Görsele dikkat etmiyorum hocam, standardına göre üretiliyor mu kriterim o. Ağırlık olarak birşey diyemeyeceğim hiç karşılaştırma yapmadım. Ağırlık bu filtrelerde kriter mi (önemli olan çeperlerinden bağımsız olarak gözenekli kağıt miktarı olmalı) bilmiyorum lakin kriterin gözenek çapları olduğunu biliyorum. Aşağıdaki bağlantıya bakın lütfen, bmw nin videosu mann filtre bile adam yerine konmuyor. Avrupada 20.000-40.000 arası bakım aralıkları var, bizler 10.000kmde bakım yaptırıyoruz, dolayısıyla bu km aralığında tüm filtreleri değiştiren birisi olarak açık söyliyim risk alarak ülkemizdeki üretimleri kullandım ve karşılaştırmalı bir test yapmadan kullanmaya devam ettim. Yıllar içerisinde hiçbir aracımda; turbo / devirde rolanti / subap ayarı bozulması / conta yakma / gürültülü calısma / soguk calısmama / alerji / motorun yağ yakması / yağ pompası bozulması / havalandırma açınca koku gelmesi, vb aklıma ilk etapta gelen ve filtre kalitesizliği sebebiyle oluşabilecek hiçbir sorun gelmedi. Yazdığım kmya bakarsanz acizane sizlerin işine yarayabilecek kadar uzun süre veri toplamışım.
https://www.youtube.com/watch?v=U53yl4zQFV0
Aracıma yanlış üretilmiş bir filtre ile karşılaşmadım, bu durumu wundere umarım iletmişsinizdir. Bir modelin yanlış üretilmiş olması (ki farklı bir passat için üretilmediğini varsayıyorum), wunderin hatasıdır ama kalitesizliği değildir. Tüm vw grubu sorunlu otomatik vites satıyor ve bu işten para kırıyor, işte bu kalitesizliktir (wunder hatalı üretince kar etmiyor), toyota, ford, honda, subaru, tüm gm grubu hatta bmw dünyada japon tanaka marka ucuz olan (içindeki gaz farklı) hava yastıklarını kullandıkları için insanlar yüzlerinde patlayan hava yastıklarından öldü, ticari rekabet alanında kalitesizlik budur işte. Firmaların olay abd'de hondaya soruşturma konusu oluncaya kadar hiçbir işlem yapmamış olması ve avrupada binlerce araç geri çağrılmış olmasına rağmen ülkemizde tek kelime edilmemesi de o kalitesiyle çok övündüğümüz ithal üreticilerin bize verdiği değeri gösteriyor. "doğuya bu kadarı yeter" anlayışının olduğu bir yerde başka birşey beklemiyorum.
BMW 33.600 aracı geri çağırdı! “Ölümcül kazalara yolaçan” sorun… | bilgi.avroTürk
Eğer ki (tekrar ediyorum iki taraftan da iddia etmiyourm çünkü testini yapmadım) bizim filtrelerin üretim kalitesi düşük, bunun sebebi biraz da bizim önyargımız (satmak için dolayısıyla ucuz yapması lazım, 1tl ucuz diye başka ürün alan bir ülkeyiz, müşteri markaya değer vermedi mi çinli rakiplerle kapışacaksınız),ölçek ekonomisi (birim maliyet artıyor), ve en önemlisi hedef pazarınızın müşteri alışkanlıkları. ortalama 30.000km değişim varken ülkemizde 10.000kmde filtreler değişiyorsa (forumlarda 5.000km, 7.000kmde filtre değiştiren insanlar var) buna göre üretim yapmış bile olabilirler. Pazarlama (satış değil) sektöründe çalışan arkadaşımız varsa ben susayım çok daha iyi anlatacaktır.
Unutmayınız, ülkemizdeki tüm üreticiler başkaları değil, bizleriz, bu forumda yazan ya da okuyan kişileriz. Eksikliklerimiz, hatalarımız, çakallıklarımız, iyi niyetimiz, (kızmak yok) paragözlüğümüz aynı. imkanlar ve teknoloji dahilinde gayret eden üreticileri bulmak çok kolay, desteklemek de çok kolay. Eksiklik ya da hatalarını gördüğünüzde bildirmesi daha kolay (müşteri memnuniyetine geç de olsa uyum sağlamaya başladılar). Yerli diye olumsuz yaklaşırsak zaten firmaları kalitesizliği mahkum ederiz. Kabul edelim, geriden geliyoruz, ama yakalamak için de yardımcı destekleyici yol gösterici ya da uyarıcı olmuyoruz.
Yer imleri