forumdaki bazı arkadaşklar rolanti kadar yakar yada az bir miktar yakar gibi yorumlarda bulunmuş, yakmaz arkadaşlar, yakmaz, 0 yakar dediğim durumda araba, yavaşlama periyodunda ani yavaşlamada olabilir uzun bir yavaşlamada olabilir, ayağınız gazda değil ve motor devri 1100 un üzerindeyse aracınız 1gram bile yakıt harcamadan çalışmaya devam eder çünkü hareketi tekerleklerden alır, bunu sağlayanda camsahft sensordur. bunu sırf bu iş için yapmaz bu sensor, obd2 li araçlarda yakıt hava karışımını mass air flow sensorle birlikte ve map sensorle organize bir şekilde ayarlar.
aracın ne kadar yakıta ihtiyacı olduğunu ecm hesaplar bu sensorlerle ve enjektorlerin ihtiyacı kadar yakıt takmasını sağlar, nasıl yokuş aşağı giderken 130 la gitseniz bile ayağınızın ucuyla gaza bastığınızda araba hızlanmaya devam ettiğinde göstergede 3.4 4.3 rakamları gördüğünüz gibi aynı hızda yokuş yukarı gittiğinizde aynı devirde hızlanmak istediğinizde 7.8 6.5 gibi rakamları görmenizi sağladığıı gibi,
camshaft sensor aracın hızına gaz pedalının konumuna manifold basınca ve gelen hava miktarına göre motorun ne kadar yakıta ihtiyaç duyduğunu hesaplar, siz yokuş aşağı inerken yada yavaşlama periyoduna girdiğinizde araın yakıta ihtiyaç duymadan gidebildiğini bildiği için enjektorleri kapatır ve motora hiç benzin göndermez. yavaşlama periyodu vites değiştirirken bile olabilir cuyt off dedikleri, gaza bastığınızda boşta iken bile aracın hızlı bir şekilde devri düşerken enjektorler yine kapanır, taki 1100 devire kadar, 1100 devirden sonra araç çalışabilmesi için gereken yakıt kadar yakmaya başlar.
bir arkadaş 15 dakika araba çalışsın yakıt bitecekmi diye bir yorum yazmış, bizim bahsettiğimiz araba dururken değil, yürürken, dururken yakmaz diye birşey söylenmedi hiç, acaba okumadanmı yorum yapıyorsunuz, arac dururken yakmaması zaten fizik olarak imkansız bunu nasıl düşünebilirsiniz anlamış değilim.
gelelim tasarruf konusunda benim testlerime,
bizim araçların turbo destekli yakış oranları gerçek yakış oranlarımızdır. turbo 1 bar basıncı sağlayana kadar arac normalden fazla yakar buda gaz vermeden kalkışlarda, ve eğer hızlanacaksanız yeterli devire ulaşmadan ikinci vitese aldığınızda oluyor. çünkü 1 ve 2 vites aralığı çok fazla, 1 le kalkıp hemen 2 ye attığınızda 2 nci vitesin devri turbo için az kalıyor ve siz hızlanmak için gaza bastığınızda arac turbodan tam desteği almadığı için normalden çok yakıyor turbo basıncı yakalandığında ise 3 4 devam ediyorsunuz, sadece 1 ile 2 nin arası çok fazla diğer viteslerin arası bu kadar uzun değil ve tam efektif değer yakalayabilmek için, turbonun tam performanslı çalıştığı 2000 devir lerde aracı kullanmak gerekiyor. dizellerde düşük devirde tork daha iyi 1750 devirde max torku veriyor mjetler ama 1750 devirde yeterli turbo basıncı olmadığı için 2000 devirlerde mjetlerden çok daha iyi hem performans hemde yakıt tasarrufu sağlanabilir,
eger kalktıktan sonra hızlanacaksanız vites büyüttüğünüzde 1900 devirin ün altına düşmeden vites değiştirilmesi lazımki hızlanma periyodunda hem yeterli turbo basıncı alinizin altında olsun, hemde aracınız daha iyi bir ivmelenmeyle devam edebilsin. ama kalktıktan sonra hızlanmayacak ve çok yavaş bir şkeilde hızlanacaksanız o zaman büyük devirlerde vites değiştirmeniz gerek yok. araç turbosuzda yavaş bir şekilde fazla yakmadan hızlanabilir. ama turbo devrinin altındayken gaza yüklenirseniz destek olmadığından normalden çok fazla yakacaktır turbo basıncına ulaşana kadar.
Yer imleri