Sayfa 1/2 12 SonSon
36 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: T-Jet'ler kaç km de ve hangi sorunlar çıktı ve aracımıza ne extralarda bulunduk?

  1. #1
    rahan yilmaz
    ranet3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    82
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06RP...
    Edilen teşekkür: 41

    Standart T-Jet'ler kaç km de ve hangi sorunlar çıktı ve aracımıza ne extralarda bulunduk?

    aracım yaklaşık 1 yıllık ve 42.000 yapmışım...
    4.000 km turbo basınç sensörü... (turbo devreye girip geri çıkıyordu)
    5.000 km turbo vanası değişti.... (araba turboyu kesiyordu)
    8.000 km de diskler... (diskler eğildiği için)
    18.000 km de diskler... (diskler eğildiği için)
    39.000 km de klimam soğutmadığı için yeniden gaz dolduruldu...
    bunlar aracım tadilat(modifiye) görmeden önce olan sorunlar.

    11.000 km. den itibaren 9 kere akis yuvasından çıkarak parçalandı ( bu benim kendi hatamdan kaynaklanıyor. araç yere 6 cm düşük ve ben çok sert dönüşlerle birlikte sol ayak freni kullanıyordum )

    22.000 km de aracıma turbo boğazından itibaren 60mm lik düz boru çekildi ve araçta hiçbir susturucu bulunmuyor.

    36.000 km de aracımın devir sorunu oluştu ve eksantrik milini dereceliyle değiştirdim piston yataklarınıda bu süreçte güçlendirdim.

    41.000 de aracıma turbo bar basınç ünite beyni takıldı. normalde 0.4 bar turbo basıncı ile çalışan aracım şuan içerden kontrolle birlikte 0.4-1.0 bar arası çalışıyor.

  2. #2
    Berkant Atay
    Rigel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2008
    Yaş
    58
    Mesajlar
    51
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35 DBA 35
    Edilen teşekkür: 52

    Standart

    Çok haşarı bir Tjet kullanıcısı ile karşıkarşıyayız

    Bende herhangi bir arıza olmadı henüz. 6 ayda 11.000 km'deyim. Ama senin kadar zorladığımı zannetmiyorum.

    Tofaş'ın 2010 için Abarth GP siparişlerini değerlendirdiklerini öğrendim ve ben de bir tane alacağımı belirttim. Şu anda 5 adet ciddi sipariş varmış. Getirmeyi düşünüyorlarmış...

  3. #3
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Tebrik ederim böyle üyelerimizi görmek güzel. Turbo basıncı artırma işi mantıklı olmuş. Egzantrik olayı ise iyi cesaret aramızda bu işe kalkışacak pek kimse yok sanıyordum. Hangi marka egzantrik kullandın, nerden tedarik ettin ve derecesi kaç?

  4. #4
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Rahan, sanıyorum sen önce chip taktırmıştın.Bundan sonra eksantrik değişimi oldu galiba.Sanıyorum güç 180bg lere gelmiştir?

    Benim aracımda sadece turbo sorunu olmuştu.Devreden çıkıp belirli bir süre sonra tekrar devreye giriyordu.3000km de değişimi yapıldı.Bunun dışında başka bir problem yok...

  5. #5
    rahan yilmaz
    ranet3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    82
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06RP...
    Edilen teşekkür: 41

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rahan, sanıyorum sen önce chip taktırmıştın.Bundan sonra eksantrik değişimi oldu galiba.Sanıyorum güç 180bg lere gelmiştir?

    Benim aracımda sadece turbo sorunu olmuştu.Devreden çıkıp belirli bir süre sonra tekrar devreye giriyordu.3000km de değişimi yapıldı.Bunun dışında başka bir problem yok...
    valla abi gücün ne olduğunu bilmiorum dediğim gibi içerden oynama yapabiliorum ister standart yürüyor ister yüksek basınçla ancak son setuplar yapıldıktan sonra bende ölçtürmeyi düşünüorum. ama şunu söyliyebilirim. yeni kasa john cooper works cooperS 160-170 e kadar arka tamponda yürüyor =)) sonra fark atıyo hacim olmadığı için.

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tebrik ederim böyle üyelerimizi görmek güzel. Turbo basıncı artırma işi mantıklı olmuş. Egzantrik olayı ise iyi cesaret aramızda bu işe kalkışacak pek kimse yok sanıyordum. Hangi marka egzantrik kullandın, nerden tedarik ettin ve derecesi kaç?
    hüner 270 lik dereceli.

    Alıntı Rigel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok haşarı bir Tjet kullanıcısı ile karşıkarşıyayız

    Bende herhangi bir arıza olmadı henüz. 6 ayda 11.000 km'deyim. Ama senin kadar zorladığımı zannetmiyorum.

    Tofaş'ın 2010 için Abarth GP siparişlerini değerlendirdiklerini öğrendim ve ben de bir tane alacağımı belirttim. Şu anda 5 adet ciddi sipariş varmış. Getirmeyi düşünüyorlarmış...
    allah kaza bela vermesin hiç sorun çıkmaz inş.

    abi ben sırf hevesimi alayım diye aldım puntoyu ama çok severek biniyorum ister kaplumbağa modunda ister tavşan modunda kimse rahatsızlık vermiyo gören dizel zannedip uğraşmıyo =))
    Konu ABNEW tarafından (18/06/2009 Saat 22:32 ) değiştirilmiştir.

  6. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  7. #6
    Çağrı Mermi
    Refiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/12/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    78
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 24

    Standart

    Benimki de 8000 km'de ve 6 aydır kullanıyorum. Çok şükür mekanik bir problem çıkmadı. Birkaç kez altını vurup meşhur bağlantı demirini eğdim. Bir kez de tıkırtı geliyor ön panelden diye gittim ama kesildi o da.
    İnşallah kazasız, sorunsuz devam ederiz bütün GP'larla beraber.

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #7
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Egzantrik ve bastığın basınca göre yazılımının yenilenmesi gerekiyor. İyi bir setup ile çok iyi verim alırsın o araçla. Ama kullandığın yazılım hayati önem taşıyor. Yazılım konusunda kiminle çalışıyorsun?


    Hüner egzantrik demişsin yerli bir firma sanırım. Ne kadar başarılılardır bilmiyorum. Egzantrik konusunda malesef kötü duyumlar oldu geçmişte. Bu Hüner in de adını hatırlar gibiyim. Şöyle colombo bariani felan demeni bekliyordum Yakışırdı o gerçekten.

    Ama bu firmanın da sonucu iyiyse ne mutlu tabi ki.
    Konu Ziyaretçi047 tarafından (18/06/2009 Saat 23:04 ) değiştirilmiştir.

  10. #8
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Senin araç t-jet olmaktan çıkmış , kazasız sürüşler kardeş, ben şahsen çok param olmadıktan sonra motor ve aksamında modifiye olayına bulaşmam daha fazla güç istiyorsam onu sunan başka araçlara bakarım, biraz garanti manyağıyım galiba . Zevkler tartışılmaz tabii o ayrı mesele ..

  11. #9
    ömer özer
    siromar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    564
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 244

    Standart

    Benim de servisten cıktıgım soylenemez. 2 gun once de ters yonden gelen bisikletli çarptı sol yan aynayı kırdı. Kasko delikdi Allah'tan degistirdim
    yanlız son 3 gunde 2 kere abs,asr, esp, hillholder off see handbook yazısı çıkıyor ve ekranda abs ve asr ışıkları yanıyor. durdurup calıstırdıgımda ise duzeliyor anlamadım ama servise goturecegim gene araba 14400'de daha
    Görsel modifiye dısında birsey yapmadım ben ama sanırım hava filtresiyle baslayacam
    StrucTuraL EngiNeeR

  12. #10
    rahan yilmaz
    ranet3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    82
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06RP...
    Edilen teşekkür: 41

    Standart

    Alıntı siromar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim de servisten cıktıgım soylenemez. 2 gun once de ters yonden gelen bisikletli çarptı sol yan aynayı kırdı. Kasko delikdi Allah'tan degistirdim
    yanlız son 3 gunde 2 kere abs,asr, esp, hillholder off see handbook yazısı çıkıyor ve ekranda abs ve asr ışıkları yanıyor. durdurup calıstırdıgımda ise duzeliyor anlamadım ama servise goturecegim gene araba 14400'de daha
    Görsel modifiye dısında birsey yapmadım ben ama sanırım hava filtresiyle baslayacam
    bak iyiki yazmışsın bende de aynı arıza oldu fren pedalı altında bir sensör var onda iyileştirme yapıldı servise götürdüğünde biliyorlar zaten hemen değişiyor. yarım saatlik işi var =))

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egzantrik ve bastığın basınca göre yazılımının yenilenmesi gerekiyor. İyi bir setup ile çok iyi verim alırsın o araçla. Ama kullandığın yazılım hayati önem taşıyor. Yazılım konusunda kiminle çalışıyorsun?


    Hüner egzantrik demişsin yerli bir firma sanırım. Ne kadar başarılılardır bilmiyorum. Egzantrik konusunda malesef kötü duyumlar oldu geçmişte. Bu Hüner in de adını hatırlar gibiyim. Şöyle colombo bariani felan demeni bekliyordum Yakışırdı o gerçekten.

    Ama bu firmanın da sonucu iyiyse ne mutlu tabi ki.
    yazılım internet üzerinden geliyor. araçta aem beyin var. zaten şuan tüm ayarlar tamam ancak turboya aşırı basınç yüklemek için uğraşıyoruz. turbonun mili ne kadar dayanır onun ölçümleri yapılıcak.
    Konu anvil tarafından (22/06/2009 Saat 14:57 ) değiştirilmiştir. Sebep: Flood

  13. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  14. #11
    zafer özgün
    ED 088 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/07/2008
    Yaş
    49
    Mesajlar
    288
    Nereden
    Çanakkale
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    34 GH 0179
    Edilen teşekkür: 110

    Standart

    Bir yılda 25.000 km. oldu.
    ufak tefek tıkırtı seslerinin dışında problem yaşamadım. Sadece bir iki gündür sabah ilk çalışmada rolanti yükselip alçalıyor, sersem çalışıyor. ısınınca düzeliyor.

    Ben 5.000 km'de all car racing yazılım ( 1,0 -1,3 bar aralığında ) ,10.000 km.'de lpg yaptırdım. Kısacası hem yüksek performans alıyorum hemde km'de 0,15 kr. tüketiyorum . Yaptığım diğer görsel değişiklikleri burada yazmıyorum.
    Kısacası bu paraya görünüm, performans ve ekonomiyi bir arada bulabileceğim en uygun araçlardan biri haline geldi aracım.

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #12
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Bu kadar yüksek basınçlardan bahsediyorsanız orjinal basıncınız 0,4 bar değildir o halde. Ya daha yüksektir ya da siz fazla yükseldiğini söylüyorsunuz. 0,4 bar basan bir araca 1 veya 1,3 bar basınca oluşacak farkı ben tarif etmeyim

  17. #13
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Araç bir senesini tamamladı ve 10,000 km bakımına girdi, aracın nokta iğnesi büyüklüğünde bile bir parçası değişmedi gayet güzel gidiyor şimdilik nazar değmesin. Biz normal bir şekilde kullanıyoruz aracı, her hangi birşekilde orjinalinde en ufak bir değişiklik olmadı kapalı garajda duruyor, sanırım biraz fazla özenli biniyoruz otomobile

  18. #14
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Valla şanslısın allah bozmasın

  19. #15
    Deniz Vatansever
    DeNNis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/04/2008
    Yaş
    37
    Mesajlar
    111
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 50

    Standart

    t-jet 0.9 peak vurup 0.6 cont yürüyor.

    egzantrik işini daha ingiltere ve avrupada yapan yok, ilki türkiyeden çıktı demek

    aem beyin var derken, t-jet için standalone mu çıkardılar

  20. #16
    rahan yilmaz
    ranet3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    82
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06RP...
    Edilen teşekkür: 41

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu kadar yüksek basınçlardan bahsediyorsanız orjinal basıncınız 0,4 bar değildir o halde. Ya daha yüksektir ya da siz fazla yükseldiğini söylüyorsunuz. 0,4 bar basan bir araca 1 veya 1,3 bar basınca oluşacak farkı ben tarif etmeyim
    kardeşim ben kendim ölçtüm kendim motorun içini ona göre kuvetlendirdim ve asla bu arabaya 1.3 barlardan bahsetmiyorum imkansız değil ama 5.000 km gibi kısa bi zamanda motoru eline alırsın. ayrıca sen bu arabadaki pistonları görsen bu arabaya 0.4 bar basmaya bile acırsın benim smart pistonundan sonra gördüğüm en küçük pistonlar bu araçta ben motorun içini dışını nerde ne tepki vereceğini nerde ne arıza vereceğini az çok kavradım onun için bu kadar bilinçli gidiyorum. benim kadar kimse arabasını zorlamamıştır kimse arabasını bu kadar tanımamıştır (motor, ön takım, elektrik sistemi vs. konularda) bu araç dizel değil ve benim uğraştığım ilk turbo araç değil. o yüzden yorumları yazarken biraz tariflere dikkat edelim. herşey yorum yapmaktan ibaret olsaydı ben 300 bhp lik puntoya biniyordum herkes o değildir bu değildir diyor ama kimse gidip turbonun valf borusunu söküp bar saatine bağlıyıp ölçmüyor(yapılacak işlem en fazla 10 dakika). beni internette yazanlar değil içinde olduğum motor, yürüyen aksam ilgilendiriyor.

    konuyu açarken sadece merak ettim kim ne yapmış ne yapmamış diye. sonuç eleştirilmek olmasa gerek. arkadaşımız 1.3 bar diyorsa doğrudur onun stupları ona göre yapılmıştır ve ona görede motorun ömrü olacaktır. neden yalanlıyım yadan neden eleştiriyim değil mi??? 9-10 gün sonra aracın işleri bitmiş olur istediğin zaman ankaraya gel misafirim ol birlikte inceliyelim. daha mantıklı olur...

    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    t-jet 0.9 peak vurup 0.6 cont yürüyor.

    egzantrik işini daha ingiltere ve avrupada yapan yok, ilki türkiyeden çıktı demek

    aem beyin var derken, t-jet için standalone mu çıkardılar
    t-jetler için özel yapılmış aem beyin yok. beyin avusturalya dan geldi. araç orjinalde 0.4 cont yürür 0.6 peak vurur. biz aem beyni aracın orjinal beynini yakıt konusunda kandırmak için kullanıyoruz. ancak tüm programlar mevcut değil beyin vites aralıklarına kadar destekliyor ama bunun için özel bi t-jet çalışması henüz yok ancak italyadan talep görüyormuş sanırım ilerliyen zamanda değerlendirilir. bar basınç ünitesi kullandığımız için bizim yakıt sistemi işimizi görüyor.
    Konu anvil tarafından (22/06/2009 Saat 14:58 ) değiştirilmiştir. Sebep: Flood

  21. 20/06/2009, 06:43


  22. #17
    zafer özgün
    ED 088 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/07/2008
    Yaş
    49
    Mesajlar
    288
    Nereden
    Çanakkale
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    34 GH 0179
    Edilen teşekkür: 110

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu kadar yüksek basınçlardan bahsediyorsanız orjinal basıncınız 0,4 bar değildir o halde. Ya daha yüksektir ya da siz fazla yükseldiğini söylüyorsunuz. 0,4 bar basan bir araca 1 veya 1,3 bar basınca oluşacak farkı ben tarif etmeyim
    Çok detay bilmiyorum, Muzaffer'e sorabilirsin, o yaptı uygulamayı "all car caring" 1.3 bar basanı aldım dedi...

  23. #18
    Deniz Vatansever
    DeNNis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/04/2008
    Yaş
    37
    Mesajlar
    111
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 50

    Standart

    aem beyin demen yanlış anlaşılmaya neden oluyor. sendeki sanırsam bir piggyback ünite büyük ihtimalle de aem f/ic 'tir. orjinal beyin üzerine gelen bilgileri yanıltarak benzin/hava karışımını ayarlamanı sağlar.

    birde basınç basmam piston küçük demişsin. pistonun büyüklüğü küçüklüğü motor hacmi ile ilgili bir değişkendir. sağlamlığı malzeme yapısına ve alaşımlarına göre değişir. stock t-jet motoru turbo büyülterek 200hpye kadar desteklemekte. forged piston ve kol ile 261hp aldılar italyada, stock kapakla.

    dediğim gibi 0.9 peak ve 0.6 cont yürüyen 120hp t-jeti chip ile birlikte 1.3 peak ve 0.9 cont ile yürütüyorlar genelde.

    yazdıklarımı ukelalık olarak algılama, forum ortamında yanlış bilinenleri düzeltelim.

  24. #19
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Valla herkes üstad olmuş. Yanlışları düzeltmeye gerek yok o halde. İyi çalışmalar.

  25. #20
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Turbo charge benzili araçlarda, tork avantajını kullanmak açısından stroke mesafesi uzatlıyor ve bunun sonucunda da sabit bir parametre olarak motor hacmini alırsak piston çapları küçülüyor (standard bir 1.4 lt motorun pistonlarından daha küçük çapta pistonların olması durumu), bu çapın küçük olması yük taşımayacağı anlamına gelmez sonuçta basınç parametresine bağlı bir durumdur. Deniz beyin görüşüne tamamen katılıyorum bir küçük ekleme yapmak istedim.

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Hangi Futbolcu Hangi Araca ßiniyor ?
    acRep tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 27/06/2011, 03:38
  2. Dizel aracımıza acık hava filtresi
    ufuk_punto tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 21/04/2011, 23:25
  3. Hangi ilde, hangi marka otomobil satıldı?
    abulbul08 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 10/01/2011, 22:35
  4. 10000 Kilometrede Hangi Yağ, Hangi Servis?
    Fiassa_199 tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 10/12/2010, 11:11
  5. Beynimizin hangi yarısını kullanıyoruz? Resim hangi yöne dönüyor sizce?
    ocean_1919 tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 25/06/2010, 01:02

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com