Değerli arkadaşlar sorun bugün itibariyle çözüldü. Merak edip okumak isteyen arkadaşlar için yazıyorum. Benzer sorunları yaşamamanız dileğiyle:
Bildiğiniz üzere arabam 92 km/h hızda "Check Transmission" hatası veriyor ve bilgisayarda p0720 Şanzıman çıkış hız sensörü devre hatası görünüyordu. 40 gün uğraşma sonunda benden önceki sahibinde aracın şanzımanının içinin revize edildiği ve bu revizasyonda fabrikanın verdiği oranlardan farklı dişliler (viteş dişlileri ve ayna-mahruti) kullanıldığı ortaya çıktı. Sorunun çözümü için açılmamış, tertemiz, çıkma bir şanzıman alındı (Bostancı Rese Oto-Recai Usta'nın önerisiyle) ve araç tam sorunsuz hale geldi derken bu sefer aynı arızanın 130 km/h süratte verdiğini farkettik ve aldığımız bu şanzımanı geri verip, en başa geri döndük. Acaba elektriksel veya beyinsel bir arıza mı bu diye kara kara düşünürken, arızanın 90'da yaparken şanzımanın değişimi ile 130'da yapıyor olması doğru yolda olduğumuzu düşündürdü ve yeni bir şanzıman aramaya koyulduk. Kartal Oto Sanayi - Özkan Oto'da Fatih Usta ile görüştüm ve elinde otomatik şanzıman olmadığını ancak manuel bir şanzımanın bizim arabalara uygun hale getirilebileceğini söyledi. Özetle benim ilk arızalı şanzımanımın üzerinde hız sensörü deliği olan orta gövdesini ve vites çatalını kullanarak manüel bir şanzımanın içini açıp tek tek bütün dişlilerini sayıp fabrika değerleri ile karşılaştırıp uygunluğu gördükten sonra yeni şanzımanımız ortaya çıktı. Bu son umudumuz diye düşünerek araca taktık ve bingo!! araç 140- 150- 160 km /h hız ile tecrübe edildi ve sorun ortadan kalkmış göründü. Derken bu şanzımanda da 5. vites dişlisinin ötme yaptığı sorunlu olduğu ortaya çıktı. Fatih usta malın arkasında durduğunu ve dişliyi değiştireceğini söyledi ve 30 dk. içinde yeni dişliyi taktı. Böylelikle ötme sorunu da ortadan kalktı. Bu notlar şurada bir yerde dursun, birgün birinin işine yarayabilir:
1- Fiat grubu araçların hemen hepsinin şanzımanı (linea, punto, idea, panda, 500 .. vb.) dışarıdan aynı görüntüye sahip ancak dişli oranları herbiri için farklı hatta Punto'nun da kendi içinde farklı dişli oranlarında şanzımanları var. Tüm bunları görebileceğiniz siteler mevcut isteyenle paylaşırım.
2- Çıkma komple şanzımanların çoğu yurtdışından hangi arabadan söküldüğünü bilinmeden geliyor ve tüm Türkiye'de çıkmacılar tarafından alınıp-satılıyor. Bizde olmayan onlarca Fiat modeli ve onlarca farklı oranlı vites kutuları var. Şayet otomatik vites(dualogic) bir şanzıman ihtiyacınız olursa, sizin arabanızın aynısından söküldüğüne emin olduğunuz bir şanzıman bulmalısınız. Aksi halde çok şanslı değilseniz ve oranlar tutmazsa şanzıman devri ile motor devrinin paralelliğini yakalayamaz ve benim gibi sorunlar yaşarsınız.
3- Aracınızın şanzıman beynine elletmeden bütün çareleri tüketmiş olmalısınız zira beyinin aynı kodunu bulmalısınız cfc ile başlayan kodun aynısını bulamazsanız uydurmak çok zor olacak.
4- Manüel bir fiat şanzımanını otomatiğe uygun hale getirebilir ve sorunsuz kullanabilirsiniz (1-2 ufak değişiklik yapmanız şart) Detaylar için yardımcı olurum.
5- Bostancı Rese Oto- Recai Usta'nın gayreti, emeği ve sabrı çözümü bulmamda en büyük etkendir. Korkmadan çekinmeden gidin, konuşun , adamdır, esnaftır ve en önemlisi iyi bir ustadır.
6- Özkan Oto Fatih Usta her türlü çıkma yedek parça konusunda yardımcı olur ve garantili iş yapar. (Kendisi de aynı Recai Usta gibi yetkili servis deneyimlidir.)
Benzer sorunlar yaşayanlar bana ulaşabilir. Kalın sağlıcakla.
Yer imleri