Sayfa 3/3 İlkİlk 123
45 sonuçtan 41 ile 45 arası

Konu: Kendi tespitlerim :)

  1. #41
    fehmi ünlü
    WHITE EVO fhmnl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/03/2012
    Mesajlar
    790
    Nereden
    Osmaniye
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    80 FU 2**
    Edilen teşekkür: 200

    Standart

    Alıntı aykut_1914 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selamlar olsun hepinize.
    Bugün bir bayiyle punto evom için anlaştım,inşallah sıkıntı olmazsa cuma günüde teslim alıcam arabamı. Bu bilgiler ilk olarak alışmam için çok işime yarıyacak teşekkürler

    Hepinize bir sorum var arkadaşlar,yeni gelen şu kardeşinizi bilgilendirin arabanın ilk motorunu açana kadar,çok yakıt yakımı saglar mı? motor açıldıktan sonra günlük rahat 110 km haftada 660 km yol gidicem arabamla sizce yakıt tüketimim nasıl olur? saygılar..
    bilindiği üzere multijet motor 5 bin kmden sonra tam bi ekonomik motora dönüşüyor bu ararda motor yeni olduğu için mekanik parçalar birbirine alışma döneminde yakıt sarfiiyatı normalden 1. 1.5 lt fazladır. tabi bu birazda kullanım şeklinize bağlıdır.660 km eğer şehir dışı kullanım ise yüz km ye 4.8lt 4.8*6.6 =32,34lt mazot yapar o da bugunkü hali ile 131tl ye denk gelir
    EVO 1.3 MJ DYNAMIC
    CHIP TUNNING

  2. #42
    erman Yaralı
    classiconline - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/06/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    144
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 25

    Standart

    Alıntı fhmnl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tasaruf edicem diyede dizel bi aracı o kadar devirsiz kullanmayın. yakıtı verimsiz yakacaktır ve egr valfinizin kurumla dolmasına sebep olacaktır
    teşekkürler dikkat ederim

  3. #43
    Recep ONUR
    reco46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/08/2012
    Mesajlar
    1
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    sayın ozzy, max tork devri; aracın motorunun tasarımsal olarak yakaladığı en yüksek torkun bulunduğu devirdir, fakat motorun min yakıt sarfiyatının bulunduğu devir tamamen farklı parametreleri değerlendirdikten sonra bulunan devirdir, dolayısıyla max tork devri ile min yatık tüketimi devri arasında fark olması normaldir, genel olarak motorların yakıt sarfiyat diyagramları incelendiğinde, birim zamanda min yakıtın sarf edildiği devir olarak 2500-2700 olarak görülür ki, bu da turbonun volümetrik verirminin % 100 e çıktığı devirlerdir.

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #44
    Aykut BODUR
    aykut_1914 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/08/2011
    Yaş
    34
    Mesajlar
    3.825
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35 DAY 02
    Edilen teşekkür: 874

    Standart

    Alıntı fhmnl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilindiği üzere multijet motor 5 bin kmden sonra tam bi ekonomik motora dönüşüyor bu ararda motor yeni olduğu için mekanik parçalar birbirine alışma döneminde yakıt sarfiiyatı normalden 1. 1.5 lt fazladır. tabi bu birazda kullanım şeklinize bağlıdır.660 km eğer şehir dışı kullanım ise yüz km ye 4.8lt 4.8*6.6 =32,34lt mazot yapar o da bugunkü hali ile 131tl ye denk gelir
    abi sen nasıl bir insansın ilk mesajımdı galiba o foruma,yaptıgın hesap tıpatıp aynı yakıtımdan tut verdiğin 1 liralık küsürata kadar 130*135 arası yaktım koca sene

  6. #45
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı reco46 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sayın ozzy, max tork devri; aracın motorunun tasarımsal olarak yakaladığı en yüksek torkun bulunduğu devirdir, fakat motorun min yakıt sarfiyatının bulunduğu devir tamamen farklı parametreleri değerlendirdikten sonra bulunan devirdir, dolayısıyla max tork devri ile min yatık tüketimi devri arasında fark olması normaldir, genel olarak motorların yakıt sarfiyat diyagramları incelendiğinde, birim zamanda min yakıtın sarf edildiği devir olarak 2500-2700 olarak görülür ki, bu da turbonun volümetrik verirminin % 100 e çıktığı devirlerdir.
    Bu zamana kadar nacizane bilgilerim doğrultusunda, turboşarjlı araçlarda, turbonun tam verimli çalışma devri max tork noktasıdır. Eğer turbo bahsettiğiniz devirlerde %100 verimli çalışıp hava basabilseydi max tork noktası o devirler olurdu ya da tork bantını o devre kadar taşıyabilirdi.

    Motorlarda tork tek başına birşey ifade etmez ne yazık ki.

    olayı basite indirgeyip bazı sabit kaysayıları çıkartırsak şu denklemi söyleyebiliriz:

    HP=rpm/5250 x tork (torkun metrik cinsinden kullanılabilmesi için çevirmek gerekir o yüzden payda da 5250 var)

    rpm yani devir olmadan tork hiç birşeydir.
    aracın motorunun beygir - tork eğrilerine bakarak hangi devirde ne tork verdiğini karşılaştırıp o şekilde yorum yapmak daha doğru olur.
    max tork alt devirlerde veriliyorsa max HP'de alt devirlerde veriliyor demektir. yukarıda yazdığım denklem ile bunu görebilirsiniz.
    Dizel araçların alt devirde aniden koltuğa yapıştırıp hızlanmasının nedeni, torku alt devirlerde vermesindendir. dolayısıyla şehir içinde kullanıma uygun diyebiliriz. Yüksek hızlarda dizellerin kesilmesinin nedenide budur zaten. Benzinli motor daha yüksek devir çevirebildiği daha fazla son sürate sahiptir.

    ayrıca transmisyon olayınıda unutmamak gerekir. Dişli kutuları ihtiyaç olduğunda rpm'yi torka, torkuda rpm'ye çevrirler

    burada detaylı açıklamalar mevcut. Biraz karmaşık ancak anlayınca torkun tek başına hiçbirşey ifade etmediğini anlayabiliyorsunuz:
    https://forum.donanimhaber.com/m_383..._1/key_/tm.htm
    Konu Du Hast tarafından (10/09/2012 Saat 04:58 ) değiştirilmiştir.

Sayfa 3/3 İlkİlk 123

Benzer Konular

  1. Kendi abarth logom:):):)
    mert35 tarafından Kendi modifiyeni kendin yap forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 24/05/2012, 18:25
  2. kendi perdeni kendin yap
    operatormurat tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 24/05/2012, 10:35
  3. kendi aracımı kiralama?
    diesel32 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 22/10/2011, 00:16
  4. kendi modifiyeni kendin yap
    VooDoo tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 12/11/2010, 23:40
  5. EGR valfini kendi temizleyen var mı?
    smartmavi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 06/10/2010, 13:33

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Kendi tespitlerim :) Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com