Bu kanıya nasıl vardıgını anlamadım benimkide 1.4 diye demiyorum ama bindim 75 lik mutijete çokta ata binmiş gibi hissetmedim kendimi 75 lik multijet ile bir kapışma bile yaptım hiçbirzaman geçemiyo düşük devirde az burnunu cıkarıyor sonra hık hık deyip kalıyor geçemiyo yani araba.
son süratleri aşağı yukarı aynı olsada, multijetlerin torkunun daha yüksek olması ve rampalarda fire motora göre çok daha iyi performans vermesi fire motorlardan ayıran en büyük farkı. kapışma konusuda şoföre göre değişir. fire motor daha yüksek devir çevirebildiği için ilk viteslerde seri gibi gelebilir,ancak 3.vites sonrasında multijetin yüksek torku ve turbo faktörü sayesinde fire eziliyor maalesef. bu yorumu hem fire hemde multijet motorlu araçları uzun süre kullanmış biri olarak yapıyorum. fire motorla 56.000km, mjet ile 23.000km yaptım. gerçekten muazzam bir fark var...
Ford fiesta tdcı motorla 9,5 ayda 61000 km yaptım multijetten daha seri ama daha sesli çalışan bir motor hemen hemen hepsi aynı common rail kullanıyorlar.
Valla bilmiyorum ama benıde 3. vitese kadar zorladı 3 den sonra burnunu bile cıkaramadı devir yükseldikçe bana dizel bayılıyor gibi geliyo ama benzinli gayet istikrarlı ve sabırlı bir şekildehızını yükseltmeye devam ediyo yokuşlar konusunda haklısın ama vites denen birsey var küçültüp gaza yüklendinmi gitmem demiyor araba yeterki bas yani.
Nasıl yani ben de fiesta dizel'e bindim, şimdi GP MJ kullanıyorum, rahatlıkla bizim Multijet daha seri diyebilirim zaten fabrika verilerine bakarsan
ford 68hp 160Nm
gp 75hp 190Nm.
Acaba Doblo Mj mi kullandın? Ayrıca Ford'un sesli olduğuna katılıyorum, neredeyse traktör gibi ses yapıyor![]()
75 lik multijetle her türlü oynarım
fıre motor 75 lik multijetten daha kuvvetli bir motor
zaten fabrika teknik verileride bunu doğruluyor
1.3 MULTIJET 16V 75 HP DİZEL
Silindir hacmi: 1248 cc
Maksimum güç: 75 hp (55 kW) / 4000 dd
Maksimum tork: 190 Nm (19.4 kgm) / 1750 dd
Vites kutusu, vites sayısı: 5 + geri
Maksimum hız: 165 km/s
Hızlanma (0-100 km/s): 13.6 saniye
Ortalama yakıt tüketimi: 4.5 (lt/100 km)
1.4 FIRE 77 HP BENZİNLİ
Silindir hacmi: 1368 cc
Maksimum güç: 77 hp (57 kW) / 6000 dd
Maksimum tork: 115 Nm (11.7 kgm) / 3000 dd
Vites kutusu, vites sayısı: 5 + geri
Maksimum hız: 165 km/s
Hızlanma (0-100 km/s): 13.2 saniye
Ortalama yakıt tüketimi (manuel-otomatik):*
5.9 / 5.7 (lt/100 km)
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
coskun abi fabrika verilerinde haklisin bir sey diyemecegim ama, tork farki kendini cok belli ettiriyor, bir yerlere yuklemistik bizim drag video goruntuleri vardi, dizel 90hp ile benzinli 95hp ve dizel 75hp ile benzinli 77hp kalkis yarislarinda dizeller belirgin sekilde onde kalkiyor, arayi rahat aciyor, tork farkettiriyor kendini. ancak uzun vadede benzinli yakalayabiliyor / gecebiliyor
FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | PuntoEvoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
Fiat Türkiye Forumları | 2006'dan Beri Sizlerleyiz | Reklam & İletişim: admin@grandepuntotr.com
erdicim söylediklerini anlıyorum fakat
aracın bakımından tutta motorun durumuna hatta hava filtresinin
durumuna lastiklerine kadar bir çok faktör hızlanmaya etki eden faktörlerdir
benim aşağıda verdiğim fabrika verilerinin anlamı
0-100 km ye kadar hızlanma bölümünde bile 75 lik motorda torkun fazla olmasına rağmen fıre motor 75 lik multijet motora göre 0,4 saniye daha
performanslı bir motor
sen dragı gel benim 77 likle yapta bak 90 lığın canına bile nasıl okuyorum =)))
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri