Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Tasaruf için devir hız ve vites

  1. #1
    ali ....
    yolcu27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.081
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 214

    Standart Tasaruf için devir hız ve vites

    yakıt sarfiyatını azaltmak için, azami hızın 60 oldugu bir yolda hangi viteste kaç devirde gidersiniz ? yakıt tipi , motor hacmi ve beygir gücünüzüde yazarsanız sevinirim.


    1.4 77hp motor için hangi devirlerde vites yükseltirsek tasaruf sağlamış oluruz. Şimdiden teşekkür ederim.

  2. #2
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    Sınav sorusu gibi
    I ' m c a p u l i n g . . .

  3. #3
    ali ....
    yolcu27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.081
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 214

    Standart

    Alıntı denizasil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sınav sorusu gibi
    her soru 25 puan istediğiniz sorudan başlayabilirsiniz sistemin gözü kör olsun 15 yıl kesintisiz okudum öğretmen oldum ama o sınav stresinden hala kurtulamadım.

  4. #4
    bbrh kkk
    burhankutlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/02/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.026
    Nereden
    Malatya
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    46***60
    Edilen teşekkür: 306

    Standart

    vites aralıklarını 1,2,3 viteslerde kısa tutmanı öneririm allah ne verdi ise gaza yüklenirsen ve ani gaz verirsen sarfiyat 2-3 katına kadar çıkabiliyor. 2.0ve 3.0 arası devir arası tabi bu bizdeki dizellerde geçerli vites değişimi gayet tasarruflu oluyor denediğim kadarı ile.

  5. #5
    Erkan Karakan
    SpyHunter33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.896
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 732

    Standart

    Sınav stresinden nasıl kurtulamamışsınız Ali hocam Damarlarınıza kadar işlemiş sınav
    Süper soru olmuş yanlız

    been genelde 60 km sabit hızda 2500 devir 4.vtes derim.
    Artık Fiorinolu

  6. #6
    Zynl krcn
    ZAK1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    3.727
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07ÜJİ34
    Edilen teşekkür: 1924

    Standart

    dostum ben atöye (ato:anlık tuketım ortalaması)bakarak kulalnıyorum 2000 devırde vıtes 2 ato 11 de 3 e atınca atö 11 den dusuyor 4 e 1800 devırde ıse 3 vıteste ıse gaza bastıgımda atö cıkıyor 16 ya ozamnda vıtesı 3 e cekıyorum bır sure bunu test ettıkten sonra ortalama tuketıme bakacam kac olacak.
    60 km de 2500-3000 devır 4 vıtes hatta 5 bıle olabılır

  7. #7
    Mustafa Özkan
    Moosty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    641
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    26 TZ 691
    Edilen teşekkür: 361

    Standart

    1.4 77 Fire Dualogic. Yakıt tasarrufu için kullanılan ECO tuşuna basıldığında 2000 devire her ulaştığında vites yükseltiyor.
    4 viteste 2000 devir saatte 50 km hız yapıyor, yani saatte 50 km ye geldiğinde 5. vitese geçiş yapıyor.
    60 km de kesinlikle 5 viteste oluyor, devir de 2000 i biraz geçiyor.
    GP yi yapan mühendisler yakıt tasarrufu için bunu uygun gördülerse sorunun cevabı da budur heralde.

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #8
    ali ....
    yolcu27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.081
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 214

    Standart

    Alıntı Moosty Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.4 77 Fire Dualogic. Yakıt tasarrufu için kullanılan ECO tuşuna basıldığında 2000 devire her ulaştığında vites yükseltiyor.
    4 viteste 2000 devir saatte 50 km hız yapıyor, yani saatte 50 km ye geldiğinde 5. vitese geçiş yapıyor.
    60 km de kesinlikle 5 viteste oluyor, devir de 2000 i biraz geçiyor.
    GP yi yapan mühendisler yakıt tasarrufu için bunu uygun gördülerse sorunun cevabı da budur heralde.

    tamamiyle harika bir açıklama olmuş bu tavsiyeleriniz göz önünde bulunduracağım.

  10. #9
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Sabit hızda-gazda, gidilebilecek en büyük vites ve en düşük devirde tüketim minimum olur,

    Ancak bunu hızlanmaya çalışmakla ya da eğimde gitmekle karıştırmayın.Motor zorlandığı anda tüketim de artacaktır...

  11. #10
    Zynl krcn
    ZAK1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    3.727
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07ÜJİ34
    Edilen teşekkür: 1924

    Standart

    bu arada balgatan ankamalle sımdı geldım 70 km ıle vıtes 5 devır 2200-2500 arasında yakıt tuketımı 2.0.ve 3.50 arasında oldu fakat genelde 2.8 yavaslamak durumunda kaldıgım hatta durdugum anlarda oldu dur kalkta tuktım 16.0 a kadar cıktı

  12. #11
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    İstanbul gibi biyerde hatta buna ankarada dahıl ıstedıgın vıtese atma şansınız var ıse guzel cevaplar uygulayın..Ama dur kalk yapıyosanız gerek yok dıye dusunuyorum zaten en cok yakıt kalkışlarda gidiyor...

    Alıntı ZAK1980 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada balgatan ankamalle sımdı geldım 70 km ıle vıtes 5 devır 2200-2500 arasında yakıt tuketımı 2.0.ve 3.50 arasında oldu fakat genelde 2.8 yavaslamak durumunda kaldıgım hatta durdugum anlarda oldu dur kalkta tuktım 16.0 a kadar cıktı
    Zeynel koyurmussun yokuş aşşagı 2.0 yaktı dıyosun stop etsen yıne gelırdın yaa
    Konu erdiyilmaz tarafından (28/02/2010 Saat 00:02 ) değiştirilmiştir. Sebep: Mesajlariniz birlestirilmistir.
    I ' m c a p u l i n g . . .

  13. #12
    Zynl krcn
    ZAK1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    3.727
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07ÜJİ34
    Edilen teşekkür: 1924

    Standart

    yok abı vallhı yokus asagı degıl duz yol astının onundekı yolda gaza basmadım fazla araba 5 vıtesteydı sagolasın koparttın benı gulmekten

  14. #13
    Gp gp
    Ya Hep Ya Hiç. KaGaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/11/2008
    Mesajlar
    1.955
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 819

    Standart

    Büyük vites düşük devir herzaman yakıt tüketimini azaltır 5 vites diyorum..6 vitesli araçlarda zor belki 60 km hızı korumak ama normal araçlarda 5 diyorum..

  15. #14
    h. mutlu
    rodopian16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/01/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    397
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 64

    Standart

    Alıntı Moosty Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.4 77 Fire Dualogic. Yakıt tasarrufu için kullanılan ECO tuşuna basıldığında 2000 devire her ulaştığında vites yükseltiyor.
    4 viteste 2000 devir saatte 50 km hız yapıyor, yani saatte 50 km ye geldiğinde 5. vitese geçiş yapıyor.
    60 km de kesinlikle 5 viteste oluyor, devir de 2000 i biraz geçiyor.
    GP yi yapan mühendisler yakıt tasarrufu için bunu uygun gördülerse sorunun cevabı da budur heralde.
    dualogic 6. vites oluyor sanırım...
    dizel manuel viteste 50 nin altı 4 ve 70 in altı 5 motoru yoruyor gibi geliyor bana tabi gaz vermek gerekirse... o yüzden 50-70 arası hızlanma işleminde 4.vites idealdir...

  16. #15
    Kemal Atalay AR
    atalayx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/12/2009
    Yaş
    34
    Mesajlar
    573
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35 UE
    Edilen teşekkür: 262

    Standart

    bence gaza sabit basma yakıt tasarufunda en önemli nokta bazen farkında olmadan aracı çok azda olsa hızlanma isteğinde olsa yakıt tüketimi hissedilir derece artıyor.50 km 3. 60-70 arası 4. 70 ve üstü için 5. düz yolda yeterli geliyor.çok vites yükseltmenin herhangi bir zararı olurmu? 50 de 5. vitesle gitmekle bi sorun yaşanırmı?sbt hız için

  17. #16
    suat taner
    lionT-JET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    50
    Mesajlar
    912
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 233

    Standart

    4.vıtes uygun olur.passat trıptonıcte 51 km olunca 6.vıtes oluyor

  18. #17
    EREN YALÇIN
    axi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2009
    Yaş
    40
    Mesajlar
    708
    Nereden
    Manisa
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    45 EY 700
    Edilen teşekkür: 247

    Standart

    düz yolda 60 km de ayağımın ağırlığıyla gaza dokunurum. 5 vitesde.... devamlı böyle seyredersem ortalama 100 kmde 4-5 litre benzin yakmış olurum... ama bu sabır işi olduğundan ben gibi adamlar bunu pek beceremez..
    araç 1.4 8v 77ps
    _NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
    Ben bir Türküm!!!
    Ben;
    Orta Asyadan Türeyen,
    Anadoluda Büyüyen, Avrupa iclerine Yürüyen TÜRK´üm.
    Ben;
    Atillayi, Yavuzu, Fatihi var eden, krallari, imparatorlari kendisine Yar eden, Düsmanina dünyasini dar eden TÜRKüm.
    Ben;
    Damarlarinda asil kanin aktigi irkim, Benden bahseder destanim,Agitim,TÜRKüm,ben TÜRKüm,
    taa iliklerime kadar MUSTAFA KEMAL ATATÜRK`üm!!!
    Ya Siz Kimsiniz ???......____

  19. #18
    Mustafa Özkan
    Moosty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    641
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    26 TZ 691
    Edilen teşekkür: 361

    Standart

    Alıntı rodopian16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dualogic 6. vites oluyor sanırım...
    dizel manuel viteste 50 nin altı 4 ve 70 in altı 5 motoru yoruyor gibi geliyor bana tabi gaz vermek gerekirse... o yüzden 50-70 arası hızlanma işleminde 4.vites idealdir...
    Dualogic = otomatik vites. Maalesef bizimkilerde 6. vites yok. Zaten olsa da 1.4 fire motorun torku yeterli gelmeyebilir.

    50 km hızda ECO açıkken araba kendini 5 vitese atıyor ama araba boşsa işe yarıyor. Araba doluysa 50 km de 5. vites zorlandığı için sürekli 4-5 vites geçirip duruyor, araba doluysa ECO yu açmıyorum bende.

  20. #19
    cihangir şengezer
    chngrrrrrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    645
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    10 AEZ 07
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    düşük devir yüksek vites her zzaman iyidir ekonomi için

  21. #20
    Hakan Onur
    narkoz30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/12/2008
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1.406
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1020

    Standart

    Aracıma tüp taktırdım 20 liraya basıyorum gaza köklemesem bile 100 km yapıyorum dert yok tasa yok diesel gibin

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. 5.vites 2000 devir 90 km sabit düz yol 3.3 lt ortalama
    rbcn tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 21/05/2012, 18:37
  2. GP dualogıc!!! vites değişirken devir problemi
    smmdrnby tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 12/03/2012, 17:55
  3. 1.3 multijet Dynamic 6 vites devir aralıkları
    maddogjr75 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 19/10/2011, 01:48
  4. G.P için alınık vites topuzu
    coolsea tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 30/07/2010, 21:01
  5. Devir Yükselirken Vites Kolunda Titreme, yakıt sarfiyatı ve rodaj süresi
    ReBianco tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 21/01/2009, 04:30

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com