Alıntı GP_06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Yaklaşık 2 ay önce satın aldığım 2011 GP, 3500 km'de Servo arızası meydana geldi.

5 yıldır yaşanan bir arıza, Ar-Ge çalışanları konudan haberdar ve hala en son modelde dahi yaşanıyor. Öte taraftan Fiat müşteri memnuniyeti konusunda başarılıdır ancak keşke daha özenli otomobiller üretse.

Şimdi neden böyle düşündüğümü size anlatayım; 2 hafta önce aracın içini süpürürken pedalların altına baktım, bildiğimiz taşyünü kullanmışlar ve üstünü izole dahi etmemişler. Araç 3500 km'de arkasından, direksiyonundan takırtı tukurtu geliyor. 35.000'de neler yaşayacağım belli şimdiden. Şanzuman tiptronik ama kol tutamakları opsiyonel, direksiyonda kumanda var ama gece görmeniz mümkün değil zira aydınlatması yok. Araç benzinli ama sesinden dizel olduğunu düşünebilirsiniz, çünkü ön kaputta izolasyon, sünger, hiçbir şey yok. Ar - Ge ile ilgisi yok çünkü 2007'lerde var.
Aracı sıfır aldık, aldığımızda diskleri paslıydı, tek tesellimiz Ağaçlı'nın taktığı park sensörü oldu, Allah razı olsun onlardan. Bir zamanlar Şahin vardı sağ aynası opsiyoneldi sonra piyasaya Toyota girince üretimini durdurdular. Ama Türk milleti yıllarca rüzgar direnci 1 olan, estetik fakiri, her sene sonuna, L, S, X, A, K eklenen uzaktan bakınca Avrupalı turistlerin ne marka olduğunu asla bilemediği araçlara milyarlarca para verdiler.

Kısacası aracınız Fiat ise her şey artı fiyattır.

30 Milyar para verdik sıfır alalım dedik, 2 ay oldu yaşananlara, mesajlara bir bakın. Daha önce Volkswagen kullandığım için onun forumuna üyeydim, ne buradaki gibi problemler duydum, ne de başıma geldi. 97 model Polo'nun tek sıkıntısı gaz kelebeği oldu dikkatinizi çekerim araba 13 yaşını devirdi. 13 sene sonra GP'de neler yaşarım ben bilmiyorum, ya da o zamana kadar GP'ye biner miyim onu da bilmiyorum. Bu aracı aldığımızda Polo ile aşağı yukarı aynı paraydı, şimdi keşke diyorum.

Ben aracımı her Pazar kendim yıkıyorum, şampuanından, wax'ına, torpido sütünden, lastik koruyucusuna kadar her şeyi üşenmeden arayarak, inceleyerek özenle seçtim ve uyguladım. Bu forumda onlarca üye var -daha fazla bütçe ayırarak daha çeşitli ve kaliteli ürün kullanıyor. Acaba Fiat, ürettiği otomobillere benim kadar özen gösteriyor mu? 20 bin liraya Çin ya da İran otomobili alsam susup oturacağım ama verdiğimiz para az değilki. Hepimiz ne kadar zor koşullarda para kazanıyoruz, ne kadar zor arttırıyoruz malumunuz neden daha iyi standartlarda üretilmiş araçlara binmeyelim! Yukarıda belirttiğim, 2 ampul, 2 kol tutamağı ve bir metre izolasyon malzemesi çok mu pahalıdır. Bunları bir üst donanıma koymak (özellikle taşyünü meselesi) vicdansızlık ya da en hafif tabirle acımasızlıktır. Bakın rakip modellere; Renault'a Hyundai'ye, Toyota'ya, Opel'e belki dışarıdan GP'ler kadar etkileyici değiller, fakat en azından adam gibi bir işçiliğe ve sorunsuz bir iç mekana sahipler.

İşte bunun için diyorum ki; Fiat bu kafayı değiştirmeli. Müşterisine 'dışı seni yakan içi alanı yakan' otomobiller üretmeyi bırakmalı ve standartlarda en azından İtalya'daki GP'leri üretmeli. Bu kafa yapısı ile ne sürücü memnuniyeti ne de müşteri ilişkileri mükemmeliyeti sağlanır.

Bu mesajı yazarken, 0216 444 22 55 numaralı telefondan aradılar, (bu mesajın aynısını Fiat'a göndermiştim) telefondaki operatör ismimi öğrendikten sonra aracın plakasını sordu, verdim ancak aracın kaydına ulaşamadığını söyledi. Aldığım bayii ve ruhsat sahibinin ismini söyledim yine bulamadı. Bunun üzerine benden şasi numarasını istedi oldukça rütin bir üslupla. Bende siz yanınızda şasi nosu ile mi geziyorsunuz dedim. O da vermezseniz yardımcı olamam dedi. Dikkat edin beni arayan ve plakasından sattıkları aracı bulamayan kendileri. Öyle yapamazsan böyle yapamam diyen yine kendisi. Şimdi bu insanlara aracımızı emanet edeceğiz, onlar sorunumuzu giderecekler biz de %100 emin olarak yolumuza devam edeceğiz.


İçim şişmişti yazınca rahatladım,
Kafanızı şişirdiysem özür dilerim.

Saygılarımla,
sizi gayet iyi anlıyorum ama şunda hem fikir olalım sorunsuz araba yoktur. Size kendi hikayemi anlatıyım bir turizm firmasında araç operasyonunda çalışıyorum elimden çok araç gelip geçiyo firmada ağırlık olarak mercedes ve toyota araçlarımız var ilk 2001 ve 2002 de balık göz toyotalar vardı onlarda katalitik konvantör haric bi problem yaşamadık sonra 2006 da 7 tane dizel aldık 1 aracın 5 tanesi 60000 km oladan şanzımanlar aşagıya indi 3 vites dişlileri değişti. ve 120000 olmadan 4 adet araçta turbo sorunu çıktı çıkma bulamadım servisten 3100 tl ile yenisi takıldı 1 tanesinide rulmanlarını değiştirdim. öyle kurtardık tabi bu kilometrelere gelene kadar değişen amattüsör sarj dinomolarını saymıyorum bile ondan sonra yeni kasa aldı eskilerde duruyo bu arada 2009 modelde gaz pedalı takılmaya başladı (insan söylerken kolay söylüyo ama insanın başına gelmeye görsün) çok kötü bir olay pedal değişti düzeldi (arabanın kmsi 59000 de ses gelmeyen yeri yok önceki aracım 2006 ilk gp 62000 km de koç avis rent car çıkmasıydı bu kadar ses çıkmıyordu.) Yine bu araçta geri geri gelirken arka fren kendini sıkıyordu kaliper balata disk garantiden değişti. mercedeste durum farklı değil daha 500 km sprinter aracımız 82000 tl verdik dreksiyon ağırlaştı pompa bozuldu değişti ama en ilginci geçen sene alduığımız 2010 model sprinter daha 20 km farlar su alıyor akvaryum olmuştu değiştirdiler düzeldi.
Diger bir aracımda hyundai getz 1,4 dohc otomatik var. arac güzel hosuma gidiyor. geçen merkezi kilit var ama uzaktan kumandası yok bende kapıya motor takıyolar bide kumanda takılıyo yaptırıyım dedim taktırırken dİreksiyonun altını söktüler dreksiyon mili pas içindeydi araba 2009 model varın siz düşünün.

Size anlatmak istediğim her markada sorun vardır emin olun önemli olan markanın size yaklaşımı yardımcı olup sorununuzu çözmesi gerisi okadar önemlideğil.

birde vw gerçeği (internet aleminde ismi iki harflidir bu markanın) ben aracı haziran başı 36000 tl ye aldım (1.3 start stop pop kit asist kit skydome) vw ile konuştugumda bana tek donanım 34000 liraya veriyordu aracı ( saç jant skydome yok hiç bişey yok araçta) ben o yüzden fiat seçtim belki insanlar hata yaptığımı düşüne bilir ama (şahin 1,6 - palio weekend 1,4 - doblo 1,9 - gp 1,3 punto evo) 5 aracımda fiat 6 ncısıda fiat olur diyorum.