45 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Kendi tespitlerim :)

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #43
    fehmi ünlü
    WHITE EVO fhmnl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/03/2012
    Mesajlar
    790
    Nereden
    Osmaniye
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    80 FU 2**
    Edilen teşekkür: 200

    Standart

    Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında ne zamandır böyle bir konu açacaktım ancak bu geceye nasipmiş
    Aşağıda anlatacaklarım 1.3 Multijet motor 75 hp içindir. aracını yeni almış ya da zaman bulamayıp araştıramayın üyelerimiz için iyi olacağını düşünüyorum.

    aracı ilk aldığımdan beridir sürekli yakıtını takip etmekteyim. nasıl daha az yaktırırım falan derken bir kaç gün önce kırıkkaleden ankaraya gelirken yol tenha idi ve punto ile baş başa kalıp adam gibi izleme fırsatım oldu.

    öncelikle aracın devrini tutturmak çok önemli yakıt tasarufu için. bu araçlar turbo şarjlı olduğu için, turbo belli devirde ancak yeterli havayı basıp motoru canlandırabiliyor. 1.3 multijetin max torku verdiği devir 1750 dir. bu devir az biraz sapma şansı vardır. aracın torkunu ne kadar çok kullanabilirsek o kadar çok çekiş ve tasarruf sağlarız.

    önce düz yol tespitimi anlatayım

    araç 5. vites de 100 km yi gösterirken GPS'de 95 - 98 arası hız okudum. bu süratte devir 2200 - 2300 civarlarında. araçta benden hariç 2 kişi vardı ve bagaj yoktu.
    yol tam düz ve sürati sabitleyerek gittiğimde 2.8 ile 3.3 arası (L / 100 km) değerler gösterdi ve bu değeri yaklaşık 10 km kadar korudu. bence şapka çıkartılacak değer budur

    aynı şekilde devir 1700 1800 civarlarında düz yolda hızı sabitleyim dedim 3.3 (L / 100 KM)ün aşağısına düşmedi.yine bu testte 10 km lik düz yolda yapıldı.

    yokuş yukarı tespitlerim.

    aynı şekilde 5. vites 100 km sabit hızla elmadağ yokuşunu çıkarken ekranda 8.5 ile 9.5 arasında gidip gelmeler oldu.

    ancak 85 km dolaylarında (devir 1800 civarında) yokuş yukarı 10.5 lt aşağısına düşmedi.

    neticede genel değerlendirmem km sapmasını hesaba katmadan takodaki 100 km sabit hızla 5. vitesde olmak kaydı ile araç süper tasarruf sağlıyor, koklamıyor bile çünkü bu devirde turbo yeteri basıncı sağlıyor, gaza basma ihtiyacı min seviyede oluyor. aynı zamanda araç hiç bir yokuşta yığılmıyor. uzun yolda aracı bu şekilde kullanırsanız sizde tasarufu göreceksiniz.

    vites değiştirme olayına gelirsek; vitesi yükselttiğinizde, sevir saati min. 1750 devirde kalacak şekilde vites değiştirin. yani 2500 dolaylarında vites atarsanız bahsettiğim max tork devrini yakalamış olursunuz. böylece vites yükselttikten sonra aracın çekişi düşmemiş olur, şehir içinde daha fazla yakıt tasarrufu sağlarsınız.

    teşekkür ederim.
    bilen adamın hali bambaşka oluyor teşekkürler paylaşım için. gayet güzel ve dogru sonuçlar
    EVO 1.3 MJ DYNAMIC
    CHIP TUNNING

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. Kendi abarth logom:):):)
    mert35 tarafından Kendi modifiyeni kendin yap forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 24/05/2012, 18:25
  2. kendi perdeni kendin yap
    operatormurat tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 24/05/2012, 10:35
  3. kendi aracımı kiralama?
    diesel32 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 22/10/2011, 00:16
  4. kendi modifiyeni kendin yap
    VooDoo tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 12/11/2010, 23:40
  5. EGR valfini kendi temizleyen var mı?
    smartmavi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 06/10/2010, 13:33

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Kendi tespitlerim :) Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com