araçların kataloglarında hangi oktan benzin kullanılacağı belirtilir,buda motorun özellikleri ile doğrudan ilgilidir,daha doğrusu motorun hangi yakıt türünü kullanacağına karar verildikten sonra motorda buna göre dizayn edilir özelliklede burada sıkıştırma oranı önemlidir,sıkıştırma oranı yükseldikçe oktanında yükselmesi gerekir,çünkü benzin mazot gibi hassas olmayıp kontrolsüz patlama yapabilir,buda sıkıştırma ve benzinin oktanı ile dengelenip,pistonun en üst seviyede olduğu yani maksimum sıkıştırmanın gerçekleştiği anda bujinin çakmasıdır ki,bu kontrollü patlamadır,oktan yükseldikçe motorların sıkıştırma oranları artırılabilir.kısaca katalog bilgilerinin dışında farklı oktanda yakıt kullanılması halinde uzun vadede motora zarar gelebileceği gibi artı bir kazanç sağlamıyacağı içinde cebimizede zarar verir.