Sayfa 2/2 İlkİlk 12
40 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Evo multijet euro 4 ile 5 arasındaki fark sadece kapakmı sizce ?

  1. #21
    fikret gümüş
    fiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/03/2011
    Yaş
    59
    Mesajlar
    918
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34 GH 55
    Edilen teşekkür: 447

    Standart

    Alıntı lektonstar17 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yav arkadaşlar şunu anlamıyorum.avrupanın artık € 5 i onayladığı bir dönemde hangi mantıkla hala € 4 motor üretirler.yoksa elinde kalan € 4 motorları Türkiye demi tüketiyo bu adamlar.bu zamanda uğraştırıyorlar bizi hala yok 4 müş 5 miş.
    aynen öyle bu motor secenekleri avrupada şu an yok ayrıca bize opsiyonel satılan bir çok donanım italyada standart olarak veriliyor .mesala blume tom, tom

  2. #22
    Yunus Kahraman
    yunus kahraman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/05/2010
    Mesajlar
    207
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 34

    Standart

    daha az yakıt..

  3. #23
    samet k.
    samprik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/11/2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    491
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Yok
    Plaka
    16 GK 447
    Edilen teşekkür: 136

    Standart

    anladığım kadareıyla eurp 4 olsun daha iyi diyosunuz yanlışmıyım _?
    ilk görüşte aŞk'a inanmazdım...taa ki evomu görene kadar

    BiZ ŞaMPiYoN TaKıMı TuTMaDıK, TuTTuĞuMuZ TaKıMı ŞaMPiYoN YaPTıK..!!

    iNaDıNa T-e-X-a-S


  4. #24
    Ümit AKDENİZ
    lektonstar17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    2.205
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    34 HF 6888
    Edilen teşekkür: 454

    Standart

    bana da öyle gelmeye başladı.€ 5 daha masraflı bi motor sanırsam.
    SENİ ÇOK SEVİYORUM ÇANAKKALE !

  5. #25
    fikret gümüş
    fiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/03/2011
    Yaş
    59
    Mesajlar
    918
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34 GH 55
    Edilen teşekkür: 447

    Standart

    güç farkı.bakın ben takside albea kullanıyorum aynı motor 650.000km degişti rmeden istanbul içi yol yaptı 1.3/multijet yeri geldi 75 lik,i zapt edemedim 120 lik düşünemiyorum
    Konu fiko tarafından (17/03/2011 Saat 00:04 ) değiştirilmiştir.

  6. #26
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı fiko Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    güç farkı.bakın ben takside albea kullanıyorum aynı motor 650.000km degişti rmeden istanbul içi yol yaptı 1.3/multijet yeri geldi 75 lik,i zapt edemedim 120 lik düşünemiyorum
    hocam peki sen o 650 bin km sekman falan attırmadan anahtar vurmadan mı yaptın? nasıl başardın anlat bize devir vites değiştirmeler falan..

  7. #27
    fikret gümüş
    fiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/03/2011
    Yaş
    59
    Mesajlar
    918
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34 GH 55
    Edilen teşekkür: 447

    Standart

    Alıntı tayfux Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam peki sen o 650 bin km sekman falan attırmadan anahtar vurmadan mı yaptın? nasıl başardın anlat bize devir vites değiştirmeler falan..
    anahtar vurmadan araç yürürmü demek istedigim şu an mevcut motorlar eski nesil dizel motorlar degil yeni gelicek olan motor secenekleride şu an mevcut olan dan daha iyi 650 000km taksi için normal çalış tıgım kişi kırk yıllık dizelci hocam..

  8. #28
    ural leanback
    @ MARs ent. uraaal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1.133
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 202

    Standart

    bnmn 1.4 fire euro 5 motor euro 4lere gore bazı farklar var.özelliklke torkta.eski firelarda 120de bir kesilme oluyoredu.simdi kokleyınce gittigi yere kara ceviriyor.

  9. #29
    Kerem Güzeltaş
    kerem66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/03/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    19
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    merhaba herkese

    bende şu sıra evocular klubüne girmek üzereydim ki bu yazıyı okudum ve haliyle kafam karıştı. düşündüğüm evo; 1.3 multijet 75 BG Dynamic + Evo Kit + ESP Kit + SkyDome... Start/Stop özelliği için pek iyi şeyler okumadım bende zaten istanbul trafiğinde pek işe yaramaz düşüncesi ile bu özellikten vazgeçmiştim taa ki buradaki bu yazıyı okuyana kadar.

    şimdi sizce ne yapmalıyım? anladığım kadarıyla 75 beygirlik araçların Start / Stopluları Euro5 geliyormuş, öncelikle bu doğru mudur? sonuçta benim aracımın gelmesi 3 ayı bulacak gibi, daha siparişi verilmedi. siz olsaydınız Euro 5 mi tercih ederdiniz?

    bana kalırsa da madem yeni bir araç alıyoruz, en son teknoloji olması mantıklı gibi. bu cümleyi Euro 4 ve Euro 5 motorlarının teknik açıdan farklarını bilmeden söylüyorum. bu konuda da değerli yardımlarınıza ihtiyacım var...

    kafamda son bir pürüz kaldı arkadaşlar, bunu da halledersem bende Evo Kardeşliğine adım atmış olacağım

    çok teşekkürler, herkese iyi günler

  10. #30
    Hakan Arda
    Ardevo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Yaş
    47
    Mesajlar
    595
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    ********
    Edilen teşekkür: 110

    Standart

    Çevreci araca düşük vergi

    Gelir İdaresi Başkanlığı’nın, Motorlu Taşıtlar Vergisi’nde (MTV) mevcut sistemi gözden geçirmeye hazırlandığı ve Avrupa’da da uygulamanan “karbondioksit emisyonuna göre vergilendirme” alternatifinin de gündemde olduğu bildiriliyor.

    Çalışmayla, halen silindir hacmi ve yaşı esasına göre olan Motorlu Taşıtlar Vergisi sisteminin, yeni değerlendirmeye tabi tutulacağı belirtiliyor. Gelir İdaresi’nin başlattığı çalışmada, 17 AB ülkesinde uygulanan emisyona dayalı vergilemeler de incelenecek.

    “Kirlettiğin kadar öde”
    Avrupa ülkelerinde halen uygulanmakta olan vergi sistemlerinde, “kirlettiğin kadar öde” olarak da nitelenen ve araçların kilometre başına açığa çıkarttıkları karbondioksit değerine göre vergi hesaplanmakta.
    Halen 27 AB üyesi ülkeden 17’si (Avusturya, Belçika, Güney Kıbrıs, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, İrlanda, Letonya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Portekiz, Romanya, İspanya, İsveç ve İngiltere) binek otomobillerde bu sistemi uyguluyor. 15 ülke de elektrikli araç alımlarında vergi teşvikleri sunuyor. Vergiye esas olan gram/km değerleri, genelde fabrika verilerinden ya da ölçümlemelerden alınıyor.
    Türkiye’deyse MTV, araçların “silindir hacmi” ve “yaş” esasına göre alınıyor. Otomotiv sektörünün temsilcileri, yıllardır ÖTV ve MTV’de çevreyi kirletme düzeyine göre bir düzenleme yapılması konusunu savunuyordu.


    İşte Avrupa örnekleri
    Avrupa Birliği ülkelerinde vergilendirme, 2000’li yılların başından bu yana araçların emisyon oranlarına göre işliyor. AB’de araç alımında ÖTV uygulaması yok ve sadece KDV alınıyor. Ancak AB’nin kararıyla üye ülkelerin çoğunda her iki vergilendirme de emisyon değerleri üzerinden yapılıyor.
    Avusturya: 120 ile 160 g/km arasında emisyona sahip benzinli ve dizel araçlar 300 euro’ya yakın ödül alırken, bunun üzerindekiler her gram için ekstra ödüyor.
    İngiltere: Motorlu taşıtlar 2001’den bu yana karbondioksit emisyonuna göre vergilendiriyor.
    İrlanda: MTV, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor. Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine de devam ediliyor. Çevre dostu araçlarda yıllık vergi 104 euro’dan başlarken, yüksek emisyonlu araçlarda 2 bin 100 euro’yu buluyor.
    Fransa: Ödül-cezalandırma sistemiyle düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanıyor, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlardaysa ödenen miktar artıyor.
    Danimarka: Yıllık vergiler, benzinli ve dizel araçlar için yakıt tüketimine göre hesaplanıyor.
    Almanya: 2009’un sonundan bu yana yaydıkları CO2 miktarına göre vergilendiriliyor.
    Hollanda: Az CO2 yayan araçlardan düşük plaka vergisi alıyor.

    Kaynak:
    m.milliyet.com.tr

  11. #31
    Erhan Aslan
    aslanerh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    173
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 67

    Standart

    E4 ve E5 motorların tek farkı E5 motorlu araçların zararlı gaz salınımlarının daha az olmasıdır. Teknik açıdan yalnızca motorları alıp koyduğunuzda E4 motoru E5'e göre daha az yakıt tüketir, ancak araç üreticileri E5 motorlu araçlarda çeşitli iyileştirme yollarına gittiği için (aracın ağırlığının azaltılması, motor performansının çeşitli yöntemlerle artırılması vs) aracın gücü, torku vs performans özelliklerineredeyse aynı kalır. Avrupa da yıllara göre bu motor tiplerine bir zorunluluk getirilmiştir; E5 motorlu araçların kullanımı Avrupada 2009 dan beri zorunluyken Türkiyede bu 2012 de zorunlu olacaktır(0 km araçlar için).

    Belki "o zaman e4 olsa ne olur e5 olsa ne olur, çevre benim aracım yüzünden mi kirlenecek" diyebilirsiniz ancak bugün Çin gibi ülkelerin birçok şehri araç emisyon konusu ve diğer hava kirliliğine neden olan faktörlere dikkat edilmemesi nedeniyle sonu gelmez bir hava hava kirliliği ile boğuşmakta, şehirlerde insanlar nefes alamama ve büyük oranda astım problemleri ile uğraşmaktalar. Yani sonuç olarak Avrupalı birşeyi kural olarak koyuyor, ancak boşuna koymuyor.

    Gökdelenden yeryüzünün hiçbir zaman görülmediğini ve en yakın zamanda rüzgar esmeyen bu şehirden ayrılma planı yaptığını belirten bir turistin çektiği Çin in Beijing şehrinin sisli, puslu havasını yansıtan bir fotoğraf;


  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #32
    MUSTAFA USA
    dj_sisart - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/01/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    88
    Nereden
    Niğde
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    51HA661
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Alıntı fiko Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    güç farkı.bakın ben takside albea kullanıyorum aynı motor 650.000km degişti rmeden istanbul içi yol yaptı 1.3/multijet yeri geldi 75 lik,i zapt edemedim 120 lik düşünemiyorum
    650binde ne değişti? motor mu? daha önce rektefiye gibi bir işlem yaptırmadın mı?

  14. #33
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    Euro 4 motora Euro 5 yakıt koyunca aradaki fark kapanır bence..

  15. #34
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı les Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Euro 4 motora Euro 5 yakıt koyunca aradaki fark kapanır bence..

  16. #35
    tuncay bademci
    yatırım danışmanı tborsaci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/03/2011
    Yaş
    50
    Mesajlar
    22
    Nereden
    Hatay
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    en düşük emisyon evo 1.3 multijet 95 bg doulogıc te ve çok güzel performas verileri var...
    Punto EVO 5K DYNAMIC Start & Stop 1.3 MULTIJET 95HP DUALOGIC+ AK BEYAZ PAMUĞUM

  17. #36
    Ümit AKDENİZ
    lektonstar17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    2.205
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    34 HF 6888
    Edilen teşekkür: 454

    Standart

    Alıntı tborsaci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en düşük emisyon evo 1.3 multijet 95 bg doulogıc te ve çok güzel performas verileri var...
    Bende 95 hp almayı çok isterdim ama gücümüz ancak 75 hp ye yetti.
    SENİ ÇOK SEVİYORUM ÇANAKKALE !

  18. #37
    Kerem Güzeltaş
    kerem66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/03/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    19
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Corsa da bu motoru kullanıyor ve düz 1.3 Multijet 95 BG Start / Stop 'lu modeli getirebiliyorken Fiat neden yapmıyor bunu? Opel bir de Fiattan alıyo bu motoru...

    ben hala bir araç sahibi olamadım arkadaşlar, evo mu corsa mı derken ömür bitiyor

    Corsanın 95 BG'lik S / S li modeli ve Evo aynı fiyata. ama Evo da tabii ki çok daha fazla donanım var, ancak Yeni Corsa da kapıları açarken kapatırken ki tok ve sağlam ses Evo da ne yazık ki yok.

  19. #38
    Mustafa YILDIZ
    corsi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/02/2011
    Yaş
    39
    Mesajlar
    23
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06MUF20
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    Alıntı kerem66 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Corsa da bu motoru kullanıyor ve düz 1.3 Multijet 95 BG Start / Stop 'lu modeli getirebiliyorken Fiat neden yapmıyor bunu? Opel bir de Fiattan alıyo bu motoru...

    ben hala bir araç sahibi olamadım arkadaşlar, evo mu corsa mı derken ömür bitiyor

    Corsanın 95 BG'lik S / S li modeli ve Evo aynı fiyata. ama Evo da tabii ki çok daha fazla donanım var, ancak Yeni Corsa da kapıları açarken kapatırken ki tok ve sağlam ses Evo da ne yazık ki yok.
    Şase ve motor benim bildiğim kadarı ile Fiat yanlışım var ise özür dilerim. Bende Fiesta Corsa Evo arasında gittim geldim tercihimi Evodan kullandım. Benim görüşüm kapı açıp kapatıp arabaya bakmak ne derece doğru olur bilmem kapı ayarı yapıldıktan sonra o ses alınır bi şekilde bu şahsi görüşüm. Ama size bu segmentte gerçekten evo tavsiye edebilirim yeni bi kullanıcıyım ama aynı zamanda Focus II kullanıcı olarakta söyleyim gerçekten çok güzel bi araba ve Corsa ve Fiesta iç donanım olarak çok yavan kalıyo fiyat karşılaştırması yaptığınız zaman...

  20. #39
    Cem YK
    cemyk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/06/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    257
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 65

    Standart

    torku biraz daha fazla ve daha düşük devirlerde elde edebiliyorsunuz. yakıt tasarrufu kesınlıkle daha fazla bizzat kendim karşılaştırdım duruma göre euro 4 ile arasında 1 litre kadar oynayabiliyor. ellerinde euro 4 motor olanlar tabikide euro 4 ü savunacaklardır oyuzden denemeden karar vermeyin bence cok başarılı olmuş. ayrıca 2013 gibi gelecek olan emisyon değerlerine göre vergilendirmedede birhayli ucuzluk sağlayacağı ortada...

  21. #40
    Ümit AKDENİZ
    lektonstar17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    2.205
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Plaka
    34 HF 6888
    Edilen teşekkür: 454

    Standart

    Bir yıl önce açtığım konu tekrar hortlamış.Cem yorumun için teşekkür ederim ama arabayı alalı 14 ay oldu.Aslında aracı alırken masraf yaratabiliceni düşünmeme rağmen e5 olsun düşüncesindeydim ama satış elemanının oyununa geldim.Bana s&s olsun mu diye sordu bende hiç ihtiyaç duymam diye olmasın dedim veee işte orda tongaya düştüm.s&s olmayınca e5 de olmadı malesef. Aracımdaki e4 tende gayet memnunum çok şükür.Evet ilk hızlanmalarda bazen sorun yaşabiliyoruz ama sonuçta ihtiyacımıza göre araştırıp öyle araç alıyoruz.Evomu seviyorum
    SENİ ÇOK SEVİYORUM ÇANAKKALE !

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. 1.3 Multijet 20000 bakımı Arma ve Medos Oto arasındaki fark..
    Ziyaretci037 tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 32
    Son Mesaj: 21/07/2013, 10:19
  2. 75bg ile 90bg Multijet arasındaki fark?
    silentscream tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 05/05/2010, 22:27
  3. Punto dizel 75 bg. 90 bg arasındaki fark
    nisay91 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 10/04/2009, 20:18
  4. 2007-2008 arasındaki fark
    emir341907 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21/05/2007, 16:09

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com