Merhaba. Bana şanzımandan gelen koku kaçırdığını doğruladığı için mantıklı geldi fakat düzde ve o hızda giderken ve hep aynı aralıkta yapmasıda elektronik bi sıkıntı olabilir gibi geldi.
SM-G611F cihazımdan gönderildi
Arkadaşlar Merhaba, aranıza henüz katıldım ve Grande Punto 2011 model 1.4 benzinli Dualogic şanzumanlı bir araç sahibiyim. Aracı aldığımdan itibaren çözülemeyen bir sanziman sorunu ile karşı karşıyayım. Konuyla ilgili yardım ve desteklerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim. Sorunumu ve hikayesini özetliyorum.
-araç viteslerinde ve geçişlerinde genel anlamda herhangi bir ses,titreme,sıkıntı yok.
-ancak araç 4. Vitesten 5. Vitese geçerken tam 2500 devirde ve yaklaşık 90-92 km süratte hepimizin malum olduğu check transmission(vites kutusunu kontrol ettir) uyarısı alıyorum ve çoğu zaman 5. Vitese geçmeden devir yükselmeye devam ediyor.
-deviri düşürüp (yani gaz kesip) 2500 devirin altına indirdiğimde manuel olarak sıkıntısız 5'e atabiliyorum. Bazen uyarıyı almama rağmen geçte olsa 5e ototmatik geçiyor.
-vites düşürmede problem yok otomatik olarak düşüyor.
-Aracı farklı ariza tespit cihazlarına baglattigimda(yetkili servis cihazı dahil) ise P0720 (bağladığım cihaza göre:şanzıman hiz sensoru devre hatası , araç hizi arızası, sanziman çıkış safti hizi arızası ) alıyorum.
***Çözüm için yetkili servis ,forumlarda önerilen birçok dualogic uzmanı dahil bilgi ve destek almaya çalıştım.Hepsi farklı şeyler söylese de ortak analiz neticesi aracın motor devri ile sanziman devrinin birbirini tutmaması yani sanziman devir sensörünün okuduğu hiz ile aracın gerçek hızının örtüşmemesi sonucu bu hatayı alıyormuşum.
--Bildiğiniz üzere sanziman üstünde hiz sensoru(kahverengi soketli) bulunuyor. Bu parçayı 80 tl karşılığında temin edip degistirdim. Sorun çözülmedi.Bu arada yetkili serviste aynı sensoru 430 tl dediler. Bu biraz kafamı karıştırdı. Ama sensor okumasa neden 2500 devir 92 km süratte bu arızayı alıyorum ve düşük viteslerde bu sorun yok anlayamadım.
---Ankara Emci oto ustası: sanziman beynini değiştir dedi ancak sanziman beyni degisimi hem ekonomik bir çözüm degil Ve hatta beyni bulmak hiç kolay değil.
-başka bir fiat ustası :aracın baski balatasinin yuksek devirde ve yükte yani yuksek viteste kaçırıyor bu sebeple sensor doğru okuma yapamıyor dedi. (Hemen belirteyim arac meshur ihlamur yokuşunda
Dur kalkta debriyaj aşırı ısındı uyarısı ve balata kokusu verdi.)Baski balata değişimi işi çözer kesinlikle dedi.ancak kalkışta neden sıkıntı yaşamıyorum bilemedim.
-bir başka usta şanzımanı indirip dağıtıp bakalım dedi. (Itimad etmedim)
-forumda bircok kişinin önerdiği usta olan Bünyamin usta tam 1 gün hırs yapıp arızayı tespit etmek için uğraştı ancak (Allah razı olsun) arızanın robot ya da sanziman ile alakalı olmadığı,.muhtemelen sanziman beyni ve abs beyni arasındaki veri alışverişinde elektriksel veya parazitsel bir ariza olduğunu dusundüğünü belirtti ve yine somut çözüm bulamadı. (Abs beyni tekerden gelen hizi alır sanziman beynine iletirmiş bu araçlarda)
Sonuç olarak: sizce arızanın çözümü için nasıl bir yol izlenmeli? Daha önce içinizde benzer bir sorun yaşamış olan bir üye var mıdır? Merak ediyor şimdiden teşekkür ediyorum. Var mi bu platformda bana yardım edebilecek bir arkadaşımız?
Merhaba. Bana şanzımandan gelen koku kaçırdığını doğruladığı için mantıklı geldi fakat düzde ve o hızda giderken ve hep aynı aralıkta yapmasıda elektronik bi sıkıntı olabilir gibi geldi.
SM-G611F cihazımdan gönderildi
Cok dik bir yokusta yari otomatik bir aracın dur kalk yapıp balatayı ısıtıp koku vermesi normal kabul edilmez mi sizce?
Nacizane fikrim yanlış anlamayın. Benim manuel vites hyundai aracı da kaçırma yapıyordu dik rampayı normal hızla çıkıyorken içeri aşırı koku geliyordu.mesela bolu dagını cıkıyorken gibi düşünün içeri koku veriyordu.
Fakat yarı otomatik aracımlada normal hızla aynı rampayı cıkarken hiç koku gelmiyor.
He çok rampadır çok dur kalk yapıyosunuzdur . kalkışlarda arac kendisi yarım debriyaj yapıyor belli hıza kadar. Eğer böle durumsa tabiki kokar ve balata çabuk aşınır. Hangi şehirdesiniz bursada bu şanzımanlara bakan ünlü bi usta var diye duydum fakat isim falan bilmiyorum
SM-G611F cihazımdan gönderildi
Istanbuldayim üstad. Yarım debriyaj görüşünüze katılıyorum. Sanziman usta si şanzımanı dağıtmadan bana yanıt vermeyecek kanaatindeyim .Yaklaşık 10 tane sanzumanci ile konuştum. Hepsi direkt söküp dağıtma hevesinde. Şayet arizam basit bir kabloda ya da sanziman yağında falansa yazık gunahtir bana çıkaracakları faturaya.3000 -4000 liradan başlayan masraflar minimum. En önemlisi çözüleceğinin garantisi de yok.Bir arızalı soket için komple robot değişen arkadaşları okudum. Biri dese ki arizan şundadır. Oraya yöneleceğim.
Ya aynen işte ve bu arabaların robot yagı nerden değişir onu bile bilmeyen ustalar var malesefki. He ustaya dersenki usta arabayı yap gerçekten olsun al paranı. Ama onada yanaşmaz kimse çünkü dediğin gibi zor bulunuyor bu aracların ustası.
SM-G611F cihazımdan gönderildi
https://youtu.be/ERlmeKLyR2Y
Dediğim usta bu bi bak araştır istersen.
SM-G611F cihazımdan gönderildi
Vallahi hocam araştıra araştıra usta olacağım yakında. Bi seneye kalmaz söker takarım arabayı. Kötü kiracı ev sahibi yapar misali. Sanziman ustalarına güvenmiyorum hatta geze geze nefret ettim firsatciliklarindan. Abi getir dağıtalım bakalim. Neyden olur? Cevap yok.Kafası çalışan bi elektronikçi ya sa durust bir fiat ustası doğru yönlendirme yapar sanırım.
Ya benim çok basit bi gaz ayarından sebep tekleme yapıyordu. Regülatör basınç ayarı düşükmüş.
Buji dediler değiştim
Kablo dediler değiştim
Lpg filtresi dediler değiştim
Ateşleme bobini dediler normalde yalovadayım bastım izmite gittim geçerken gölcük sanayiye girdim adam 5kuruş almadan yaptı arabayı hala daha kullanıyorum. Malesef usta bulmak zor. Umarım kısa sürede çözüme kavuşursun. Bence ucuzlardan başla soketler kablolar gibi.
SM-G611F cihazımdan gönderildi
Denemeye baslayacagiz bakalim. Paylasiminiz için teşekkür ederim üstad. Başka çözüm onerisi olan arkadaş varsa fikirlerini almak isterim???
Rica ederim. İyi geceler
SM-G611F cihazımdan gönderildi
Degerli forum üyeleri , soruna çözüm önerebilecek kimse yok mu ?
Onur kardeşim herkes işini yapmalı herkesin bir uzman oldugu bir alan vardır sizin işinizi çözecek kişi FIAT YETKİLİ SERVİSİ Uzmanı Ahmet abi dir FIRAT YETKİLİ SERVİSİ kapandıgı için kendisi Topkapı da bir dükkan açıp sadece bu iş için çalışıyor ne kadar tutar veya ne yapar onu ben bilmem ama bu işin piiri odur 0532 424 34 08 numarası da bu
Sagolasin üstadım. Ahmet abiyle de görüşeceğim. Bakalim bu ariza ile karşılaşmış mi? Umarım çözüm bulabilir.
Değerli arkadaşlar sorun bugün itibariyle çözüldü. Merak edip okumak isteyen arkadaşlar için yazıyorum. Benzer sorunları yaşamamanız dileğiyle:
Bildiğiniz üzere arabam 92 km/h hızda "Check Transmission" hatası veriyor ve bilgisayarda p0720 Şanzıman çıkış hız sensörü devre hatası görünüyordu. 40 gün uğraşma sonunda benden önceki sahibinde aracın şanzımanının içinin revize edildiği ve bu revizasyonda fabrikanın verdiği oranlardan farklı dişliler (viteş dişlileri ve ayna-mahruti) kullanıldığı ortaya çıktı. Sorunun çözümü için açılmamış, tertemiz, çıkma bir şanzıman alındı (Bostancı Rese Oto-Recai Usta'nın önerisiyle) ve araç tam sorunsuz hale geldi derken bu sefer aynı arızanın 130 km/h süratte verdiğini farkettik ve aldığımız bu şanzımanı geri verip, en başa geri döndük. Acaba elektriksel veya beyinsel bir arıza mı bu diye kara kara düşünürken, arızanın 90'da yaparken şanzımanın değişimi ile 130'da yapıyor olması doğru yolda olduğumuzu düşündürdü ve yeni bir şanzıman aramaya koyulduk. Kartal Oto Sanayi - Özkan Oto'da Fatih Usta ile görüştüm ve elinde otomatik şanzıman olmadığını ancak manuel bir şanzımanın bizim arabalara uygun hale getirilebileceğini söyledi. Özetle benim ilk arızalı şanzımanımın üzerinde hız sensörü deliği olan orta gövdesini ve vites çatalını kullanarak manüel bir şanzımanın içini açıp tek tek bütün dişlilerini sayıp fabrika değerleri ile karşılaştırıp uygunluğu gördükten sonra yeni şanzımanımız ortaya çıktı. Bu son umudumuz diye düşünerek araca taktık ve bingo!! araç 140- 150- 160 km /h hız ile tecrübe edildi ve sorun ortadan kalkmış göründü. Derken bu şanzımanda da 5. vites dişlisinin ötme yaptığı sorunlu olduğu ortaya çıktı. Fatih usta malın arkasında durduğunu ve dişliyi değiştireceğini söyledi ve 30 dk. içinde yeni dişliyi taktı. Böylelikle ötme sorunu da ortadan kalktı. Bu notlar şurada bir yerde dursun, birgün birinin işine yarayabilir:
1- Fiat grubu araçların hemen hepsinin şanzımanı (linea, punto, idea, panda, 500 .. vb.) dışarıdan aynı görüntüye sahip ancak dişli oranları herbiri için farklı hatta Punto'nun da kendi içinde farklı dişli oranlarında şanzımanları var. Tüm bunları görebileceğiniz siteler mevcut isteyenle paylaşırım.
2- Çıkma komple şanzımanların çoğu yurtdışından hangi arabadan söküldüğünü bilinmeden geliyor ve tüm Türkiye'de çıkmacılar tarafından alınıp-satılıyor. Bizde olmayan onlarca Fiat modeli ve onlarca farklı oranlı vites kutuları var. Şayet otomatik vites(dualogic) bir şanzıman ihtiyacınız olursa, sizin arabanızın aynısından söküldüğüne emin olduğunuz bir şanzıman bulmalısınız. Aksi halde çok şanslı değilseniz ve oranlar tutmazsa şanzıman devri ile motor devrinin paralelliğini yakalayamaz ve benim gibi sorunlar yaşarsınız.
3- Aracınızın şanzıman beynine elletmeden bütün çareleri tüketmiş olmalısınız zira beyinin aynı kodunu bulmalısınız cfc ile başlayan kodun aynısını bulamazsanız uydurmak çok zor olacak.
4- Manüel bir fiat şanzımanını otomatiğe uygun hale getirebilir ve sorunsuz kullanabilirsiniz (1-2 ufak değişiklik yapmanız şart) Detaylar için yardımcı olurum.
5- Bostancı Rese Oto- Recai Usta'nın gayreti, emeği ve sabrı çözümü bulmamda en büyük etkendir. Korkmadan çekinmeden gidin, konuşun , adamdır, esnaftır ve en önemlisi iyi bir ustadır.
6- Özkan Oto Fatih Usta her türlü çıkma yedek parça konusunda yardımcı olur ve garantili iş yapar. (Kendisi de aynı Recai Usta gibi yetkili servis deneyimlidir.)
Benzer sorunlar yaşayanlar bana ulaşabilir. Kalın sağlıcakla.
Geçmiş olsun. Baya sancılı bi süreç olmuş.
Maliyet ne tuttu onuda paylaşsaydınız keşke.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri