aynen öyle bu motor secenekleri avrupada şu an yok ayrıca bize opsiyonel satılan bir çok donanım italyada standart olarak veriliyor .mesala blume tom, tom
daha az yakıt..
anladığım kadareıyla eurp 4 olsun daha iyi diyosunuz yanlışmıyım _?
bana da öyle gelmeye başladı.€ 5 daha masraflı bi motor sanırsam.
güç farkı.bakın ben takside albea kullanıyorum aynı motor 650.000km degişti rmeden istanbul içi yol yaptı 1.3/multijet yeri geldi 75 lik,i zapt edemedim 120 lik düşünemiyorum
bnmn 1.4 fire euro 5 motor euro 4lere gore bazı farklar var.özelliklke torkta.eski firelarda 120de bir kesilme oluyoredu.simdi kokleyınce gittigi yere kara ceviriyor.
merhaba herkese
bende şu sıra evocular klubüne girmek üzereydim ki bu yazıyı okudum ve haliyle kafam karıştı. düşündüğüm evo; 1.3 multijet 75 BG Dynamic + Evo Kit + ESP Kit + SkyDome... Start/Stop özelliği için pek iyi şeyler okumadım bende zaten istanbul trafiğinde pek işe yaramaz düşüncesi ile bu özellikten vazgeçmiştim taa ki buradaki bu yazıyı okuyana kadar.
şimdi sizce ne yapmalıyım? anladığım kadarıyla 75 beygirlik araçların Start / Stopluları Euro5 geliyormuş, öncelikle bu doğru mudur? sonuçta benim aracımın gelmesi 3 ayı bulacak gibi, daha siparişi verilmedi. siz olsaydınız Euro 5 mi tercih ederdiniz?
bana kalırsa da madem yeni bir araç alıyoruz, en son teknoloji olması mantıklı gibi. bu cümleyi Euro 4 ve Euro 5 motorlarının teknik açıdan farklarını bilmeden söylüyorum. bu konuda da değerli yardımlarınıza ihtiyacım var...
kafamda son bir pürüz kaldı arkadaşlar, bunu da halledersem bende Evo Kardeşliğine adım atmış olacağım :):)
çok teşekkürler, herkese iyi günler
Çevreci araca düşük vergi
Gelir İdaresi Başkanlığı’nın, Motorlu Taşıtlar Vergisi’nde (MTV) mevcut sistemi gözden geçirmeye hazırlandığı ve Avrupa’da da uygulamanan “karbondioksit emisyonuna göre vergilendirme” alternatifinin de gündemde olduğu bildiriliyor.
Çalışmayla, halen silindir hacmi ve yaşı esasına göre olan Motorlu Taşıtlar Vergisi sisteminin, yeni değerlendirmeye tabi tutulacağı belirtiliyor. Gelir İdaresi’nin başlattığı çalışmada, 17 AB ülkesinde uygulanan emisyona dayalı vergilemeler de incelenecek.
“Kirlettiğin kadar öde”
Avrupa ülkelerinde halen uygulanmakta olan vergi sistemlerinde, “kirlettiğin kadar öde” olarak da nitelenen ve araçların kilometre başına açığa çıkarttıkları karbondioksit değerine göre vergi hesaplanmakta.
Halen 27 AB üyesi ülkeden 17’si (Avusturya, Belçika, Güney Kıbrıs, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, İrlanda, Letonya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Portekiz, Romanya, İspanya, İsveç ve İngiltere) binek otomobillerde bu sistemi uyguluyor. 15 ülke de elektrikli araç alımlarında vergi teşvikleri sunuyor. Vergiye esas olan gram/km değerleri, genelde fabrika verilerinden ya da ölçümlemelerden alınıyor.
Türkiye’deyse MTV, araçların “silindir hacmi” ve “yaş” esasına göre alınıyor. Otomotiv sektörünün temsilcileri, yıllardır ÖTV ve MTV’de çevreyi kirletme düzeyine göre bir düzenleme yapılması konusunu savunuyordu.
İşte Avrupa örnekleri
Avrupa Birliği ülkelerinde vergilendirme, 2000’li yılların başından bu yana araçların emisyon oranlarına göre işliyor. AB’de araç alımında ÖTV uygulaması yok ve sadece KDV alınıyor. Ancak AB’nin kararıyla üye ülkelerin çoğunda her iki vergilendirme de emisyon değerleri üzerinden yapılıyor.
Avusturya: 120 ile 160 g/km arasında emisyona sahip benzinli ve dizel araçlar 300 euro’ya yakın ödül alırken, bunun üzerindekiler her gram için ekstra ödüyor.
İngiltere: Motorlu taşıtlar 2001’den bu yana karbondioksit emisyonuna göre vergilendiriyor.
İrlanda: MTV, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor. Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine de devam ediliyor. Çevre dostu araçlarda yıllık vergi 104 euro’dan başlarken, yüksek emisyonlu araçlarda 2 bin 100 euro’yu buluyor.
Fransa: Ödül-cezalandırma sistemiyle düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanıyor, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlardaysa ödenen miktar artıyor.
Danimarka: Yıllık vergiler, benzinli ve dizel araçlar için yakıt tüketimine göre hesaplanıyor.
Almanya: 2009’un sonundan bu yana yaydıkları CO2 miktarına göre vergilendiriliyor.
Hollanda: Az CO2 yayan araçlardan düşük plaka vergisi alıyor.
Kaynak:
m.milliyet.com.tr
E4 ve E5 motorların tek farkı E5 motorlu araçların zararlı gaz salınımlarının daha az olmasıdır. Teknik açıdan yalnızca motorları alıp koyduğunuzda E4 motoru E5'e göre daha az yakıt tüketir, ancak araç üreticileri E5 motorlu araçlarda çeşitli iyileştirme yollarına gittiği için (aracın ağırlığının azaltılması, motor performansının çeşitli yöntemlerle artırılması vs) aracın gücü, torku vs performans özelliklerineredeyse aynı kalır. Avrupa da yıllara göre bu motor tiplerine bir zorunluluk getirilmiştir; E5 motorlu araçların kullanımı Avrupada 2009 dan beri zorunluyken Türkiyede bu 2012 de zorunlu olacaktır(0 km araçlar için).
Belki "o zaman e4 olsa ne olur e5 olsa ne olur, çevre benim aracım yüzünden mi kirlenecek" diyebilirsiniz ancak bugün Çin gibi ülkelerin birçok şehri araç emisyon konusu ve diğer hava kirliliğine neden olan faktörlere dikkat edilmemesi nedeniyle sonu gelmez bir hava hava kirliliği ile boğuşmakta, şehirlerde insanlar nefes alamama ve büyük oranda astım problemleri ile uğraşmaktalar. Yani sonuç olarak Avrupalı birşeyi kural olarak koyuyor, ancak boşuna koymuyor.
Gökdelenden yeryüzünün hiçbir zaman görülmediğini ve en yakın zamanda rüzgar esmeyen bu şehirden ayrılma planı yaptığını belirten bir turistin çektiği Çin in Beijing şehrinin sisli, puslu havasını yansıtan bir fotoğraf;
https://katewhitney.files.wordpress....2/img_2115.jpg
Euro 4 motora Euro 5 yakıt koyunca aradaki fark kapanır bence.. :)
en düşük emisyon evo 1.3 multijet 95 bg doulogıc te ve çok güzel performas verileri var...
Corsa da bu motoru kullanıyor ve düz 1.3 Multijet 95 BG Start / Stop 'lu modeli getirebiliyorken Fiat neden yapmıyor bunu? Opel bir de Fiattan alıyo bu motoru...
ben hala bir araç sahibi olamadım arkadaşlar, evo mu corsa mı derken ömür bitiyor :)
Corsanın 95 BG'lik S / S li modeli ve Evo aynı fiyata. ama Evo da tabii ki çok daha fazla donanım var, ancak Yeni Corsa da kapıları açarken kapatırken ki tok ve sağlam ses Evo da ne yazık ki yok.
Şase ve motor benim bildiğim kadarı ile Fiat yanlışım var ise özür dilerim. Bende Fiesta Corsa Evo arasında gittim geldim tercihimi Evodan kullandım. Benim görüşüm kapı açıp kapatıp arabaya bakmak ne derece doğru olur bilmem kapı ayarı yapıldıktan sonra o ses alınır bi şekilde bu şahsi görüşüm. Ama size bu segmentte gerçekten evo tavsiye edebilirim yeni bi kullanıcıyım ama aynı zamanda Focus II kullanıcı olarakta söyleyim gerçekten çok güzel bi araba ve Corsa ve Fiesta iç donanım olarak çok yavan kalıyo fiyat karşılaştırması yaptığınız zaman...
torku biraz daha fazla ve daha düşük devirlerde elde edebiliyorsunuz. yakıt tasarrufu kesınlıkle daha fazla bizzat kendim karşılaştırdım duruma göre euro 4 ile arasında 1 litre kadar oynayabiliyor. ellerinde euro 4 motor olanlar tabikide euro 4 ü savunacaklardır oyuzden denemeden karar vermeyin bence cok başarılı olmuş. ayrıca 2013 gibi gelecek olan emisyon değerlerine göre vergilendirmedede birhayli ucuzluk sağlayacağı ortada...
Bir yıl önce açtığım konu tekrar hortlamış.Cem yorumun için teşekkür ederim ama arabayı alalı 14 ay oldu.Aslında aracı alırken masraf yaratabiliceni düşünmeme rağmen e5 olsun düşüncesindeydim ama satış elemanının oyununa geldim.Bana s&s olsun mu diye sordu bende hiç ihtiyaç duymam diye olmasın dedim veee işte orda tongaya düştüm.s&s olmayınca e5 de olmadı malesef. Aracımdaki e4 tende gayet memnunum çok şükür.Evet ilk hızlanmalarda bazen sorun yaşabiliyoruz ama sonuçta ihtiyacımıza göre araştırıp öyle araç alıyoruz.Evomu seviyorum :)