Sayfa 2/2 İlkİlk 12
36 sonuçtan 21 ile 36 arası

Konu: T-Jet'ler kaç km de ve hangi sorunlar çıktı ve aracımıza ne extralarda bulunduk?

  1. #21
    rahan yilmaz
    ranet3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    82
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06RP...
    Edilen teşekkür: 41

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla herkes üstad olmuş. Yanlışları düzeltmeye gerek yok o halde. İyi çalışmalar.
    eyv

    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aem beyin demen yanlış anlaşılmaya neden oluyor. sendeki sanırsam bir piggyback ünite büyük ihtimalle de aem f/ic 'tir. orjinal beyin üzerine gelen bilgileri yanıltarak benzin/hava karışımını ayarlamanı sağlar.

    birde basınç basmam piston küçük demişsin. pistonun büyüklüğü küçüklüğü motor hacmi ile ilgili bir değişkendir. sağlamlığı malzeme yapısına ve alaşımlarına göre değişir. stock t-jet motoru turbo büyülterek 200hpye kadar desteklemekte. forged piston ve kol ile 261hp aldılar italyada, stock kapakla.

    dediğim gibi 0.9 peak ve 0.6 cont yürüyen 120hp t-jeti chip ile birlikte 1.3 peak ve 0.9 cont ile yürütüyorlar genelde.

    yazdıklarımı ukelalık olarak algılama, forum ortamında yanlış bilinenleri düzeltelim.
    araçta bildiğin aem beyin var.

    pistonun değişken olduğunu bende biliyorum. neyin ne olduğunu da

    t-jet 200 e kadar stock haliyle desteklediğine bende katılıyorum. italyadaki 261 likten haberim yok görmedim bilmiyorum.

    benim aracım stock halinde 0.4-0.6 çalışıyordu.

    yazdığınızı ukelalık olarak algılama gibi bi lüksüm yok ne ben sizi tanırım ne siz beni o yüzden rahat olun. bu arada forum ortamında olan bi insan değilim sanayi ortamındanım siz sadece arabayı aldı yaptırıyor falan sanıyorsunuz sanırım. ancak ustalığım vardır. sorun sadece şu hayatında t-jet le uğraşmamış ama bunları araştırıp buraya sonuçlar yazanlar sadece bunu okuyan insanları yanıltıyorlar. ben ingilizce terimlerin insanların sadece ilgisini çekme amaçlı olduğunu düşünüyorum. bilgi tartışmıyorum ancak benim elimde bir t-jet var bu kadar uğraşmışım dediğim gibi 9-10 gün sonra biticek işlemleri o zaman gelin arabanın her yerini söküp sizin incelemenizi sağlıyım. ama burda yanlış düzeltirim falan dediğiniz zaman benim emeğime hakaret etmiş oluyorsunuz.
    Konu anvil tarafından (22/06/2009 Saat 14:59 ) değiştirilmiştir. Sebep: Flood

  2. #22
    Oktay Can Eren
    defeat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/05/2008
    Yaş
    46
    Mesajlar
    166
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 44

    Standart

    Benim de ayın 16'sında 1 sene oldu.Tam 5150km'de şu anda.Bu süre zarfında aracın yürümesini aksatıcı problemi olmadı fakat uyuz uyuz problemleri oldu.Aracı nazik kullanıyorum zaten.Misal,balata sesi halen mevcut,ATe balatalara geçeceğim herhalde.Bugün de Fiat boya koruma ve yıllık bakımını yaptırdım.Yine de eski RSİ'ımı kullandığım gibi kullansam heryeri elimde kalır kaygısı içimde yok değil

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #23
    rahan yilmaz
    ranet3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    82
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06RP...
    Edilen teşekkür: 41

    Standart

    Alıntı ms777 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo charge benzili araçlarda, tork avantajını kullanmak açısından stroke mesafesi uzatlıyor ve bunun sonucunda da sabit bir parametre olarak motor hacmini alırsak piston çapları küçülüyor (standard bir 1.4 lt motorun pistonlarından daha küçük çapta pistonların olması durumu), bu çapın küçük olması yük taşımayacağı anlamına gelmez sonuçta basınç parametresine bağlı bir durumdur. Deniz beyin görüşüne tamamen katılıyorum bir küçük ekleme yapmak istedim.
    dayanıklılığının farkındayım isterseniz geçmiş yazıları tekrar gözden geçirin benim derdim piston dayanmaması değil turbo mili nin dayanmaması. sadece başkası o pistonu görse ona yük bindirmeye kıyamaz demek istedim demez olaydım. bu arada deniz beyin görüşlerine katırken keşke aracınıza herhangi bir işlemi yapıp sonucu bu deseydiniz. ama ezber her zaman yaşanılanı yansıtmıyor.

  5. #24
    atahan mumcu
    Ryu06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/07/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    403
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    140 hp
    Edilen teşekkür: 72

    Standart

    Alıntı ranet3000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araçta bildiğin aem beyin var.

    pistonun değişken olduğunu bende biliyorum. neyin ne olduğunu da

    t-jet 200 e kadar stock haliyle desteklediğine bende katılıyorum. italyadaki 261 likten haberim yok görmedim bilmiyorum.

    benim aracım stock halinde 0.4-0.6 çalışıyordu.

    yazdığınızı ukelalık olarak algılama gibi bi lüksüm yok ne ben sizi tanırım ne siz beni o yüzden rahat olun. bu arada forum ortamında olan bi insan değilim sanayi ortamındanım siz sadece arabayı aldı yaptırıyor falan sanıyorsunuz sanırım. ancak ustalığım vardır. sorun sadece şu hayatında t-jet le uğraşmamış ama bunları araştırıp buraya sonuçlar yazanlar sadece bunu okuyan insanları yanıltıyorlar. ben ingilizce terimlerin insanların sadece ilgisini çekme amaçlı olduğunu düşünüyorum. bilgi tartışmıyorum ancak benim elimde bir t-jet var bu kadar uğraşmışım dediğim gibi 9-10 gün sonra biticek işlemleri o zaman gelin arabanın her yerini söküp sizin incelemenizi sağlıyım. ama burda yanlış düzeltirim falan dediğiniz zaman benim emeğime hakaret etmiş oluyorsunuz.

    kötü bi araban var vır vır vır konusup duruon atın bunu forumdan

  6. #25
    rahan yilmaz
    ranet3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    82
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06RP...
    Edilen teşekkür: 41

    Standart

    Alıntı Ryu06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kötü bi araban var vır vır vır konusup duruon atın bunu forumdan
    napalım olm seninkinin yanında bizimki mantar yaaa =)))

  7. #26
    atahan mumcu
    Ryu06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/07/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    403
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    140 hp
    Edilen teşekkür: 72

    Standart

    Alıntı ranet3000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    napalım olm seninkinin yanında bizimki mantar yaaa =)))

    benimkinin bi kere rengi yeter

  8. #27
    rahan yilmaz
    ranet3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    82
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06RP...
    Edilen teşekkür: 41

    Standart

    Alıntı Ryu06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benimkinin bi kere rengi yeter
    vay koçum benimmmm... pancar motoru gibi tatak tatak tatak

  9. #28
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Arkadaşlar forumda olduğumuzu unutmadan mesajlaşmaya devam edelim.GPTR lı olmanın gerektirdiği saygı ve özeni birbirimize gösterelim lütfen.Hiçbirimiz herşeyi doğru bilemeyiz.Elbette yanıldığımız ya da bilgisiz olduğumuz durumlar da olacak.Amaç yardımlaşmak ve doğruya ulaşmak.Gereksiz yere birbirimizi kırmayalım lütfen...

  10. #29
    rahan yilmaz
    ranet3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    82
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06RP...
    Edilen teşekkür: 41

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar forumda olduğumuzu unutmadan mesajlaşmaya devam edelim.GPTR lı olmanın gerektirdiği saygı ve özeni birbirimize gösterelim lütfen.Hiçbirimiz herşeyi doğru bilemeyiz.Elbette yanıldığımız ya da bilgisiz olduğumuz durumlar da olacak.Amaç yardımlaşmak ve doğruya ulaşmak.Gereksiz yere birbirimizi kırmayalım lütfen...
    neyse arda abi haklısın konu zaten farklı yerlere gitti... bu arada senin arabanın durumu nedir?? ne arızalar vedi kaç binde??

  11. #30
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Rahan, dediğim gibi sadece turbo değişimi yapıldı 3000km de.Ancak ne olduğu tam anlaşılamadı.Sadece tahliye valen şüphelenildi.Bunun dışında başka problem çıkarmadı aracım.Ben 15000km ye yaklaştım.Araçta herhangi bir motor modifiyesi yok...

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #31
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Alıntı ranet3000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dayanıklılığının farkındayım isterseniz geçmiş yazıları tekrar gözden geçirin benim derdim piston dayanmaması değil turbo mili nin dayanmaması. sadece başkası o pistonu görse ona yük bindirmeye kıyamaz demek istedim demez olaydım. bu arada deniz beyin görüşlerine katırken keşke aracınıza herhangi bir işlemi yapıp sonucu bu deseydiniz. ama ezber her zaman yaşanılanı yansıtmıyor.
    Ben mesleğim doğrultusunda konuşuyorum her zaman, modifiyeden ziyade otomobilin anatomisi hakkında yorumlar yapıyorum. Miller konusuna gelince onun üzerine saatlerce konuşurum, şimdi eksenel bir zorlanma ve bunun yanında radyal bir zorlanmaya maruz kalıyor turbo mili. Genellike bir sistemde millerden ziyade onun yataklaması zarar görür, o yüzden rulmanları güçlendirerek yada, 1.18130 malzemeyi öneririm sana 50 HRC sertlik verildiği zaman kolay kolay birşey olmaz .
    Konu ms777 tarafından (21/06/2009 Saat 20:03 ) değiştirilmiştir.

  14. #32
    rahan yilmaz
    ranet3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    82
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06RP...
    Edilen teşekkür: 41

    Standart

    Alıntı ms777 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben mesleğim doğrultusunda konuşuyorum her zaman, modifiyeden ziyade otomobilin anatomisi hakkında yorumlar yapıyorum. Miller konusuna gelince onun üzerine saatlerce konuşurum, şimdi eksenel bir zorlanma ve bunun yanında radyal bir zorlanmaya maruz kalıyor turbo mili. Genellike bir sistemde millerden ziyade onun yataklaması zarar görür, o yüzden rulmanları güçlendirerek yada, 1.18130 malzemeyi öneririm sana 50 HRC sertlik verildiği zaman kolay kolay birşey olmaz .
    teşekkürler yorumun için... saatlerini harcamana gerek olduğunu sanmıyorum

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rahan, dediğim gibi sadece turbo değişimi yapıldı 3000km de.Ancak ne olduğu tam anlaşılamadı.Sadece tahliye valen şüphelenildi.Bunun dışında başka problem çıkarmadı aracım.Ben 15000km ye yaklaştım.Araçta herhangi bir motor modifiyesi yok...
    bu motorun arka kısmına doğru turbo vanası var birde manifoltun üzerinde basınç sensörü var benim onların ikiside değişti turbo kesmesinden dolayı ve sorun kalmadı... yine yaparsa seninkinde arda abi, aklında bulunsun...
    Konu anvil tarafından (22/06/2009 Saat 15:01 ) değiştirilmiştir. Sebep: Flood. Lütfen forum kurallarını okuyun.

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #33
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Bu aracı almadan önce tsi motoruda araştırmıştım, onu kullananlarda debraj, baskı-balta sisteminde sorun yaşayanlar dikkatimi çekmişti. Aranızda benzer sorunlar yaşayanlar var mı?

  17. #34
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı ranet3000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu motorun arka kısmına doğru turbo vanası var birde manifoltun üzerinde basınç sensörü var benim onların ikiside değişti turbo kesmesinden dolayı ve sorun kalmadı... yine yaparsa seninkinde arda abi, aklında bulunsun...
    Sağol Rahan, arkadaki (hava emişe bypass yapan boruya entegre) benimde dikkatimi çekti ve bunu da kontrol etmiştik, burada da sorun çıkmamıştı.Ancak manifolda bakıldı mı bilemiyorum...

  18. #35
    rahan yilmaz
    ranet3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    82
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06RP...
    Edilen teşekkür: 41

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağol Rahan, arkadaki (hava emişe bypass yapan boruya entegre) benimde dikkatimi çekti ve bunu da kontrol etmiştik, burada da sorun çıkmamıştı.Ancak manifolda bakıldı mı bilemiyorum...
    işte abi o baypass vanası bilgisayarda bar basınçta eksik yada hata şeklinde çıkıyor o iki parçadan birinde arıza olma ihtimali oluyor. yani o parçayı gösteren herhangi bir özel hata yok bu sistemde arıza var dediğinden dolay ıservistekilerde sırayla gidiyorlar tubo, sensör, vana vs.vs. basınçta hata oluştuğu zamanda araç turboyu kesiyor stop edip çalıştırdığında tekrar çalışıyor ama yine verimli olmuyo arıza silinince tekrar eski halini alıyor.. bende öyleydi seninki farklıda olabilir yanıltmak istemem...

  19. #36
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Anladım Rahan, benim araçtaki arıza da aynen böyleydi.Belirli bir süre sonra turbo tekrar devreye giriyordu.Ancak turbo değişiminden sonraki 12000km boyunca bu tekrarlamadı...

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Hangi Futbolcu Hangi Araca ßiniyor ?
    acRep tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 27/06/2011, 03:38
  2. Dizel aracımıza acık hava filtresi
    ufuk_punto tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 21/04/2011, 23:25
  3. Hangi ilde, hangi marka otomobil satıldı?
    abulbul08 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 10/01/2011, 22:35
  4. 10000 Kilometrede Hangi Yağ, Hangi Servis?
    Fiassa_199 tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 10/12/2010, 11:11
  5. Beynimizin hangi yarısını kullanıyoruz? Resim hangi yöne dönüyor sizce?
    ocean_1919 tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 25/06/2010, 01:02

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com