Alıntı samoslu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Merhaba arkadaşlar. Yazı nereden alındı bilmiyorum ama bu yazıyı yazanın da doğru bildiği yanlışlar varmış. Fren hususunda görüşümü bildirmek isterim. Araç belli bir hızda giderken durmak veya yavaşlamak hangisi olursa olsun sadece frene basılmalı. Motor devri 1000 e geldiğinde debriyaja basılmalı. Çünkü araç giderken belli bir kinetik enerjiye sahiptir. Fren yapmak için debriyaja bastığımız anda araç öne savrulur ki bunu nedeni de o kinetik enerjinin daha da artmasıdır. Viteste iken bu kinetik enerjiyi engelleyen ( sabit tutan) krank miline bağlı olarak giden tekerleklerdir. Bu nedenle fren yaparken debriyaja bastığımızda tekerlekler ile krank mili arasındaki bağlantıyı koparmış oluruz.

bende bunu anlatmak istiyorum zaten