Alıntı Du Hast Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
yokuşta bayılacağı için düz yoldaki verim bu kadarda önemli değil, çünkü gaza yüklenmek zorunda kalacaksınız. bir süre sonra da devir iyice düşeceği için vites küçültmek zorunda kalacaksınız.. aynı değeri 5. vites 100 km de de sağlayabilirsiniz. üstelik bu devirde motor bayılmayacağı için daha az gaza basacaksınız rampalarda.

max torku 1750 de veriyor ancak 2000 den sonra patlama yaşanıyor. bu devirden sonra motor en iyi çekişini sağlıyor denebilir. bu durumda da en iyi yakıt tüketimi demek oluyor
bunun açıklaması güzel bir yazı ile yazılmış:
TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI

tüketim olayını sadece düz yol olarak hesaplamayın derim. çünkü Türkiye'de ne kadar uzun düz yol varki? elbet bir dağ tepe çıkıyor 5 6 km sonra
bendede 1.3 evo var.. 1750 - 2000 devir arası az yakıt tüketimi sağlıyor fakat o devirde aracı sabit hızda tutamıyorum. çünkü çekiş az olduğundan hız ve devir düşüyor. dolayısıyla tekrar gaza devam.... sonuçta arabayı tekrar devrine gatirmek için fazladan mazot tüketiyoruz.
en önemliside o devir aralıklarında kullanmak insanı çok yoruyor. 100 km ile kullanmak ideal bence.