Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Buzlu - kaygan yolda araç kullanımı

  1. #1
    Mustafa Özkan
    Moosty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    641
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    26 TZ 691
    Edilen teşekkür: 361

    Karizmatik Buzlu - kaygan yolda araç kullanımı

    Merhabalar,

    Geçen gün başka bir konu başlığı altında kaygan yolda Dualogic vitesi ECO modunda kullanıp, yüksek vites - düşük devir ile gitmeye çalıştığımdan bahsetmiştim:

    Alıntı erosistanbul Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aman dostum dikkat et.karlı ve kaygan zeminde eco modunu kullanmanı pek tafsiye etmem.arabayı yüksek vites-düşük devir kullanırsan kaygan zeminlerde sürekli fren kullanmak zorunda kalırsın.düşük vites-yüksek devir kullanırsan motor freni ile fren kullanmadan bile kontrolü rahat sağlarsın.
    erosistanbul ise bunu çok tavsiye etmeyince ayrı bir başlık açıp konu hakkında ustaların fikrini almak daha doğru olur diye yeni başlık açtım.

    ECO modunu açarkenki düşüncem şuydu, araç olabildiğince yüksek vites - düşük devir ile gitsin ki, tekerleklere uygulanan tork daha az olsun ve araç patinaj çekmesin, kontrolü kaybetmeyeyim.

    ECO modu açık olduğuında araç 2000 devirde vites yükseltiyor, dolayısı ile saatte 50 km hıza ulaştığında çoktan 5. vitese gelmiş oluyor.

    Gerçi ben o gün o yolda 5. vitese hiç çıkmadım, en fazla 4. vitesi gördüm demek ki saatte 50 km nin üzerine de çıkmamışım, önümdeki araçlar ile takip mesafemi yüksek tuttum ve kırmızı ışık yanmıyor olsa bile ben gidene kadar yanacağını bildiğim için ışıklara doğru ayağımı gazdan çektim ve araç vites küçülterek ışıklarda durdu, neredeyse hiç fren kullanmadım.

    erosistanbul'un yorumu da doğru, düşük viteste ise motor freni daha etkili, araç kontrolünün kaybedilmesindeki en büyük diğer etken olan fren yapma ihtiyacını azaltıyor.

    Bu durumda kaygan yollarda yavaş kalkıp düşük devirlerde bir kaç vites yükselttikten sonra vitesi çok yükseltmeden yüksek devirlerde mi kullanmak doğrudur? Nasıl bir sürüş tekniği uygulamak lazım, ustalar bir yorum yapabilirse çok sevinirim.

  2. Bu mesajı için 2 kişi Moosty'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Yeni Linea Urban 1.3 95 hp Ahmet Bülbül
    abulbul08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2008
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.320
    Nereden
    Artvin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 495

    Standart

    rampa yukarı giderken moosty arkadaşındediği geçerli.düz yolda ve rampa aşağı inerken erosistanbul arkadaşın dediği geçerli. her iki durumda doğru fakat yol durumuna göre ayarlamak gerekiyor.

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #3
    SERDAR ÖZLÜ
    serdar2362 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    61
    Mesajlar
    1.860
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BY 7694
    Edilen teşekkür: 1623

    Standart

    Kar ve buz olan yerlerde kesinlikle hız düşürülmeli ve yolun eğimine göre vites ayarlaması yapılmalıdır. Yokuş yukarı çıkışlarda yavaş olan hızı sabitlemeli lastik tutunuşuna dikkat edilmelidir. Yokuş aşağı inişlerde hızdan dolayı atalet yüksek olacağından daha yavaş ve buz üstünden ziyade lastikler kar üzerine gelecek şekilde gidilmelidir.

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #4
    Sercan Çelik
    Evo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2009
    Mesajlar
    192
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    06EVA03
    Edilen teşekkür: 73

    Standart

    Bu mevsimde bu konu amiyane tabirle "cuk" oturmuş, teşekkürler,

    Aslında bi yerde iki durum içinde düşük vites yüksek devir kavramı uygundur; zaten aracın hızı aşağı yukarı sabit gibidir çok artmaz, tek yapmamız gereken (bence) diğerler araçların panik yapmaması için dua etmektir. Yokuş çıkarken de gaz pedalı ve motor devri arasındaki uyumu sabit tutmaya gayret göstermeliyiz, ivmelenme durumundan çok sabit hızı korumak daha mantıklı, zira ivmelenme anında çeken tekerlerin buz ya da kaygan zemine denk gelmesi patinajı davet eder. Naçizane görüşüm böyledir.

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #5
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    şu anda iş yerindeyim bu konuyla ilgili akşam size çok detaylı bir açıklama
    ve teknikler verebilirim
    ama okuduğunuzda (tam tacrübesi olmayan arkadaşlar) vay be diyeceklerinden eminim


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  10. #6
    Sercan Çelik
    Evo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2009
    Mesajlar
    192
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    06EVA03
    Edilen teşekkür: 73

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu anda iş yerindeyim bu konuyla ilgili akşam size çok detaylı bir açıklama
    ve teknikler verebilirim
    ama okuduğunuzda (tam tacrübesi olmayan arkadaşlar) vay be diyeceklerinden eminim
    Tecrübelerinden istifade etmek isteriz, şimdiden teşekkürler

  11. #7
    barış erol
    barbar74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/12/2009
    Mesajlar
    190
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 64

    Standart

    daha önceki tecrübelerime dayanarak biz ne kadar dikkatli ve gerekeni yapsakta dikkatsiz ve tecrubesiz bir sürücü kaya kaya gelip arabamıza vuruyor... yine tecrubelerime dayanarak yazıyorum en güzeli böyle zamanlarda en iyisi hiç çıkmamak çıkıyorsanızda toplu taşıma araçları, taksileri kullanmak veya tabana kuvvet gideceğimiz yerlere varmaktır. ayrıca hem gp'mizi riske atmamış oluruz ve o soğuklarda kar lastiği ve zincir takmak zahmetlerine girmezsiniz bunun artısı olarakta soğuk algınlığına yakalanmaz hastane, ilaç masrafları, kar lastiği ve extra jantlar, kaporta masraflarına harcıyacağınız para cebinizde kalır birde puntolarınızın orijinalliği bozulmaz.

  12. Bu mesajı için 3 kişi barbar74'ye teşekkür etti:


  13. #8
    Utku OKTAY
    utku952 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/01/2007
    Yaş
    36
    Mesajlar
    1.034
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 179

    Standart

    benzinliler için bişy diyemem ama arabanın dizel olması ve mauel vites olması büyük avantaj sağlıyor bence... yokuşlarda 1.vitese takınca kendi torkuyla gazsız cıkıyor zaten, inişlerde de o şekilde düşük viteste motor freni ya da az fren le inilebiliyor... cumartesi günü leventte deneme şansım oldu beşiktaşa 2 saatte gidince baya deneyim yaşadım öle diyeblirim tabi lastiklerin durumu da önemli

  14. #9
    H.Raman Selçuk
    testo19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/08/2008
    Yaş
    41
    Mesajlar
    95
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06 RMA 49
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu anda iş yerindeyim bu konuyla ilgili akşam size çok detaylı bir açıklama
    ve teknikler verebilirim
    ama okuduğunuzda (tam tacrübesi olmayan arkadaşlar) vay be diyeceklerinden eminim

    sabırsızlanıyorum...

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #10
    Gp gp
    Ya Hep Ya Hiç. KaGaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/11/2008
    Mesajlar
    1.955
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 819

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu anda iş yerindeyim bu konuyla ilgili akşam size çok detaylı bir açıklama
    ve teknikler verebilirim
    ama okuduğunuzda (tam tacrübesi olmayan arkadaşlar) vay be diyeceklerinden eminim
    Merak içinde bekliyoruz abi...Eminim yine duymadığımız şeyler söyliceksin.

  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  18. #11
    A. Can Şahin
    95+ HP Punto_Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2007
    Yaş
    36
    Mesajlar
    2.007
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06DA1234
    Edilen teşekkür: 779

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu anda iş yerindeyim bu konuyla ilgili akşam size çok detaylı bir açıklama
    ve teknikler verebilirim
    ama okuduğunuzda (tam tacrübesi olmayan arkadaşlar) vay be diyeceklerinden eminim
    şimdiden "vay be!"

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #12
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    arkadaşlar
    kışın özellikle kar buz konusu herkesin korkulu rüyasıdır
    ben de bunun la ilgili bir kaç şey anlatıp yardımcı olmak istedim

    karlı ve buzlu zeminde birinci ve en önemli kural ani hareketlerden kaçınmak debriyajı yavaş kullanmak direksiyon hareketleri olabildiğince ağar ve yavaş gaza basmalarınız ve gazdan çekmeleriniz yavaş kısaca araçta sürüş ile ilgili tüm hareketleriniz yavaş olmalıdır ani hareketlerde bulunduğunuzda özellikle buzlu zeminde aracınız kontrolünüzden kolayca çıkacaktır
    kaygan bir zeminde kalkış yapmaya çalışacaksanız öncelikle 2. vitesinizi kullanmalısınız ve hafif gaz vererek debriyajdan ağar ağar ayağınızı kaldırmalısınız ve aracın tutunmasını takip ederek gazı yavaş yavaş arttırmalısınız 1. vitesle kalkmaya çalışmak aracınızı hareket ettirmeyecek ve patenaj yapmasına neden olacaktır otomatik vitesli araçlarda mustafa nın dedikleri doğru yüksek vitesli kalkış sayesinde düşük tork ile kalkış yüzeye tutunmayı daha kolaylaştıracaktır
    buzlu bir zeminde rampa çıkacak iseniz rampaya başlamadan önce o yokuşu hangi vitesle aracınızın çıkabileceğini tahmin edip aşağıdan yukarı doğru o vitesle çıkışa başlamalı ve çıkış sırasında kesinlikle gaz pedalına uygulanan kuvvet azaltılıp çoğaltılmamalıdır aracınız sizin bu hareketinize patenajla karşılık verip rampanın yarısında kalmanızı sağlayacaktır böyle rampalarda bir önemli konuda rampayı çıkarken etrafıda kontrol edip aracınız yarıda kaldığında kaldığı yerde de yoğun buz varsa tutunamayacağından geriye yani ters istikamete doğru kayma eğilimi gösterebilir böyle bir durumda aracınızı her hangi bir yere doğru sürüp sabitlemeniz için etrafınızı kontrol etmelisiniz bu sağ tarafınızda bir refüj yada kaldırım taşları ağaç yada park etmişbir araç bunlarıda göz önünde bulundurursanız durmanız kolaylaşacaktır ve hasarınız hızlanıp geriye doğru kayıp daha büyük bir kaza yapmanızı engelleyecektir
    çıkacağınız vitesle başlayın dememin sebebi ise diyelimki 4. vitesle çıkmaya başladınız devriniz ve süratiniz düştü yada aracınız çok yüksek viteste olduğu için sizde devir düşüyor diye gaz verdiğinizde patenaj yapmaya başlayacak yada 3. vitesten 2. vitese aldığınızda 3 ten 2 ye çekerken debriyaja basmak zorunda kalacaksınız siz debriyaja bastığınızda doğal olarak bir saniyeliğine dahi olsa aktarma organlarını devre dışı bırakıp 2. vtese aldıktan sonra debtiyajdan ayağınızı çektiğinizde aktarma organlarına tekrar
    güç aktarmaya başlıycaksınız bu hareketiniz karşısında amine tutunma problemi yaşayan çekiş tekerlekleriniz patenaj yapmaya başlayacak ve artık rampayı çıkmanız
    zorlaşacak belkide uygun vitesle hiç zorlanmadan takılmadan çıkacağınız bir rampanın orta yerinde kalmış olacaksanız diyelimki böyle bir durumda rampada kaldınız bu yerde kalkış yapmaya çalışmanız size bir fayda sağlamayacak daha çok lastik aşınması debriyaj balata aşınması ve boşa yakılan yakıt olarak geri dönecektir bu durumda yapılması gereken en uygun olan şey rampanın başladığı yere kadar inip çıkabileceğiniz vitesle çıkışa başlamanız olacaktır
    çıkış esnasında direksiyonu sağa sola çevirmeniz de patenajın başlamsına sebebtir siz direksiyonu sağa veya sola çevirdiğinizde aracınızın akslarına iletilen güç miktarı değişiklik gösterir mesala sağa doğru dönük şekilde iken sağ tekerleğiniz sol tekerleğinize göre daha az döner sol tekerleğiniz ise daha fazla döner ancak buzlu zeminde bunun tam tersi olur sağa döndürdüğünüzde sağ tekere aktarılan güç daha fazla olduğundan sağ tekerleğiniz patenaj yapmaya başlar
    bu yüzden rampa veya çıkarken de direksiyonun düz konumda olması tekerleklere aktarılan gücün eşit olması demek ve çekiş gücünün her iki teker içinde eşit olması demektir
    rampa inişlerde ve yokuş inişlerinde ise farklı teknikler uygulayabilirsiniz bunu yolun durumuna ve buzun kayganlığın durumuna göre siz seçmelisiniz
    diyelimki buzlu bir zeminde iniş yapacaksınız bu yokuşta size yardım edecek en önemli unsur aracınızın süratinin mümkün olduğu kadar düşük olmasıdır
    burada mustafanın da belirttiği gibi motor freninden yararlanmak çok faydalıdır ancak motor frenininde fazlasının sizi kaydıracağını çekiş tekerleklerini kilitleyeceğini unutmayın en uygun devir 2000-3000 devir arasıdır çok devir düşürürseniz fren kullanma ihityacı duyarsınız ayağınızı her fren pedalına götürmeniz demek sizin için daha fazla risk demektir
    çok yüksek devirde motor freni ile inmekte sizi tehlikeye atacaktır motorunuz giden aracınızı tutmaya zorlayacak devir yükseldikçe yere az tutunan lastikleriniz motorun fren gücüne karşı koyamayarak kilitlenecek ve kayma başlayacaktır aslında en riskli kayma şekli budur çünkü çeker tekerlekleriniz motor freni ile inerken kilitlenir ise motorunuz duracak yani dönmeyecek motoru döndürmek içinde artık ne yapsanız fayda etmeyecektir fren yaparken kayarsanız frenden ayağınızı çektiğinizde tekerleklerinizin yeniden dönmesini sağlayabilirsiniz ancak motor frenlemsiyle kilitlenmiş tekerleklerinizi
    açamazsınız ve aracınız artık nereye vurup durursa o zaman kaymanız sona erer motor freninde aracınızın kaydığını en basşt şekliile nasıl nalayacağınıza gelince bu kayma başladığında motorunuzun sesi kesilecektir devir saatiniz sıfıra düşecektir bunları fark ederseniz aracınız kayıyordur
    bu yüzden motor devrini 2000-3000 devirde tutmanız çok önemlidir
    diğer bir başka kayma şeklide frene bastığınızda kayma başladıysa fren pedalına uyguladığınız basıncı azaltarak tekerleklerinizin yeniden dönmeye başlamısını sağlamalısınız eğer yeterli gelmez ise kayma devam ediyor ve araç yön değiştirimeye başlıyorsa direksiyonunuzu düz konumda tutup gaz pedalına hafifçe dokunup çekmeniz
    sizi tekrar yolunuza sokacaktır yanal kaymalarda en etkili aracı toplama yöntemi budur
    diyelimki buzlu bir yokuşu iniyosunuz ve aşağıda trafiğin tıkandığını gördünüz ileriyikontrol edip geçebileceğiniz bir yer varsa paniklemden ve ani hareketlerde bulunmadan geçebileceğiniz yere doğru ilerleyin aracınızda kayma başladıysa ve yönünüzü tututrmak için eğer aracınızda abs var ise fren pedalına tam basınç uygulayarak aracınızı oraya doru yönlendirin abs li araçlarda sürücülerin en çok yaptığı hatalardan biride abs sistemini doğru kullanmayı bilmemektir abs frenli araçlarda fren pedalına uyguladığınız basıncı azaltıp çoğaltırsanız etkili frenleme yapamazsınız tekerleklerinize yönvermek için kullanacağınız ve esas amacı kaymalarda direksiyon tekerleklerinin kilitlenmesini önlemek olan sistemi kullanamaycaksınız çünki abs beyni siz basıncı azaltığınızda tehlike geçtiolarak algılayacak ve devreden çıkacaktır oysa ayağınız tam basınç olarak fren pedalında kalırsa sistem zaten kilitlenmeyiönleyecek size manevra imkanı tanıyacaktır
    bir başka yöntemde gazla inmektir ki bunu genelde ağır vasıta araçlar kullanır ama küçük araçlardada çok etkili bir yöntemdir
    rampayı inmeden önce aracınızı en küçük vitese alıp yani 1. vites ile hafifçe gaz vererek hiç fren kullanmadan inmektir burada dikkat edilmesi greken konu rampanın eğiminin çok aşırı olmamasıdır motor devri artmadan yada siz 1.viteste aracınız gazdan ayağınızı çektiğinizde duracak kadar yavaşlayabiliyorsa böyle bir rampayı 1. viteste gaz vererek hiç kaymadan inebilirsiniz rampanın dikliğine ve eğimine göre bu yöntemi 2. ve 3. vitesinizlede uygulayabilirsiniz rampanın eğimi ne kadar az ise o kadar yüksek vites tercih edebilirsiniz
    son olarak herşeyi uyguladınız ve kaymayı önleyemediniz yapacağınız bazı dış etkenlerden yararlanmak olacaktır mesala yoldaki kaldırımlara sürterek durmak daha fazla hızlanmadan en yakın ağaca yada park halindeki bir araca çarparak veya sürterek durmak en iyisi olacaktır
    unutmayın gözünüze kestirdiğiniz bir yere vurup durmak kontrolden çıkmış bir aracın
    kendi kafasına göre hızlanıp bir yere patlatmasından vey uçmasından daha iyidir
    benim bildiklerim ve senelerce uyguladıklarım bunlardır
    eğer size biraz olsun faydalı olabilecekse ne mutlu bana
    Konu GP COSKUN tarafından (26/01/2010 Saat 21:18 ) değiştirilmiştir.


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )


  21. #13
    Gp gp
    Ya Hep Ya Hiç. KaGaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/11/2008
    Mesajlar
    1.955
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 819

    Standart

    Abi süpersin vallaha Ne desek az gerçide.Çok çok teşekkürler.Sadece coşkun abinin yazılarını okuyarak usta bir şöför olmamak elde değil gerçekten.

  22. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  23. #14
    ÖZCAN YILDIRIM
    onurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/06/2008
    Mesajlar
    223
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    33 LY 848
    Edilen teşekkür: 59

    Standart

    Çoşkun kardeşim konuyu detaylı anlatmışsın emeğine sağlık,
    bende salı günü Anamur-Konya arasında bildiğiniz gibi Sertavul geçidinde yaklaşık 40 Km bir karlı fırtınalı şekilde geçtim rampa çıkarken çok devirli bir şekilde normal bir sürüş tekniği uygulayarak zincir bile takmadan puntodan beklediğim çok üstünde bir performans gördüm bu arada Abs denememde çok başarılı buldum.
    aracı aşırı devirden kaçındım, yol ortasından gitmeye garet ettim ,fren uygulamadım,manevradan kaçındım ve istediğim sonucu aldım..
    lastik durumu iyi, ve 5 kişi çok başarılı buldum aracı....

  24. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  25. 26/01/2010, 23:01


  26. #15
    Murat Okay
    bebek maserati muratokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/05/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    160
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BU 6353
    Edilen teşekkür: 37

    Standart

    coşkun abi çok teşekkürler, çok yararlı bilgiler. her yerde bulunmaz valla...

  27. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  28. #16
    SERDAR ÖZLÜ
    serdar2362 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    61
    Mesajlar
    1.860
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BY 7694
    Edilen teşekkür: 1623

    Standart

    Coşkun kardeşim. Bu yazdıklarını çok çok sonra okuyacaklar için ayrı bir konu olarak kayda geçirilmesi bence daha iyi olacaktır. Arama motorunda direkt çıkacağından gençler ve yeni yetişen sürücüler tarafından çok faydalı olacağı kanısındayım. Ellerine ve gözlerine sağlık.

  29. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  30. #17
    erhan denizli
    erosistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/01/2009
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.241
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 351

    Standart

    Ümitcim verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.bilgiler mükemmel ve doyurucu.güzel bir araştırma çalışması olmuş. biraz daha deneyimlerine yer verirsen sevinirim.
    bende bitliste görev yaptığım zamanlarda internetten bi araştırma yapıp uygulamaya çalışmıştım.orada kar bi yağdımmı kar-buz sene sonuna kadar gitmez.fakat araştırmalarım beni hüsrana uğrattı.kayma anı anlık bi tehlikedir.bütün bu kitabi bilgiler bi anda kafamdan uçtu,panikledim.bildiklerim arabanın verdiği tepkilerle uyuşmadı. oradaki taksi şöförlerini gözlemledim.bilgi ve eğitim aldım ve nacizhane bilgilerimi paylaşmak istedim.
    uygulama ile pratik farklı.bu bilgiler yolun durumuna göre tamamen değişir.
    örneğin yokuş aşağı inerken 1. vites yüksek devir yavaş yavaş yarım fren ve yarım debriyaj sabit hızda ineceksin.eğer yokuş indikten sonra yol rampaya vuruyorsa tam tersi yokuşu yüksek vites ve hızlı ineceksin ki rampada patiye kalmayasın.
    eğer kayma anında trafik durmuş veya kontrolü kaybettiysen dreksiyonu kayma yönünün tersine çevirip hafif gaz verdiğinde kontrolü sağlarsın.pedallarda mümkün olduğunca ani hareketlerden kaçınılmalıdır.kaymadan giderken fren kulanacaksan tekeri düz tutup fren yapılmalıdır.kayma anında kontrol kayıpedilmişse durdurmaya çalışmak yerine ilk öncelik kaçış yeri seçmektir.son çarenizdir durmak.çünkü kayma anındaki ivmeyle mücadele etmek yerine onu aleyhimize çevirebiliriz.
    bu belirttiklerim anlık meselelerdir.kesinlikle panik yapmadan soğukkanlılıkla arabanın durumuna göre hareket etmektir.arabanızın tepkilerini,özelliklerini, huyunu suyunu herşeyini iyi kavramanız lazım.unutmayın ki yol ne halde olursa olsun insanlar yanlış kullanımdan dolayı düz temiz yolda bile kaza yapabiliyor.
    bu pratikleri bizim gp lere uyarlarsak karlı ve buzlu yollarda kesinlikle tafsiyem city-duallogic-eco modları kapalı sürün.
    city: dreksiyon ağır hareket etmesi için.
    duallogic: kontrol sizde olsun.vitesin artması hızın artmasına neden olur.frene basmak zorunda kalırsınız.
    eco: düşük vites-yüksek devir için.(duallogic manueldeyken eco off tabii)
    Herkese kazasız sürüşler, saygılar.
    Konu erosistanbul tarafından (27/01/2010 Saat 00:14 ) değiştirilmiştir.

  31. Bu mesajı için 8 kişi erosistanbul'ye teşekkür etti:


  32. #18
    Kemal Atalay AR
    atalayx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/12/2009
    Yaş
    33
    Mesajlar
    573
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35 UE
    Edilen teşekkür: 262

    Standart

    yeni ehliyetli kişiler için inanılmaz derecede derin ve doymanın ötesinde bilgiler paylaştığın için teşekkürlerimi sunarım.

  33. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  34. #19
    H.Raman Selçuk
    testo19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/08/2008
    Yaş
    41
    Mesajlar
    95
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06 RMA 49
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    coskun abi ve erhan abi her ikinizede bilgi ve tecrübelerinizi paylaştığınız için ayrı ayrı teşekkür ederim. kazasız sürüşler...

  35. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  36. #20
    Çağatay Güldalı
    ExTReMe_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/10/2009
    Mesajlar
    553
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 127

    Standart

    Teşekkür ederiz verdiğiniz bilgiler için ...

  37. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Buzlu Yolda Yazlık Lastik (Video)
    Semih Kurtulmus tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 08/01/2013, 00:15
  2. Dizel araç kullanımı hak.
    rafetkurt tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 11/09/2012, 15:44
  3. 0 araç kullanımı
    ncs tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 16/04/2011, 00:53
  4. Yağmurlu-sisli-buzlu havalarda araç sürüşü hakkında bilgi.
    kolombo tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 07/12/2010, 19:17
  5. Direksiyon motoru bozuk araç kullanımı
    oaks tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 15/03/2009, 00:39

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com