Sayfa 4/4 İlkİlk 1234
62 sonuçtan 61 ile 62 arası

Konu: Honda Civic Vtec

  1. #61
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    63
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı tayfux Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orkun Hocam ;

    1- Konuştuğumuz konuların bahsetmiş olduğumuz otomobil dünyası ile alakalı olduğunu düşünüyorum zaten düşünmesen yazmazdım, gereksiz bilgi sunmazdım. Tabii ki siz konu dışı olduğunu düşünebilirsiniz düşünceniz bu yöndedir saygı duymaktan başka çaremiz yok

    2- Drag yarışlarını dünya yarışlar ile tabii ki de karşılaştıramazsın o yarışların her birinin profesyonel pit ekibi ve arkasında dev firmalar mevcut. ama ülkemizde drag yarışları sokak araçlarının halk araçlarının ve modifiye gönülden uğraşan insanların ve onların modifiye ye dayanıklı araçlarını bize tanıtır. doğal olarak bahsettiğimiz konuda olduğu gibi güçlendirme ve fazla yük işlemlerine maruz kalan motorları bize dolaylı yönden tanıtır ve kanıt gösterir. sizinle zaten esas konumuz olan halk araçlarında hangi marka araçların motor sağlamlığı daha ön planda? alt konu başlığını bize aslında çok güzel açıklar drag yarışları. Şahsi fikrim sokak modifiyesi yada yarı profesyonel modifiye dünyasının nabzını tutar.

    3- bana yine spider gibi spesifik ve halk tarafından ne kadar kullanıldığı aşikar olan bir örnek veriyorsunuz. bu konuda size çok anlattım fikrimi onun için çok fazla yazmadan, halk tarafından kullanılan satış rakamları üst düzeyde olan ve halen daha 2.elde inanılmaz kıymetli olan stock motorlu araçlardan bahsederseniz daha güzel bir şekilde bana cevap vermiş olursunuz.

    4-Bahsettiğiniz firmalar bu teknolojiyi kullanıyor da ne zaman başladılar bunu kullanmaya? bu teknoloji asıl kime aittir? bu teknoloji Honda'nın ki kadar tutuldu mu? bunların cevabında Honda üstün ise ki bence üstün bu konuyu bir daha konuşmaya bile gerek yok

    5-Bu konuda da şu andaki turbolu motorlar maalesef başarısız olmakla birlikte sizin 1.4 turbo aracınız şehir içi RESMİ VERİLERE göre 8.9 yakarken zaten 1.6 atmosferik 167 beygir vti da aynı veriye hatta 90 model 1.6 atmosferik 136 beygir CRX sizin aracınızdan daha fazla güç ile daha düşük yakıt verilerine ulaşmaktadır. Demek ki illa ki turboya gerek yok ve turbosuz da atmosferik bir motordan yüksek güç ile düşük yakıt alınabiliyor. Bunu da başaran yine bundan 26 yıl önce Honda'dır

    6-Otomobil dünyasının fosil yakıtı yakında tamamen bitireceğini yada çevre düzenlemeleri kapsamında fosil yakıt kullanımının azalacağını yada yine tamamen biteceğini düşünürsek elektrikten başka hiçbir çare yoktur. Ülkemizde hybrid ile benzin kullanımını birlikte sunan CR-Z gibi bir model satılmaktadır. bu modelin şu anda şehir içi ve dışı karışık yakıt değeri 5 litredir ve bu değer ile 124 beygiri kullanıcısına sunmaktadır. Turbo şarj araçlara göre gayet ekonomiktir. demek ki Honda turbo araç yapmıyorsa bir bildiği var ve aslında turbo gibi "yeni" teknolojinin de önünde yer alarak elektrikli otomobil de yapmaktadır. Hemde o çok eleştirilen geleneklerine bağlı yine az yakıt sorunsuz motor anlayışı ile.

    7- Benim insan hayatı ile ilgili tespitim eğer spekülasyon ise ben bu konuda ancak teessüf ederim. Sayın hocam biz gelişmekte olan bir ülkeyiz ve bizim pek çok insanımız maalesef maddi anlamda sıkıntılı günler geçirir. Onların bu zaafından yararlanmak maddi olanaklar yüzünden onları bu kesinlikle güvensiz en ufak bir kazada bile katlanan araçlara bindirmek ne kadar etiktir? çok ucuz derseniz ona da katılmam çünkü o zamanlar ülkemize gelen donanımlı bazı araçlar öyle aman aman fiyat farkı yoktur. Ben bu konuda sizin gibi düşünmüyorum zorunluluk yoktu diyerek insanları o yöne itmek yada zorunda bırakmak ne kadar insancıldır? eskiden okullarımızda uygulanan zorunlu seçmeli dersler kadar mantıksızdır. İnsanlarımızın çoğu istemediği halde iş güvencesi olmayan yerlerde çalışmaktadır. Allah korusun öldüğünde zorunda değildi çalışmasaydı mı diyeceğiz?

    8-Yine aslında tamamen konumuz ile ilgili olan bir lakap konusuna konu dışı diyorsunuz. Neden konumuz ile ilgili? bana Fiat ın yaptığı güçlü motorlardan diyerek örnek verdiğiniz motor karşılaştırma yaptığınız Honda motorlarından 1 silindir fazla olup hacim olarak 2.0 litre ve 20v bir motordur. Aslında 1 silindir fazla olması bile 1.6 bir motorla karşılaştırılmaması gerekir ama siz örnek verdiğiniz için karşılaştırırsak eğer ; 2001 yılında üretilen ve bence başarısız olan bu motor rakiplerine göre inanılmaz fazla yakmakta olup yaktığı yakıtın gidişini verememektedir. düşünün ki araç hem 5 silindir hem de 20v hemde 2.0 litre ve ancak bu motordan 154 beygir güç çıkarılıyor. Opel 94 yılında 2.0 litre 4 silindir bir motordan zaten 156 beygir çıkarmıştı (SFİ) ayrıca daha düşük litre motorlardan ve daha düşük yakıt rakamları ile daha yüksek beygir çıkarılıyor ama fiat 2001 yılında böyle bir motor çıkarmayı tercih etti ki zaten bence çok çok yanlış yapıldı. bu lakap konusuna gelince bakınız insanlar bir şeye lapa taktığında bunun öncelikle nedenine bakmak lazım? acaba bu insanlar durup dururken mi taktı bunu? ben bunca zaman şunu gördüm ki bir arabaya bir lakap takılmışsa boşuna değildir ve kesinlikle tecrübeler sonucunda ortaya çıkmıştır. ben 5 milyara aldığım 90 model 1.6 136 beygir aracımla , 2001 model 2.0 litre motorlu 20v ve bunların yanında 5 silindirli bir aracı geçiyorsam bu işte de bir durum vardır herhalde..şunu da söylemeliyim 1. vites de baya iyi kalktı ama daha sonra maalesef crx her viteste üstündü.

    9- Yukarıda turbo şarj ile ilgili yazmıştım burada yine aynı şeyleri yazmaya gerek yok. bazı markalar o olmadan da bazı şeyleri başarabiliyorlar. turbo koyunca neler olacağını varın siz düşünün.

    10-Hocam fiat ın performans anlamında şu anda ülkemizde t-jet modeli dışında başka bir modeli satışta mı ben bilmiyorum. Abarth göndermeye gerek bile görmeyip ülkemizi bu anlamda da önemsemediklerini düşünüyorum. kaporta sağlamlığı konusunda da bir alman kadar iyi değil ama bir Fransız kadar da kötü olmadığını düşünüyorum. motor sağlamlığında da bence en sağlam kullandığı motor mj dir o da ortak üretimdir.

    11- Hocam normal bir 1300 Tofaş 131 model araca turbo şarj uygulanması bence hayaldir. o motor ekipmanlarında kesinlikle ve kesinlikle güçlendirme yapılmıştır. Basit işlem de olsa güçlendirme mevcuttur. Ayrıca düşük oranlarda ve belirli zamanlarda turbo verilebilir. sizin gördüğünüz öyle bir durum ise tabii i de mümkündür. benim bahsettiğim olay bu olmamakla birlikte, bahsettiğim stock motor-turbo dayanıklılığı grafiği sürekli devirli kullanarak ve 1-1.5 barlarda orijinal bir stock motorun ne kadar km dayandığıdır.

    12- T-jet motorlarının "RESMİ ANLAMDA" teknik verisi şehir içi 8.9 litredir ki ben çoğu araçta bu resmi rakamların yakalandığını görmedim. hele ki t-jet gibi tatlı kullanımı olan ve insanın basması için içini gıdıklayan araçlarda bu rakamları yakalamak çok zor. Düşünün ki 120 beygir 1.4 bir araç 8.9 litre yakıyor ki bence fazla. dediğinize nazaran söylüyorum. turbolu bir araç turbosuz bir araçtan daha az yakarak daha fazla güç verdiğine göre bu işte bir sakınca var çünkü daha yüksek litreli ve turbosuz bir araç ile aynı beygirde olmasına rağmen yakıtları eşit. tork konusunda size katılıyorum turbolu bir makine olduğu için tabii ki tork değeri yüksek. ama yine 1.6 litre vti yada pgm-fi sistemli "eski teknoloji" atmosferik motorlar ile aynı yakıt değerlerine sahip olması enteresandır. daha fazla güç daha hacimli motor ve daha eski teknoloji ile yakıt aynı. o zaman turboya ne gerek değil mi?
    Bu konuda yanlış anlaşılmak istemem zira ben asla ve asla turboya karşı birisi değilim hatta destekçisiyim ama daha az yakıt yakması taraftarı olmakla birlikte Honda nın bu teknolojiyi aktif olarak araçlarında kullandığında daha da az yakıt yaktıracağını savunuyorum. yani bu konuda size ve değerli forum sakinlerine yanlış anlaşılmak istemem.

    Son olarak da modifiye aleminde güçlendirilmiş araçların yer aldığı en sevilen filmlerden olan Hızlı ve Öfkeli serilerindeki araçları da gözden geçirmenizi ve hangi araçların ve markaların kullanıldığını görmenizi isterim. Tabii ki bu gerçek bir veri olamaz ama en azından fikir vermesi açısından.


    Hocam bu konuda size yazdığım yada size ithafen yazdığım son mesajdır. Çok güzel ve tatlı, saygı çerçevesinde yapmış olduğumuzu düşünmekle birlikte size çok teşekkür ediyorum. Uzun süredir bu kadar zevk veren bir fikir alış-verişi yaşamamıştım çok mutlu oldum. bu süreçte her markanın ayrı ayrı spesifik yada değil farklı motorları olduğu fakat yine şahsi düşüncem Japonların motor konusunda bence daha başarılı olduğudur. İnşallah bir gün sizinle yüz yüze bu konuşmalarımıza yada sohbetimize devam ederiz. en yakın buluşmada sizinle görüşmek tanışmak isterim. Konuşmamızı sonlandırıyorum çünkü kısır bir döngüde devam ediyoruz ayrıca fikirlerde değişme de olmayacak belli Ayrıca konunun sanki Fiat - Honda karşılaşması halini almakla birlikte fikir alış-verişi yönünden sapmakta olduğunu fark ettiğim için. Ayrıca maalesef forumumuzda Fiat dışı başka bir marka da övülmeye gelmiyor. Çok şükür ki çoğu arkadaşım beni tanır bu konulara objektif bir açıdan baktığımı bilir de bu zamana kadar o tarz bir sorunla karşılaşmadım inşallah da karşılaşmam ama yine de böyle bilinmek istemem.

    Hocam tekrardan teşekkür eder bana ve fikirlerime göstermiş olduğunuz nezaket ve saygıdan ötürü minnet duyarım. İyi günler kazasız mutlu ve huzurlu sürüşler dilerim..
    Değerli Tayfun kardeşim, bana ithafen nezaketle, son kez yazmış olduğunuzu belirttiğiniz bu güzel paylaşımınıza izninizle ben de son bir cevap yazmak istedim,
    1-Konulara ilişkin yorumlarda, kabul edilebilir ölçüdeki kapsam dışına çıkan görüşler de, doğaldır ki, anlayışla tolere edilebilir, bu yüzden ben de saygı ile karşılıyorum.
    2-Paylaşmakta olduğumuz konuda, drag yarışlarını sosyal sınıflama açısından değil, genel anlamda teknolojik paylaşım yapmakta olduğumuz gerçeğinden hareketle, global olarak düşünmek gerektiğini belirtirken, bunun münferit örnekler ile gerçeklerden çok farklı yerel bir sonuca ulaştırılmaması gerektiğini düşünmekteyim. Dünyanın farklı bölgelerinde farklı endüstriyel uygulamalar, farklı iklimler, farklı fiziksel (imkanlar) koşullar ve farklı araçlar söz konusu olabilir.
    3-Sadece 90 ylına ait araçlara ilişkin sormuş olduğunuz soruya cevaben ve hatta daha eski yıllara ait bir örnek olarak belirtmiştim ve bu sorunun aslında tüm firmaların üretim yelpazelerinde farklı yıllarda çeşitli versiyonlarda araçlar üretmiş oldukları gerçeği nedeniyle, teknik anlamda paylaşmakta olduğumuz detayların dışında yerel bir konuya ilişkin olduğunu düşünüyorum.
    4-Değişken zamanlı supap kontrol teknolojisinin geliştirilmesi elbetteki takdire değerdir fakat, Toyota, BMW, Porsche, Nissan, Ford, Mitsubishi gibi diğer hatırı sayılır firmalar da, bu teknolojiyi hatta daha da etkin bir kullanım seviyesine taşımışlardır.
    5-1,6 lt. 160 HP/7600devir-dk. Honda civic vti yakıt tüketimi, auto katalog verilerinde şehir içi 11lt/100km., şehir dışı 6,9lt./100km. ve ‘’ortalama 9lt/100km.’’ olarak belirtilmekte iken, 1,4lt. turboşarjlı 120HP/5000devir-dk. Grande Punto t-jet’in ‘’ortalama yakıt tüketimi daha önce belirttiğim gibi 6,5lt/100km.’’ olup, vti’ın tork değeri de 7000devir-dk. da ancak 150Nm., t-jet’inki ise 2000devir-dk. da 206Nm. dir. 1990 1,6 16 Honda crx ise, 131PS/129HP/6800devir-dk. olarak belirtilmekte olup, yakıt tüketimi ise, şehir içi 8,3lt./100km., şehir dışı 5,4lt./100km., ortalama ise 6,8lt./100km. olarak belirtilirken, sadece 143Nm. olan tork değerini 5700devir/dk. da verebilmektedir. Görüldüğü gibi, daha düşük hacimli turboşarjlı t-jet motoru, daha düşük devirde max. HP ve heleki çok daha düşük devirde verdiğiniz örneklerden ‘çok daha yüksek olan max. tork değerini‘yakalayarak, üstelikde bunu rakamlarda görüleceği şekilde vermiş olduğunuz her iki örnekten de daha az yakıtla sağlayarak, bahsetmekte olduğunuzun tam tersine, turboşarjlı motorların atmosferik motorlara göre daha az yakıtla daha fazla güç sağlamakta olduğunu net bir şekilde göstermektedir. Bu zaten bugün tüm dünyada kullanıcılar ve otomotiv endüstrisi tarafından tartışmasız olarak kabul edilmiş ve en güncel teknoloji konumundadır.
    6-Daha önce bahsetmiş olduğum gibi, Reanult, Fıat gibi firmalarca da kullanılan hybrid teknoloji özellikle ekonomisi ve çevreciliğiyle her ne kadar mantıklı bir teknoloji olarak görülse de, maalesef üretici firmalarca yüksek maliyeti ve diğer marka ve model araçlarla rekabet adına, örneğin, Honda cr-z için 55.000TL. olarak belirlenmiş fiyatı ile, 170Nm. gibi 1,5lt. olmasına karşın daha düşük hacimli turboşarjlı araçlara göre daha düşük olan tork-performans değerleri ile ve birkaç yıldır son derece düşük satış rakamları arzetmesi nedeniyle, yine iddia ettiğinizin tam aksine, halen daha turboşarj teknolojisini kullanmamakta olan Honda firmasının bildiklerinden hepimizi şüpheye düşürmektedir.
    7-Dikkat edilirse, Fıat firmasının, ülkemizde daha önce satılmış olan Fıat-Tofaş araçlarından elde etmiş olduğu kazanç ile şu anki çatısı altında toplamış olduğu firmaları satın alabildiği konusu spekülasyondan ibarettir diye belirtmiştim. 1968’de bendeniz henüz 8 yaşında iken Tofaş firması kurulduğunda, maalesef ülkemizde otomobil üretimi yok denecek kadar son derece kısıtlı bir haldeydi ve maalesef permi ile dışarıdan getirtilebilmekte olan araçların hem ülke ekonomisine ve hem de kullanıcılara olan maliyeti çok yüksekti. Bu nedenle, her ne kadar Fıat araçlarının ve turboşarj teknolojisinin teknik değerlendirmesi konusu dışında olsa da, yıllar boyunca endüstriye ve kullanıcılara ulaşım ve ticari anlamda da hizmet edip, çalışanlar için de önemli ölçüde istihdam yaratmış olan bu otomotiv gerçeğini daha iyi anlamak gerektiği de açıktır. Bu bağlamda, sosyal açıdan değerlendirmenin daha farklı açıdan bakılarak yapılması daha doğru olacaktır.
    8-Tekrar belirtmeliyim ki, burada araştırmaya dayalı gerçek veriler ışığında teknolojik değerlendirmeler yapmakta olduğumuzu varsayıyorum ve bu konuda lakap takmak tarzında son derece gereksiz ve subjektif olması nedeniyle de geçersiz olan yaklaşımlara yer yoktur. Verdiğiniz örneklerde ise, aynı motor hacmi ve cars data verilerine göre, 2001 2,0lt. 20V Fıat Bravo HGT için 154HP/6700devir-dk., 186Nm./3750devir-dk.lık, 1994 2,0lt. Opel Vectra 2,0i 16V GT için ise, 150HP/6000devir-dk., 196Nm./4600devir/dk. lık performans verileri söz konusu olup, HGT motorunun daha yüksek HP ve de 10Nm. düşük olmak kaydıyla 850 devir daha aşağıda max. tork vermekte olduğu görülmektedir. Fıat firması, bir baz model ve HGT olarak çıkarttığı bu 5 silindir, 2,0lt. 20V niteliğindeki güzel motoru daha sonra zaten geliştirerek Coupe modelinde turboşarj uygulamış ve 220HP/5750devir-dk., 310Nm./2500devir/dk. lık bir üst versiyon motor ve araç üretmiştir. Eski crx aracınızın ağırlığının 900kg. ve de HGT’nin ağırlığının 1165 kg. olduğunu, ayrıca da HGT’nin motor kondisyonunun belirsiz olduğunu da düşünürsek, yukarıda vermiş olduğum performans değerleri de göz önüne alındığında, vermiş olduğunuz örnek ancak, her zaman geçerli olmayabilecek, münferit bir olgu olarak düşünülebilir.
    9-Turboşarj teknolojisinin, atmosferik motor teknolojisine göre kesinlikle çok daha modern ve son derece etkin bir teknoloji olduğu gerçeğinin yanında, firmaların henüz bu teknolojiyi kullandıkları üretimleri söz konusu değilken, subjektif varsayımlara yer olmadığı kesindir.
    10-Fıat’ın, t-jet dışında bugün ülkemizde satışa sunmakta olduğu performanslı benzinli motor seçeneği, multiair turbodur ve de son derece verimli ve kabul görmüş olan bir motor teknolojisidir. Abarth’ın t-jet ve multiair turbo motorlu araçlarını ülkemize göndermediği düşüncesi de yine doğru değildir ve bu konuda inisiyatif tamamen Fıat-Tofaş firmasındadır, Fıat-Abarth tarafından önemsenmemekle hiç ilgisi yoktur. M-jet ise, tabiki vasıflı ve çok uzun ömürlü bir motor tipi olup, ortak üretim de olsa, Fıat’a malolmuş bir teknolojidir.
    11-Yıllar öncesine ait vermiş olduğum örnekteki Fıat-Tofaş 131 aracı, stock atmosferik motoruna hiç müdahale yapılmadan extra turboşarj uygulanmış ve rallycross koşmuş olan bir araç olup, mekanik açıdan turbonun belli zamanlarda devreye girmesi şeklinde bir durum yoktur. Seçilen turbo tipine ve uygulama kapasitesine göre, extra uygulamalarda her marka ve model araç için dayanıklılık bir soru işareti oluşturabilir.
    12-Grande Punto t-jet’in resmi olarak belirtilen yakıt tüketimi şehir içi 8,7lt./100km., şehir dışı 5,4lt./100km., ortalama olarak da 6,5lt./100km.dir. Benim kendi arabam 214HP-321,6Nm. performans verilerine sahipken bile, ortalama 6,3lt/100km. yakıt sarfiyatını bizzat gözlemlediğimi burada belirtmek isterim. Yukarıda ve daha önce vermiş olduğum rakamsal yakıt sarfiyatı ve performans verilerine göre, çok açıktır ki, daha düşük hacimli turboşarjlı araçlar daha az yakıt sarfiyatı ile çok daha fazla güç üretebilmektedirler. Yani, turboşarj, kesinlikle rakamsal olarak da kanıtlanmıştır ki, bugün son derece gereklilik arzeden bir teknolojidir. Honda firmasının da, diğer firmalar gibi, ancak bu tür üretimleri yaptıktan ve belli bir tecrübe dönemi geçirdikten sonra ancak değerlendirmesi yapılabilecektir. Henüz bu olgu gerçekleşmeden bundan söz edilemez maalesef. Fast and furious (hızlı ve öfkeli) filmleri, tabiki keyifle izlediğim türden filmler olmakla birlikte, orada da birçok marka ve model araç söz konusu olup, ayrıca tüm bunlar sadece birer film olma niteliğindedirler. Bugün gerçek modifikasyon dünyasında ise, her türlü araca yer vardır.
    Değerli Tayfun kardeşim, ben de size bu anlamlı ve de düzeyli fikir paylaşımları için teşekkür etmek istiyorum. Tabiki burada objektif olarak ve kayıtlı verilere dayalı, teknolojik paylaşımlar yapılması gerekmektedir. Bu bağlamda ben de, herhangibir ülke ya da marka ve model üretiminden yana fikir belirtme taraflısı olmadığımı, objektif olunması gerektiğini bir kez daha belirtmek istiyorum. Umarım bir tanışma fırsatı olur ve tüm bu konularda paylaşım yapma imkanı buluruz.
    Size keyifli ve güvenli sürüşler diler, sevgi ve selamlarımı sunarım değerli kardeşim.

  2. Bu mesajı için 2 kişi OAGP1960'ye teşekkür etti:


  3. #62
    HASAN DURNA
    grandepunto80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/03/2014
    Yaş
    40
    Mesajlar
    9
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    millette bi vtec sevdası kardeş t-jet punto o arabanın içinden geçer her türlüüüüü

Sayfa 4/4 İlkİlk 1234

Benzer Konular

  1. 98' honda Civic 1.4is
    MTNYLMZ tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 07/11/2012, 13:06
  2. Satılık 2004 Civic Vtec Es Sunrooflu Bej döşeme vs.
    cosworth20 tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 20/07/2012, 14:58
  3. Acil Satılık Civic Vtec Es 2004 Sunrooflu kazasız
    cosworth20 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 20/07/2012, 10:53
  4. honda civic ?
    menesi tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 01/07/2012, 20:23
  5. honda cıvıc vtec vs gp t jet sonuç
    asil tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 10/07/2011, 17:07

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Honda Civic Vtec Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com