Alıntı senty83 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Merhaba arkadaşlar,

4 yıldır 2012 1,3 multijet punto pop kullanıcısıyım. Araç 140.000 km oldu. Araçta yakıt ortalaması arttı, başka bir sıkıntı yok. Araştırdım bir çok şey söylediler, kısa tutmak istiyorum. EGR'yi kendim temizledim. Öncesi araç marş basınca 2-3 saniye de çalışıyordu, soğukken gürültülü ve sesli çalışıyordu, araç geç topluyordu yani güç kısmında sağır çalışıyormuş farkında değilmişim.Malum EGR hemen anında tıkanan birşey değil. Yavaş yavaş kurum ve yağ biriktiği için güç kaybı farkını yaşamıyorsun.. SONUÇ: EGR VE BOĞAZ KELEBEĞİ TEMİZLİĞİNİ YAPTIM, ARAÇTA TİTREŞİMLİ-GÜRÜLTÜLÜ (MOTOR SOĞUK OLSA DAHİ) ÇALIŞMA GİTTİ. MARŞ BASTIĞIN GİBİ MOTOR ANINDA (2-3 SANİYE YALAN OLDU) ÇALIŞIYOR, ARAÇ VİTES DEĞİŞTİRDİĞİN GİBİ TURBO AÇINCA ANLIYORSUN VİTES FARK ETMEKSİZİN AYAĞININ ALTINDAN KAÇIYOR.YANİ ARACIN TEPKİLERİ FENA OLDU. ARACI DEĞİŞTİRMEYE DÜŞÜNÜYORDUM, ŞU AN TAMAMEN VAZGEÇTİM. HELE Kİ BU ÜLKE VE ENFLASYON ŞARTLARIN DA.

KAZANDIĞIM TECRÜBEYİ SİZE AKTARMAK İSTEDİM... BİLGİNİZE..

Ama deneyin farkı görün derim.

HAA... ŞUNU DA SÖYLİYEYİM BUNU YAPMAZSANIZ TURBOYU MOTORU YORARSINIZ. ARACA MOTOR IŞIĞI YAKTIRIRSINIZ. YANİ BAŞKA AKSAMLARA ZARAR VERİR VE MALİYETİNİZ ARTAR.. Tamamen yardımcı olma amaçlı paylaşıyorum. bilginize..
Egr ve emme manifoldu temizliği multijetlerde çok önemli geçen sene bende temizletmistim dediğiniz gibi oluyor arac gerçekten. Ben temizletirken 2-3 arabada geldi onlarında doluydu boğaz kelebeği ve emme manifoldu
Yanlız kendiniz iyi temizleyebildiniz çünkü baya bı maseggatli is