Zaten alışkanlık yapıyor bu city modu başka arabaları kullanırken beton gibi geliyor direksiyon![]()
Aramızda sevisi (sahibi,çalışanı vb) olanlar var..konu hakkında aydınlatıcı bilgi verirlerse ise seviniriz..( gerçi city belli bir hızdan sonra devre dışı kalıyor..)
Zaten alışkanlık yapıyor bu city modu başka arabaları kullanırken beton gibi geliyor direksiyon![]()
Olurmu öyle şey nasıl 30 la giderkende aynı 190 la giderkende aynı.Allah aşkına 190 ı boş ver 60 km hızla git birde 20 km hızla direksiyonun sertliği arasındaki farkı gör.
Konuyla ilgili gereken tüm cevapların verildiğini düşünüyorum. Aynı sorular tekrar tekrar soruluyor. Bahsedilen konuya cevap verebilmek için servis çalışanı veya sahibi olmaya gerek yok. Tüm konuyu baştan sona herkes okursa soruların cevabını alabilecektir.
Bu olay bana atasözünü hatırlattı. Mesajı ilk yazan arkadaşı tenzih ederim kesinlikle onla alakası yok. Teşbihte hata olmaz. Delinin biri kuyuya taş atmış kırk akıllı çıkaramamış. Bu konu neden böyle uzatılıyor hala anlamadım. Mesele gayet basit. City modu kullanmanın yakıt tüketimine etkisi vardır ama asla % 10 değildir. % 1bile değildir. Bu konu neden bu kadra uzatılıyor anlamadım.
%1 ise açıyorum kardeş bilgiler için teşekkürler camiamıza hayırlı olsun stop.![]()
konuyu en fazla uzatan birisi olarak yazıyorum..insanlar merak ediyor yazıyor diyorum.. ben şahsen aracın ıcığını cıcığını bilmek istiyorum.. bu konu hakkında gerekeni öğrendim..
![]()
ben kapattım ama direksiyon çok sert geldi bana bakalım ne olacak vites devirleri bende otomatik o yüzden farkı çok net anlayabilirim diye düşünüyorum
şehir içinde 100km de 5.5 i gördüm. eko modu var.etkisi büyük. (Dualogic vites). gp cilere saygılar. boşverelim city i. %1-10 da gp min hakkı olsun. saygılar![]()
konu bıraz hortlayacak ama bugun ınternette gezınırken bır sıtede, elektrıklı dıreksıyon sıstemlerı hakkında bır yaz okudum.yazıda burda dusundugumuzun tam aksıne, elektrıklı dıreksıyon devredeyken, %3 oranında yakıt tasarrufu saglandıgı yazıyordu...
EPS yani Electric Power Steering günümüzde birçok otomobilde görev yapan elektrikli direksiyon sisteminin kısaltılmasıdır. Elektrik motorundan gelen güçle direksiyonun daha hafif olmasını sağlayan bu sistem, özellikle şehir içinde büyük kullanım rahatlığı sağlar. Bu sistemden önce araçlarda çoğunlukla hidrolik direksiyon sistemleri kullanılıyordu. Aracın alternatörinden gelen güçle çalışan bu sistemlerde ortalama yüzde 3 yakıt tasarrufu da sağlanır.
( Alıntı : EPS ne işe yarar? - Oto Yaşam )
Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...
Arkadaşlar city zaten 30 km hızdan sonra otomatik olarak devreden çıkıyor.Tekrar devreye girmesi 30 km hızın altına inince oluyor.yani şehir içi kullanımında araç yakıtının biraz artması normaldir.
City mode hep devrede, fakat direksiyonun sertleşmesi mk3 puntolarda 20km/s ten sonra olmakta,
Mustafa haklısın, direksiyon sistemlerinde ilk elektrik motorlarının kullanımı hidrolik sistemle birlikte olmaktaydı.Ancak son uygulamalarda hidrolik sistem iptal edilmiştir ve sadece yönlendirmeye servo motor destek vermekte.Dolayısıyla eski hidrolik sistemlere göre daha faydalı hale geldi, tabi bozulmadıkça![]()
City motorunun bu kadar güç çekmesi bana da City efsanesi gibi geldiO trafikte yakıt karşılaştırma testleri de insanı çok yanıltır. Havadaki en ufak nem değişimi, aracın içinde farkedemeyeceğimiz ters hava akımları, hafif bir rüzgar, yakalandığımız +1 trafik ışığı bile yakıtı etkiler. Aynı yolda da gitseniz bunu sağlıklı ölçemezsiniz, hele hele şehirlerarası bir yolda hiç. Bunu aynı gün, aynı saatte, trafiğe kapalı bir pistte denemek gerek. Ya da kapalı alanda dyno cihazlarıya ölçülebilir.
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
Arkadaşlar ben bu konuyu arabayı ilk aldığımda eskişehir birmot servis müdürü UĞUR CİN'e sormuştum
rölantide ve düşük devirlerde bir miktar yakıt sarfiyatı arttıracağını fakat bunun 10 km de 0,1-0,2lt kadar olacağını söylemişti..
bende aldığımdan beri kapatmadan kullanıyorummm...
Denemek lazım yinede arkadaşa tespiti için teşekkürler...
%10 yakıt tasaruffu biraz fazla gibi geldi. city modu yakıt sarfıyatını arttır ama o da sadece şehir içi trafiğinde uzun yol ve otoyol kullanımında etkisi olmaz kanımca. 30 dan sonra iptal oluyor zaten. ama yine paylaşımın için tşkler. aracı aldığımdan beri city modunu pek kullanmıyorum. direksiyon çok hafif geliyor ve sanki buzlu yolda gibi geliyor. nadiren de olsa kullanıyorum oda çok dar yerlede fazla manevra yaptığım zamanlar.bir tek orada gerekli oluyor.
Merak edip yabancı forumlarda da araştırdım, fikir beyan edenler özetle şunları söylemişler:
- City mode yüksek hızlarda devreden çıktığı için yakıt tüketimine bir etkisi olmaz.
- Hidrolik direksiyon ile karşılaştırma yapıldığında, elektrikli direksiyon daha fazla yakıt tasarrufu sağlar çünkü hidrolik direksiyonda direksiyon düz konumdayken bile hidrolik basıncını sağlayabilmek için motordan güç alınır, ancak elektrikli direksiyon sadece ihtiyaç anında güç harcar, bu nedenle bir çok yeni araçta artık sadece elektrikli direksiyon kullanılmaya başlanmıştır.
- City mode, sadece spor GP modellerinde yakıt tüketimini etkileyebilir çünkü spor modellerde city mode kapanınca daha sportif bir hava katabilmek için debriyajın kavrama noktası da değişir, bu nedenle vites değiştirme alışkanlıkları nedeniyle yakıt tüketiminde farklılıklar olabilir.
Bunların dışında da bir tanesi de demişki, 'araç rölantide çalışırken city modunu açtığımda motor devrinde hafif bir düşme oluyor, aynı farları açtığım zaman olduğu gibi. Sonra yeniden eski haline geliyor. Klimayı açtığımda ise motor devrindeki düşüş daha fazla, tahminime göre city modu farlar kadar bir enerji harcıyor' demiş.
Servise gittiğimde senin arabada (2009 model) direksiyon hidroliği yok, bu nedenle hidrolik bakımına da gerek yok, sadece elektrik motoru var demişlerdi. Şimdi mantık olarak düşünüyorum, eğer tamamen servo motorlu bir sistemi tasarlıyor olsaydım, düşük hızlarda daha yumuşak bir sürüş amacım olsaydı city düğmesini tüm sistemi açıp kapatmak için kullanmazdım, aracın hız bilgisine göre servoya uyguladığım gücün katsayısını değiştirirdim.
Bu nedenle araba durur konumdayken city düğmesine basılması ekstra bir güç gerektirmezdi.
Ama elektrik motoru hidrolik direksiyona destek olarak konduysa ve city modu ile elektrikli direksiyon devreye giriyor ise evet bu durumda enerji harcayabilir. Motorun büyüklüğüne baktığımda da en fazla 100 W gibi bir güç çekermiş gibi görünüyor.
Okuduklarım ile kafam karıştı açıkçası, city modun açık ya da kapalı olması bir şey etklier mi bilemiyorum, %10 çok yüksek bir oran gibi geliyor.
Ama emin olduğum bir şey varki city mode park ederken benim enerjimi koruyor.
Eğer daha fazla yakıt tasarrufu isteseydim gideceğim yere araba ile değil koşarak giderdim zaten, böyle düşününce city mode imkanı varsa yakıt tasarrufunu düşünmeden kullanmak daha mantıklı.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri