9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Jetta 1.6 Otomatik ve GP 1.4 Fire Dualogic karsilastirma

  1. #1
    Ahmet Öztürk
    birotteau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/06/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    159
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Vals Mavi
    Plaka
    34 EN XX34
    Edilen teşekkür: 79

    Standart Jetta 1.6 Otomatik ve GP 1.4 Fire Dualogic karsilastirma

    Herkese merhaba,

    Aracim ile bir sure kullandigim Jetta'yi karsilastirmak istedim. Lutfen elma ile armut demeyin:

    - Yol konforu konusunda kesinlikle Jetta acik ara onde
    - Yol tutus konusunda ise ESP destegine guvenen Jetta, bende bu yok
    - Motor konusunda benim GP'm acik ara cok daha iyi, kimse kusura bakmasin.
    - Yakit konusunda iki arac da 750-800 km yapiyor, ama bildigim kadariyla Jetta'nin deposu 50lt'den daha buyuk
    - Vites kutusu konusunda GP cok hem de cok daha iyi
    1. Konvansiyonel sanzimanli(DSG degil) Jetta'nin sollamalarda vites kucultmesi Dualogic'ten cok daha yavas, bazen vazgeceyim sollamaktan dedigim cok oldu. Dualogic cok daha hizli ve efektif vitese gecip hemen karsiligini veriyor, Jetta gibi bosuna bagirmiyor.
    2. GP sakin kullanimda evet Jetta'dan daha farkedilir vites degisimine sahip, ama manuel sanziman kullanan kimse Dualogic'ten daha hizli vites degistiriyorum diyemez diye dusunuyorum.

    SONUC: Elma ile Armut belki oyle ama, VW cok daha kaliteli, GP cok daha zevkli.

    Herkese selamlar
    ahmet

  2. Bu mesajı için 4 kişi birotteau'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    35
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    benim kullandığım dualogicte bi gariplik vardı sanırım yada ben bu sisteme pek ısınamadım o kadar yavaş vites değiştiriyoki o aralıkta bişeyler yapasım geliyo...(bu izlenim 10 dakikalık test izlenimi) geçenlerde d4d otomatik corolla kullandım dualogicden daha başarılı vites değiştiriyo ancak yinede bana göre değil vites değiştirmede yığılınca o araba benim gözümde 0 a iniyo
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  4. #3
    SARP BAHAR
    Power Of Japan Little F.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2007
    Mesajlar
    480
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 95

    Standart

    Açıkçası Dualogic kullanmadım fakat easytronic gibiyse eğer,vw standart otomatik şanzumanı mukayesesiz çok daha rahat ve konforlu.

    Üstelik performans olarakta vw üstün.Birisi 110 nm torka sahipken diğeri 148 nm 8 valf motoru var.Vw hernekadar küçük motorlu gibi görünsede jettaya,boraya,golfe yetiyor.

  5. #4
    Ahmet Öztürk
    birotteau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/06/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    159
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Vals Mavi
    Plaka
    34 EN XX34
    Edilen teşekkür: 79

    Standart

    Alıntı bebeto85 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Açıkçası Dualogic kullanmadım fakat easytronic gibiyse eğer,vw standart otomatik şanzumanı mukayesesiz çok daha rahat ve konforlu.

    Üstelik performans olarakta vw üstün.Birisi 110 nm torka sahipken diğeri 148 nm 8 valf motoru var.Vw hernekadar küçük motorlu gibi görünsede jettaya,boraya,golfe yetiyor.
    Sakin kullanimda VW'nin standart otomatik sanzimaninin daha konforlu olduguna katiliyorum, ozellikle de sehir icinde; ama uzun yolda ben GP dualogic'ten daha cok memnun kalabildigimi belirtmeliyim, ama bu benim fikrim tabiki. VW ile sollamalar; ozellikle ani gaz vermelerde; bogulan bir motor, vitesi degistirmek icin dusunen bir vites kutusundan ibaret. Bu yorumlarim DSG sanzimanli VW'yi kapsamiyor, kullanmadim ama seyahat ettigim DSG'nin mukemmel calisiyor gorundugunu belirtmeliyim.
    Cok yakin bir zamanda konvansiyonel olarak nitelenen standart otomatik sanzimanlarin omrunun bitecegini ve DSG, SMG, Powershift, Dualogic, Easytronic gibi sanzimanlarin digerlerinin yerini alacagini tahmin ediyorum. Easytronic ve Dualogic gecis donemini saglayan sanzimanlar; DSG ve SMG'ye gecise yardimci olanlar.
    ahmet

  6. #5
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    vw nin son model şanzumanı sanırım DSG çok güzel. 0-100km eskiden manual vites daha hızlı olurdu şimdi otomatik daha hızlı. en özel eğitimli yarışçıların bile o kadar hızlı vites değiştiremeyeceğini iddia ediyorlar.

  7. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  8. #6
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Alıntı birotteau Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba,

    Aracim ile bir sure kullandigim Jetta'yi karsilastirmak istedim. Lutfen elma ile armut demeyin:

    - Yol konforu konusunda kesinlikle Jetta acik ara onde
    - Yol tutus konusunda ise ESP destegine guvenen Jetta, bende bu yok
    - Motor konusunda benim GP'm acik ara cok daha iyi, kimse kusura bakmasin.
    - Yakit konusunda iki arac da 750-800 km yapiyor, ama bildigim kadariyla Jetta'nin deposu 50lt'den daha buyuk
    - Vites kutusu konusunda GP cok hem de cok daha iyi
    1. Konvansiyonel sanzimanli(DSG degil) Jetta'nin sollamalarda vites kucultmesi Dualogic'ten cok daha yavas, bazen vazgeceyim sollamaktan dedigim cok oldu. Dualogic cok daha hizli ve efektif vitese gecip hemen karsiligini veriyor, Jetta gibi bosuna bagirmiyor.
    2. GP sakin kullanimda evet Jetta'dan daha farkedilir vites degisimine sahip, ama manuel sanziman kullanan kimse Dualogic'ten daha hizli vites degistiriyorum diyemez diye dusunuyorum.

    SONUC: Elma ile Armut belki oyle ama, VW cok daha kaliteli, GP cok daha zevkli.

    Herkese selamlar
    ahmet
    Elma Armut demeyelim de ne diyebilelim ki bu konuda Ahmet arkadaşım...

    Jetta 1.6 FSI çok iyi bildiğim bir araç ve bildiğim kadarıyla GP ile kıyaslayim..

    -Yol konforu dersen, benim kullandığım ve bildiğim Jetta FSI da çok sportif bir süspansiyon vardı. Yol tutuş gerçekten GP değil, hiçbir Fiat arabayla kıyaslanmayacak kadar iyiydi. ESP li GP falan hiç farketmez bu konuda. Ama izolasyon da aynen GP kadar kötü ve yol sesi alıyordu.
    -77 HP bir arabayla, Passatları bile taşıyan ve makul çekiş gücüne sahip 100 HP lik bir motoru ne gücü ne torku olarak kıyaslayamazsın. Anca tüketim olarak artısı vardır GP nin.
    -GP nin otomatik şanzumanı gerçekte tam anlamıyla bir otomatik şanzuman olmayıp balatalı aktarma yapmaktadır. Yani yokuşlarda çok oynarsan bir baktın balatayı yakmışsın yolda kalmışsın. Küçük sınıf arabalarda makul fiyata otomatik kullanım olanağı sağlamaktadır. VW de ise tork konvertörü ile balatasız bir aktarım söz konusudur yani gerçek anlamda otomatik vitestir.
    Konu ekorkut tarafından (28/07/2008 Saat 16:05 ) değiştirilmiştir.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #7
    Ahmet Öztürk
    birotteau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/06/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    159
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Vals Mavi
    Plaka
    34 EN XX34
    Edilen teşekkür: 79

    Standart

    Alıntı ekorkut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elma Armut demeyelim de ne diyebilelim ki bu konuda Ahmet arkadaşım...

    Jetta 1.6 FSI çok iyi bildiğim bir araç ve bildiğim kadarıyla GP ile kıyaslayim..

    -Yol konforu dersen, benim kullandığım ve bildiğim Jetta FSI da çok sportif bir süspansiyon vardı. Yol tutuş gerçekten GP değil, hiçbir Fiat arabayla kıyaslanmayacak kadar iyiydi. ESP li GP falan hiç farketmez bu konuda. Ama izolasyon da aynen GP kadar kötü ve yol sesi alıyordu.
    -77 HP bir arabayla, Passatları bile taşıyan ve makul çekiş gücüne sahip 100 HP lik bir motoru ne gücü ne torku olarak kıyaslayamazsın. Anca tüketim olarak artısı vardır GP nin.
    -GP nin otomatik şanzumanı gerçekte tam anlamıyla bir otomatik şanzuman olmayıp balatalı aktarma yapmaktadır. Yani yokuşlarda çok oynarsan bir baktın balatayı yakmışsın yolda kalmışsın. Küçük sınıf arabalarda makul fiyata otomatik kullanım olanağı sağlamaktadır. VW de ise tork konvertörü ile balatasız bir aktarım söz konusudur yani gerçek anlamda otomatik vitestir.
    Merhaba Emre;
    Benim kullandigim FSI degildi. Ama elma ile armut konusunda haklisin , sozum yok.
    Tork konvertorü eger tiptronik ozelligine sahip ise 100.000km civarinda bir omre sahip bir mekanizma,4000-5000 ytl'ye elden geciriyorlar, debriyaj balatasi ise 350 ila 750ytl arasinda. tork konvertorlu sanziman tamamen yag basinci ile calisiyor ve yarattigi guc kaybi nedeniyle fazla yakita neden oluyor, bu nedenle gelecek kesinlikle DSG veya SMG'nin.
    Makul fiyata otomatik kullanim olanagina ise katilamiyorum Emre; zira ben ve benim gibiler 2300ytl verdik bu sanzimana,bence iyi para ,memnun musun dersen, cok memnun oldugumu belirtmeliyim.
    Herkese selamlar
    ahmet

  11. #8
    Mert G
    mr.f - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    26/08/2008
    Mesajlar
    3
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Dualogic vites konusunda soyleyecegim bir kac sey var.

    Oncelikle yokus cikarken aracin vites kucultme islemi cok yavas isliyor,mecburen yokusta 10km/s hizla kalmamak icin manuel olarak vites kucultmek gerekiyor.

    Aracin surekli yuksek viteste calismasinin mantigi ise dusuk hizda yuksek viteste seyrederek yakit tasarrufu saglamasidir.Ama bu tasarruf performansi olumsuz etkilemekte

    Cok farkli Siniflarin araclari olsalarda karsilastirma yapmissin.gerek performans olsun,gerekse konfor olsun jetta GP den ustun bir arac.

    Her ne kadar ustun olsada forever gp diyorum ama

  12. #9
    Ahmet Öztürk
    birotteau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/06/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    159
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Vals Mavi
    Plaka
    34 EN XX34
    Edilen teşekkür: 79

    Standart

    Alıntı mr.f Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dualogic vites konusunda soyleyecegim bir kac sey var.

    Oncelikle yokus cikarken aracin vites kucultme islemi cok yavas isliyor,mecburen yokusta 10km/s hizla kalmamak icin manuel olarak vites kucultmek gerekiyor.

    Aracin surekli yuksek viteste calismasinin mantigi ise dusuk hizda yuksek viteste seyrederek yakit tasarrufu saglamasidir.Ama bu tasarruf performansi olumsuz etkilemekte

    Cok farkli Siniflarin araclari olsalarda karsilastirma yapmissin.gerek performans olsun,gerekse konfor olsun jetta GP den ustun bir arac.

    Her ne kadar ustun olsada forever gp diyorum ama
    Merhaba,

    ECO tusunun yokus cikarken kapali olmasi aracin vites degisimlerini olumlu sekilde degistiriyor. Ben aracimi genelde ECO kapali iken kullaniyorum.
    Forever GP demen cok hos, acikcasi ben benim aracimi bayiye verip 2009 Dualogic Kit(ESP,hillholder...) ozellikli olarak bir tane daha almak istiyorum.
    Herkese selamlar
    ahmet

Benzer Konular

  1. Dualogic Otomatik Moda Geçmeme Sorunu
    erothias tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 17/02/2015, 16:14
  2. Dualogic otomatik vites test ettim
    OzzY tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 45
    Son Mesaj: 25/10/2013, 23:41
  3. Satılık: 2008 Grande Punto Multijet Dualogic (otomatik)
    kukart tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 08/08/2012, 01:50
  4. Grande Punto 1.4 Fire dynamic Dualogic-otomatik 2011 doktordan
    drmeckel tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 24/07/2011, 18:09
  5. Sıfır alıyorum!1.4 Fire 77 HP Benzinli Dualogic™ Otomatik vites
    drmeckel tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 10/10/2010, 00:59

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Jetta 1.6 Otomatik ve GP 1.4 Fire Dualogic karsilastirma Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com