Sonuç olarak, arabanızın tüketim miktarı, kullanım şekli, aracın motor kondisyonu, bakımı, ağırlığı, yol ve trafik şartlarına göre değişkenlik gösterebilir. Fakat arz ettiğim şekilde araç içi kontrol mekanizmasıyla bunu minimumda tutmak elinizdedir.
Sonuç olarak, arabanızın tüketim miktarı, kullanım şekli, aracın motor kondisyonu, bakımı, ağırlığı, yol ve trafik şartlarına göre değişkenlik gösterebilir. Fakat arz ettiğim şekilde araç içi kontrol mekanizmasıyla bunu minimumda tutmak elinizdedir.
ayrıca tjet sport dynamice göre fazla yakıyor çünkü 17 inç jant var
Hocam sana aynen katılıyorum. M jet dizel olmasına rağmen 7 LT mertebelerinde geziniyor. Nasıl oluyorda hem benzinli hemde turbolu araç 7-8 LT yakıyor. Bana biraz da t jet e toz kondurmama açısından bunlar söyleniyor gibi. Değerler doğrudur. Ancak az trafikte ışıkların olmadığı yerde bu değerlerin yakalanacağı düşüncesindeyim. Yine bazıları başka yere çekmiş ama söylediğimin arkasında aynen duruyorum. Arkandan rüzgar esecek 5. vites 60-70 basacaksın düz yol yada eğimli yol olacak. Bu şekilde yakalarsın ortalamayı. Bu durumda 40 yılda bir gelir. Eğer bu değerler 40 yılda bir değilde her zaman oluyorsa boşuna millet dizele biniyor. Dizele o kadar para verip ekonomi elde etmek isteyenler demek yanılıyor. Dizelleri satıp t jet almak gerek. Şehir dışı 5 LT şehir içi 7-8 yakıyor ne de olsa. Hem gürültüsü yok hem gücü seriliği dah çok.
Herneyse dediğim gibi herkesin kendi aracı kendine.m jetteki katalog değeri tutturalmıyorken t jette tutturabilene helal olsun.
Yazılımla bu iş bu kadar çabuk oluyorsa Tofaş-Fiat neden yapmıyor acaba. Yakıtı düşürmek için o kadar yatırımlar yapılırken yazılımı düşünememiş mi koskoca fabrikanın AR-GE bölümü.
Herkese kazasız sürüşler dilerim.
bak usta onun nedenini forumda cemal abi ona sorabilirsin tam olarak sana nizami bir açıklamasını yapabilir..
tjet dynamic daha ağır olduğu için tjet sport 19" jantta olsa daha az yakartjet sport benim ruhsatımda 1047kg yazıyor..
(ayrıca yakarsada yaksın yahuben bu aracı az yaksın diye almadım ki arkadaş hızlı gitsin diye aldım
)
Konu dicaser tarafından (19/11/2012 Saat 11:41 ) değiştirilmiştir.
Dostum bence sen konuyu başka başka yerlere çekmişsin, çarpıtmışsın. Gereksiz bir polemik yaratma peşinde olduğun aşikar fakat neden böyle bir çaba içerisindesin onu pek çözemedim doğrusu.
Öncelikle şunu bi anlamak lazım, TJet ekonomi değil performans aracı.
Kendi adıma konuşayım; Eğer amacımız ekonomi olsaydı zaten gider MJEt alır keyfimize bakardık. Benim için aracın 6.8lt yakması değil, ışıklarda kalktığımda, otobanda seyir halinde momentuma, güce ihtiyacım olduğunda pedala bastığımda bunu verebilen bir araç olması önemli.
Erhan İstanbul-Bursa arasında yaptığı değerleri resimlemiş. Bunlar TJET'in normal kullanımda olan değerleri evet. Fakat 180kph'la gitseydi o zamanda 13lt civarı yakacaktı bu mu anormal.
TJet istenildiği zaman güç, istenildiği zaman ekonomi sunan bir motor ve bir üst modeli çıkmasına rağmen hala satılıyor. Bunca resime video'ya rağmende kimsenin sana bişey kanıtlama zorunluluğu yok. Senin 7litre yaktığın multijetle İstanbul'da 5 litre ortaamayla gezenler var. Eğer amaç ekonomi ise zaten, benzinin litresi olmuş 5TL, aracını hafta sonu kullanır, otobüse binersin hafta içi..
Oz Büyücüsü
Herkese Fiat'ı kotulemeyi seviyor.
Analayamadıgım sey bu ulkede Tipo ve Unoya ..ok atanlar Fiata ..ok atanlar bazı aracları neden gormemezlikten geliyorular.
Mesela Pejolar,Corsalar,Renolar,Hyundailer,Kia'lar.
Kimse neden bunlara ..ok atmayı secmiyor.
Eşimde polo vardı 2005 model.Araca binince evet guvenli ama gerisi ? Bana hiç zevk vermiyordu.2006 puntonun ondan daha iyi ve konforlu oldugunu dusunurum ben.
Yakıt konusuna gelince benzinli aracların bir cogu cok yakıyor.Digerlerininde aynı sınıfta dogru duzgun bir teknoloji bulabilmiş oldugunu dusunmuyorum..Bir toyota hibrid haltını geliştirdi.İşte 50 km hıza kadar elektirikli sonra benzine geciyor onda 3.7 lt oluyor tuketim ortalama.Demekki elektirik olmasa ne olacak dusunun.
Bende bir onceki punto evo dynamic 77 hp benziliydi sehşr içi tuketimim 6-7.5 lt arasındaydı.
Şimdi punto lounge 1,3 mjet var 10000 km civarındayım sabah bugune kadar olan duruma baktım B trip bolumunden ortalam yakıt 4,7 lt gosteriyor ki 8000 km kadarını sehir içinde yaptım.3 ay oldu arabayı alalı.
Arkadaşlar görenler, görmeyenlere göstersin. Aşağıda ki video bu sabah TJEt aracımla işe giderken çekildi. İstanbul'da trafiğin göbeğinde, yani Boğaz Köprüsü'nde.
Oz - YouTube
Hani demek istediğim şu ki; bu iş tamamen beklentilerle alakalı. Bizim ülkemizde bazı insanlar, arabanın sırf tipi güzel diye para verip alırlar. Hiç bir değerine, teknik verisine bakmazlar ondan sora da dert yanarlar.
Öncelikle aldığınız araçtan ne bekliyorsunuz bir sorun bakalım kendinize. Bakın benim bundan önce ki Fire aracım 6.5lt yakıyordu şehir içinde. Ben şehir içinde 6.5lt yakmasından değil, şehir dışında 230kph'la gidebilmesinden hoşlanıyorum aracın. Öyle olmasa zaten aracımı değiştirmezdim.
Herkese keyifli sürüşler...
Oz Büyücüsü
Arkadaşlar, sorun jant çapında değil zaten, 17' ile daha küçük çaplı jantların üstünde fabrika tarafından belirtilmiş ebadda lastik varkenki toplam çaplarını ölçün, aynı olduğunu göreceksiniz. Toplam tekerlek çapları aynı olduğu için tüketim açısından bir fark yaratmayacağı ortadadır. Hiçbir zaman da 75 HP m-jet ile 120 HP t-jet i kıyaslamamak gerektiğini tekrar hatırlatmak isterim, ben arabamı aldığımda ikisi arasında bariz bir fiyat farkı vardı ki, m-jet tercih edenlerin tüketim dışındaki asıl tercih sebebinin bu olduğu da açıktır. Aradaki en az 50 HP lik açık performans farkını da göz önünde bulundurursanız-ki benim arabam 180 HP lik set-up dadır, en az 105 HP daha güçlüdür-bir miktar daha fazla tüketim farkı olmasını da doğal karşılamanız gerekir. 40 yılda bir yokuştan, rüzgardan ve düşük hızlardan söz edildiğinde de hiç t-jet deneyimi yaşanmamış olduğu açıkca anlaşılıyor. Öte yandan, HP ve Nm. açısından daha güçlü araçların yürümek için daha az yakıta ihtiyaç duyduğu da bir gerçektir.
Konu OAGP1960 tarafından (19/11/2012 Saat 14:51 ) değiştirilmiştir.
Yazmıyım yazmıyım dedim ama;
Ya siz neden bu kadar kaile aldınız ki anlamadım?
Boş verin adamın daha chipten haberi yok lazım olsa fiat arge yapıp koyardı diyor siz adama t-jetin şehir içi yakıtını anlatmaya çalışıyosunuz hehe diyip geçin![]()
bende t-jet var 15 litre yakıyor yada 5 litre yakıyor varmı? bundan ahmete ne mehmete ne başkasına ne? parayı verip arabayı alan benim vergisini veren benim benzinini yakıtını koyan benim aracım ister 5 litre yakar ister 15 keyfim bilir
ortalama gidilen mesafe 2000km nin üstünde yakıt ortalamam 7.4 buda dip not
Türkiye'de çok yakan araba yoktur kol gibi vergi geçirilmiş pahalı benzin vardır
Ayberk'ciğim, forum üyesi olarak herkese belli bir nezaket ve güven anlayışıyla yaklaşarak gerçekleri samimiyetle paylaşmaya çalışıyoruz fakat halen inatla bu dost yaklaşımımız göz ardı edilip, yanlışda ısrar ediliyor, yine de doğruları söylemeye devam edelim, canları sağolsun.![]()
Ahmet, sen de t-jet çok yakıyor demiyorsan, bizlerin verdiği tüketim verilerine inanıyorsan zaten t-jetin Fiatın ürettiği başarılı bir benzinli ünite olduğunu kabul ediyorsun demektir
Sienadaki 1.6 16v li ünite Fiatın en eski modern motorudur.Zamanının güç, devirlenme ve tork grafiği konusunda en başarılı benzinlilerinden birisi.Rakipleri (VW 1.6 8v-16v, Peugeot 1.6 16v, Renault 1.6 16v...) kadar tüketime sahipti zamanında,
1.3 multijet dünyanın en başarılı dizel ünitesidir kendi hacminde (1000cc-1400cc) Yıllardır yılın motoru ödüllerinde hep birinci olmuştur.Şuanda da hala kendini geçen bir dizel ünite yoktur,
Tüketim miktarı çok değişken Ahmet, fabrika verisi yakalanabilir de yakalanmayabilir de.Fabrika verisinin üstünde yakmak anormal bir durum değildir.Bu veri de kolaylıkla aşılabilir.Diğer markalar için de geçerli tabiki.Fiata has bir durum değil bu.Herkesin tüketim değeri birbirinden farklı olabilir, bu çok normal,
Çetin, veriler doğrudur.Herkes neden rüya görsün.Kullanım tarzı da trafik miktarı kadar önemli.Söylenen verilerin rüyada olduğunu söylemek mesaj sahiplerine saygısızlıktır.Meseleye biraz daha geniş bakmak gerekiyor.El elden üstündür.Senin 10lt ile gezdiğin yolda başkası aynı araçla 8lt ile ya da 12lt ile gezebilir.Hiçbirisi de rüya olmaz,
Ahmet, zaten sen t-jet kullansan mjtd ile 7lt yakıyorken bu motorla aynı güzergahta 12lt nin aşağısına inemezsin, sonra da t-jet kötü, çok yakıyor dersin
Netice olarak, eğer ki hepimiz tüketim miktarını sürücü, trafik, araç bakım durumu gibi kriterlerin değiştirebileceğini biliyorsak, t-jetin de yerine göre az ya da çok tüketebileceğinin bilincindeysek aynı fikirdeyiz demektir...
Konu ABNEW tarafından (19/11/2012 Saat 14:17 ) değiştirilmiştir. Sebep: İmla
Ecu (electronic control unit) (beyin) programlama konusuna gelirsek eğer, fabrika çıkışı data nın (verilerin) optimum (uygun) değerler olduğunu unutmamak gerekir ki bu değerler de, bölgesel (EU)emisyon normları, her türlü kullanım koşullarına uyacak şekilde motor güvenliğini sağlama, ekonomi ve maintenance (idame) gibi amaçlara yöneliktir. Bunların herbiri de tıpkı bir zincir halkaları gibi birbiri ile koordineli faktörlerdir. Tek başına bir anlam ifade etmezler. Mekanik anlamda her motorun tolere edebildiği bir güvenlilik range i (aralığı) söz konusudur. Yerine ve zamanına göre bu veriler, ecu yazılım güncelleme adı altında fabrika veya yetkili acentelerce de değiştirilebilmektedir. Custom olarak hobi veya motor sporları için sağlıklı olarak yapılan yazılım değiştirmelerde, eğer motor iç yapısına ve aktarmaya dokunulmayacaksa işte bu stock güvenlilik aralığı kullanılmaktadır. Böylece arttırılmış olan özellikle tork (Nm.) ve HP değerleri, araç hızlı kullanılmadığında daha az yakıtla aynı performansı yakalamaya olanak sağladığından, normal kullanımda ekonomi de sağlamaktadır.
Konu OAGP1960 tarafından (19/11/2012 Saat 14:32 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri