Alıntı timozz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Kapağa ne yapcaklarmis ki rektefiyecinin onuda yapması gerekir. Ne yaptıracağını sor kapak üzerinde hararetten dolayı carpilma çoksa sakin pres vb uygulamalar yaptırma eksantrik milinide bozarlar. Isınan alüminyum sokulmunce termik gerilimlerden dolayı carpiabiliyor. Bunun sonucunda. eksantrik milini tasiyici Kepler dogrultmada eksenlerinden kaçıyor. Miller kesiliyor. Fazla taslamada piston ile kapak arasındaki mesafe azalıyor. (Benzinli motorlarda) sıkıştırma oranı artıyor. Dizel motorlarda yanma hücresi pistonda olduğu icin (genelde) problem olmuyor. Fakat avanslarda supap pistona vurabilir (bazı piston tasarımlarında)
usta ihtimaller arasında söylemişti. genelde üst kapağı soyup öyle işleme alıyorlar zaten üst kapakta sorun olduğu zaman fark edilir illaki diye tahmin ediyorum