t-jet in puntodan lineadan kaldırılıp bravoya konması motorun kötü olduğu anlamına gelmez kötü olsa daha pahalı olan aracına koymaz. tjet punto üzerinde olduğu sürece bravonun satışları olumsuz etkileniyor şöyle ki tjet punto fullü 40bin tl ye almak varken 55-57bin tl ye şahsen bravoya vermem. aralarında mutlaka donanım konfor olarak bir kaç fark olacaktır kaldı ki skydome dahil puntoda mevcut bu durumda sadece c segmenti kasasına sahip araca sahip olmak için 10-15bin tl gibi bir fark verilmez(şahsi olarak) ayrıca dediğin gibi punto için 105ps lik multiair motor yeterli seviyelerde. nitekim puntolara 1,6mjet motor da koyulmuyor. bu sefer hem linea hem bravo satışlarında bir kısım düşme olacaktır. arz talep olayına göre 1,6mjet lounge punto veya 1,4 120ps tjet lounge + skydome linea ve bravo satışlarını büyük oranda etkiler bu nedele de fiat satış stratejisi olarak böyle bir durumu ortaya çıkartmamak için tjeti linea ve puntodan çekti diye düşünüyorum(çekmese memnun olurdum o da ayrı mesele). saygılar.
Ahmet, ne demek istediğimi pek anlamamışsın.Zaten geneli kastederek yazmıştım.Ben ne t-jetin az yaktığını iddia edenlerdenim, ne de t-jetin çok yaktığını iddia edenlerdenim
Örneğimde ''Benim'' t-jet sport değerimi belirttim.T-jet kimine göre az yakar, kimine göre çok yakar.Birisi 10lt yakar, diğeri 7lt yakar.Hatta 10lt yakan az der, 7 lt yakan da çok der Bu bile olabilir.
''şehir içinde her araç 8 LT yakıyorsa T jet az yakıyor diyebilir miyiz sanki çok iddaalı oldu gibi?'' Diyebiliriz belki ama bu sorunun en güzel yanıtı o zaman şehir içinde t-jet çok yakmıyor olur
Konu halils2 tarafından (18/11/2012 Saat 22:58 ) değiştirilmiştir.
arkadaşlar şurada bir yanlış anlaşılma var ben istanbuldan bursaya 64 km hızla gitmedim bu zaten komik olurdu genellikle 80km kimi zamanda 90 km ile gittim 5. vites 2000rpmyi geçmemeye çalıştım..
dijital ekranımda gözüken 64 km ye aldanmayın..
çünkü bizim puntolarda dijital km sayacı bulunmuyor oyüzden benim nekadarla gittiğimi araba hesaplayamaz.. e peki ozmn neden bu şekilde bi değer verdi km'ye yaktığımla gittiğimin ortalamasını alıp bana gösteriyor..
çünkü km'si km'sine bana net bi km/hız veremez bilgi ekranı..
zaten mantıklı düşünürseniz 64km hızı neden verdiğini anlarsınız..
istanbuldan çıkarken ekrana reset attım.. bursaya geldim resimleri çektim resimlere dikkatlice bakarsanız istanbuldan (resetlediğim zamandan) bursaya (resimleri çektiğim zamana) 3saat 32 dakikada gelmişim .. gittiğim yol ise 226.7 aracın bilgi ekranı hemen ortalama alıp bu adam saatte 64km hızla gitmiş diyor çünkü 64 X 3 saat 32 dakika = 226.7
bu sizi yanıltmasın ben 5.0 ortalamayı 64km hızla değil ortalama 80km hızla gördüm - yani tjet bildiğiniz az yakıyor
tamam işte tam bende bunu kastediyorum. seni çok güzel anlamışım. eğer t-jet 8 Lt yakıyorsa çok yakmıyor demekki. Ama enteresan olan durum 1.2-1.3 motorlu 1000 kg ağırlıklı bir çok motor 10-12 LT leri özellikle kış aylarında görürken t jet için 8 Lt kulağa az gibi geliyor. Ben denemedim. Bu yüzden yorum yapmıyorum. Demek istediğim piyasa t jet için olumlu konuşmuyor nedendir bilmem.
Ayrıca şahsım adına t jet kötüdür şeklinde kesinlikle beyanım olmadı. Çok yakar da demiyorum az yakar da demiyorum. Bana göre m jet çok yakıyor neden mi katalog değerleri kesinlikle hatalı. Onları yakalamak için aracın bayılması gerek. trafik boş olacak vs vs olacak. eğer 8Lt yakarsa t jet çok güzel. 1.4 fire şehir içi 8LT katalog değeri.
2011 marta kadar babamda 95 reno 19 vardı karbüratörlü araç normalde ş.içi 10 11 lt yakıyordu sonraları daha da fazla yakmaya başladı öyle ki ş.içi 15 16 lt yaktığınıda biliyorum. karbüratör şamandıra delinmiş yaptırdık ama nafile ş.içi 10 lt düştü ki yine fazla geliyordu sonradan tüp taktırdık punto mu aldım 1 ay benzinde gezdim mart nisan ayında ağırlıklı ş.içi 7,5i geçmedim ama o bile fazla gelince yine tüp taktırdım
tjet motoruna neden kötü diyorlar anlamıyorum? motor teknik özelliklerine bakıldığında fire motorla aynı piston çap-strok özelliklerine sahip. kaldıki yeni nesil multiair turbo 140ps de aynı o da mı kötü yani? eğer öyleyse fiat benzinli hiçbir modelini almamak gerek !!!
O zaman hemfikiriz Ahmet
Ben zaten 8lt yi örnek olarak verdim.4 sene t-jet sport kullandım.Ankara Trafiğinde hiçbir zaman 8lt yi bile görmedim.Neticede şehir içiydi ama bir depo benzinle sürekli dur kalk yapan da yoktur.Normal trafikte ve kendi sürüş tarzımla ben 7lt lerde tuttum hep ortalamayı..
Küçük hacimli güçsüz motorlar sıkıştırılınca kendinden beklenmeyen tüketim değerleri verirler Bu nedenle biraz daha güçlü motorlar sakin kullanımla çok ekonomik olabiliyorlar.Ancak t-jetin fabrika verisi çok da düşük değil.Bu değer değişebilir tabi (Artı-Eksi) Fiatın modern multiair turboları t-jetten biraz daha ekonomik (Fabrika verileri)
Turbo dizellerde fabrika verisini tutturmak çok zor.Zaten az yakan, iddialı fabrika verileri var.Bunu yakalamak için çok ama çok dikkatli olmak lazım.2 sene GP 1.3 mjtd 90bg kullandım.Yanlış hatırlamıyorsam şehir içi 5.5lt/100km gibi bir ortalamam vardı.Bana göre bu değer mjtd için yüksek.
Halil, nedeni Tofaştan kaynaklanan ''Fiat Önyargısı'' Bizler dünyaya at gözlüğüyle bakıyoruz. O yüzden belirli markaları gökyüzüne çıkartıyoruz, belirli markaları da yerin dibine sokuyoruz..
kardeşimizde Punto multiair turbo var arkadaşlar, ben devam ediyor fakat buraya getirilmiyor diye biliyorum.
biliyorum abi 2 gündür iş yerimde arkadaşlarla bunun tartışmasını yapıyorum hatta 2 dakika öncesine kadar. merak ediyorum fiat ön yargısının sebebi nedir? şahinler mi? tipo mu tempra mı? donanım haberde tipo için okuduğum bir konuda tipo 2,0i.e.de analog yağ göstergesi varmış ilk çıkan seride. araç eğiminden dolayı gösterge aracın yağ seviyesini farklı gösterdiği için (ör: eğimli yerde az) araç yağ yakıyor diye bir yargı çıkmış ortaya.daha sonraki üretimlerde kaldırmışlargöstergeyi. şimdi örnek verecek olursak eğimli yerde akşam aracı bıraktık depo göstergesi yarıda sabah arabaya bindik aaa o ne gösterge yarımın 2çizgi altına inmiş ee araç yatarken benzin mi yaktı yada delik vardı da benzin aşağımı aktı cvp hiçbiri cevabı burdaki herkes biliyordur zaten. yani yukarıdaki mantıkla depo seviyesi de mi kaldırılmalı??? şuan o kdar gerginim şu insanların ön yargılarından anlatamam. bahsetiğin markalardan biri vw jetta trendline da paranla bile esp alamıyorsun ki şuan da kötü diye adlandırılan bir çok firmada bir çok modelde standart(pejo citroen,reno fiat(dualogicde)) ama baz modeli 42bin olan aracta para veripte bile alamıyosun. şimdi fiatın baz modellerinde de yok diyeckler de vardır ama en azından o modeller de 42bin tl den satılmıyor .neyse konu sahibi arkadaştan konuyu farklı yerlere çektiğim için özür dileyerek konuyu kapatırken son olarak şunu eklemek istiyorum fiat bana göre bu güne dek hiç de kötü teknolojiler üretmedi aslında çok güzel teknolojiler üretti eksikleri mutlaka vardır ama biz onları kullanamadık bu nedenle de fiat kötüymüş imajı ortaya çıktı ama hiç de kötü bir marka değil. saygılar herkese iyi geceler...
tjet e kötü diyenler arasında beni kastediyorsanız benim öyle bir beyanım yok ama dikkatimi çeken bir durum var. Herhangi bir konu eleştirilirken pek tahammül edilmiyor gibi ve söylenen sözler heryere çekiliyor. Genel anlamda forum kullanıcılarının huyu bu galiba. motordan beklentiler elbette farklıdır.
Tofaşla fiat ı ben ayırt etmiyorum. Neden mi tofaş her ne kadar yerli olsa da fiat ın ortağı Tr distribürötürü üreticisi. Yani eğer sorun tofaşta ise fiat bunu düzeltmeli düzeltecek gücü olmalı. çünkü marka fiata ait. herhangi bir araç beklenen marka imajını veremedi mi tofaş demek yanlış olur.Eğer tofaş veremiyorsa fiat ın tofaşla devam etmesi kendisine vereceği en büyük zarardır. Bu yüzden diyorum ki fiat=tofaş.
tipoların yağ yaktığı bilinen bir durumdur. tempraların jiletten ince kaportası olduğu da.fiat bu serileri sattı ama millet zorunlu olarak bindi.açıkçası fiat dizel motorda üstündür ancak benzinli motorda rakiplerinin gerisinde. tjet multiair vs ne olursa olsun rakiplerinden daha çok tüketim yapıyorlar. dizel konusunda traktörden gelen tecrübeleri onların mjet oluşturmasına neden oldu. bana göre fiatın motoru hariç her yanından kork motorundan asla korkma.
Ahmet, bu konuda haklısın aslında.Neticede Fiatın buna müdahele etmesi gerekiyor.Ya mevcut durumu bilmiyorlar ya da arada farklı anlaşmalar mevcut ya da hiçbir sıkıntı yok ama bizim insanımız biraz önyargılı
Ben her konuda Tofaşı suçlamıyorum tabi.Neticede Avrupada başarısız olmuş Fiat Üretimleri de mevcut.Fiat bir bakıma Tofaşın işvereni.Bu yüzden bir takım yaptırımlar getirmeli.En azından özel siparişle bile olsa Türkiyeye gelmeyen model ve motorlar satın alınabilmeli.Hatta showroomlarda bile görülmesi gerekiyor bunların...
Konu ABNEW tarafından (19/11/2012 Saat 00:09 ) değiştirilmiştir. Sebep: İmla
t-jet ile ilgili piyasada söylenen olumsuz sözlerin tamamen maksatlı olduğuna hiç şüphe yok arkadaşlar, ayrıca söyleyen kişinin kendi psikolojisini de yansıtan yanlış değerlendirmeler genellikle. Yıllardan beridir çeşitli spor arabalarla ilgilenen ve de en son Subaru İmpreza kullanmış biri olarak, t-jet in son derece tatminkar, kaliteli, verimlilik açısından mükemmel ve farklı bir araç olduğunu rahatlıkla belirtmek isterim.
Ahmet, bence Fiat gerek benzinli gerekse dizel konusunda dünyanın en iyi üreticilerinden.Zaten motor konusunda otomotiv endüstrisine birçok yenilik getirmiş bir firma,
Konu t-jet olduğundan buradan devam edersek Bence son derece başarılı bir motor.Devirlenmeyi seven, güçlü, sorunsuz bir makine.Zaten dünyadaki downsizing akımının öncülerindendir t-jet.En büyük rakibi zamanında tsilerdi ki bunlar biraz daha karmaşık yapıda, daha modern diyebileceğimiz üretimlerdir.Ancak bu tsi lerin bile sıkıntı çıkarabildiği gerçeği var.Neticede beğendiğim motorlar.Bu iki firmadan sonra diğerleri de küçük hacime turbo uygulamasına başladılar,
Şunu da unutmamak gerekiyor, t-jet, Fiatın ilk küçük hacimli turbo benzinli motoru değildir.90 model Unolarda bile 1.4 turbo seçeneği sunmuştu Fiat.Sanırım 130bg idi
Erhan gayet guzel bir sekilde tjet yakit performansini resimlemis. Daha neyi tartisiyorsunuz ben pek cozemedim dogrusu. Bu arac nasil kullanirsaniz o sekilde yakar.
Forumda benimde bircok resim ve videom mevcut. Daha once soyledigim gibi 3.6lt'de var 20lt'de Aracin az yakmasi cok yakmasi tamamen surucuyle alakalidir. Demissiniz ki 5lt sehir disi her arac yakar. Ben Ankara'dan 80kph ortalama ile geldim 5lt yaktim. 184kph ortalama ile geldim 16lt yaktim ortalama. Benim arabam cok mu yakiyor 16lt olunca simdi ortalama?
Sehir icinde 6.2 ile 9.5 arasi bircok deger gordum. Bu degerlerin cogu forumda var. 6.2 yakarken azda 9.5lt yakarken cok mu yakiyor?
Bu konu goreceli bir kavram arkadaslar. O yuzden yorumlarinizi yaparken neye, hangi kistasa gore yaptiginizi bilmeniz lazim.
Tjet konusuna gelince; tjet hala devam eden bir motor evet urerimden kalkmadi. Punto'da ise MUltiair Turbo 135 olarak guncellendi. Ama henuz TR'ye gelmedi. Tipki zamaninda tjet'inde 2005-2006 doneminde TR'ye girmeyip 2008 doneminde girdigi gibi bir durum punto'da da dusunuluyor duyduguma gore. Hali hazirda PUntolarda kullanilan bu motorlar MiTo'da kullaniliyor ve su anda satilmaya devam ediyor Turkiye dahil bircok ulkede guncel olarak. Yalnizca Punto 135PS TR'de mevcut degil su an. 'in aracini haric tutuyorum o Evo 135.
Tjet Punto'da zamaninda TR'ye kisitli sayida giren araclardan bunuda unutmayiniz lutfen. Tipki Escort Classic Limited gibi, Focus ST gibi, Opel Tigra gibi vs.
GT-I9100 cihazımdan 2 ile gönderildi
Oz Büyücüsü
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri