile farkında olmuyorum,hiç kapatmak zorunda kalmıyorum.bu arada 95lik evo ların düz viteside varmış.İtalya sitesinde gördüm,sadece dualogic zannediyordum.2012 sonuna doğru evo planları yapıyorum,otomotivcileri krizde yakalarsam öpücem yanaklarından.
mecbur beklicez 2012 sonunu,zaten pilimiz bitti,bir senede anca şarj olmaya başlar.1.6 yı bende takipteyim,320 tork 9.6 saniye fena makina,4 5 yıl götürür sonra zaten ihtiyar arabalarına terfi ederim.
merhaba arkadaşlar bende 2.5 aylık evo multijet 95 hp kullanıcısıyım, aracım şu an 2700 km de ve henüz motoru açılmadı ama yakıt tüketimi trafikte şehir içi - ki daha şehir dışına hiç çıkmadım- ortalama 5.5 lt. civarında sizlerden okudum kadarıyla benimkisi daha düşük yakıyor ilginç bi şekilde.. genel olarak aracımdan memnunum yokuşlardakş dualogic vites sıkıntısı dışında.. birde s&s hiç kullanmıyorum benim gibi eskişehir yolu ve konya yolundan geçen arabalar için sürekli trafikte dur kalk pek karlı olmuyor..
slmlar:) bende 1aydır 95 mjet imle cok mutluyum:) şu an 6300 km de(biraz fazla gezmişim sanırım!) tüketim 19.6 krş ş.içi-dışı karışık... beğenmediğim yanları kapıların zor kapanması ve kol dayamanin gıcırdaması ses sisteminin tatmin etmemesi baslarda cızırdama... beğendiğim yanları süper çekişi, vites geçişleri(bir dsg gibi olmasa da fio dualogicten sonra bana çok iyi geldi, yol tutuşu... bu arada 2 gündür fark ediyorum aynı sesler sizde de varmi dinleyip yazarsaniz sevinirim kontaği kapatip kapilari kitleyince 3 kez tik sesi geliyor motordan birkaç saniye sonunda da 'pilk' sesi geliyor ve aşırı güneste kaliyor birkac gundur ilk acmada arka kapilar gacirdiyor birkaç seferden sonra normale dönüyor... ve şu bahsedilen kol dayamada beyazliklar oluşması bende de var babamn aracı olan fio da da var.
19,6kuruş çok mu fazla?
sonuna krş eklemiştim ama iphone dan yazıyorum atlamışta olabilirim pardon:))
pardon onuda ben atlamışım ödeşmiş olduk :D