Bence Bu Karşılaştırma Ve Motor Bilgisi Olarak Ortada Tartışılacak Bir Konu Yok..! Gerekli Bilgiyi Cihan Arkadaşa Sorabilirsin Furkan Kardeş! Çünkü Motor Konusunda Cihan Gerçekten İyi Ve Üstelik Chip Tuning Uygulayan Biri! Ondan Daha İyi Bilen Yoktur Diesel Ve Benzinli Arabaların Arasındaki Beygir Gücü Ve Tork Gücünü..! Ve Daha Demin Yukardaki Bir Açıklamanda Şu Dikkatimi Çok Çekti ''75hp diğeri 77hp aradaki fark yok denecek kadar az ama tork açısından multijet 190nm diğeri 115nm arada 75nm fark var tabiki bunlar fabrika verileri bence en iyi bilgiyi bu iki aracıda kullanmış olan birisi verebilir..'' Bence Bu Bilgiyi Sana Gerçekten Bir Dyno Sayesinde Çözebilirsin! Yani Bilgisayarlı Bir Araç Kontrol Ünitesinde! Ve Benim Fikrimce GP Tabiki Karşılaştırdığın Arabaya Kafa Tutamaz..! Ama Unutmaki Araçlarda Şu Anda Güvenlik Ve Konfor Üst Seviyede Aranıyor..! Bununda Hyundai De Değil!! Fiat Gp De Bulabilirsin..!
Sağol dostum. Ben de her şeyi bilmiyorum bilmediğim onca şey var tabi ki. Hatta her yeni bir şeyler öğrendiğimde ne kadar da az şey bildiğimi görüyorum.
Fakat şunu da söylemeden edemeyeceğim ki üzerine çok kafa yorduğum, çok fazla araştırma ve tartışma yaptığım, tüm dünyadan örneklerini incelediğim, sonunda da pratikte ellerim ve gözlerimle deneyip sonuç aldığım konular bulunmaktadır. Bilgimi tartışmanın lüzumsuz olduğu bazı konular var gerçekten dönüp dönüp aynı şeyleri sorgulamanın bir mantığı yok yeni şeyler öğrenmek varken. Her zaman da herkese elimden geldiğince yardımcı olurum tabi ki isteyene.
Arkadaşlar konuyu ve yazılanları görünce üye olup birşeyler de ben yazmak istedim.
ERA segment olarak GP ile karşılaştırılamaz. Bir kaç arkadaşımızın da dediği gibi Albea, Clio gibi araçlarla karşılaştırılabilir. Ama birşey dikkatimi çekti. Teknik bilgiden mahrum birkaç arkadaşımız motor performansı dahil herşeyi ile çamur atmaya çalışmış ama bunlar düşünce masturbasyonundan ileri gitmemiş.
Donanımı zayıfmış, ABS'si belli değilmiş, sesli çalışıyormuş??? Felan da filan da.
Yaşım ve işim gereği piyasada kullanmadığım araç çok azdır. Ama bir inceleme yaparken önyargılarınızı katlayıp bir kenara koymanızı öneririm. Ben ERA almadan önce işimle alakalı aracım olduğundan özel işlerimde kullanacağım git gel senede 7-8 bin ancak yol yaparım bu araçla diye düşük segment bir araç alayım dedim. Parama göre bir araç aldım. Ama kullandıktan sonra tüm yargılarım değişti ERA'ya karşı. Birkere arkadaşımız şunları gözden kaçırmış.
Satın alırken ekonomik bir araçtır.
Bayilerinin burnu 1 karış havada değildir
5YIL garantisi vardır. Bazıları bunu hayal bile edemez
Performansı sınıfındaki araçlarla karşılaştırılamaz bile
15.000 bakımı sadece 220 liradır
Parçası ucuzdur
Donanımı gayet tatmin edicidir. İncelemeyi yapan arkadaşın özellikle dikkatine...
İç hacmi Punto ile karşılaştırıldığı için söylüyorum Punto'dan daha geniştir
1.6 Platinyum Plus Donanım
Direksiyon Yükseklik Ayarı
EPS Motor Destekli Direksiyon (Elektrikli)
İçerden açılan bagaj kapağı
İçerden açılan benzin depo kapağı
Keyles entry (Function B / Alarm) (Bu Sanrım araca yaklaştığında kapıların açma düğmesine basmadan açılması ve uzaklaşınca kilitlenmesi özelliği)
Renki Ön ve Arka kapı camları
Isıtmalı ve renkli arka cam
gövde rengi tampon ve kapı kolları
Ön/arka çamurluk paçalıkları
3 Stop Lambası
Gövre Rengi Kapı çıtaları
FR Seat (Dr's Side) Head Rest Up/Down (bunun ne olduğunu çözebilen var mı? Sanırım koltuk üstü başlıkları)
Ön koltuklarda yükseklik ayarı
Sürücü ve Yolcu hava yastığı
Yolcu hava yastığı on/off düğmesi
Arka sis farı
Ön sis farı
Müzik sistemi (USB Mp3 ve RDS var)
Metalik Konsol
4 Hoparlör
2 Tweeter
Fasılalı ön silecekler
Merkezi kilit
Uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm
Gecikmeli sönen kabin ışığı
Elektrikli ön ve arka camlar
Sürücü otomatik cam açma butonu
Gövde rengi ve elektrikli - ısıtmalı yan aynalar
Ön koltuklarda arka cep
Arka bardak koymak yeri arka kol dayama
Kol dayama
Harita okuma lambaları ve gözlük saklama bölmesi
tam otomatik digital klima
digital bilgi ekranı (Yol Bilgisayarı)
ABS
14 inch Çelik Jant
185/65 R14 Lastikler
Bagaj içi filesi
Metal Görünüm
Deri Direksiyon simidi ve vites topuzu
Aydınlatmalı güneşlik
Bu benim aracımın donanımı varşa şüphesi olan buyursun gelsin incelesin...
hyundai forumunda da bazen bazı araçlar yerden yere vuruluyor ama inanın bu işi bilmeyenler bilenlerden çok konuşuyor.
punto yol boyunca era nın arka plakasını okur hatta ezberlettirir) era o varsa sorun yok..herşey ortada
era ile fiat arasında kocaman bir fark var jet felan önemli değil..haa gp illa ben hyundai ile kapışacam diyorsa o zaman gidip era nın amca oğlu i20 ile kapışacaksın..şansın yok..era gp ye 2 kumaş fazla gelir..arada kocaman bir fark var 110 bg CRDİ![]()
Mevzu plaka okumak gibi saçma bir karşılaştırma olunca ne yapcaksınEra sedan bir araç baştan kaybediyor bana göre. Hatcback yol tutuşu bakımından bence çok daha iyi. Sözüm meclisten dışarı ama ben sakin bir sürücüyümdür aslında ama bu Era kullanıcıları çok taciz ediyorlar bizim puntoyu tabi bende cevap vermek durumda kalıyorum
![]()
şöyle söyleyim mühendis olduğum için hakkını vererek söyleyim ilk kalkışta punto burun mesefesi ile geçebilir ama (110 bg 235 nm)>(120 hp ve 206 Nm) böyledir sonra punto başlar plaka ezberlemeye..ezber zeka açar..merak etme era kendini yaktırmaz![]()
Bende mühendisim, o yüzden test değerlerine göre konuşuyorum senin arabanın 0-100 km hızlanması 11.2 saniye ve son hızı 172 km/h , ayrıca okulda benzinli motorların dizel motorlara oranla daha hızlı reaksiyon gösterdiği ve daha çabuk devirlendiğide öğretilir vede senin yaptığın gibi benzinli -dizel motor karşılaştırmasıda yapılmaz.
yaw gençler sakın ola olmadık yerlerde olmadık yarışlara girmeyin derim...hergün gazete tv*de radyoda trafik kaza haberlerinden gına geldi artık...akıllı akılla bilgiyle araba kullanın derim...karşılaştırmaya gelince iki mühendise ben teknisyen olarak müdahale etmek durumundayım...birkere dizelle dizeli kıyaslayın benzinliyi benzinliyle... ama neyse özellikle 1,4 t-jet 1,6 crdi olayında t-jet herhalukarda tokatlar tartışmaya bile gerek yok ikisinide kullandım...hatta inşallah türkiyeye getiririler avrupada GP*ler artık 1,6 multijet 120 bg 300 nm ile donatılıyorlar bakalım ozaman kim kimin plakasını ezberleyecek...gariban 77fire ile kedi fare oyunuyorsunuz... ayıp...
![]()
![]()
TORK: Tork veya diğer adı ile dönme momenti: Bir eksen etrafında dönen
bir cisim düşünelim, tekerlek gibi. Tork: bu dönen tekerleğin dönme
ekseni ve kuvvetin uygulandığı nokta arasındaki dikme ile kuvvetin çarpımıdır. Yani newtonmetre cinsinden motorun gücüdür.
Daha basitçesi: motorun direnci ve Çekiş gücüdür.
GÜÇ: Saniyede yapılan iştir. mesela saniyede 100kg. ı kaldırmak gibi.
Pratik olarak:
Birinin torku daha yüksek olan, diğerinin gücü yüksek olan diğer tüm özellikleri aynı olan iki otomobil düşünelim.
Yüksek torklu araç, daha fazla yük taşır, daha fazla patinaja geçer, daha ataktır ve alt devirlerde daha canlıdır.235 NM TORK VAR) YAKLAŞMA YANRSIN
Durum vahim bir hal almışSitemizde Eranın sözde yerden yere vurulduğunun iddaa edilmesinin akabinde GP larımız yerlere serilmiş
Bunca zamandır açık olan bu konuda bence Era kötülenmekten çok övülmüştür.Mesajlar baştan sona okunduğu zaman yeterince objektif yorum yapıldığının kanaatindeyim.Tabiki bir iki mesaj da Ere biraz da esprili yaklaşımlarla eleştrilmiş olabilir.Bu da doğal karşılanmalı GP Severlerin oluşturduğu bir forum bağlamında.Ancak son mesajlardaki toz-duman, araç yakmak ya da plaka okumak gibi tabirler bizlere -Gp su olsun ya da olmasın- hiç yakışmıyor.Bu yüzden başta olduğu gibi objektif ve seviyeli bir şekilde karşılaştırma yapmaya devam etmemiz forum sağlığı açısından gerekli...
öğleden sonra performansında düşüş oluyor senin...arkadaş biz gpye verdiğimiz paryla 1,5 era alırdık. delikanlıysan gel adanaya
Merhabalar.
Ben Fiat yada Gp sahibi yada kullanıcısı değilim. Getz 1.4 cc full+ full aracım mevcut.
Öncelikle konu ile yorum yapmak istiyorum.
Konudaki ilk yorum için söylemek istedğim. Era yada getz modelleri hafif araçlar değillerdir. Getz benzinli versiyonu 1100 kg dizeli ise 1130 kg dır. ERa benzinli ise 1133 ile 1155 kg dizeli ise 1205 ve 1215 kg dır. ki Birçok araçtan daha ağırdır.
Gp ile Era aynı sınıfta değillerdir. Era ile şu anki dizel GP aynı motorlara sahip değiller.
GP karşılaştırma yapılacakda Getz yada i20 ile karşılaştırılmalı.
Gp modellerinin hiç birinde arkalar disk değil, ama Era, Getz, i20 de bu mevcuttur.
Teşekkürler.
Beygir gucu aracın genellikle son hızını etkiler yani 150 bygir 210 yaparken 110 bygir 190 yapar. Pek bi önemi yoktur yani, 110 beygirle de zaten 190 yapıyoz. Ama tork çok önemli çünkü günlük hayatta insanlar 190 yerine 210 yapabilmekten çok 60 tan 100 e kısa sürede çıkmaya çok daha fazla ihtiyaç duyar. İşte turbodizel ler bizim burada imdadımıza yetişir. Özetle: Mazot ucuz, dizel motor daha az yakar (nooldu, yakıt masrafı yarıya düştü) benzinli motor 300 bin km de rektifiye gerektirirse dizel 400-500 bin km de gerektirir (çünkü dizel motor çalışma ömrü boyunca düşük devirlerde çalışır benzinliye göre daha az aşınır) tork yüksekliğinden dolayı dizel otoların sürüş zevki ve performansları daha yüksektir.Tüm bu artıları varken hangi zihniyetle benzinli motorları alan insanlar var anlamıyorum ki. Sıfır km bi benzinli araç gördüm mü durdurup yaw hemşerim bu arabanın dizeli var ondan alsaydın ya! dememek için kendimi zor tutuyorum...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri