@perfect
fire şehir içinde son derece performanslı yalnız basınca yakıyor. bu mevsimde (izmir ortalama 7.8)
Printable View
@perfect
fire şehir içinde son derece performanslı yalnız basınca yakıyor. bu mevsimde (izmir ortalama 7.8)
peki dolu olduğunda yokuşlarda nasıl 115 nm tork ile.
bir de aslında merak ediyorum starjet in de torku 125 nm. 10 fark çok değil aslında yoksa çok mu :g0000000:
15,9' u görünce gözüm döndü! Araştırmak için bile beklemeden soruyorum! Nedir bu Atiker? Ne mübarek bişeydir böle!??!?!
DÜZENLEME:
Ok LPG sistemi imiş... Benim aracım daha çok yeni... 600 km oldu, 1 haftalık... Kıyamam ben ona LPG taktırmaya şimdi... :D
Ama sarfiyat çok iyiymiş!!!
abi 15.9 a sasirma 12-13 ykr lere inenler var :)
bugün arkadaşla ankarayı turlayalım dedik. hiç biyere acelemiz yok işimiz yok gücümüz yok. sakin sakin dolaştık.
kurtuluştan çıktık kızılay ulus istanbul yolu üzerinden optimuma geldik. istanbul yolunca 5. witeste 70-80 geldim. optimuma geldiğimizde ortalama tüketimim 3.7ydi (akşam saatlerinde).
sonra ümitköy yaptık turladık bahçeli 7ye girdik tunalıyı turladık arjantin, hoşdere caddesi,nene hatun,kızılay,aoç,kurtuluş. toplamda 108 km yapmışız ortalama tüketim 4.6 :) ort hız 34 km. baya hoşuma gitti bu sakin kullanma işi
alpercim sen yanimi keşfettin sakin kullanma işini? oda tesadufen olmuş anlaşılar yakıtlarla sorunun olmadı senin hiç :)) bu zamlardan sonra daha ne keşifler yapcas allah sonumuzu hayır etsin :)
bende bu sakin kullanma işini yeni farkedenlerdenim(eurodiesel in lt fiyatı 3.130 olduktan sonra :D),arabanın yakıtı belirgin bir şekilde düşüyor,fakat aklıma bi sorun takılıyor;5. viteste 80 le giderken motor devri yaklaşık 1750-1800 lerde oluyor,bu araca herangi bi zarar verir mi?
Niye zarar versin ki. Arada bir devirlendirirsen bence hiç sorun olmaz. Zaten şehir içinde ister istemez aracı devirlendirmek zorunda kalıyoruz. Ben de son zamanlardan sonra hep yüksek vites 1500 d/d civarında kullanıyorum. O yüzden de yakıt tüketimi 5,2 ye kadar düştü. Ama ne kadar uğraşırsam uğraşayım başka düşmüyor.
bana hep arabam çok fazla yakıyor gibi gelirdi. şehiriçi 6 küsürlern altına düşüremiyordum. herkes 5küsür diyordu, üstelik bnm yolun çoğu eskişehir yolunda geçiyordu. dün şunu gördüm ki asabiyet olmucak,makas olmucak sakin sakin gidince normal yakıyor bnm araba, 17 jantlara rağmen :)
dusuk devirde kullanmak motor vuruntusu yapmadıgı veya motor bayılmadıgı surece zarar vermez aksine aracın omrunu uzatır, tek kotu yanı belki carbon olusumunu biraz hızlandırır. Ara sıra yuksek devirlerde ve kaliteli katkı maddeleri kullanarak bununda onune geçmiş oluruz. Zaten arkadaslar dualogic sanzımanı gorseniz aracı eco modda iken oyle dusuk devirde kullanıyorki resmen 1100 ile 1800 devirler arasını kullanıyor. Muhendisler bu sekilde hesapladıysa en ekonomik budur ve zararsızdır.
ben genelde max torkun werildiği dewirlerde kullanmaya gayret ettim. 1700-1800 araları. 2 we 3te 1100-1200 dewirlerde hızlanmaya başlayabiliyorum araba bayılmadığı için. ama 4. de en az 1600 dewir. eğer bi araba hep bu dewirlerde kullanılırsa motor sağlığı için pek de güzel olmaz tabii ki, arasıra 3000leri 4000 leri görmek lazım, ki bunu ister istemez hepimiz yapıyoruz :)
valla bence 1000 le 2000 arasında baya sabır istiyor hızlanmak için :D bu arada 6 ileri 90bg olanlar kaçta giriyorlar devir kesiciye ? 700km de devir kesiciye kaçta girerim diye bakmak istemedim :D
düşük devirde kullanmak motor vuruntu yapmadığı sürece hiçbir zararı yoktur. gelişen teknoloji ile zaten motora ihtiyacı olan kadar yakıt her silindire ayrı ayrı gönderiliyor ve yakıt yanmadan egsozdan çıkmıyor. bu yüzden korkmadan düşük devirde kullanabilirsiniz (vuruntuya sebebeyit vermeyecek şekilde).
ortalama 2500 devir ile kullanırken 2000 devir bi ortalama yakalarsanız motor ömrünüz yaklaşık %10-15 uzar
defalarca soktum dewir kesiciye, hiç zewkli bir iş değil çünkü benzinlideki gibi hızlı gelişmiyor olaylar, gazı 1 saniye boyunca kesiyor, tekrar dewir kesiciye gitmesi de 1 saniye dürüo (3 witeste mesela) :D zaten araba o dewirde yürümüo hayatta 4te 5te sokmak için sağlam yokuşaşağı yol lazım :P
5100 dewir diye hatırlıyorum +- 50 rpm :D
ekleme : benim araba olayı aştı babam sağolsun 6000 dewir gördü :D 4ten 3e zamansız çekince :D check engine uyarısı geldi lamba yandı serwiste makinaya bağlandı sorun yok sonra ışık söndü :)
hahah geçmiş olsun alper :D babalara dikkat etmek lazım.
adam turbo benzinli araba kullanmaya alışkın olduğu için 4000ler de wites küçülttü suçu yok aslında :P
4 üncü vites için bilmiyorum ama 2 ye geçirmeyi denese geçmezdi bildiğim kadarıyla.
devir kesicinin ustunde devire gectigine gore dusuk vites icin kapama sistemi yokmus gecirebilen birede gecirebilir demekki :) arada benzinli araclarda yapıyoruz aslında kurumları temizlemek icin ama dikkatli olmak gerek dizelde sonu ne olur bilmiyorum :)
kurumlarımı temizlemek içinmi ? gaza basarken kontak kapatıp açarak eksoz patlatan arkadaşlarda var kurum temizlemek için yaptığını söylüyorlar ama bence eksoza dolmuş yanmamış yakıtın ani yanışından başka birşey değil yapılan yarar yerine zararı var hatta motora.
hehe bende söylüyorumda bahsettiğim adamlar 20 yaşında asker :D deli dolu işte bide devletin arabası diye acımıyorlar sözde arabaları çok seviyorlar :D bende ilk scooterımda yapardım sanki silah atılmış gibi oluyordu ama sonuçta motordan bahsediyoruz motor çok daha fazla devirleri rahatça çevirebiliyor arabalara göre. sonuçta tasnif etmediğim araç içinde kesinlikle zararlı olan bir uygulama.
benim dedigim olac deviri yuksek cevirme olayı ancak senin arkadaslarının yaptıgı tamamen motorun cok cok yuksek bir basınca maruz bırakılması, kurum cıkartmayı bırak o kurumların motorun iliklerine kadar işlemesini saglar kurumu degil ama subapları cıkarabilir bak :)
gecen gun test etme fırsatı buldum aracımızı, yaklasık 2bin km oldu motorsilk koyulanı. dualogic sanzıman eco modu aktif değil, bahçeşehir- hadımkoy - bahçeşehir arası bazen yavaşlayıp bazen hızlanabildiğim bazende durmam gereken, genelde açık bir yol, hızım 40-80 arası değişti ve yol bilgisayarının gosterdiği yakıt tuketimim 4.6.
ben ne kadar sakin kullansamda bilgisayarın bir depo sonrası en alt değeri 5.6 ve gidilen mesafe 730km depoda kalan litre 4
çok mu yakıyorum?
Geçenlerde ufak çapta bi iç anadolu turu yaptım.arabada 4 kişi,bagajda da bi kaç çanta,klima bazen açıktı bazen kapalı.toplamda 315 YTL lik yakıt aldım ve 1250 km yol yaptım.Ortalama 0,25 Ykr yapıyor.Ya sadecer benim araba normalden çok çok fazla yakıyor,ya ben araba kullanmayı bilmiyorum yada bizim gpler hiç de az yakmıyor:D
Bora, yakıt olayı kullanımla alakalı bir durum. Fabrika verilerinde kullanan üyelerimiz de var forumda. Eğer aracında bir problem yoksa, senin kullanımında bir problem var demektir. ;)
araç 1100 kmde 1100km şehir içinde kullanıldı yeni aldığım için ara sıra gazada gelindi klima açıkken kullanıldı :D 6.6lt şuanda 1100km nin ortalaması bence çokta kötü değil hoş bugün arkadaşım otomatik honda civic 1.6 ile 6.9 lt ortalamaları olduğunu söledi.
otomatik hondayla kıyaslama yaparsan cok kotu durumda gorunur rakamlar. O benzinli ve saha kalkan bi 125 hp motoru var :)
bence rodajda 1,1 L fark yaratacak birsey olmaz hele hele honda motorunda inanın 100km de 200ml dahi fark olusmuyor. Tum fark kullanım farklılığı/veya alışkanlığı. Neyse ne yaw biz puntişlerimize bakalım :)
Bu arada eurodizel 3,36 olmuş ohhaa beee...3.22 ye aldıydım en son depomu. Şu anda şehir içi 5,9 da geziyorum bakalım.
bende bu sabah 3.40 den aldım :(,nereye kadar boyle gidicek bu iş ya...