Sayfa 2/2 İlkİlk 12
28 sonuçtan 21 ile 28 arası

Konu: Tasaruf için devir hız ve vites

  1. #21
    Tolga Budak
    GPtuning GünahsizSeytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.109
    Nereden
    Kayseri
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    38 LT 206
    Edilen teşekkür: 404

    Standart

    bugn test ettim 1.4 fire motor da 5. vites 100 - 110 km hızla sabit 5.0 lt gayet uygun

  2. #22
    alper yonar
    Dynamic Üye alperyonar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2009
    Mesajlar
    1.429
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 YN 5**
    Edilen teşekkür: 356

    Standart

    1500-2100 devirleri arasında kullanın. Gaza da çok yumuşak basmak gerekiyor.

  3. #23
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    eğer düz bir yolda isem süratimde 60 km/saat ise kesinlikle 5. vitesi kullanırım
    ancak hızlanma gerektiğinde 1 vites düşürüp ambeleye kalkmak ve 2500 gibi bir devirde vitesi yükseltmek en makul kullanım olur ki buda yakıt tüketimine olumlu yansır
    arkadaşların dediği gibi en yüksek vites en düşük devir kuralına katılıyorum ama bundada dikkat edilecek husus aracın motorununun performans limitlerinde bunu uygulamak yoksa tabiki 5. viteste 40 km/saat 1500 devir ile kullanmaya kalkarsanız tüketim otomatik olarak 20 litreye çıkacaktır


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  4. #24
    VOLKAN TARAN
    byfestival - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/01/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    67
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Mavi
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    Punto Evo en ekonomik kullanmak için yolun eğimine göre vites değiştirmek gerektiği zaman (yükselt-alçalt) ekrandan uyarıyor.. bazen 50 km de 6. vitese geçilmesi gerektiğini belirtiyor.

  5. #25
    yılmaz yondemir
    detay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    174
    Nereden
    Gümüşhane
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 42

    Standart

    Arabayı çok düşük devirde kullanmak mazot pompasının ömrünü kısaltabilir(Dizeller için). Üç kuruş kar edelim diye pompayı bozmak da var.

  6. #26
    MEHMET YILMAZ
    mehmetsafran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/01/2010
    Mesajlar
    155
    Nereden
    Karabük
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    -------
    Edilen teşekkür: 10

    Standart

    Alıntı detay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabayı çok düşük devirde kullanmak mazot pompasının ömrünü kısaltabilir(Dizeller için). Üç kuruş kar edelim diye pompayı bozmak da var.
    Çok düşük devir derken kaç mesela ben yeni aldım arabamı dizel de ilk defa kullanıyorum. Millet 2000 devirin altında kullanılmaz falan diyolar ama buradaki arkadaşlar ve yol bilgisayarı öyle demiyo 2000 devirin üstünde çok yakıyor, ama motor ömrü de önemli ne yapmalıyız?

  7. #27
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı mehmetsafran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok düşük devir derken kaç mesela ben yeni aldım arabamı dizel de ilk defa kullanıyorum. Millet 2000 devirin altında kullanılmaz falan diyolar ama buradaki arkadaşlar ve yol bilgisayarı öyle demiyo 2000 devirin üstünde çok yakıyor, ama motor ömrü de önemli ne yapmalıyız?
    Mehmet, önemli olan şey motorun zorlanmamasıdır.Sıfır eğimde 1500d/d ile sabit süratle gidilebilir.Ancak hızlanmak istenildiğinde özellikle de yokuşlarda bu devirde aracı zorlamak motora zarar verebilir.Bu durumda vites küçültmek gerekiyor.Yani gaza yüklenmeden düşük devirde sabit süratte gidilebilir, herhangi bir problem olmaz.Tabi arada sırada üst devirleri de görmeli motor,

    Bir de sadece mazot pompası değil benzin pompası da bozulabilir düşük devirde gaza yüklenildiğinde, özellikle de boş depoyla...

  8. #28
    MEHMET YILMAZ
    mehmetsafran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/01/2010
    Mesajlar
    155
    Nereden
    Karabük
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    -------
    Edilen teşekkür: 10

    Standart

    çok teşekkür ederim ben korkuyorum dizel arabada herkes bişey diyo

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. 5.vites 2000 devir 90 km sabit düz yol 3.3 lt ortalama
    rbcn tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 21/05/2012, 18:37
  2. GP dualogıc!!! vites değişirken devir problemi
    smmdrnby tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 12/03/2012, 17:55
  3. 1.3 multijet Dynamic 6 vites devir aralıkları
    maddogjr75 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 19/10/2011, 01:48
  4. G.P için alınık vites topuzu
    coolsea tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 30/07/2010, 21:01
  5. Devir Yükselirken Vites Kolunda Titreme, yakıt sarfiyatı ve rodaj süresi
    ReBianco tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 21/01/2009, 04:30

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com