dün bunu bi konuda okumuştum şaşırmıştım
LİNK: https://forum.grandepuntotr.com/gene...fta-kaldi.html
bendede ilk çalışitrdıgmda 2000 devirlere kadar gaz veriyor şaşırıyorum teknik servise gitmek gerekicek galiba.
benim multijet daha 1000 km olmadı, arada gazdan ayağımı çektiğim zaman araba kendi kendine gaz veriyor ve frene basmak zorunda kalıyorum... mesela bugün 20 derecelik falan yokuşu çıkarken 2. viteste gaz vermeyi kestim ve yaklaşık bi 10 sn araba gaz vermeye ve o yokuşu sorunsuz çıkmaya devam etti... yol bilgisayarında anlık tüketim de 10 sn boyunca 6,5 lt nin altına düşmedi... bu bi sorun mudur sizce,yoksa arabanın bir özelliği falan mı var da ben bilmiyorum...tşkler
dün bunu bi konuda okumuştum şaşırmıştım
LİNK: https://forum.grandepuntotr.com/gene...fta-kaldi.html
bendede ilk çalışitrdıgmda 2000 devirlere kadar gaz veriyor şaşırıyorum teknik servise gitmek gerekicek galiba.
Repair
ŞAştım kaldım..!!!!
I ' m c a p u l i n g . . .
çok garip bi durum servisi gidin bence
Arabayı ilk çalıştırdığında motor soğuk iken gaz verir. Bu tamamen normal bir durum.
Aynı durum bende de söz konusu, GP 1.4 benzinli var bende de,iş yerimin
-2. Bodrum otoparkından çıkarken özellikle soğuk havalarda yapıyor bunu. Ben gaz vermeden 2 katı bi güzel çıkıyor kendisi, ama dediğim gibi sadece soğuk havalarda.
ilk çalıştırdığım zaman değil yalnız,motor sıcakken oluyor...bu olay 5-6 kere oldu şimdiye kadar,gazı bi müddet kesmiyor araba, 9-10 sn sonra kendisi kesiyor ya da ben fren yapıp olayı sonlandırıyorum... yalnız gazı abartılı vermiyor,en son ki devir saatindeki hızı koruyor sadece... bi servise götüreyim en iyisi...
bu olay vitestemi oluyor? boştayken ilk çalıştırmada rölantiyi ayarlaması normal. ama giderken kendi kendine gaz vermesi ancak vitesteyken ayağını gazdan cekince araba stop etmesin diye olur.. şaşırdım bende
e dizellerde var bu zaten,
gaz a basmadan arabayı duz yerde kaldırabilirsiniz, hafif rampadada..
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)
az önce gene oldu az eğimli yolda (yokuş yukarı )3. viteste gidiyorum, tam kavşağa yaklaştım,haliyle yavaşlamak için gazdan çektim ayağımı ama araba 50 metre kadar ayağım gaza değmemesine rağmen hızını hiç düşürmeden devam etti ve bekledim ne zaman gaz yemeyi kesecek diye fakat kesmedi(ayağım pedala kesinlikle değmiyor)... kavşağa çıkarken mecburen firene bastım durdurdum ve motor da soğuk değildi,en az 10km yol yapmıştım... yalnız hava -3 derece... ve bu sorun her zaman olmuyor ama sanırım özellikle yokuş çıkarken olan bir durum..normalde arabanın hızını düşürmesi lazımken devam ediyor bi güzel çıkıyor yokuşu![]()
vitesteyken oluyor
araba dizel ya ondan dedim yani torku yüksek oludugundan hafif yokuşları rölantide, viteste gaz vermeden de cıkabiliyor. ama tabi sorun var diyorsanız vardır gösterin bir aksilik cıkmaz inş. kazasız sürüşler...
Servis e goturmeden once dizel araç kullanan biri bi test etsin bence aracı..
Serviste yaslamasınlar..
Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)
benime sıkıntım mesela yokuş aşağıdayız vites 2 ye taksam olmaz çok çok az ilerlıyor yol o yuzden mecburen yokuşta gıtmek zorunda kalıyorum ee boyle olunca anlık yakıt tuketımı 9-10 lara cıkıyor nasık bas edecem bşlemıyorum keske boştayken hıç yakmasaydı çok çok iyi olurdu
sorun olduğunu sanmıyorum çünki bende de öyle bunun cevabı da aracın torku yüksek olduğundan aracın dvri düşmesin diye gaz vermeye devam eder aslında rolanti devrin de araç stop etmesin diye olan bir şey. kullandığım bütün dizel araçlarda bahsettiğiniz şey mevcut. başka bir dizel araç deneyin onda da aynı.
Artık Fiorinolu
Otomatik viteslerin dar alanda manevrası nasıl ?
Yani kapalı bir garaja girip çıkarken, veya sıkışık bir alandan geçerken
Tam otomatiklerde ayağını frenden çekince yavaş yavaş gidiyor
Yarım otomatiklerde ani gazlamalar zora sokar
Clio'larda böyle şeyler olduğunu okumuştum
arkadaşlar olayın dizelle benzinle yada araçtaki herhangibi bir sorunla alakası yok.
motor rölanti devrine düştüğü an ECU otomatikman motor stop etmesin diye gaz verir. bu tüm elektronik kontrol ünitesine sahip motorlar için geçerlidir.
şöyle bir deneme yapın
1. vites 1200 devirde hızlıca 2 ye atın araç öne doğru atılacak yani motor kendiliğinden gaz verecektir
aynı şekilde 1. vites yada daha yüksek viteslerde ayağınızı gazdan çekin motor devri 1000 devirin altına düşmeye başladığı anda birden gaz verecektir.
yalnız bu verilen gazın miktarı çok değildir, 1000 devri geçmez.
konuyu açan abimiz aracını biraz düşük devirde kullanıyor gibi. dizel motorlar düşük devri sevmezler.
kısacası aracınızda herhangibi bir sorun yok, tamamen teknoloji ve ECU (motor kontrol ünitesi) işi
daha önce ford escort kullanıyordum ve gazdan ayağımı çektiğim an araba yavaşlardı ki yokuş yukarı çıkarken hiç atılmazdı,demekki dizel farkı bu olsa gerek... tşkler can,aydınlanıyoruz bu şekilde![]()
Aracınızı düşük devirde kullanıyorsunuz anladığım kadarıyla. Özellikle yokuşlarda biraz devirli kullanmak gerekiyor. Eğer çok düşük devirlerde rampa çıkıyorsanız ayağınızı gazdan çektiğiniz anda ECU aracın devrini kendisi ayarlamaya çalışacaktır arkadaşların da dediği gibi. Yokuş çıkarken bunu yapmasının normal olduğunu düşünüyorum ben. Debriyaja bastığınızda ya da boşa attığınızda o devir yükselmesinin anında kesildiğini göreceksiniz. Konu tamamen ECU'nun rolanti devrini korumaya çalışmasından ibaret.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri