Bunu eskiden motosikletçiler yapardı belki halen yapıyorlardır.Çok tehlikeli bir iş aman dikkat.
Bunu eskiden motosikletçiler yapardı belki halen yapıyorlardır.Çok tehlikeli bir iş aman dikkat.
Arkadaşlar bu olaya bir Ulaştırma Mühendisi Olarak açıklama yapma gereği duydum bence hiç denemeyin bile çünkü:
Saatte 90 km/h hızla seyrden bir araç için duruş görüş mesafesi olarakta adlandırılan güvenli fren mesafesi yaklaşık 50 m.dir (Gerçekte 48,68 m.) yanlız bu hesabı yaparken aldığım intikal reaksiyon süresi (tehlikeyi farkedip frene basana kadar geçen süre) 1 saniyedir. (Kaldıki biraz dikkatiniz dağınıksa örneğin müzik son ses seyrederken bu süre 2-3 saniyeye çıkar ve bu sürenin 2 saniye olması fren mesafesini yaklaşık 75 metreye çıkarır.)
7-10 m. aralıkla takip ettiğiniz bir otobüsün aniden durması halinde (neden aniden dursun derseniz taş düşebilir espirisi yerinde olabilir burada veya otobüs bu sonuçta; yolcu çıkabilir :o)) ) otobüse yaklaşık 90 km/h hız ile kalan 30 m. lik fren enerjisini boşaltacak kadar şiddetle çarparsınız ki Allah vermesin böyle bir durumu....
Son söz olarak derim ki arkadaşlar canınız yerine bırakın yakıtınız yansın...
selman arkadaşimiz dogru söylüyor biz eskden mobilyet pejo tarzi motorlara bindigimizde yapardik çok tehlikeli bir şey ama biz onda bindigimiz motorlar cc olarak küçük oldugu için rüzgar bizi yavaşlatmasin diye yapardik yine söyleyim çok tehlikeli şu an bana aynisini yap deseler zor yapmam kesinlikle onda yaşimiz çok gençti kan beyindik herhalde kimseye tavsiye etmem 2 3 kuruş benzin için........
Bence iyi bir yöntem değil. Otobüs şöförü ben olsam ne geziyor lan bu kıçımda diyerek sinir küpüne dönerim. açarım camı el kol. kavga gürültü vs. sonuçta adamı stres altında bırakmak böyle bişe. araba sürerken başınıza geldiğini düşünsenize. benim geldi biliyorum. gazı bi bıraksaydım arkadaki yanımda olacaktı.
Güvenilir bir firmanın otobüsünün arkasında, otoyolda, yerin ıslak olmaması kaydıyla, 7-10 m arası gitmenin çok da tehlikeli bir yanı yok bana göre. Buralarda otoyol yok ama duble yol da işimizi görür bir deneyeyim bakayım.
arKadaş tehLIkeLı olduĞUNu beLirtmiş bence şartLAr müsait oLDugunda cok da koTÜ bişi diİL ama bende yapmamayrıca nfs oyunları geldi aklıma bunu duyunca orda da ondekıne sokulunca hem kontrollu hem hızlı gıdıodu
![]()
ugur bence bu yaptıgın senın ıcın ıyı bır adrenalın olabılır ama bır gun allah korusun otobuslerın arkasında ugurda benı takıp ederdı yazısını gorursek cok uzulurum...
acıkcası musaıt zamanlarda bosa atarım daha ıyı...
adrenalınse eger onuda cartıng yaparım..hatta bi ara hep beraber bulusmalarda yapabılırız..
genede paylasımın ıcın saol...
konuyla alakalı demedım cartıng'ıadrenalınse ıstedıgın dıye dedım hem arkama takılmanada ızın verırım hee tasarruf dersen halat baglarız olmamı hıc yakmaz
ben 2 katı yakarım sadece maksat halka hızmet...her turlu,halı,kılım turıstık gezı
bu arada cartıng muhabbetını yenı konu acalım bı ara bulusmada aktıvıte olarak yapabılırız cokta zevklı olur ne dersin ? gerçi sen ist musun![]()
anladık canım konuyla alakalı olmdgnı. Evt istanbuldanım ben burada olabilecek herturlu carting yarışına varım![]()
alooo.... :)))) konuyu değiştirmeyin bakiiimmmmm..... :
))))
GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi
Ben sisli havalarda bunu uyguluyorum sanırım istemedenSistede iyi gidiyorlar ama
Uğur beyin söylediğini ben yıllardır uyguluyorum.Ancak otobüsün arkasına çok fazla yaklaşmadan kuru havalarda varan ulusoy gibi firmaları tavsiye ederim Özellikle rüzgarlı havalarda bizim araçlar biraz hafif ve yüksek olduğu için etkileniyorlar.Bu çekim alanının otobüsten uzaklaştıkça azaldığını kullandıkça anlayabilirsiniz.Bu otobüsler genelde sabit 110 km civarı giderler.Hatta sağ tarafta araç olduğunda otobüsü bir miktar şeridin soluna yanaştırarak geçerler.Sollamalarda mutlaka sinyalle birlikte geçişlerini yaparlar Ancak bu olayı asla tek gidiş geliş yollarda yapmamalayız.Ben Kurtköyde oturduğum için otobanı sıkça kullanıyorum.E6 da çok hızlı gitmek kadar yavaş özellikle 80-90 km civarı gitmekde o kadar tehlikeli zira kamyon ve tırlar kıçınıza yapışıp ya sellektör yapıp taciz ediyorlar yada sizi geçmeye çalışıp önünüze kırıveriyorlar.(Defalarca tecrübe ile sabittir) Tüm GP sevenlere tavsiyem trafikte yol vermelerde hep siz alttan alın zira şu aralar millet kafayı yemiş bir halde araba kullanıyor özelliklde jip tarzı lüks araçlar...
le mans yarışçıları da bu yöntemi kullanıyorlar...
daha ayrıntılı bilgi için days of thunder filmini izleyebilirsiniz tom cruıse bu olayı nikola kidman ın bacağında anlatıyor daytona 500 dalgasına![]()
hocam aracı otobusun arkasına bağla tasarrufun çok daha fazla olur![]()
nasıl akıl edemedik hay allahdogru diyosunuz
Ugur arkadaşın dediği olayı toroslarda tırlar birbirlerine yaparlar. Toroslardan aşağıya inen tırları takip ederseniz 3-4 tanesi zincirleme bağlanmış gibi ve çok süratli inerler. Aerodinamik belgeselleri falan var arabalar hakkında bunlarda da detayla inceleyebilirsiniz. Ha risk bakımından intihar demek evet ancak burdaki amaç rüzgarı alan ikinci araç olmak. Ayrıca otobüs şoförlerinin işe alınmadan önce 3 ay denenme amaçlı çalıştırıldıkları ( Yolcuyu paniğe ve stresse sokmadan seyahat ettirebilmek ) da ayrı bir gerçek. Ani fren yapamaz otobüsler.
Konu Linos tarafından (16/04/2008 Saat 12:39 ) değiştirilmiştir. Sebep: Lütfen font kurallarına uyalım!!!
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri