Sayfa 2/2 İlkİlk 12
38 sonuçtan 21 ile 38 arası

Konu: Yakıt tüketimini nasıl düşürebiliriz.

  1. #21
    Erdem --
    'Drive Safe' ErdmG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/11/2010
    Mesajlar
    299
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 57

    Standart

    Lastik havaları çok önemli birde aracı fazla yoracak jant olmayacak o da yükseltebiliyor bazen yakıt tüketimini. Ben sabahları 1-2 dakıka bekleyıp gıdıyorum ve en önemlisi gaza başıs tarzınız ve yola göre arabayı rahatlatacak vites kullanmanız. Vites geçişlerinde 3000 devire kadar basın sonra değiştirin mümkün oldukça. Benımkı sehır ıcınde 7.0 7.1 yakmakta

  2. #22
    Sercan Türköz
    bravo_sercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.340
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 549

    Standart

    En etkili çözüm.
    arabayı çıkartmamak =)


    Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)





  3. #23
    Murat Okay
    bebek maserati muratokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/05/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    160
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BU 6353
    Edilen teşekkür: 37

    Standart

    maksimum yakıt ekonomisi yapmak isterseniz arkadan gelen selektör ve kornalara aldırmayan bir kişi olmanız lazım

    benim bir depo yakıtı ortalama şehiriçinde 3.9 lt/100 km ile bitirdiğim olmuştu zamanında, deneme amaçlı. ama trafikte devamlı o kadar sakin kullanamıyorsunuz tabi, kullandırtmazlar

  4. #24
    Doğan Yüksel
    dgncn_1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/11/2010
    Mesajlar
    59
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Günlük 20 git 20 gel 40 km yol gidip gelıyorum. Bostancı -Beykoz arası. Otobanda 90-100 arası gidiyorum. Tubroyu devreye sokmuyorum. 100 liralık benzinle şuan 480km yaptım. Son çeyrekte. Artı 30bin bakımı geldi.

  5. #25
    asil suna
    asil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/09/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.656
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35evh87
    Edilen teşekkür: 807

    Standart

    olabildiğince düşük devir 5 ci vites 2000 deviri geçme 1.3 m jet active 100 km de 12 lira mazot yaktı 4.3

  6. #26
    volkan kaymak
    vvkaymak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/06/2010
    Yaş
    51
    Mesajlar
    126
    Nereden
    Manisa
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    Arabayı alt devirlerde kullanmak yani dizel için 2000 devir gibi uzun süre kullanımda bir zarar verirmi (turbo veya başka ekipmanlara) çünkü araba tam rahat devirlenmemiş oluyor araba rahar rahat gider hissi vermiyor.

  7. #27
    Mehmet Altun
    car_audio96 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2007
    Yaş
    31
    Mesajlar
    259
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    ilk çalıştırmada 15 saniye gaz verme sonra yola çık 2500 deviri geçme bakımlarını aksatma depoyu ne kadar fullersen benzinli için o kadar az buharlaşma olur yokuş aşağı indiğinde viteste in

  8. #28
    Sercan Türköz
    bravo_sercan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/08/2009
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.340
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Kirmizi
    Edilen teşekkür: 549

    Standart

    Alıntı dgncn_1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Günlük 20 git 20 gel 40 km yol gidip gelıyorum. Bostancı -Beykoz arası. Otobanda 90-100 arası gidiyorum. Tubroyu devreye sokmuyorum. 100 liralık benzinle şuan 480km yaptım. Son çeyrekte. Artı 30bin bakımı geldi.
    Turboyu devreye sokmadan yani sürekli 1500 dd mi kullanıyorsunuz ?
    Bu şekilde daha çok yakar ama =)
    2000dd ve biraz üstü yakıt ve turbo için en ideali.
    Yanlışım varsa düzeltebilirsiniz..


    Dünya Kadar Malın olucağına Fındık Kadar Turbon olsun =)





  9. #29
    ilhan şengelen
    ilhansengelen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/12/2010
    Mesajlar
    4
    Nereden
    Kırklareli
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    39 SU 616
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Alıntı ugurozer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ortak bir yanlışlık var, motoru ısıtmak için beklemeye harcadığınız yakıtla yol yaparak motorunuzu ısıtmak her zaman daha ekonomiktir. Motorun ısıtılması ekonomi icin değil ani genleşmelerden kaynaklanan zararlardan kaçınmak içindir. Ancak yeni nesil motorlarda boyle bir risk olmadığı için ısınmasını beklemek sadece yakıt sarfiyatıdır.
    ben de sana katılıyorum.

  10. #30
    ilhan şengelen
    ilhansengelen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/12/2010
    Mesajlar
    4
    Nereden
    Kırklareli
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    39 SU 616
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Alıntı ErdmG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lastik havaları çok önemli birde aracı fazla yoracak jant olmayacak o da yükseltebiliyor bazen yakıt tüketimini. Ben sabahları 1-2 dakıka bekleyıp gıdıyorum ve en önemlisi gaza başıs tarzınız ve yola göre arabayı rahatlatacak vites kullanmanız. Vites geçişlerinde 3000 devire kadar basın sonra değiştirin mümkün oldukça. Benımkı sehır ıcınde 7.0 7.1 yakmakta
    Katılıyorum. Bence her viteste 2000 ila 3000 devirde gitmek en sağlıklısı. Ayrıca mümkünse kısa zamanda en büyük vitese geçilmelidir.

  11. #31
    volkan kaymak
    vvkaymak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/06/2010
    Yaş
    51
    Mesajlar
    126
    Nereden
    Manisa
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 12

    Standart

    kısa sürede üst vitese geçmek için basmakmı yoksa yavaş yavaş gaz vererek vites yükseltmekmi avantajlı

  12. #32
    Doğan Yüksel
    dgncn_1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/11/2010
    Mesajlar
    59
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı bravo_sercan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turboyu devreye sokmadan yani sürekli 1500 dd mi kullanıyorsunuz ?
    Bu şekilde daha çok yakar ama =)
    2000dd ve biraz üstü yakıt ve turbo için en ideali.
    Yanlışım varsa düzeltebilirsiniz..
    Turboyu devreye sokmuyorum dediğim 2500de vitesi değiştiriyorum.Otobandada 2000dd geçmemeye çalışıyorm. 1750-2500dd arası takılıyorum. Benzin bitti bu arada yapılan yol 100 TL ye 600km.
    Yanlz şunu anladım kı hava şartları dizel arabayı çok olumsuz etkiliyor.

  13. #33
    Serhan Göz
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. feedbackx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/12/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    321
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    16 GT 441
    Edilen teşekkür: 145

    Standart

    Alıntı vvkaymak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kısa sürede üst vitese geçmek için basmakmı yoksa yavaş yavaş gaz vererek vites yükseltmekmi avantajlı
    Şahsi görüşüm eğer motor yeterli sıcaklığa ulaştıysa 2500 deviri geçirmeden kısa sürede üst viteslere çıkmak daha mantıklı. Soğuksa hafif tempoda kullanıp ısınmasını beklemek daha yerinde olur
    Konu feedbackx tarafından (20/01/2011 Saat 23:28 ) değiştirilmiştir.

  14. #34
    alper yonar
    Dynamic Üye alperyonar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2009
    Mesajlar
    1.429
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 YN 5**
    Edilen teşekkür: 356

    Standart

    Alıntı vvkaymak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kısa sürede üst vitese geçmek için basmakmı yoksa yavaş yavaş gaz vererek vites yükseltmekmi avantajlı
    Yavaş yavaş gaz vermek lazım. Yakıt tüketimini arttıran ani devirlenmelerdir..

  15. #35
    Mehmet Can Selek
    mcansl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/01/2011
    Mesajlar
    11
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Alıntı ErdmG Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lastik havaları çok önemli birde aracı fazla yoracak jant olmayacak o da yükseltebiliyor bazen yakıt tüketimini. Ben sabahları 1-2 dakıka bekleyıp gıdıyorum ve en önemlisi gaza başıs tarzınız ve yola göre arabayı rahatlatacak vites kullanmanız. Vites geçişlerinde 3000 devire kadar basın sonra değiştirin mümkün oldukça. Benımkı sehır ıcınde 7.0 7.1 yakmakta
    senin araç dizel değilmi ? nası 7.1 yakıyor ?

  16. #36
    mustafa çelik
    aslam0740 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/08/2009
    Mesajlar
    559
    Nereden
    Burdur
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 185

    Standart

    ben ilk aldığmda 100km de 5,5 yakıyordu öndüzene baktırdım sonra lastikler 185 tabandı onları 175 yaptım motor yağınını en iyi olan mobil1 5w30 esp formula ile değiştirdim hava ve yağ filtrelerini değiştirdim şuan ise araç boş iken uzun yolda 2000-2300 devirde sürmeyle 3,8 lt yakıyor. ama uzun yolda sürekli anlık tüketim açık tutarım

  17. #37
    Atahan Kuşbaşoğlu
    ato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/04/2010
    Mesajlar
    897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Vals Mavi
    Edilen teşekkür: 123

    Standart

    Alıntı mcansl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin araç dizel değilmi ? nası 7.1 yakıyor ?
    benim bravo 8.0 yakıyor ama hep dip gaz gidiyorum ekonomi yapmıyorum

  18. #38
    Atahan Kuşbaşoğlu
    ato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/04/2010
    Mesajlar
    897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Vals Mavi
    Edilen teşekkür: 123

    Standart

    Alıntı vvkaymak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kısa sürede üst vitese geçmek için basmakmı yoksa yavaş yavaş gaz vererek vites yükseltmekmi avantajlı
    hocam 1.3 mjet evo annemde var 5.6 şehir içi hergün yoğun trafikte sürüyor size diyeceğim evolarda panelde işaret çıkıyor shift up veya shift down şeklinde bunlara uyarsanız çok rahat düşük tüketimlerde kullanabilirsiniz

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Yakıt tüketimi nasıl???
    tari35 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 25/03/2011, 00:41
  2. T-jetlerin yakıt durumu nasıl?
    ALoNE tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 02/04/2009, 10:57
  3. Yakıt tüketimini azaltacak lastikler !!!!!!!!!!!
    Misafir2 tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 23/08/2007, 12:09
  4. Çelik Cant Yakıt Tüketimini Arttırır mı?
    usesw tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 07/02/2007, 01:17

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com