Bildiğim kadarı ile akülerimiz 5 yıl garantili. Göstermekte yarar var. Pek duyulmuş bir şikayet değil.
2007 model G.P mu klima (4. kademe) cd çalar, farlar ve sis lambarı açıkken kullandığım esnada klima ve farlarda dalgalanma olduğunu fark ettim. Klimanın üflemesi azalıp artmaya, farlarda evde yaşadığımız voltaj düşmesine benzer şekilde aydınlatması yükselip azalmaya başladı. Kendi imkanlarımla yaptığım ölçümlerde akünün klima açıldığında 14.3V den 12.9-13.2V aralığında seyrettiğini fark ettim. Puntom da Aküyü yoracak (araç kapalı olduğu esnada cd çaların açık olması gibi) herhagi bir şey yaptığımı düşünmüyorum. Garantisi devam eden puntomda 3 yılda akünün performans kaybetmesi bana hiç normal gelmedi. Bu sorunu yaşayan arkadaş var mı? Yada ne yapmami önerirsiniz. Teşekkürler..
Bildiğim kadarı ile akülerimiz 5 yıl garantili. Göstermekte yarar var. Pek duyulmuş bir şikayet değil.
Walla sanırım o woltaj düşüklügü bendede var..sabah marşa basarkende sankı zorlanıyor gıbı hıssettım..2007 benımde
I ' m c a p u l i n g . . .
benim daha önceden astra vardı araç 20bin km de aküsü bitti garantisi 2 ay geçmişti servis garantiden faydalanamayacağımı ve alternatörün değişeceğini söyleyince dışarıda elektrik ustasına gösterdim akü dip olmuş değiştirdik alternatördede bir sorun çıkmamıştı. Soru çıkaran akü 55amperdi aracı aldığım ilk günden beri motoru çalıştırma esnasında ibreler oynuyordu 60 amperlik aküyü takınca hiçbir oynama olmamıştı. Birde şunu belirtmek isterim astrayı 0 km almıştım ilk bakımında servis yetkilisine motor ilk marş verme esnasında ibrelerin oynadığını aküde bir problem olabileceğini söyledim bir sorun olmadığını diğer tüm astralarda aynı şekilde olduğu söylendi, bu nasıl bir saçmalıksa artık bursa da opel yetkili servisine dikkat edin derim.Hiçbir işleri kaliteli değil zaten aracımı 32bin km de çok ucuz bir fiyata sattım punto evo aldım çokda iyi yapmışım astraya 10 değil 100 basar zaten astranın heryeri sorun servislerde bu modeller böyle deyip geçiştiriyorlar herzaman FIAT tan şaşmayacaksın arkadaş hiç olmazsa dinleyen ve yardımcı olmaya çalışan birileri var
Fatih, kullanım durumu akülerimizi değişik miktarlarda yormakta.Sonuçta 3 yılda da bitebilir 3 ayda da.Benim akümde böyle birşey gözlemlemedim 2 yılın sonunda,
3 yıllık aküde garantinin işleyeceğini pek sanmıyorum.Bence servise gidip değerlerine baktırmak gerekiyor.Belki şarjla eski performansına kavuşur...
aynı sorun bende de war araç çalısır durumda ve müzik dinlerken cam acma tusuna bastıgımda ve bass wurdugun da iç ve dış lambalarda kısılma oluyor. Amfim yokken de boyleydi. Servisde değerlerini ölçtürdüm normal dediler walla anlamadım bişi
sevgili fatih
ölçütüğün 12,9-13,2 değerleri rolantide ölçtüğün değerler ise normal ayrıca
anlattığın sorun akü den kaynaklanmaz çünki araç çalıştıktan sonra ihtiyacı olduğu
elektriği şarz dinamosundan alır hatta bunu şöyle anlayabilirsin aracın çalışırken
kutub başlarını çıkarıp akünü kenera dahi koysan elektrik sistemlerin çalışmaya devam eder çünki ihtiyac duydukları elektriği dinamodan karşılarlar
senin sorununa gelince genelde rolantide çalışırken şarz dinamosu az devirle döndüğü için az elektrik üretir gerekli olan voltajı karşılamakta zorlanır buna bağlı olarakta farların sönükleşmesi kalorifer sesinin azalması iç lambaların kısılması gibi gözle görülebilecek belirtiler verir ama gaza bastığında tekrar canlı yanarlar
eğer sönükleşme fazla ise bunun diğer bir nedeni şarz dinamosunun arka tarafındaki
diyotlardan veya konjektörden yapar bunların değişmesi gerekir
akü ömrüne gelince kullanım şartlarına ve şekillerine göre ömürleri kısalabilir veya artabilir ama sizin anlattığınız sorun aküden kaynaklı bir sorun değil bundan emin olabilirsiniz
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Akü sorununu ilk defa duydum...
Kronik olabilir mi acaba?
Coşkun son noktayı koydum sanıyorsan aldanıyorsun. Sen giderken bazıları daha 19 yaşında dönüyordu. Böyle açıklama mı olur, uygulamalı anlatmalıydın. Hıh..!
Öncelikle sadece rolatide değil 1,2 ve 3. viteslerde aynı sorunu yaşadım. Tanıdığım bir elektrik ustası ile görüştüğümde sorunun aküden kaynaklanabileceğini söyledi. İlk fırsatta servise gidip sonucu sizlerle paylaşırım. İlginize teşekkür ederim.
bence bu sorun kronik diyebileceğimiz bir sorun değil. eski arabamda benzer bir sorun geldi başıma. şarj dinamosu yani alternatörün kömürleri ve konjüktör dediğimiz voltaj düzenleyen parçası değişti ve sorun ortadan kalkmıştı. aküden kaynaklanacağına pek ihtimal vermiyorum. ancak uzun süredir bu voltaj düşüklüğü yaşanıyorsa akünüzün de çıkarılıp bir gece şarja bağlanması iyi fikir olabilir diye düşünüyorum. saygılar.
Alfa Romeo 156 2.0 TS - Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active - Fiat Fiorino Combi Emotion 1,3 Multijet - Renault Clio Grandtour 1.2 16v Extreme Edition - Toyota Corolla 1.6 Otomatik
benzer sıkıntı bedede var ama bu muhtemelen benim aracı az kullanmamdan kaynaklı olabilir klima fanı devreye girdiğinde farlar kısa süreli biraz sönükleşip tekrar düzeliyor benim aracım henüz 2 yaşında olmasına rağemn yaklaşık bir senesini yatarak geçirdi die bilirim 6 ay askerlik 4-5 ay şirket aracı kullandığımdan normal bence
güven genelde rolantide çalışırken şarz dinamosu az devirle döndüğü için az elektrik üretir gerekli olan voltajı karşılamakta zorlanır buna bağlı olarakta farların sönükleşmesi kalorifer sesinin azalması iç lambaların kısılması gibi gözle görülebilecek belirtiler verir ama gaza bastığında tekrar canlı yanarlar
eğer sönükleşme fazla ise bunun diğer bir nedeni şarz dinamosunun arka tarafındaki
diyotlardan veya konjektörden yapar bunların değişmesi gerekir
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
yok öyle fazla bir sönükleşme olmuyor biraz sönükleşip tekrar düzeliyor muhtemelen dediğin gibi şarz dinamosu yeterli elk sağlayamadığındandır
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri