tayfux Nickli Üyeden Alıntı
Orkun Hocam ;
1- Konuştuğumuz konuların bahsetmiş olduğumuz otomobil dünyası ile alakalı olduğunu düşünüyorum zaten düşünmesen yazmazdım, gereksiz bilgi sunmazdım. Tabii ki siz konu dışı olduğunu düşünebilirsiniz düşünceniz bu yöndedir saygı duymaktan başka çaremiz yok :)
2- Drag yarışlarını dünya yarışlar ile tabii ki de karşılaştıramazsın o yarışların her birinin profesyonel pit ekibi ve arkasında dev firmalar mevcut. ama ülkemizde drag yarışları sokak araçlarının halk araçlarının ve modifiye gönülden uğraşan insanların ve onların modifiye ye dayanıklı araçlarını bize tanıtır. doğal olarak bahsettiğimiz konuda olduğu gibi güçlendirme ve fazla yük işlemlerine maruz kalan motorları bize dolaylı yönden tanıtır ve kanıt gösterir. sizinle zaten esas konumuz olan halk araçlarında hangi marka araçların motor sağlamlığı daha ön planda? alt konu başlığını bize aslında çok güzel açıklar drag yarışları. Şahsi fikrim sokak modifiyesi yada yarı profesyonel modifiye dünyasının nabzını tutar.
3- bana yine spider gibi spesifik ve halk tarafından ne kadar kullanıldığı aşikar olan bir örnek veriyorsunuz. bu konuda size çok anlattım fikrimi onun için çok fazla yazmadan, halk tarafından kullanılan satış rakamları üst düzeyde olan ve halen daha 2.elde inanılmaz kıymetli olan stock motorlu araçlardan bahsederseniz daha güzel bir şekilde bana cevap vermiş olursunuz.
4-Bahsettiğiniz firmalar bu teknolojiyi kullanıyor da ne zaman başladılar bunu kullanmaya? bu teknoloji asıl kime aittir? bu teknoloji Honda'nın ki kadar tutuldu mu? bunların cevabında Honda üstün ise ki bence üstün bu konuyu bir daha konuşmaya bile gerek yok :)
5-Bu konuda da şu andaki turbolu motorlar maalesef başarısız olmakla birlikte sizin 1.4 turbo aracınız şehir içi RESMİ VERİLERE göre 8.9 yakarken zaten 1.6 atmosferik 167 beygir vti da aynı veriye hatta 90 model 1.6 atmosferik 136 beygir CRX sizin aracınızdan daha fazla güç ile daha düşük yakıt verilerine ulaşmaktadır. Demek ki illa ki turboya gerek yok ve turbosuz da atmosferik bir motordan yüksek güç ile düşük yakıt alınabiliyor. Bunu da başaran yine bundan 26 yıl önce Honda'dır :)
6-Otomobil dünyasının fosil yakıtı yakında tamamen bitireceğini yada çevre düzenlemeleri kapsamında fosil yakıt kullanımının azalacağını yada yine tamamen biteceğini düşünürsek elektrikten başka hiçbir çare yoktur. Ülkemizde hybrid ile benzin kullanımını birlikte sunan CR-Z gibi bir model satılmaktadır. bu modelin şu anda şehir içi ve dışı karışık yakıt değeri 5 litredir ve bu değer ile 124 beygiri kullanıcısına sunmaktadır. Turbo şarj araçlara göre gayet ekonomiktir. demek ki Honda turbo araç yapmıyorsa bir bildiği var ve aslında turbo gibi "yeni" teknolojinin de önünde yer alarak elektrikli otomobil de yapmaktadır. Hemde o çok eleştirilen geleneklerine bağlı yine az yakıt sorunsuz motor anlayışı ile.
7- Benim insan hayatı ile ilgili tespitim eğer spekülasyon ise ben bu konuda ancak teessüf ederim. Sayın hocam biz gelişmekte olan bir ülkeyiz ve bizim pek çok insanımız maalesef maddi anlamda sıkıntılı günler geçirir. Onların bu zaafından yararlanmak maddi olanaklar yüzünden onları bu kesinlikle güvensiz en ufak bir kazada bile katlanan araçlara bindirmek ne kadar etiktir? çok ucuz derseniz ona da katılmam çünkü o zamanlar ülkemize gelen donanımlı bazı araçlar öyle aman aman fiyat farkı yoktur. Ben bu konuda sizin gibi düşünmüyorum zorunluluk yoktu diyerek insanları o yöne itmek yada zorunda bırakmak ne kadar insancıldır? eskiden okullarımızda uygulanan zorunlu seçmeli dersler kadar mantıksızdır. İnsanlarımızın çoğu istemediği halde iş güvencesi olmayan yerlerde çalışmaktadır. Allah korusun öldüğünde zorunda değildi çalışmasaydı mı diyeceğiz?
8-Yine aslında tamamen konumuz ile ilgili olan bir lakap konusuna konu dışı diyorsunuz. Neden konumuz ile ilgili? bana Fiat ın yaptığı güçlü motorlardan diyerek örnek verdiğiniz motor karşılaştırma yaptığınız Honda motorlarından 1 silindir fazla olup hacim olarak 2.0 litre ve 20v bir motordur. Aslında 1 silindir fazla olması bile 1.6 bir motorla karşılaştırılmaması gerekir ama siz örnek verdiğiniz için karşılaştırırsak eğer ; 2001 yılında üretilen ve bence başarısız olan bu motor rakiplerine göre inanılmaz fazla yakmakta olup yaktığı yakıtın gidişini verememektedir. düşünün ki araç hem 5 silindir hem de 20v hemde 2.0 litre ve ancak bu motordan 154 beygir güç çıkarılıyor. Opel 94 yılında 2.0 litre 4 silindir bir motordan zaten 156 beygir çıkarmıştı (SFİ) ayrıca daha düşük litre motorlardan ve daha düşük yakıt rakamları ile daha yüksek beygir çıkarılıyor ama fiat 2001 yılında böyle bir motor çıkarmayı tercih etti ki zaten bence çok çok yanlış yapıldı. bu lakap konusuna gelince bakınız insanlar bir şeye lapa taktığında bunun öncelikle nedenine bakmak lazım? acaba bu insanlar durup dururken mi taktı bunu? ben bunca zaman şunu gördüm ki bir arabaya bir lakap takılmışsa boşuna değildir ve kesinlikle tecrübeler sonucunda ortaya çıkmıştır. ben 5 milyara aldığım 90 model 1.6 136 beygir aracımla , 2001 model 2.0 litre motorlu 20v ve bunların yanında 5 silindirli bir aracı geçiyorsam bu işte de bir durum vardır herhalde..şunu da söylemeliyim 1. vites de baya iyi kalktı ama daha sonra maalesef crx her viteste üstündü.
9- Yukarıda turbo şarj ile ilgili yazmıştım burada yine aynı şeyleri yazmaya gerek yok. bazı markalar o olmadan da bazı şeyleri başarabiliyorlar. turbo koyunca neler olacağını varın siz düşünün.
10-Hocam fiat ın performans anlamında şu anda ülkemizde t-jet modeli dışında başka bir modeli satışta mı ben bilmiyorum. Abarth göndermeye gerek bile görmeyip ülkemizi bu anlamda da önemsemediklerini düşünüyorum. kaporta sağlamlığı konusunda da bir alman kadar iyi değil ama bir Fransız kadar da kötü olmadığını düşünüyorum. motor sağlamlığında da bence en sağlam kullandığı motor mj dir o da ortak üretimdir.
11- Hocam normal bir 1300 Tofaş 131 model araca turbo şarj uygulanması bence hayaldir. o motor ekipmanlarında kesinlikle ve kesinlikle güçlendirme yapılmıştır. Basit işlem de olsa güçlendirme mevcuttur. Ayrıca düşük oranlarda ve belirli zamanlarda turbo verilebilir. sizin gördüğünüz öyle bir durum ise tabii i de mümkündür. benim bahsettiğim olay bu olmamakla birlikte, bahsettiğim stock motor-turbo dayanıklılığı grafiği sürekli devirli kullanarak ve 1-1.5 barlarda orijinal bir stock motorun ne kadar km dayandığıdır.
12- T-jet motorlarının "RESMİ ANLAMDA" teknik verisi şehir içi 8.9 litredir ki ben çoğu araçta bu resmi rakamların yakalandığını görmedim. hele ki t-jet gibi tatlı kullanımı olan ve insanın basması için içini gıdıklayan araçlarda bu rakamları yakalamak çok zor. Düşünün ki 120 beygir 1.4 bir araç 8.9 litre yakıyor ki bence fazla. dediğinize nazaran söylüyorum. turbolu bir araç turbosuz bir araçtan daha az yakarak daha fazla güç verdiğine göre bu işte bir sakınca var çünkü daha yüksek litreli ve turbosuz bir araç ile aynı beygirde olmasına rağmen yakıtları eşit. tork konusunda size katılıyorum turbolu bir makine olduğu için tabii ki tork değeri yüksek. ama yine 1.6 litre vti yada pgm-fi sistemli "eski teknoloji" atmosferik motorlar ile aynı yakıt değerlerine sahip olması enteresandır. daha fazla güç daha hacimli motor ve daha eski teknoloji ile yakıt aynı. o zaman turboya ne gerek değil mi?
Bu konuda yanlış anlaşılmak istemem zira ben asla ve asla turboya karşı birisi değilim hatta destekçisiyim ama daha az yakıt yakması taraftarı olmakla birlikte Honda nın bu teknolojiyi aktif olarak araçlarında kullandığında daha da az yakıt yaktıracağını savunuyorum. yani bu konuda size ve değerli forum sakinlerine yanlış anlaşılmak istemem.
Son olarak da modifiye aleminde güçlendirilmiş araçların yer aldığı en sevilen filmlerden olan Hızlı ve Öfkeli serilerindeki araçları da gözden geçirmenizi ve hangi araçların ve markaların kullanıldığını görmenizi isterim. Tabii ki bu gerçek bir veri olamaz ama en azından fikir vermesi açısından.
Hocam bu konuda size yazdığım yada size ithafen yazdığım son mesajdır. Çok güzel ve tatlı, saygı çerçevesinde yapmış olduğumuzu düşünmekle birlikte size çok teşekkür ediyorum. Uzun süredir bu kadar zevk veren bir fikir alış-verişi yaşamamıştım çok mutlu oldum. bu süreçte her markanın ayrı ayrı spesifik yada değil farklı motorları olduğu fakat yine şahsi düşüncem Japonların motor konusunda bence daha başarılı olduğudur. İnşallah bir gün sizinle yüz yüze bu konuşmalarımıza yada sohbetimize devam ederiz. en yakın buluşmada sizinle görüşmek tanışmak isterim. Konuşmamızı sonlandırıyorum çünkü kısır bir döngüde devam ediyoruz ayrıca fikirlerde değişme de olmayacak belli :) Ayrıca konunun sanki Fiat - Honda karşılaşması halini almakla birlikte fikir alış-verişi yönünden sapmakta olduğunu fark ettiğim için. Ayrıca maalesef forumumuzda Fiat dışı başka bir marka da övülmeye gelmiyor. Çok şükür ki çoğu arkadaşım beni tanır bu konulara objektif bir açıdan baktığımı bilir de bu zamana kadar o tarz bir sorunla karşılaşmadım inşallah da karşılaşmam ama yine de böyle bilinmek istemem.
Hocam tekrardan teşekkür eder bana ve fikirlerime göstermiş olduğunuz nezaket ve saygıdan ötürü minnet duyarım. İyi günler kazasız mutlu ve huzurlu sürüşler dilerim..