honda motor konusunda çok başarılı motor kaputunu kaldırınca anlıyorsunuz zaten t-jet multijet fsi tsi falan yazmıyor direk honda motor company yazıyor adamlar motoru da kendi üretiyor uzun yıllardır.
bu işte iyiler
honda motor konusunda çok başarılı motor kaputunu kaldırınca anlıyorsunuz zaten t-jet multijet fsi tsi falan yazmıyor direk honda motor company yazıyor adamlar motoru da kendi üretiyor uzun yıllardır.
bu işte iyiler
herkes kazandığı karşısında REHİNDİR.
2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active Vals Mavi
2008 Peugeot 2.0 HDi Gümüş Gri
2013 Nissan Qashqai 1.5 dCi Platinum Sedefli Beyaz
Punto Forum - www.grandepuntotr.com
Cenk fiat bize 90 yılında 4 ileri karbüratörlü 85 beygir 1.6 litre motor gönderirken Honda 1.6 programlı full injeksiyonlu ( pgm-fi) 136 beygir motor gönderiyordu..tecrübe herşey değil..önemli olan zamanı takip etmekfiat 1899 honda ise 1946 yılında kurulmuştur ama bence fiat ın multijet dışında iyi diyebileceğim bir motoru yok.(multijet motor da gm ile ortak üretimdir bu konuda lütfen artık hakkını teslim edelim herkes fiat ın biliyor ama şahsen fiat bayiinde görmüşlüğüm var gm ile ortak üretim afişini..).tamamen şahsi fikrimdir.Honda 1.6 dizeli bu sene getirdi şu anda onun kadar performanslı ve az yakan 1.6 sanırım yok..AR-GE çalışmaları çok önemlidir..şimdi bunların ışığında bana fiat ın Ferrari - alfa Romeo - lanci gibi firmalarla ortaklığı olayını anlatacak arkadaşlarım eminim vardır ama kusura bakmayın Ferrari dışında diğerleri aynı motoru kullanıyor. fiat ın benim gözümdeki tek avantajı fiyatına göre sunduğu donanım fazlalığı şu andaki multijet motorudur.ayrıca belirtmeliyim multiair motoru da güzel ve tebrik edilecek bir motor ama biraz daha süre vermek lazım..Hondanın artısı ise motor ve aerodinamik yönden gerçekten çok güzel araçlar üretiyor..yoksa evet şasi bir alman kadar sağlam değil ama bir Fransız kadar çürük değil..konfor yine aynı..yeni araçlarının servis bakımı pahalı..hatta yeni ürettiği 1.6 benzinli araçların yakıtı da yüksek ama hiç olmazsa tüp taktığınızda arkanıza bakmıyorsunuz tüpe tam uyumlu..
Yani benzinli motorda Honda Fiat a göre benim gözümde 2 gömlek üstün..
Konu tayfux tarafından (22/05/2014 Saat 21:32 ) değiştirilmiştir.
herkes kazandığı karşısında REHİNDİR.
Benim Fiat motorları hakkında bilgi sahibi olmadığımı düşünmene şaşırdım. Ama öğrenmeyi severim. Tjet ve Mjet motorlar nereden gelmiş?Fiat'ı kötülüyorsun da demedim dikkat edersen. Peşin hükümlü de değilim,ortadaki örneklere bakıyorum. Halil abi söylemiş ama, Ferrari,Maserati,Lancia,AlfaRomeo,Chrysler gibi bizim "Süper araba" dediğimiz markalar fiatın bünyesinde biliyorsundur araştırmayı seviyorsun sonuçta. Bu markaların içindeki motorları üreten firma Fiat.
Sence bu süper markalara dahi kendi motorunu üreten Fiat, T-Jet ve Mjet,Mair gibi motorları başkasından mı alır?
Fiat'ın konsepti hakkında şu bilgiyi unutmayalım,geçmişten günümüze Fiat konsept,küçük arabalar ürettiler.500 vs geçmişinden bahsetmiyorum. Küçük arabaya yüksek beygir yüksek performans takması tabiiki maliyet ve satış stratejisi açısından dogru değil.
şahsen ben Honda motorlarını hiç ama hiç sevmiyorum.Özellikle Atmosferik motorlardan soğudum zaten,bir de Honda motorun stock sesi gerçekten iğrenç. Honda Accord 2.0 kullandım. Konforlu,güzel,otomatik şanzımana laf yok.Ama motor sesi ne öyle..
LG-D802 cihazımdan gönderildi
2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active Vals Mavi
2008 Peugeot 2.0 HDi Gümüş Gri
2013 Nissan Qashqai 1.5 dCi Platinum Sedefli Beyaz
Punto Forum - www.grandepuntotr.com
Cem sen bunu söylüyorsan kesinlikle vti yada pgm-fi sistemli bir hondaya binmemişsin demektir..Honda tutkunlarının Honda dan vazgeçmeme nedenidir o motor sesi..senfoni orkestrası gibi bence..bu konuda forumlarda şiirler bile var adamlar arabalarının motorlarının sesine gidişine yakıtına şiirler yazıyorlar..zevkler ve renkler tartışılmaz ama bu beni biraz şaşırttı..halen multijet i fiat a mal etmek , lüx markaları fiat ın bünyesinde diyerek onların başarısını fiat markalı araçlara mal etmek bence çok mantıklı şeyler değil.mesela ben opel araç kullanıyorum opel forumlarına giriyorum daha bir kişinin bile ağzından GM nin diğer araçlarını öne sürerek Opel in bu yönde daha kaliteli olduğunu duymadım çünkü bazı yönlerden ortak hareket etseler bile teknolojiyi farklı kullanıyorlar neden dersen hitap ettikleri kesim farklı.bu markaları fiat ne zaman almış? yüzde kaç hissesine sahip? örnek olarak 1929 da kurulan Alfa yı 1989 da fiat kendi bünyesine almış. fiat başarılı işler yapmakta bu konuda kesinlikle hak veriyorum fakat bence özellikle atmosferik motor konusunda ki Honda turbo işine daha girmedi, Japonların yanına çok yaklaşabileceğini düşünmüyorum..
hocam benim bahsettiğim standart motorlarındaki ses. benim accord vti değildi.
Turbo işine girmemesi sence de bir sorun değil mi zaten? Benim tepkim aslında sevmediğim atmosferik motorlara. 0.9 Turbo motor çıkmışken Honda neden eski usül büyük hacim büyük motor takılıyor. bu durumda zamanı yakalama durumu Honda için geçerli değil.
nacizhane görüşümdür Japon arabası kullanıyorum şu an. Nissan Qq. crossoverları ve suvları ayrı tutarak ben şahsen japonları sevmiyorum.
LG-D802 cihazımdan gönderildi
2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active Vals Mavi
2008 Peugeot 2.0 HDi Gümüş Gri
2013 Nissan Qashqai 1.5 dCi Platinum Sedefli Beyaz
Punto Forum - www.grandepuntotr.com
hayır sorun değil neden dersen eğer. Adam zaten atmosferik motordan bir turbo motor kadar verim alıyor ve turbo motor kadar az yaktırıyor neden bir parça daha eklesin ki? bu arada yakında turbo olayına da gireceğini düşünüyorum ki yine göreceğiz en az yakan sorunsuz bir turbo motor yapacaktır.. ayrıca bir motor yapmadan önce araştırmasını her şeyini yapıyor. Neden dizeli bu kadar geç çıktı sence? ve bu kadar geç çıkmasına rağmen 1.6 dizel piyasasındaki en az yakan ve en performanslı araç? adamlar motor konusunda çok hassas. Yapmış olmak için yapmıyorlar. Belli prensipleri var. Adam benim yaptığım motor hem az yakacak hem sağlam olacak hemde sorunsuz olacak diyor.. en düşük 1.4 motoru var onu da City jazz gibi araçlarında kullanıyor ama yakıtı diğer 1.2 gibi araçlarla aynı. Nissan Japonlarda her zaman ayrı bir sııf gibidir ki zaten Renault aldı ve motor olarak dci..hiçbir zaman bir Toyota yada Honda olamadı. Tabi 350z ler falan efsaneHonda'nın teknolojisi gerçekten çok başka ve saygı duyulacak cinsten..biz karbüratörlü arabayı sabah çalıştırmazken pompalarken adamlar 90 yılında klimayı standart yapıp full enjeksiyonlu arabayı gönderiyordu. En düşük yakıt tüketimi ve sorunsuzluk ile en yüksek verimi nasıl alırım? Honda'nın asıl meselesi ilk kurulduğundan beri bu olmuştur. Buna yine çok iddialı oldukları motosiklet ler de dahil..
görüşlerinize saygım sonsuz ben daha bişey demem.
benim yerime wikipedia konuşsun.
herkese hayırlı forumlar.
GM Powertrain Torino
JTD engine - Wikipedia, the encyclopedia
herkes kazandığı karşısında REHİNDİR.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri