Arkadaslar 97 oktanmı yoksa 95 oktanmı kullanıyorsunuz ?Aralarında temizleyici fark olarak biliyorum ben.Arkadas benim 97 oktan kullanma diyor pompacı arkadaslar ise 97 kullanmam konusunda ısrar ediyor.
Görüşleriniz ??
Arkadaslar 97 oktanmı yoksa 95 oktanmı kullanıyorsunuz ?Aralarında temizleyici fark olarak biliyorum ben.Arkadas benim 97 oktan kullanma diyor pompacı arkadaslar ise 97 kullanmam konusunda ısrar ediyor.
Görüşleriniz ??
Konu Linos tarafından (20/11/2007 Saat 13:50 ) değiştirilmiştir. Sebep: Font düzeltildi!
Opet'in 97'liğini kullandım! Performans açısından bir fark göremedim! (Motor koruma konusunda bir şey diyemeyeceğim) Ancak yakıt sarfiyatının 95'e göre biraz daha fazla olduğu kanaatindeyim! Dün de 100 oktanlık aldı eşim ama henüz benim deneme şansım olmadı! Bir depo da böyle takılacağız bakalım...
Eğer bir fark görürsem yazarım![]()
1-2 kere deneme amacli 97 aldim , bunun disinda hep 95 kullaniyorum.
100 oktan gercek 100 ise fayda yerine zarari bile olabilir .
Granit Gri F.I.R.E Dynamic KP + SP + AJ
Ne gibi bir zarar???
100 oktanmı ??????????
100 oktanı güçlü motorlar kullanıyor sanıyordum ..Bence 97'yi geçmemelisin .
şöyle bir makale var :
https://www.modifiyem.com/cmps_index.php?page=makale11
Granit Gri F.I.R.E Dynamic KP + SP + AJ
Arkadaşlar bildiğim kadarıyla sizin araçlar 95 oktana ayarlı. Eğerki 98 e geçmek istiyorsanız yazılımı varsa, yazılım güncellenmesi lazım. Bu olsa bile yakıt sarfiyatınız artacaktır. Ayrıca şunuda belirteyim 95 oktanların 95 oktan olduğu 98oktanların 98 oktan olduğu ve hatta 100oktan diye birşeyin olduğu, türkiyede şüpheli. Bir çok kişi 100oktanların sadece satış politikası olduğunu söylüyor nederece doğru bilemem.
Ama bence siz 95 oktan almaya devam edin. Paranız cebinizde kalsın.
Konu mTk tarafından (31/01/2007 Saat 23:29 ) değiştirilmiştir.
Anladığım kadarıyla 100 oktanın zararı da yok faydası da! Olan bizim paraya oldu!:icon_lol:
Şu Ferrari'yi alabilmek için almıştık zaten 100 oktanı... Başka türlü 100 milyonu bulmuyordu! O da dandik bir şey çıktı, bizim 20 milyon yalan oldu...:icon_lol: 8M
yüksek oktan. yüksek devirler için gerekli sadece araç 9000-10000 lere çıkıyorsa lazım yoksa gerek yok
photoshop soranlar oluyor.....
araçların kataloglarında hangi oktan benzin kullanılacağı belirtilir,buda motorun özellikleri ile doğrudan ilgilidir,daha doğrusu motorun hangi yakıt türünü kullanacağına karar verildikten sonra motorda buna göre dizayn edilir özelliklede burada sıkıştırma oranı önemlidir,sıkıştırma oranı yükseldikçe oktanında yükselmesi gerekir,çünkü benzin mazot gibi hassas olmayıp kontrolsüz patlama yapabilir,buda sıkıştırma ve benzinin oktanı ile dengelenip,pistonun en üst seviyede olduğu yani maksimum sıkıştırmanın gerçekleştiği anda bujinin çakmasıdır ki,bu kontrollü patlamadır,oktan yükseldikçe motorların sıkıştırma oranları artırılabilir.kısaca katalog bilgilerinin dışında farklı oktanda yakıt kullanılması halinde uzun vadede motora zarar gelebileceği gibi artı bir kazanç sağlamıyacağı içinde cebimizede zarar verir.
bu konuda bende şunu söyleyebilirim. daha önce benzinli 1,4 motorlu clio kullanıyordum denemek için 97 oktan benzin aldım P.O dan motorun çekişi düştü. yani fabrika hangi yakıtı tavsiye ediyorsa onu kullanmak gerekir bence arkadaşlar
97 oktan benzin kullanmanın veya 100 oktan benzin kullanmanın pratikte bir zararını göremezsiniz. eğer aracımız katalizörsüz olsa idi ve avgas ( ki 120-140 oktan arası değeri vardır)kullanam imkanımız olsaydı tutuşma dayanımının yüksek olması dolayısıyla yanmanın eksoz strokunda da devam etmesi sebebiyle eksoz subaplarına ve segmanlara zarar verme ihtimalimiz vardı. Ben faydalı olduğunu savunuyorum ; her ne kadar aracımızın üstünde 106 veya 306 GTI lar gibi detonasyon sensörü olmadığından map üstündeki avans değerlerine çıkamasak da yakıtın detonasyon direnci yükseleceğinden motor alt devirlerde biraz daha kıvraklaşacak ve bilhassa yazın havanın sıcak olduğu dönemlerde kullanım rahatlayacaktır.
isteyen şöyle bir test yapabilir rampa çıkarken vites büyütüp düşük devirde avans şakırtısını duyabildiğiniz deviri kaydedin ( bu noktada kalmakta ısrar etmeyin motorun başını yersiniz) ve bu testi her iki yakıtta tekrarlayın.
Ayrıca detonasyon dayanımı yüksek olan yakıt daha az kurumlu yanacağından hem motorunuz temiz kalacak hem emisyonlar daha düzgün olacak ; hem de egr valf ve katalizörün ömrü uzayacaktır.
Bu arada çağlarka'ya katılıyorum PO97 gerçekten kötü bir benzin ben total ve opet öneriyorum.
Fire Active 1.4 8V 77Bg.
verdiğiniz bilgiler için tşk.ler
Son depomu 100 oktanlıktan doldurmuştum yukarıda da yazdığım gibi! Gözle görülür bir performans artışı sağlandığını söyleyebilirim! Araba daha iyi hızlanıyor sanki! Yakıt sarfiyatı için bir şey söylemek içinse henüz erken...
linos dostum biras psikolojik olmus olabilir mi cunku 100 oktan yuksek performanslı arabada hıssettırırmıs ..
Walla bilmiyorum, sonuçta test yapmadım 0-100 kaç saniye diye! Bana öyle gelmiş olabilir tabii...![]()
en guseli tekrar normal aldıgında farkedıp etmedıgı olur 8O
ben arada gaz olduğumda fullforce 97 kullanıyorum 30 kuruş pahalı ama azda olsa performans artışı hissediliyor bu arada fullforce 97 97 oktan diil katkılı 95 oktan hatırlatıyım![]()
Demon Driver|Damien|
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri