Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Eray, soğuk motor daha fazla yakar.Bunun dışında sürüş tarzı, trafik, güzergah, aracın bakım durumu gibi etkenler de tüketimi etkilemekte.Özellikli kısa mesafeli, soğuk motorla yapılan yollarda tüketim fabrika verilerini de geçebilir,

Aracı kışın 10dk, yazın 5 dk bekletmek tüketimi 2 atına çıkarır zatenKim söylemişse yanlış söylemiş.Motor soğukken dikkat edilmesi gereken tek şey üst devirlere çıkmamaktır.Aracı çalıştırdıktan sonra, emniyet kemeri, ayna ayarı, teyp gibi şeylerle uğraşınca zaten 15-20sn harcanmış oluyor.Bundan sonra aracı hareket ettirmek ve düşük devirde motor ısınana kadar gitmek en doğrusu.

Aracı durdurmadan da 3-5dk rolantide çalıştırmak diye birşey yok Durduktan sonra yine 15-20sn rolantide bekleyip motor kapatılabilir.Sadece çok uzun süreli ve yüksek devirli kullanımdan sonra hararet belirtisi de varsa motor kapatılmadan birkaç dk bekletilebilir rolantide (Atmosferik olsun turbo olsun)...
Motor fazla sıcak olduğu zaman aracı durdursak bile fan belli bir süre daha dönmüyor mu bizim GPlerde?
Benim bildiğim araç dururken motoru rölanti çalıştırmak, aracı düşük devirde hareketli halde kullanmaktan daha fazla ısınmasına yol açıyor. En güzeli varacağınız yere gelmeye yakın aracı sakin ve düşük devirde sürmek, bu sayede motor suyu normal sıcaklığına geliyor. (performanslı olarak kullanımdan sonra bile.)
Bu arada t-jet kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim, bizim araçlar performanslı kullanımda bile (sıcak havada) hararet göstergesi nerdeyse kıpırdamıyor. Radyatör-fan sistemi oldukça başarılı.