Sayfa 2/2 İlkİlk 12
35 sonuçtan 21 ile 35 arası

Konu: TURBO kullanımı

  1. #21
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    ilk viteslerde olmasının açılımı tork. diğer viteslerde olmamasının sebebi ise küçük motor ve beygir azlığı o 3. vitese kadar rakip tanımam

  2. #22
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Genius Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benzinli motorun en büyük avantajı yüksek devir çevirebilmesi ve güç eğrisini daha yüksek devirlere kadar koruyabilmesidir. HP aracın son hızına etki eder. Intercooler'sız bir turbo düşünülemez. İntercooler tarafından soğutulan hava sayesinde yanma odasına daha fazla hava gönderilir
    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha fazla havadan ziyade daha soğuk hava diyelim.
    İkiniz de haklısınız Daha soğuk hava daha yoğun havadır o da daha çok hava eder.

    Yalnız hala intercoolersiz turbolar da mevcut.Ara soğutucunun faydası şehir içinde pek hissedilmez.Ancak sakin trafiklerde ve şehir dışında hızdan kaynaklanan rüzgar çarpmalarında etkisini gösteririr...

  3. #23
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    Alıntı les Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selamlar,
    bende kendi deneyimimi aktarayım.. gaz pedalına 1750- ve üstü devirlerde 1-2 saniye istikrarlı basınca (2000 devirden sonra daha tepkili 1 saniyeden daha kısa olabiliyor) araç kendini toplarlayıp fırlama oluyor.. gaza basmaya devam edip vites değiştirildiğinde ve araç 1750 devrin altına inmeden debriyajdan ayağınızı kaldırdığınızda bir üst viteste tam fırmala hali oluyor.. mesela 1. vitesten 2. vitese geçeceğiz 3500-4000 devire geldiğinde 2. vitese geçirip devir saati 1750-2000 arasında iken 2. vitese takıp gaza istikrarlı bi biçimde basmaya devam edince bir fırlama yapıştırma hissediliyor aynısını 3. viteste de yapıyorsunuz daha üst viteslerde pek olmuyor.. ama yinede ilk 3 vites doğru devirlerde heyecan verebiliyor.. benim turbodan anladığım bu..
    1-2 saniye toparlanamamasının sebebi işte arkadaşlarımında anlattıgı gibi -motorun egsoz gazı uretmesi bu gazın turbo türbinlerini dondurmesi, turbonun devrini alması (sanırım dakikada 150bin ile 300bin devir arası donmesi bu zamanı almasına sebep oluyor işte bu yuzden aracı stop etmeden once turbonun yavaslamasını bekleyin diyoruz) devirlenen turbo pervanelerinin soguk hava emişi...

  4. #24
    erol açıkel
    carcas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/12/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    17
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    yav arkadaşlar bırakın şu işin teknik kısmını mehmet kardeş gibi yazın

    mehmet kardeş 1,2 vitesi 3500-4000 devirde değiştirin 1750 nin altına inmeden diğer vitese geçin demişsin arkadaş ben hep normalde 2000-2500 devirde 1,2 vitesleri değiştiriyorum ben mi az devirli kullanıyorum sen mi çok devirli kullanıyorsun mazotun litresi 3200 oldu biliyorsun demi

  5. #25
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    tamam . max hızlanmak icin 1. vitesde 5000. 2. vitesde 4500 diger viteslerde yaklasık 4000 devirde vites attırın. Ekonomik kullanım icin 2200 ila 1200 devirleri arasında kullanın . yol durumuna gore gidiyorsa (arkadan ruzgar vs rampa inisi) 1000 devirde dahi kullanabilirsiniz yani aracı mumkun olan en yuksek vitesde tutun ancak gaz pedalına fazla basmadıgınızdan yani aracın bogulmadıgından emin olun. Konumuzla alakalı olmadıki ama boylede

  6. #26
    Şakir Yalçın
    makineman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/05/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    269
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    Forumda bir arkadaş bahsetmişti. Turbonun etkisi en çok yokuş yukarı araç yüklüyken belli oluyor diye. Geçen hafta Konya'dan Mersin'in Aydıncık ilçesine gittim. Yolun yarıya yakını Torosları aşmakla geçti. Burada gerçekten de GP'yi kullanmanın zevkine vardım. Torosları geçerken yokuş yukarı devri 2000d/d nın altına düşürmeyince gerçekten araç fırlıyor. Özellikle kısa mesafeli araç sollamalarında araç yüklü olmasına rağmen gerçekten beklediğimden iyi performans verdi. Şehir içinde ekonomi yapacaz diye doğru dürüst kullanamıyoruz. Bir de Konya'da yokuş yoktur pek. Bu nedenle de aracımı zorlayamadığımdan tadını çıkaramadığımı anladım.

  7. #27
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    Alıntı carcas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yav arkadaşlar bırakın şu işin teknik kısmını mehmet kardeş gibi yazın

    mehmet kardeş 1,2 vitesi 3500-4000 devirde değiştirin 1750 nin altına inmeden diğer vitese geçin demişsin arkadaş ben hep normalde 2000-2500 devirde 1,2 vitesleri değiştiriyorum ben mi az devirli kullanıyorum sen mi çok devirli kullanıyorsun mazotun litresi 3200 oldu biliyorsun demi

    her yakıt almadan önceki 30-40km boyunca zorlayarak kullanıyorum.. yoksa her defasında 3500-4000 devirlerde vites değiştirsem yakıta para yetiştiremezdim.. tasarruf için ise ilk 3 viteste düşük devirleri(1200-1750), diğer 3 viteste ise 1750-2500 arası ideal.. öneririm..

  8. #28
    ibrahim yıldırım
    asistan_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/03/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Mango Turuncu
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    lütfennn acillll yardım (((((((
    ya arkadaşlar ben mesajı yazacak yer bulamamadım
    bir yardımcı olurmusunuz
    benim arabanın turbosu 2600 dan sonra 2800 e doğru açılıyor acaba sebebi ne olabilir benim ilk aldığımda 2000 civarlarında açılıyordu anlam veremedim!!!!
    lütfennn acillll yardım (((((((


    yardımlarınız ve paylaşımlarınız için şimdden teşekkür ederim ))

  9. #29
    anvil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2007
    Mesajlar
    0
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1348

    Standart

    Alıntı asistan_06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lütfennn acillll yardım (((((((
    ya arkadaşlar ben mesajı yazacak yer bulamamadım
    bir yardımcı olurmusunuz
    benim arabanın turbosu 2600 dan sonra 2800 e doğru açılıyor acaba sebebi ne olabilir benim ilk aldığımda 2000 civarlarında açılıyordu anlam veremedim!!!!
    lütfennn acillll yardım (((((((


    yardımlarınız ve paylaşımlarınız için şimdden teşekkür ederim ))
    don't panic

    konu ile ilgili bu topici inceleyin

    https://forum.grandepuntotr.com/tekn...kullanimi.html

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #30
    Murat YANIK
    Linos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    5.209
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    06 BE 7673
    Edilen teşekkür: 1268

    Standart

    Konular birleştirildi!

  12. #31
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı asistan_06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lütfennn acillll yardım (((((((
    ya arkadaşlar ben mesajı yazacak yer bulamamadım
    bir yardımcı olurmusunuz
    benim arabanın turbosu 2600 dan sonra 2800 e doğru açılıyor acaba sebebi ne olabilir benim ilk aldığımda 2000 civarlarında açılıyordu anlam veremedim!!!!
    lütfennn acillll yardım (((((((


    yardımlarınız ve paylaşımlarınız için şimdden teşekkür ederim ))
    dostum aracında bariz sorun var. turbon hasar görmüş olabilir veya turbo hortumunu delmiş olabilirsin. acilen servise gitmeni tavsiye ediyorum.

  13. #32
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Turbo sonuçta devrede, belki de psikolojiktir ya da hortumlardan birinde kaçak vardır...

  14. #33
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    turbonun acilmasi ve acılmaması diye birsey yok oncelikle bunu bilelim. Arac egsoz gazı urettigi surece turbo devrededir. Sizin cıktıgınız rampaya sectiginiz vitese gaz pedalına bastıgınız orana gore turboyu farklı devirlerde hissedersiniz (ses veya ivmelenme olarak) Aracınızı duz yolda hafif hafif hızlandırarak gaz pedalına cok basmadıgınız zaman aracınız fazla egsoz gazı uretmeyecek siz 3000 devirde olsanızda turbunuzun sesini duymayacaksınız. Ancak aracınız 1200 devirde de olsa vitesi kucultmediginiz halde tam gaz yaptıgınız zaman turbonun deliler gibi dondugunu duyacaksınız. Belkide hicbir sorununuz yoktur.

  15. #34
    mehmet mart
    enigma_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/04/2008
    Yaş
    37
    Mesajlar
    11
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    turbonun 1750 yada 2000 devirden daha alt devirlerde hissedilir olabilmesi icin ne yapmak lazim?...mesala 1500 civarina cekebilme ihtimalimiz varmı?..2000 devir alti cansiz 2000 den sonra kursun gibi fırlıyor araba ..

  16. #35
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    sanırım yok. daha ufak bir turbo takman lazım. ya da supercharge alacaksın. chip veya box bir nebze iş görebilir.

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. 1.4 MULTIAIR 105 HP motor Turbo takılarak 1.4 MULTIAIR Turbo 135 HP olur mu?
    yusuffffff tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 28/07/2012, 02:28
  2. Dizel punto turbo ve turbo hortumu
    BLACKND tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 17/06/2012, 23:12
  3. Ege Turbo Stage 2 Turbo Büyütme
    egeturbo tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 47
    Son Mesaj: 23/03/2012, 18:19
  4. Adamlar yapmış Opel Twin-turbo 1.9 cdti kompressör + turbo !!!
    legend tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23/04/2011, 13:48
  5. ABS Kullanımı Hk.
    etufan tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 02/02/2011, 13:02

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com