94 civic ile motor yaktım yanık motor ile 7000 km yaptım aracı tamirciye götürüyorum hararet ibresi sonda diyorum adam müşür arızalıdır diyo başkasından duysam inanmazdım.yaptıkları motor değil başka bişey.
94 civic ile motor yaktım yanık motor ile 7000 km yaptım aracı tamirciye götürüyorum hararet ibresi sonda diyorum adam müşür arızalıdır diyo başkasından duysam inanmazdım.yaptıkları motor değil başka bişey.
1.3 Mjet 95 hp Lounge Esp+S&S+Skydome+Karbeyaz
honda motor konusunda çok başarılı motor kaputunu kaldırınca anlıyorsunuz zaten t-jet multijet fsi tsi falan yazmıyor direk honda motor company yazıyor adamlar motoru da kendi üretiyor uzun yıllardır.
bu işte iyiler
herkes kazandığı karşısında REHİNDİR.
2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active Vals Mavi
2008 Peugeot 2.0 HDi Gümüş Gri
2013 Nissan Qashqai 1.5 dCi Platinum Sedefli Beyaz
Punto Forum - www.grandepuntotr.com
Cenk fiat bize 90 yılında 4 ileri karbüratörlü 85 beygir 1.6 litre motor gönderirken Honda 1.6 programlı full injeksiyonlu ( pgm-fi) 136 beygir motor gönderiyordu..tecrübe herşey değil..önemli olan zamanı takip etmekfiat 1899 honda ise 1946 yılında kurulmuştur ama bence fiat ın multijet dışında iyi diyebileceğim bir motoru yok.(multijet motor da gm ile ortak üretimdir bu konuda lütfen artık hakkını teslim edelim herkes fiat ın biliyor ama şahsen fiat bayiinde görmüşlüğüm var gm ile ortak üretim afişini..).tamamen şahsi fikrimdir.Honda 1.6 dizeli bu sene getirdi şu anda onun kadar performanslı ve az yakan 1.6 sanırım yok..AR-GE çalışmaları çok önemlidir..şimdi bunların ışığında bana fiat ın Ferrari - alfa Romeo - lanci gibi firmalarla ortaklığı olayını anlatacak arkadaşlarım eminim vardır ama kusura bakmayın Ferrari dışında diğerleri aynı motoru kullanıyor. fiat ın benim gözümdeki tek avantajı fiyatına göre sunduğu donanım fazlalığı şu andaki multijet motorudur.ayrıca belirtmeliyim multiair motoru da güzel ve tebrik edilecek bir motor ama biraz daha süre vermek lazım..Hondanın artısı ise motor ve aerodinamik yönden gerçekten çok güzel araçlar üretiyor..yoksa evet şasi bir alman kadar sağlam değil ama bir Fransız kadar çürük değil..konfor yine aynı..yeni araçlarının servis bakımı pahalı..hatta yeni ürettiği 1.6 benzinli araçların yakıtı da yüksek ama hiç olmazsa tüp taktığınızda arkanıza bakmıyorsunuz tüpe tam uyumlu..
Yani benzinli motorda Honda Fiat a göre benim gözümde 2 gömlek üstün..
Konu tayfux tarafından (22/05/2014 Saat 21:32 ) değiştirilmiştir.
herkes kazandığı karşısında REHİNDİR.
Benim Fiat motorları hakkında bilgi sahibi olmadığımı düşünmene şaşırdım. Ama öğrenmeyi severim. Tjet ve Mjet motorlar nereden gelmiş?Fiat'ı kötülüyorsun da demedim dikkat edersen. Peşin hükümlü de değilim,ortadaki örneklere bakıyorum. Halil abi söylemiş ama, Ferrari,Maserati,Lancia,AlfaRomeo,Chrysler gibi bizim "Süper araba" dediğimiz markalar fiatın bünyesinde biliyorsundur araştırmayı seviyorsun sonuçta. Bu markaların içindeki motorları üreten firma Fiat.
Sence bu süper markalara dahi kendi motorunu üreten Fiat, T-Jet ve Mjet,Mair gibi motorları başkasından mı alır?
Fiat'ın konsepti hakkında şu bilgiyi unutmayalım,geçmişten günümüze Fiat konsept,küçük arabalar ürettiler.500 vs geçmişinden bahsetmiyorum. Küçük arabaya yüksek beygir yüksek performans takması tabiiki maliyet ve satış stratejisi açısından dogru değil.
şahsen ben Honda motorlarını hiç ama hiç sevmiyorum.Özellikle Atmosferik motorlardan soğudum zaten,bir de Honda motorun stock sesi gerçekten iğrenç. Honda Accord 2.0 kullandım. Konforlu,güzel,otomatik şanzımana laf yok.Ama motor sesi ne öyle..
LG-D802 cihazımdan gönderildi
2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active Vals Mavi
2008 Peugeot 2.0 HDi Gümüş Gri
2013 Nissan Qashqai 1.5 dCi Platinum Sedefli Beyaz
Punto Forum - www.grandepuntotr.com
Cem sen bunu söylüyorsan kesinlikle vti yada pgm-fi sistemli bir hondaya binmemişsin demektir..Honda tutkunlarının Honda dan vazgeçmeme nedenidir o motor sesi..senfoni orkestrası gibi bence..bu konuda forumlarda şiirler bile var adamlar arabalarının motorlarının sesine gidişine yakıtına şiirler yazıyorlar..zevkler ve renkler tartışılmaz ama bu beni biraz şaşırttı..halen multijet i fiat a mal etmek , lüx markaları fiat ın bünyesinde diyerek onların başarısını fiat markalı araçlara mal etmek bence çok mantıklı şeyler değil.mesela ben opel araç kullanıyorum opel forumlarına giriyorum daha bir kişinin bile ağzından GM nin diğer araçlarını öne sürerek Opel in bu yönde daha kaliteli olduğunu duymadım çünkü bazı yönlerden ortak hareket etseler bile teknolojiyi farklı kullanıyorlar neden dersen hitap ettikleri kesim farklı.bu markaları fiat ne zaman almış? yüzde kaç hissesine sahip? örnek olarak 1929 da kurulan Alfa yı 1989 da fiat kendi bünyesine almış. fiat başarılı işler yapmakta bu konuda kesinlikle hak veriyorum fakat bence özellikle atmosferik motor konusunda ki Honda turbo işine daha girmedi, Japonların yanına çok yaklaşabileceğini düşünmüyorum..
görüşlerinize saygım sonsuz ben daha bişey demem.
benim yerime wikipedia konuşsun.
herkese hayırlı forumlar.
GM Powertrain Torino
JTD engine - Wikipedia, the encyclopedia
herkes kazandığı karşısında REHİNDİR.
Fıat'ın multiair'den önceki benzinli motoru olan t-jet, bilindiği üzere dünyanın farklı kesimlerindeki otomobil yarışlarında ve de Abarth tarafından da kullanılmakta olan ''turboşarjlı'' bir motordur ve özellikle de halen ''atmosferik'' emişli motor kullanmakta olan Honda motorlarından çok daha ''farklı'' makineler olduğundan, kıyaslanması de pek doğru değildir. Multijet ise, ''turbodizel'' olarak başka bir klasmandır ve benzinli makinelerle hiç ilgisi yoktur. Bu arada, tabiki Fıat'ın sahip olduğu Alfa Romeo, Lancıa, Ferrari, Maserati, Chrysler gibi tüm süper markalar da Fıat'ın bugün ulaşmış olduğu motor teknolojisinin üstünlüğünü sembolize ederler. Fıat t-jet makinesinin üstün vasıflı niteliğine en güzel örnek, konu açıldığı için belirtmek gereği duydum ki, orijinalde 120HP-206Nm. olup yurtdışındaki örneklerinde olduğu gibi, gerekli ve doğru uygulamarla ve de oldukça ekonomik sarfiyat ile 214HP-321,6Nm. lik performans değerlerine ulaşan şu anki arabamdır.![]()
Konu OAGP1960 tarafından (23/05/2014 Saat 01:12 ) değiştirilmiştir.
imkanınız olursa 1.6 dizel honda civic i test edin. ben böyle iyi giden bu kadar sessiz ve bu kadar az yakan bir dizel makine görmedim.
İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
Muhammad Ali Clay
SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"
2006 Fiat Grande Punto 1.4 Fire Active Vals Mavi
2008 Peugeot 2.0 HDi Gümüş Gri
2013 Nissan Qashqai 1.5 dCi Platinum Sedefli Beyaz
Punto Forum - www.grandepuntotr.com
Arkadaşım çalışıyor Honda da. Arabayla epey bir gezdik, gazladık, 4.5 litre tüketti ortalama. Ben inanamadım.
İmkansız bir gerçeklik değil, bir görüştür. İmkansız bir iddia değil, meydan okumaktır. İmkansız potansiyeldir. Geçicidir. İmkansız yoktur.
Muhammad Ali Clay
SEAT LEON 1.4 TSI FR + FULL LED + SUNROOF + 18"
şunu da eklemem lazım..hangi orta sınıf markanın benzinli 90 model arabaları en az 12-13 , 96-97 model arabalar 20 milyar üstü , 2000-2001 model arabaları yine 20 milyar civarı yapar ki?? bunu başarabiliyorsan sende bir güzellik vardırhoş çoğu markanın 90 model arabaları piyasada bile yok...
Fıat, bahsetmekte olduğumuz süper markaları kendi bünyesine aldı, fark burada ve tabiki dolayısıyla esas firma olarak kendisi 'her kesime hitap eden' konumuna geldi. Sonuç olarak, yüksek hisseli ana firma konumunda, şu anda çatısı altındaki tüm markaların arge ve üretim denetimi kendi inisiyatifi altında, dolayısıyla da sahip olduğu çoğu markalarda kullanılmakta olan atmosferik motorları da diğer markalarla aynı kefede tartmak mümkün değildir. Ayrıca da, araçların piyasa bedellerini değerlendirirken, sadece belli bir yere değil, tüm dünya piyasasına bakarak değerlendirmek gerekir.![]()
hiç mühim değil hangi markayı alırsa alsın. Demek istediğim nüansı ben anlatamıyorum. Asıl mesele kaçıyor ve diğer markalar ile fiat markalı araçlar halen daha karıştırılıyor. Tüm dünya piyasası zaten Honda nın motor konusunda uzmanlığını kabul etmiş durumda. Hatta Türkiye gibi zor kabul eden ve alışkanlıklarından vazgeçmeyen bir ülke bile anladı bu motorların yada araçların değerlerini. Bu arabalar halen daha tam performans ile ayakta duruyor fakat inanın bana ÇOĞU firmanın bu modelleri şu anda sanırım konserve halinde..
Şunu da söylemek isterim ki her markanın kendine göre başarılı durumlar mevcuttur. Toyota nın efsane Corolla kasası. Fiat ın Tempraları tipoları. Opel in uzay kasa vectrası..yani her markanın teknolojileri ve efsane modelleri var ama burada benim bahsettiğim olay yıllara meydan okuma ve motor konusunda uzmanlıktır. Bir markanın 70-80 sene sonra hisselerini satın almak o markanın her şeyini sahiplenmek değildir..o marka başarılı ki fiat satın alıyor. Başarılı giden bir düzeni de kimse bozmaz ve kalitesi ile oynamaz zaten. Konulara bu açıdan bakalım diyorum. Tekrar söyliyim ben Opel kullanıcısı olarak Opel in yaptığı hataları GM ye mal edemem ve GM nin diğer marka araçlarındaki başarıyı Opel in başarısı gibi de gösteremem çünkü hitap ettiği kesin ve teknolojileri siz ne kadar farklı değil deseniz de farklıdır.Opel markalı araçların stratejisi ile diğerleri çok farklı o zaman opele laf atıldığında chevrolet camaro örneğini vereyim ve işte opel bu kadar kaliteli bir marka diyeyim..fiat diğer markalarla her karşılaştırıldığında hep alfa lancia gb. markalar öne sürülüyor ve bu durum bana çok komik geliyor. Hani seni ben dövemedim abim dövsün gibi![]()
Sevgili Tayfun, iddia ettiğiniz şekilde bahsettiğiniz motorlar ve araçların üstün vasfının tüm dünyaca kabul edilmiş olduğu doğru değil malesef. Heleki tüm dünyada kullanılmakta olan turbo teknolojisini uygulamamak dahi koca bir handikap olup, yıllara meydan okuyan dayanıklılıktan bahsetmek de kesinlikle hayaldir, hatta tam tersi de düşünülebilir. Bu durumda, malesef asıl komik olan, uzmanlıktan bahsetmektir. Dünyaca kabul görmüş oldukları kesin olan ve bahsetmiş olduğumuz süper markaları satın alabilmek de, her firmanın harcı değildir ayrıca. Bunun için, bugünlere kadar ortaya konup, tüm dünyaca kabul edilmiş ve istenilmekte olan bir kalite ve kabul edilebilirlik sonucunda elde edilmiş olan finansal ve kalitatif bir güç söz konusudur. Bir önce bahsetmiş olduğum nokta da yeterince anlaşılamamış sanırım, üstünde durmaya çalıştığım konu, GM'un Opel'e sahip olması ile ilgili. Dolayısı ile, burada GM'un başarısından söz etmek gerekli olup, Opel'in başarısızlığı ise, GM çatısı altında bir alt konu olarak düşünülmeli, yani roller ters olarak düşünülmeli ve bu ayrım iyi yapılmalıdır. Dolayısıyla, biz Fıat'tan bahsederken bu büyük firmanın sahip olduğu diğer süper markaların başarılarını da örnekliyoruz, bir tanesinde bunun olmadığını varsaysak zaten Fıat'ın o markayı asla almayacak kadar güçlü ve kaliteli üretim yapan bir firma olduğunu siz de belirtmektesiniz değerli kardeşim.![]()
Konu OAGP1960 tarafından (23/05/2014 Saat 19:31 ) değiştirilmiştir.
Yıllarca bu işin içinde kaldım Honda yı motor konusunda başarısız bulan duymadım gibi bir şey..ilk defa senden duyuyorum..bu işi bilen insanlar vti teknolojisini pgm-fi sistemini öve öve bitiremezken nasıl oluyor da başarısız buluyorsun onu da anlamak zor. turbo teknolojisine ihtiyaç duymayan bir firma ama elbetteki zamanı takip ile bu teknolojiyi de yakında bünyesinde bulunduracaktır ki Honda motor olsun diye motor yapmadığı için eminim şu anda bunun alt yapısı ile uğraşmaktadır. bu örnekler yanlış veriliyor ben işte tam olarak buradayım yukarıda da dediğim gibi Opel in başarısızlığında camaro örneği verilemez bu çok saçma olur..fiat ın başarısızlığında da alfa Romeo örneği verilemez..şöyle açıklayayım.milli eğitim bakanlığı bünyesindeki bütün okullar aynı mı? tabikide değil..Hakkarinin bir köyündeki okul ile Ankara Çankaya nın göbeğindeki bir okul aynı mı? ama aynı kurumun ..aynı teknolojiyi kullanan kurumun..işte bunu demek istiyorum..yani aynı firmaya ait olabilir ama aslında farklı kurumlar..90 yılında atmosferik motordan kim çıkarmış 130 beygir ve halen daha yolarda(crx ve civic si)..96 yılında kırmızı kapak vti atmosferik 172 beygir ( civic vti) bunları Allah aşkına atmosferik motordan hangi firma çıkarmış? Opel 94-95 de SFİ motor yaptı o da 2.0 motor ve 156 beygir..yani o da ulaşamadı bu başarıya..ve bu bahsettiğim araçların sakin kullanımda yakıt değerlerine lütfen bakınız..ayrıca drag yarışlarında atmosferik başarılarına bakınız..kaldı ki sonradan turbolanan minix kardeşlerin TYPER ını lütfen araştırınız..adamlar stock motora turbo basıyorlar ve herhangi bir güçlendirme olmadan..biz kendi crx imize bastık yine güçlendirmesiz motor 10-15 bin km herhangi bir amsraf bile açmadan devam etti daha sonradan Akhisar draglarına gireceği için çıkardık..bunlar gerçekten her motor firmasının yada her morun yapacağı işler değil..Honda nın stock motoruna 0.8 bar a kadar basabilirsin ve sana hiçbir sorun çıkarmaz..hatta gt30 ile 1 bara kadar basılabilir..bunlar ışığında lütfen tekrar düşünelim..
Tayfun, Honda'nın motor teknolojisini başarısız bulmuyorum fakat, seri üretim araçlardaki uygulamalarını malesef çağın gereklerine uygun görmüyorum. Bugün değişken zaman ayarlı egzantrik sistemini kullanan daha da hatırı sayılır firmalar dahi turbo şarj sistemine geçmişken ve de tüm dünyada cadde kullanımında ve motorsporlarında turboşarj vazgeçilmez bir duruma gelmiş iken, bu teknolojiyi halen kullanmamak çok büyük bir handikap olduğu gibi, bunun alt yapısının hazırlanıyor olduğunu farz etmek de koskoca bir ütopyadır. Yani, buna ihtiyaç duymamak gibi bir faraziye de, asla kabul edilebilir değildir değerli kardeşim. Tekrar belirtmek isterim ki, ancak Fıat ile GM'yi karşılıklı düşünmek mümkündür, bu iki farklı firmanın sahibi olduğu diğer alt markaları da kendi aralarında karşılıklı düşünmek mümkündür yani, ancak tüm bahsedilen markaların patronları olan Fıat ve GM karşılıklı düşünülmelidir. Size, 90 yılına ait sormuş olduğunuz soruya cevaben, stock olarak 137 HP gücünde olan ve de uyguladığımız stage 1 modifikasyon ile 160+HP lere ulaşmış olan 91 model Alfa Romeo 33 1,7 16V Boxer atmosferik emişli arabamı örnek olarak gösterebilirim. 96 da ve daha da önceleri ise, yine atmosferik emişli Alfa Romeo 155 lerin 170 HP lik stock versiyonlarını ve bu araçların modifiye edilmiş 500 HP lik yıllarca DTM şampiyonu olmuş olan 4 çekerli kompetisyon versiyonlarını, hemen akabinde de yine çeşitli Fıat alt grubu araçların stock 190 HP atmosferik emişli versiyonlarını, daha önceki yıllarda ise, Fıat 131 Supermirafiori Abarth yarış araçlarının 300 HP civarındaki yıllarca FIA rally şampiyonu olmuş olan atmosferik emişli versiyonlarını, yüksek performanslı Fıat Coupe,Tipo, Tempra, Marea atmosferik emişli araçlarını hatırlatmak isterim. Son olarak bahsetmiş olduğunuz örneklerde de kendinizin de belirttiğiniz gibi, Honda araçlarına güç verebilmek için extra aşırı besleme sistemlerine yani, turboşarja ihtiyaç duyulduğu anlaşılmakta. Fıat ise, bunu zaten standard üretimde uygulamakta ve de yine arzu etmememe rağmen Fıat motor verimliliği gerçeklerine en basit bir örnek olacak şekilde kendi arabamdan örnek vermem gerekirse, asla belirttiğiniz stock atmosferik koşullarda uzun vadeli olamayacak olan extra uygulanmış 0,8-1 bar gibi turbo basınç değerlerinde de değil, stock peak değeri 1,0 bar olan arabamı, stock mekanik internallerle (alt yapı) ve de sadece wg ayarı ile peak olarak 2,0 bar ve de continuous olarak da 1,5 bar basınç ayarıyla 214+(üstü)HP-321,6+(üstü)Nm. lik performans değerlerinde sorunsuz olarak kullanmaktayım.
Konu OAGP1960 tarafından (24/05/2014 Saat 03:02 ) değiştirilmiştir.
Gunumuz teknolijisinde turbolu benzinli ve dizel arac uretmeyen tek firma honda. Klasik dusunce uclari olan standart motor sisteminin disina cikmayan bir firma. Gunumuzde küçük silindir hacmi yuksek güç on planda. Bmw bile 3.20 aracina iki turbo koyup 1600cc ile aracini piyasaya surerken. Hondanin dizel teknolojisi ve turbo teknolojisinin olmamasini İlber Oktayliya sorsak cok cahil derdi. Orkun abime fikirleri konusunda katiliyorym
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk
Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri