Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
64 sonuçtan 41 ile 60 arası

Konu: Multijet 90hp 6 vites değil miydi?

  1. #41
    Mustafa FIRINCI
    mustafaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2008
    Mesajlar
    2.644
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1569

    Standart

    Alıntı ekorkut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Umarım bir arkadaş yakında satın alır da %100 netleşir. Ben fiat müşteri hizmetlerini de aradım sordum oradakilerin de haberi yok. Öğrenip haber verecekler. Bu kadar bahsi geçtiğine göre heralde yapmışlardır 5 vitesi. Performans için yaptık kadar komik bir açıklama da olamaz yani!! O zaman neden hala 11,9 yazıyorsun 0-100 e onu da değiştir de bari anlayalım performansın arttıgını. Bir tek TR dekilerin aklına geldi performans için 5 vites yapmak da italyada bile kimse akıl edememiş ki onlar hala 6 vites satıyorlar. Arkadaş böyle bir satış stratejisi olabilir mi yani. 2006-2007-2008 de 6 vites, 2006-2007 de ESP güvenlik paketinde, 2008 de standart, 2009 da yine opsiyonel oluyor ve vites 5 e iniyor. Bu kadar ne olduğu belirsiz bir pazarlama stratejisi olabilir mi Allah aşkına yaaa...Pesss yani!! Şükürler olsun arabam 2008 model ve hem 6 ileri hem de ESP standart.


    abı bosuna demıyoruz burası TÜRKİYE dıye yarın bunlar 4 vıtesede cekerler arabayı
    Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...

  2. #42
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Performans sadece 0-100 ü daha çabuk hale getirmek demek değildir. Bu konuda yanlış anlaşımlar olmasın. Ayrıca linea çıktığında neden kimse tepki göstermedi bu soruyu hala soruyor ve hala merak ediyorum. O motordaki 6. vites tamamen satış stratejisi bunun arkasındayım. Ben 75 hp aracımla 5. viteste 200 görüp geçtiğimde şanzumanım bitiyor mu ki? Hala devir düşük. Ha diceksiniz alakası yok. 3 vites de olabilirdi 4 vites de. Satış stratejisinin hala yanındayım. Eminim ki 6. vites maliyetli bir şey değil. Belki ama belki ufacık ihtimal daha yüksek hızda giderken aynı yakmanızı sağlayabilir.
    Gelim diğer konuya. Bir arkadaş bir konuda 5. vitese kadar aynı ekstra 6 var demişti yazıyı bulamadım buraya yazıyorum.
    Arkadaşım dediğin gibiyse 6. vitese hiç lafım yok süper bir şey yaratılmış demektir. Özellikle modifiyeciler için çok süper olurdu performans şanzumana ihtiyaç kalmazdı. Ama öyle olsaydı siz 5. viteste bırakın kesiciye girmeyi 4500 deviri bile geçemezdiniz. 1.3 90hp 190nm tork motor sonuçta. Bizim 75 liklerde öyle oluyor. Zira benim araç modifiyeli ben 5 te hala 5000 devir göremedim. Görsem zaten 220 leri felan geçerim sanırım. Bundan yola çıkarak da 1. 2. 3. 4. 5. vites oranlarının tamamen farklı olduğunu ve vites aralıklarının kısaldığını anlayabiliriz. Bu da bariz şekilde kalkışta performans kaybıdır. Ama tahminim doğru olursa o 10nm lik tork farkını siz 1. viteste yaşayabilirsiniz. Yani 6 viteslinin de 1. vitesdeki taşıyabileceği ve kaldırabileceği yük kapasitesi 5 vitesliden iyi olabilir. Örnek 6 vitesli 1. viteste 5. vitesli kadar yüksek hızlara çıkamaz fakat daha takviyeli daha torku daha güçlü gider. Vitesli bisiklet gibi düşünebilirsiniz. Diyorum ya oran dağılımı. Ama o fark öyle ufak ve önemsiz bir farktır ki fiat da bunu farketti, özellikle ki tork açısından gayet güçlü bir motorda bunun gereksiz olduğuna karar vermişler. Yalın dille anlatmaya çalıştım umarım anlatabildim. Ben 5 vitese düşmesini bekliyordum zaten. Ki önemli olan vites değildir. 500 beygir 4 vites amerikan arabaları mevcut. Önemli olan sistemler aletler çeşitler modellerdir.
    Özellikle forumda 6 vitesten memnun olmayan arkadaşların şikayetlerini eski günlerden çok iyi hatırlıyorum. Sürekli vites değiştirmek zorunda kalıyoruz 1-2-3-4 hızlıca geçiyoruz diyorlardı. Umarım anlatabildim.
    Konu Ziyaretçi047 tarafından (09/09/2008 Saat 19:58 ) değiştirilmiştir.

  3. #43
    Koray Key
    koraykey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    58
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Arizona Bej
    Edilen teşekkür: 13

    Standart Linea

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Performans sadece 0-100 ü daha çabuk hale getirmek demek değildir. Bu konuda yanlış anlaşımlar olmasın. Ayrıca linea çıktığında neden kimse tepki göstermedi bu soruyu hala soruyor ve hala merak ediyorum. O motordaki 6. vites tamamen satış stratejisi bunun arkasındayım. Ben 75 hp aracımla 5. viteste 200 görüp geçtiğimde şanzumanım bitiyor mu ki? Hala devir düşük. Ha diceksiniz alakası yok. 3 vites de olabilirdi 4 vites de. Satış stratejisinin hala yanındayım. Eminim ki 6. vites maliyetli bir şey değil. Belki ama belki ufacık ihtimal daha yüksek hızda giderken aynı yakmanızı sağlayabilir.
    Gelim diğer konuya. Bir arkadaş bir konuda 5. vitese kadar aynı ekstra 6 var demişti yazıyı bulamadım buraya yazıyorum.
    Arkadaşım dediğin gibiyse 6. vitese hiç lafım yok süper bir şey yaratılmış demektir. Özellikle modifiyeciler için çok süper olurdu performans şanzumana ihtiyaç kalmazdı. Ama öyle olsaydı siz 5. viteste bırakın kesiciye girmeyi 4500 deviri bile geçemezdiniz. 1.3 90hp 190nm tork motor sonuçta. Bizim 75 liklerde öyle oluyor. Zira benim araç modifiyeli ben 5 te hala 5000 devir göremedim. Görsem zaten 220 leri felan geçerim sanırım. Bundan yola çıkarak da 1. 2. 3. 4. 5. vites oranlarının tamamen farklı olduğunu ve vites aralıklarının kısaldığını anlayabiliriz. Bu da bariz şekilde kalkışta performans kaybıdır. Ama tahminim doğru olursa o 10nm lik tork farkını siz 1. viteste yaşayabilirsiniz. Yani 6 viteslinin de 1. vitesdeki taşıyabileceği ve kaldırabileceği yük kapasitesi 5 vitesliden iyi olabilir. Örnek 6 vitesli 1. viteste 5. vitesli kadar yüksek hızlara çıkamaz fakat daha takviyeli daha torku daha güçlü gider. Vitesli bisiklet gibi düşünebilirsiniz. Diyorum ya oran dağılımı. Ama o fark öyle ufak ve önemsiz bir farktır ki fiat da bunu farketti, özellikle ki tork açısından gayet güçlü bir motorda bunun gereksiz olduğuna karar vermişler. Yalın dille anlatmaya çalıştım umarım anlatabildim. Ben 5 vitese düşmesini bekliyordum zaten. Ki önemli olan vites değildir. 500 beygir 4 vites amerikan arabaları mevcut. Önemli olan sistemler aletler çeşitler modellerdir.
    Özellikle forumda 6 vitesten memnun olmayan arkadaşların şikayetlerini eski günlerden çok iyi hatırlıyorum. Sürekli vites değiştirmek zorunda kalıyoruz 1-2-3-4 hızlıca geçiyoruz diyorlardı. Umarım anlatabildim.
    Arkadaşlar linea nın 5 vitesli olma sebebi kasa çünkü kasa puntodan ağır o zamanda böle bi açıklama yapmışlardı...

  4. #44
    Mustafa İŞLER
    mustafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    535
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 78

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Performans sadece 0-100 ü daha çabuk hale getirmek demek değildir. Bu konuda yanlış anlaşımlar olmasın. Ayrıca linea çıktığında neden kimse tepki göstermedi bu soruyu hala soruyor ve hala merak ediyorum. O motordaki 6. vites tamamen satış stratejisi bunun arkasındayım. Ben 75 hp aracımla 5. viteste 200 görüp geçtiğimde şanzumanım bitiyor mu ki? Hala devir düşük. Ha diceksiniz alakası yok. 3 vites de olabilirdi 4 vites de. Satış stratejisinin hala yanındayım. Eminim ki 6. vites maliyetli bir şey değil. Belki ama belki ufacık ihtimal daha yüksek hızda giderken aynı yakmanızı sağlayabilir.
    Gelim diğer konuya. Bir arkadaş bir konuda 5. vitese kadar aynı ekstra 6 var demişti yazıyı bulamadım buraya yazıyorum.
    Arkadaşım dediğin gibiyse 6. vitese hiç lafım yok süper bir şey yaratılmış demektir. Özellikle modifiyeciler için çok süper olurdu performans şanzumana ihtiyaç kalmazdı. Ama öyle olsaydı siz 5. viteste bırakın kesiciye girmeyi 4500 deviri bile geçemezdiniz. 1.3 90hp 190nm tork motor sonuçta. Bizim 75 liklerde öyle oluyor. Zira benim araç modifiyeli ben 5 te hala 5000 devir göremedim. Görsem zaten 220 leri felan geçerim sanırım. Bundan yola çıkarak da 1. 2. 3. 4. 5. vites oranlarının tamamen farklı olduğunu ve vites aralıklarının kısaldığını anlayabiliriz. Bu da bariz şekilde kalkışta performans kaybıdır. Ama tahminim doğru olursa o 10nm lik tork farkını siz 1. viteste yaşayabilirsiniz. Yani 6 viteslinin de 1. vitesdeki taşıyabileceği ve kaldırabileceği yük kapasitesi 5 vitesliden iyi olabilir. Örnek 6 vitesli 1. viteste 5. vitesli kadar yüksek hızlara çıkamaz fakat daha takviyeli daha torku daha güçlü gider. Vitesli bisiklet gibi düşünebilirsiniz. Diyorum ya oran dağılımı. Ama o fark öyle ufak ve önemsiz bir farktır ki fiat da bunu farketti, özellikle ki tork açısından gayet güçlü bir motorda bunun gereksiz olduğuna karar vermişler. Yalın dille anlatmaya çalıştım umarım anlatabildim. Ben 5 vitese düşmesini bekliyordum zaten. Ki önemli olan vites değildir. 500 beygir 4 vites amerikan arabaları mevcut. Önemli olan sistemler aletler çeşitler modellerdir.
    Özellikle forumda 6 vitesten memnun olmayan arkadaşların şikayetlerini eski günlerden çok iyi hatırlıyorum. Sürekli vites değiştirmek zorunda kalıyoruz 1-2-3-4 hızlıca geçiyoruz diyorlardı. Umarım anlatabildim.
    Gerçekten de aralıklar aynı 6 vitesli arabalarda. Ben 5 vitesli dizel araba da kullandım oradan biliyorum. 5. viteste 2000 devirde 88 km hızla gidiyor dizel arabalar. Bizim 6 vitesli arabalarda 5. vites 2000 devirde 88 km hızla gidiyor 6. vites 2000 devirde ise 108 km hız ile gidiyor. 5 vitesli bir araba ise 108 km hızda 2500 devirde gidiyor. Yani aralıklar aynı sedece 1 vites daha eklenmiş 6 viteslilerde

  5. #45
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Dün müşteri hizmetlerini aradım ve bugün cevabı aldım. BEŞŞŞŞ vitesimiz hayırlı uğurlu olsun. Hatta ona arkaya 5 vites diye birşey de yapıştırsınlar bence. Yazıklar olsun. Dünyada ilk olacak 1.3 90 ı 5 vitesli getirip satan. Sökün abi başka fonksiyonları da sökün yaaa. Bu yapılan işin hiçbir mantıklı açıklaması olamaz.
    Linea konusuna neden millet itiraz etmedi? Çünkü Linea komple Türkiye' den çıkan ve ihraç edilen bir araç. MADE IN TURKEY bir araç yani. GP direk italya' dan geliyor ve sadece Türkiye' ye 5 vites gelecek inanamıyorum. Tüm samimiyetimle söylüyorum, ben bu işlerin, bu değişikliklerin mazisini bilen bir adam olsam, 2009 model 90 HP yi almazdım.

  6. #46
    Koray Key
    koraykey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    58
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Arizona Bej
    Edilen teşekkür: 13

    Standart Geçmiş Olsun

    Alıntı ekorkut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dün müşteri hizmetlerini aradım ve bugün cevabı aldım. BEŞŞŞŞ vitesimiz hayırlı uğurlu olsun. Hatta ona arkaya 5 vites diye birşey de yapıştırsınlar bence. Yazıklar olsun. Dünyada ilk olacak 1.3 90 ı 5 vitesli getirip satan. Sökün abi başka fonksiyonları da sökün yaaa. Bu yapılan işin hiçbir mantıklı açıklaması olamaz.
    Linea konusuna neden millet itiraz etmedi? Çünkü Linea komple Türkiye' den çıkan ve ihraç edilen bir araç. MADE IN TURKEY bir araç yani. GP direk italya' dan geliyor ve sadece Türkiye' ye 5 vites gelecek inanamıyorum. Tüm samimiyetimle söylüyorum, ben bu işlerin, bu değişikliklerin mazisini bilen bir adam olsam, 2009 model 90 HP yi almazdım.
    Geçmiş olsun emrecim linea için yapılan açıklamayıda söyledim 5 vites çünkü kasa ağır olduğu için hatta onuda elden geçirip aracı biraz hafifletecekler ve bi kaç bişeyini değiştireceklermiş aldığım duyumlar böyle araç yaklaşık 40 kg kadar hafifletilecekmiş!!!!!!! bu da dizgi hatası değil net bir duyum!!

  7. #47
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Bana niye geçmiş olsun Koraycım?? Burada birşeyi ortaya çıkarmaya çalışıyorduk ve sonunda öğrenmiş olduk, olay bundan ibaret. 5 vitesli olacak olmasından sen neden bu kadar mutlu oldun ben onu anlayamadım. Bu kadar şikayetçi miydin kendi 6 vitesli eski GP' ndan? Yanlış hatırlamıyorsam iade almıştı dimi Fiat senin eski arabanı? Neticesinde maalesef bundan sonra araba siparişi verecek olanlar için üzülüyürorum ben. Fiat benim babamın oğlu değil, ucuza almamış olsam da yanından geçmezdim açıkçası. Benim arabam 2008 model, ESP li, 6 ileri vitesli, 3 satır bilgisayarlı, efendim yine Fiat dengesizliklerinden muzdarip olmamış, direksiyon aydınlatmaları çalışan ve sorunsuz bir araç çok şükür. Yani 5-6 vites olayının bana dokunan bir tarafı yok. Açıkçası koç indirimi olayımı bu kadar karaktersiz bir marka yerine, kendimi biraz daha kasıp da Ford Focus TDCI alarak neden kullanmadım diye üzülüyorum.
    Konu ekorkut tarafından (10/09/2008 Saat 14:47 ) değiştirilmiştir.

  8. #48
    Koray Key
    koraykey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    58
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Arizona Bej
    Edilen teşekkür: 13

    Standart Sebebi

    Alıntı ekorkut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bana niye geçmiş olsun Koraycım?? Burada birşeyi ortaya çıkarmaya çalışıyorduk ve sonunda öğrenmiş olduk, olay bundan ibaret. 5 vitesli olacak olmasından sen neden bu kadar mutlu oldun ben onu anlayamadım. Bu kadar şikayetçi miydin kendi 6 vitesli eski GP' ndan? Yanlış hatırlamıyorsam iade almıştı dimi Fiat senin eski arabanı? Neticesinde maalesef bundan sonra araba siparişi verecek olanlar için üzülüyürorum ben. Fiat benim babamın oğlu değil, ucuza almamış olsam da yanından geçmezdim açıkçası. Benim arabam 2008 model, ESP li, 6 ileri vitesli, 3 satır bilgisayarlı, efendim yine Fiat dengesizliklerinden muzdarip olmamış, direksiyon aydınlatmaları çalışan ve sorunsuz bir araç çok şükür. Yani 5-6 vites olayının bana dokunan bir tarafı yok. Açıkçası koç indirimi olayımı bu kadar karaktersiz bir marka yerine, kendimi biraz daha kasıp da Ford Focus TDCI alarak neden kullanmadım diye üzülüyorum.
    Sen dizgi hatası olduğunu söyleyip bana sitem etmiştin büyük puntolarla yazdığım için aracın yeni umarım sorunlar çıkmaz ümidim benim aracım 2006 model 20.06.2006 da almıştım yani ilk araçlardan sen sanırım yeni aldın ben bu kronik sorunları aşmış olduklarını düşünüyorum. sadece ben 5 vites oldu dediğimde herkes tepki gösterdi yanlışdır yazım hatasıdır günlerce tartışıldı ona üzüldüm. evet araban sorunsuzdur ve umarım elinden çıkarttığın güne kadar sadece bakımlarda servise gidersin ayrıca aracımı iade ettim yerine bravo aldım ben sonuçta aynı marka dışına çıkmadım çünkü nasılsa beni muzdarip ettiklerinde kendileri çok daha fazla muzdarip edeceğimi en azından biliyorlar. 5 vites olmasından çok sevincim umarım sorunları aşmış olmalarıdır kendine iyi bak. sana ya da bir başkasına tepkim yok sadece günlerce söylediklerime inanılmayıp tartışıldı ona sitemim

    Ayrıca koç indirimini ford demişsin hemen izah edeyim ben araba için yargıtay kararları araştırırken dava edilen arabaları istatislik olarak sölersem
    1- opel
    2- ford
    3- japon arabaları vs diye gidiyor o yüzden için rahat olsun iyi marka ve model araba almışsın ayrıca bu sorunlar yeni serileride düzeltilmiştir!...
    kolay gelsin
    Konu koraykey tarafından (10/09/2008 Saat 15:52 ) değiştirilmiştir.

  9. #49
    Mustafa İŞLER
    mustafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    535
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 78

    Standart

    Alıntı koraykey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen dizgi hatası olduğunu söyleyip bana sitem etmiştin büyük puntolarla yazdığım için aracın yeni umarım sorunlar çıkmaz ümidim benim aracım 2006 model 20.06.2006 da almıştım yani ilk araçlardan sen sanırım yeni aldın ben bu kronik sorunları aşmış olduklarını düşünüyorum. sadece ben 5 vites oldu dediğimde herkes tepki gösterdi yanlışdır yazım hatasıdır günlerce tartışıldı ona üzüldüm. evet araban sorunsuzdur ve umarım elinden çıkarttığın güne kadar sadece bakımlarda servise gidersin ayrıca aracımı iade ettim yerine bravo aldım ben sonuçta aynı marka dışına çıkmadım çünkü nasılsa beni muzdarip ettiklerinde kendileri çok daha fazla muzdarip edeceğimi en azından biliyorlar. 5 vites olmasından çok sevincim umarım sorunları aşmış olmalarıdır kendine iyi bak. sana ya da bir başkasına tepkim yok sadece günlerce söylediklerime inanılmayıp tartışıldı ona sitemim
    üslubunuz hoş değil bence. Burada hep birlikte bir konuyu aydınlatmaya doğrusu neymiş anlamaya çalışıyoruz. Bu alınganlığın sebebi ne ?

  10. #50
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Yahu yazım hatası olabilir de olmayabilir de. Bugüne kadar TOFAS da olmamış şey mi bu yazım hatası? Sitede 5 vitesli yazdığını zaten herkes biliyor ve acaba bu doğru mu diye tartışıyoruz burada. Kimsenin kimseyi yazdığından ötürü kınadığı tepki gösterdiği yok neden olsun ki. Bunu zaten oturup sen yazmıyorsun ki, herkesin açıp da baktığı TOFAS ın web sitesi yazıyor. Burada fikirlerimizi paylaşıyoruz. Neyse çok uzadı bu konu gereksiz yere. Ben olsam bu olayın üzerine gidip de 5 vitesli 90 HP almazdım ama alacak olanlara da şimdiden hayırlı uğurlu olsun.

  11. #51
    Koray Key
    koraykey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    58
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Arizona Bej
    Edilen teşekkür: 13

    Standart Sustum


  12. #52
    mustafa vural
    M.Tolga multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/04/2007
    Yaş
    52
    Mesajlar
    318
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 cjs
    Edilen teşekkür: 96

    Standart

    5,6,7 araçlar kaç vites olursa olsun önemli olan dişli oranlarıdır. Farklı nedenlerden dolayı araçların vites kutuları değiştirilebilir. Ama linea için söylenen araç ağırlaştığı için 5 oranlı dişli kutusu çok mantıklı değil çünkü ağırlık arttıkça gerek duyulan tork artar. Yüksek torkun alınabildiği devir aralıklarında aracı tutabilmek içinde dişli oranları birbirine yaklaştırılır, o zaman da son vitesdeki max. hız düşer, fazladan bir vites ilave edilir. İzmir servis sahibi bir arkadaşım 5 ileri şanzımanın son dişlisinin oranını değiştirmişti. Son süratde aracın bağırması azalsın diye...
    Ben de 6 ileri aracımla çok mutluyum, fiatın bunu sadece maliyetleri kısmak adına yaptığına inanıyorum. 6 oranlı bir şanzımanın 5 oranlı bir şanzımanla mukayese edilmesi çok ilginç, 5 ileri şanzıman en iyi hali ile 6 ya yakın olabilir, asla daha iyi olamaz...

  13. Bu mesajı için 2 kişi multijet'ye teşekkür etti:


  14. #53
    Habil kader eryılmaz
    habilkader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/07/2008
    Yaş
    49
    Mesajlar
    2
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Mrb arkadaşlar
    Bende foruma yani katılıyorum 2 ay kadar önce starjet 95 HP Emotion aldım araç şu an 2000 km de ve 6 vites.

    Önceki aracım Palio 75 HP di ve GP ye ilk bindiğimde hayal kırıklığına uğradım. 95 HP olmasına rağmen Paliodaki seriliği bulmıyorum.
    Bunun sebebinide 6 vites olmasına bağlıyorum.
    1. 2. viteste gaza bastığınızda devir fırlıyor ama araç ivme kazanmıyor ve bi anda 4-5 bin devre ulaşıyor çok seri vites değiştirmek gerekiyor.
    ancak uzun yolda 6. vitesin rahatlığına diyecek yok.
    Geçen gün 300 km uzun yol yaptım, klima açık ve ortalama 100 km hız ile 1/100 yakıt ortalaması 4.9 Lt oldu ki katolog değeride 4.9 lt olarak yazıyor.

    Ayrıca yine rampalarda sollama yaparken araç adeta yerlerde sürünüyor.

  15. #54
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Bu konuyu uzun uzun düşündüm. Dizeller için konuşuyorum. 6. vitesin 5. vitese ek olarak sunulduğu, diğer viteslerin tamamen aynı olduğu ve aynı devirde aynı hızı yapabildiği arkadaşlarımız tarafından söylendi. O zaman bakalım ve şu sonuca ulaşalım.

    Eski 90 lık 6 vites. Yeni 90 lık 5 vites. Benim arabayı da 90 lık sayalım ve 5 vites. Hatta 90 ın da üstündeyim. Fakat 5. viteste son gaz yaptığımda araç 175 den sonra tıkanıyor. Çok yavaş hızlanıyor. Neden. Çünkü devir o sırada 4000 civarında oluyor. Ne demek bu. Verimli devirler, max tork devri geride kalmış demek oluyor. O esnada ben 6 ya takabilsem. 2000 3000 devirleri öyle güzel geçeceğim ki bence rahatlıkla 200 ü devirebileceğim.
    Eğer dişli oranlarıyla oynanmadan, yeni 90 lıklara eski 5 vites şanzumanı konduysa eski 6 lık 90 lıkların uzun yolda yeni 5 lik 90 lıkları çok rahat sollayacaklarını iddia ediyorum.
    Elimizdeki motor dizelse ve hatta multijetse, teknik tablolara bakarak söyleyebilirim ki, yüksek hızlarda düşük devirde olan kazanır. Teşekkürler.

  16. #55
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Aslında vites sayısının fazla olması demek, hasasiyetin arttığı anlamına gelir yani viteslerin verimli hız aralıkları düşeceği için daha düşük devirlerde araç kullanılacak ve daha az yakıt tüketimi elde edecek. Aracın son hızını etkileyecek bir faktör değil, neden mi?
    Araç hızlandıkca motorun ürettiği gücün bir çoğu hava direncini yenmekte kullanılır, aracd 190-200 km/h hızla giderken üretilen gücün %80-%90' lık kısmı hava direncini yenmek için kullanılır. Bu durumda aracınızın motor gücü ve aerodinmak yapısına bağlı olarak ulaşabileceği limit bir hız var anlamına geliyor vites sayısının doğrudan buna bir etkisi bulunmadığı fikrindeyim.

  17. #56
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Söylediklerin doğru fakat emin ol 4000 devirde multijet hızlanamazken 3000 devirde multijet bir çok şeye daha rahat karşı koyar. Konuyla ilgili başka bir başlık açıp başka bir soru yönelteceğim.

  18. #57
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Emin olun 90 HP 6 vitesli GP, 5 inci vites 4100 de tükenip 6 ya atınca hızlanacak bir 10-15 km/saat hızı daha kalıyor. Düz yol için diyorum bunu.

  19. #58
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Adamım 3600 de tükendiğini görmüşsün aracın. Biraz daha sabrederek 4000 e çekersin belki işte o zaman 205 210 ları görebilirsin.

  20. #59
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Gitmiyor ki araba Cihan. Bunun sabırla alakası yok malesef. 90 HP lik motor, o süratte karşısına çıkan sürtünme direncini ancak 190 a kadar yenebiliyor olay bu. Olsaydı bir chip tuningimiz vesaire, o zaman biraz daha yürürdü. Ama olay sabır işi değil, güç işi. Bir saatte bassan yine 190.

  21. #60
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Valla ben 6 ya atsam 205 210 göreceğime inanıyorum. Benim araba malum. O yüzden 6. vites sistemini er ya da geç gireceğim bu araca sanırım. Ayrıca birisi yeni 90 lık 5 vites gp lerin şanzıman oranlarını bulursa iyi olur yorum yaparız.

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon

Benzer Konular

  1. Grande Punto 1.3 multijet 90hp kullanımı hakkında destek
    crunonur tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 15/12/2010, 18:39
  2. 90hp vites değişimleri ve hızlama
    MaT tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 28/04/2010, 00:23
  3. 1.3 Multijet 90Hp 60.000 km bakımı yapıldı
    krsd tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 10/03/2009, 19:51
  4. Grande Punto 1.3 Multijet 90HP Emotion alacağım ama
    makineman tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 31/08/2007, 00:15

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com