Sayfa 2/2 İlkİlk 12
37 sonuçtan 21 ile 37 arası

Konu: Dizelmi benzinlimi?

  1. #21
    Halit BEBEK
    nerhal61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/02/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    815
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Beyaz
    Plaka
    BIZEHERYERTRABZON
    Edilen teşekkür: 257

    Standart

    Otomatik şartınız ve dizelin gürültüsünden rahatsız olmam derseniz, turbo arızası ve masrafı önemli değil garantisi bitene akdar satarım derseniz dizeli seçiniz.

  2. #22
    Murat ŞEKER
    Murat 1979 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/12/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    180
    Nereden
    Çorum
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 24

    Standart

    2001 model tüplü paliomu satıp 1,3 multijet evo alıyorum önceki 4 aracımın tüplü olması nedeniyle tüpün verdiği rahatsızlık beni dizel almaya yönlendirdi. Yılda yaklaşık 15-20 bin km yapıyorum lpg fiyat anlamında cazip ancak bir süre sonra motorda tahribata yol açıyor ve lpg kitinin deformasyonu ek maliyet olabiliyor. Karar verirken 3 kuruş pahalı olsun 3 kuruş fazla yaksın ancak orjinal olsun mantığıyla dizel araç aldım umarım doğru kararı vermişimdir zamanla göreceğiz...

  3. #23
    ömer özmen
    ozmenomer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2010
    Yaş
    39
    Mesajlar
    146
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Kar Beyaz
    Edilen teşekkür: 20

    Standart

    kesinlikle ama kesinlikle dizel ve dynamic ben active aldım beklemedim simdi cok pişmanım aradaki farkın 3katını versen ancak alırsın o donanımı kesinlikle dinamik

  4. #24
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    bende lpg ye bir türlü sıcak bakamıyorum ya en başta orijinal değil sonra bagaj sıkıntısı var simit takarsanda stepne sıkıntısı her araca takılıp takılmaması da ayrı bir muamma....

  5. #25
    hasan ali Z.
    HasanAliz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/12/2008
    Mesajlar
    555
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 116

    Standart

    dünyanın en pahalı benzinin satıldığı ülkemizde sorulacak soru değil tabi ki dizel. varsa havalı , sulu falan. ya da şu taş devrindeki arabalardan almak en iyisi. 1,2 motor benzinli araç kullananlar bile ağlıyor. benzinliye yanaşmayın sakın bu saatten sonra.

  6. #26
    ali ....
    yolcu27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.081
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 214

    Standart

    Alıntı nerhal61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Otomatik şartınız ve dizelin gürültüsünden rahatsız olmam derseniz, turbo arızası ve masrafı önemli değil garantisi bitene akdar satarım derseniz dizeli seçiniz.
    halit bey çok emin bir şekilde söylemişsiniz turbo arızası garanti bitmeden satarsınız filan hayırdır turbolardadamı kronik bir sorun var sorunu bitmeyen araçlarımızda

  7. #27
    Ozan Özcan
    matushella - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/11/2010
    Mesajlar
    448
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 80

    Standart

    Durulduğu anda kontak kapatılırsa tabiki turbo sorunu yaşanır. 15-20 saniye beklemek zor gelirse insanlara kontak kapanmadan önce turbolarında sorun yaşarlar. Yoksa turboyu düzenli bakımıyla yıllarca kullanırsın.

  8. #28
    Engin Tan
    engincantan33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/06/2010
    Mesajlar
    996
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    33 BAN 65
    Edilen teşekkür: 155

    Standart

    Alıntı matushella Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Durulduğu anda kontak kapatılırsa tabiki turbo sorunu yaşanır. 15-20 saniye beklemek zor gelirse insanlara kontak kapanmadan önce turbolarında sorun yaşarlar. Yoksa turboyu düzenli bakımıyla yıllarca kullanırsın.
    sızın dedıgınız sadece bı sehır efsanesı...durmakla anıden kapamakla turbo bıtmez! turbo zaten 1750 devrın altına dustumu araba kendını devre dısı bırakır onun ıcın durduktan sonra turbo ıcın beklemeye gerek yoktur..(ama sorun iç rahatlatmak ıse beklenebılır

  9. #29
    @ kutu, KAPALI
    kartal gol gol gol kralcarsi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/08/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    92
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 28

    Standart

    forza dizel
    Chegamos p´ra sentir a força
    Seremos suor na tua camiseta
    BEŞİKTAŞ tamos prontos para morrer
    Por Você ...


  10. #30
    ahmet tosun
    ahocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/11/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    38
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 6

    Standart

    gerçekten benzinli arabanın keyfi başka oluyor ama yavaş yavaş acıtmaya başladı.bende T-jet'e lpg taktırıcam.

  11. #31
    Engin Tan
    engincantan33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/06/2010
    Mesajlar
    996
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    33 BAN 65
    Edilen teşekkür: 155

    Standart

    Alıntı ahocan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gerçekten benzinli arabanın keyfi başka oluyor ama yavaş yavaş acıtmaya başladı.bende T-jet'e lpg taktırıcam.

    hocam t-jet dusunuyorumbende sehırıcı 100 km de yol bılgısayarında ne gosterıor yakıt ?kac lıtre

  12. #32
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    millet yine tartsımaya girmek istiyor girelim paylasalım arkadaslar.
    benzinlinin avantajı daha sessiz motor bakımı dizele göre daha ucuz
    lpgnin avantajı cevreci hem ekonomik hem sessiz
    dizel gürlütülü ama hem ucuz hem torklu
    simdi avantaj dezavantaj hepsinin illaki vardır bosa dememişler iki iyiliksiz bir dunya diye .
    ben lpgli aynı zamanda benzinli arac kullanan biri olarak dizeli tercih ederim. sebebi ise lpg nin ekstra tank yer kaplaması bir diger ise orjinal olmamaısı yalnız benm orjinal olmaması durumundan anladığım şu eger fabrika garantisi devam ederse tercih edebilirim. ama dizelin hem torku hem az yakması hemde bagajdan götürmemsi tercih sebebi. simdi lpg arızaarından söz edilmiş ama yaklasık 4 sene oldu iki defa goturmusumdur. ondada bakım ve ayara onun dısında gtimişligim yok. ama dizel araclarda da 4 senede olabilen sıkıntılar var sadece buna indrigememk lazım aynı sekilde benzinlide de olabiliyor. yalnız dizel daha pahalı görüşünü daha once tartsımıstık benzinli ile dizel kıyaslaması yapınca ikiside aynı deger kaybına ugramıs oluyor ustelik eger dizel uzun km li ise daha fazla deger kaybediyor bu goruse katılmıyorum o yzuden

  13. #33
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart

    Alıntı yolcu27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    size de hak veriyorum ama çevreciyiz çevreci kamyoncu muyuz biz

    ş.dışı tüketimim 13 krş lpg 2.1 iken
    ş içi tüketimim 16 krş lpg 2.1 iken.
    bagajım zaten küçük simit kullanıyorum görünmüyor.yer kaplamıyor çuk diye oturdu yerine. 77hp araç zaten gitmiyor lpg de de gitmiyor ne farkı var
    tehlike zaten başımızda deniz bey hükümetimiz sağolsun az kaldı metan gazı depolayıp onla çalıştıracağız araçları k.çmzdanda vergi kesecekler diplomalı dolandırıcı bunlar..
    param olsa yine benzinli alırdım ama multiair alırdım. yine lpg taktırırdım ama brc taktırırdım
    Hocam size %100 katılıyorum.1.4 77 hp ye lpg takılırsa dıesel den bile ekonomik oluyor.Dıeselden az yaktığını da kanıtlarıyla gösterebilirim.Fakat param olsa yine benzinli alırım ama brc taktırırım demişsiniz.Hayırdır atiker den memmun değilmisiniz.Bir sorun mu var yoksa?

    şaka bir yana donanım istemiyorsanız dizel tercih edin... benzinlide alırsanız tüpü düşünürsünüz söyleyeyim şimdiden

    Haydi hayırlı olsun
    Hocam size %100 katılıyorum.1.4 77 hp ye lpg takıldığında dıeslden bile ekonomik oluyor.Bunu katıtlarıyla da gösterebilirim.Lpg li fire motor multiair ile birlikte en ekonomik motor seçeneği bence.Fakat yine param olsa yine benzinli alırdım ama brc taktırırdım demişsiniz.Hayırdır atikerden memmun değilmisiniz herhangi bir sorun mu çıktı?merak ettim
    Konu ykaya1983 tarafından (19/12/2010 Saat 10:43 ) değiştirilmiştir.

  14. #34
    BARIS ATABEY
    predator_ant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/08/2008
    Mesajlar
    355
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07 BHA 87
    Edilen teşekkür: 77

    Standart

    Alıntı engincantan33 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sızın dedıgınız sadece bı sehır efsanesı...durmakla anıden kapamakla turbo bıtmez! turbo zaten 1750 devrın altına dustumu araba kendını devre dısı bırakır onun ıcın durduktan sonra turbo ıcın beklemeye gerek yoktur..(ama sorun iç rahatlatmak ıse beklenebılır
    1750 nin altında motora hava basmayı bırakır. Turbodaki pervanenin kanatları bir süre dönmeye devam eder. Eger siz hemen kontagı kapatırsanız yaglamayı kesmiş olursunuz ve esas turbo arızasına sebep olan da budur. Aracı stop etmeden 30 sn ve 1 dak. beklemek pervanelerin durması içindir yani yaglanmadan calısmaması içindir.

    Alıntı engincantan33 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam t-jet dusunuyorumbende sehırıcı 100 km de yol bılgısayarında ne gosterıor yakıt ?kac lıtre
    Yaklasık 8-8.5 lt sehir içi.
    Konu Scottie tarafından (19/12/2010 Saat 13:57 ) değiştirilmiştir. Sebep: flood. Lütfen forum kurallarına dikkat ediniz.

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #35
    Orcun Gurbuz
    nucro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/06/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    13
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Dizel ile benzinli otomobiller arasındaki fiyat farkı giderek azalıyor. Bu sebeple yıllar önce yaptığım bir hesabı tekrar yaptım.
    Benzin 3,78 , dizel 3,22 TL.
    100 km'de Benzinli 28 TL Dizel 19 TL yaksın , 9 TL fark
    1000 km de fark = 90
    6 000 km de = 540 TL
    12 000 km de = 1080 TL
    18 000 km de = 1620 TL yapar

    1- 4 yılda akaryakıt tasarrufu :
    6 000 km de = 2160 TL
    12 000 km de = 4320 TL
    18 000 km de = 6480 TL yapar

    2- Punto Evo için dizel-benzinli satış fiyat farkı 3500 TL. Bu 3500 TL bankaya yatırlıda 4 yılda bankada her yıl yüzde 9 faizden 4 yıl sonunda 4940 TL yapar. 3500 TL'de kazanç 1440 TL yapar

    3- Araçları satmaya çalışsanız , dizeldeki fiyat kaybı 1000-1500 TL daha az olur diyelim.
    4- Bakım için verilen para dizelde 4 yılda 1000-1500 TL daha fazla olur diyelim.
    3 ve 4 birbirini götürürse, 1. ve 2. maddelerdeki farklar çıkarılırsa
    dizel ile benzinli arasında 4 yılda dizel lehine oluşan fark

    Yıllık kullanım 6 000 km de = 720 TL
    Yıllık kullanım 12 000 km de = 2880 TL
    Yıllık kullanım 18 000 km de = 5440 TL yapar

    Bence benim gibi yılda 6000 km yapanlar için dizel çok ciddi bir tasarruf sayılmaz ancak yılda 12 000 ve 18 000 km
    gibi yol yapanalar için dizel ideal.

    Aslında 3. ve 4. maddeler birbirini götürür derken çok detaya girmedim. Bu maddeler bence tartışılabilir.

  17. #36
    Atahan Kuşbaşoğlu
    ato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/04/2010
    Mesajlar
    897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Vals Mavi
    Edilen teşekkür: 123

    Standart

    Alıntı nucro Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dizel ile benzinli otomobiller arasındaki fiyat farkı giderek azalıyor. Bu sebeple yıllar önce yaptığım bir hesabı tekrar yaptım.
    Benzin 3,78 , dizel 3,22 TL.
    100 km'de Benzinli 28 TL Dizel 19 TL yaksın , 9 TL fark
    1000 km de fark = 90
    6 000 km de = 540 TL
    12 000 km de = 1080 TL
    18 000 km de = 1620 TL yapar

    1- 4 yılda akaryakıt tasarrufu :
    6 000 km de = 2160 TL
    12 000 km de = 4320 TL
    18 000 km de = 6480 TL yapar

    2- Punto Evo için dizel-benzinli satış fiyat farkı 3500 TL. Bu 3500 TL bankaya yatırlıda 4 yılda bankada her yıl yüzde 9 faizden 4 yıl sonunda 4940 TL yapar. 3500 TL'de kazanç 1440 TL yapar

    3- Araçları satmaya çalışsanız , dizeldeki fiyat kaybı 1000-1500 TL daha az olur diyelim.
    4- Bakım için verilen para dizelde 4 yılda 1000-1500 TL daha fazla olur diyelim.
    3 ve 4 birbirini götürürse, 1. ve 2. maddelerdeki farklar çıkarılırsa
    dizel ile benzinli arasında 4 yılda dizel lehine oluşan fark

    Yıllık kullanım 6 000 km de = 720 TL
    Yıllık kullanım 12 000 km de = 2880 TL
    Yıllık kullanım 18 000 km de = 5440 TL yapar

    Bence benim gibi yılda 6000 km yapanlar için dizel çok ciddi bir tasarruf sayılmaz ancak yılda 12 000 ve 18 000 km
    gibi yol yapanalar için dizel ideal.

    Aslında 3. ve 4. maddeler birbirini götürür derken çok detaya girmedim. Bu maddeler bence tartışılabilir.
    kesinlikle katılıyorum tabi bu aracı alcak arkadaş 15000-20000 kmden bahsediyor yani dizel alması çok daha mantıklı

  18. #37
    Oğuz MERDAN
    byspayn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/05/2010
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1.652
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 405

    Standart

    yapacağınız km düşünüldüğünde dizel almalısınız. Bütçe el veriyorsa dynamic olsun

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. T-Jet (LPG limi) yoksa 1.3 90hp dizelmi
    malborom tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 10/07/2010, 17:06

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Dizelmi benzinlimi? Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com