sevgili fatih
ölçütüğün 12,9-13,2 değerleri rolantide ölçtüğün değerler ise normal ayrıca
anlattığın sorun akü den kaynaklanmaz çünki araç çalıştıktan sonra ihtiyacı olduğu
elektriği şarz dinamosundan alır hatta bunu şöyle anlayabilirsin aracın çalışırken
kutub başlarını çıkarıp akünü kenera dahi koysan elektrik sistemlerin çalışmaya devam eder çünki ihtiyac duydukları elektriği dinamodan karşılarlar
senin sorununa gelince genelde rolantide çalışırken şarz dinamosu az devirle döndüğü için az elektrik üretir gerekli olan voltajı karşılamakta zorlanır buna bağlı olarakta farların sönükleşmesi kalorifer sesinin azalması iç lambaların kısılması gibi gözle görülebilecek belirtiler verir ama gaza bastığında tekrar canlı yanarlar
eğer sönükleşme fazla ise bunun diğer bir nedeni şarz dinamosunun arka tarafındaki
diyotlardan veya konjektörden yapar bunların değişmesi gerekir
akü ömrüne gelince kullanım şartlarına ve şekillerine göre ömürleri kısalabilir veya artabilir ama sizin anlattığınız sorun aküden kaynaklı bir sorun değil bundan emin olabilirsiniz