Bence servis kendini garantiye almak için bir çok şeyi yazmış. Enjektor pompa dışındakileri siz dışarda deneseniz olurmu acaba?
Arkadaşlar biraz önce fıat servisi aradı.Enjektör ve pompa tamir edilecekmiş.1600 lira tutar dendi.(Daha önce enjektörü bosch servise yaptırmıştım ve bir arıza çıkmadığı için ayar yapılıp verilmişti)Bunun yanında aracın basınç regılatörü,mazot filtresi,basınç sensörü,ve akü değişecekmiş.Toplam masraf 3300 lira tutar dediler.Sadece enjektör ve mazot pompası tamir edilse sorun çözülmez mi dediğimde çözülmeyebileceğini onun için de söylenilen parçaların da değişmesi gerektiği söylendi.Benim de açıkçası kafam karıştı.Düşünüp sizi arayım dedim.Tamam dediler.Ne yapsam acaba?
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Bence servis kendini garantiye almak için bir çok şeyi yazmış. Enjektor pompa dışındakileri siz dışarda deneseniz olurmu acaba?
Resmen soygun bence aracınızı alın ordan bunları dışarıda yaptırmanız 1500 geçmez
Acaba enjektör ve pompayı tamir ettirip diğerlerini parça değiştirerek bulun desem kabul etmezler mi?Mesela sensörü takıp sorun çözülmediğinde takmasalar olmaz mı?Bu şekilde bir teklifi kabul etmezler mi?Bir de enjektör ve pompa tamiri bu kadar neden yüksek çıkıyor anlamış değilim.Dışarıda mazot pompası revizyonu 250-300 tl.Bunlar enjektörde ne var ne yok değiştiriyorlar mı ne yapıyorlar acaba?
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Acaba enjektör ve pompayı yaptırsam mı diyorum ama bu fiyatlar niye bu kadar yüksek acaba?Enjektör veya mazot pompasından birisi arızalı olsaydı birini yaptırıp gönderirlerdi ve diğer parçalar da değiştirmeyiz derlerdi herhalde.Demek ki bunlar 1600 lirayı sadece enjektör ve pompanın lastik tamir takımı ve temizlenmesine alıyorlardır değil mi?Doğru mu düşünüyorum volkan bey?
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
bu kadar şey değiştikten sonra düzeleceği garantisi yoktur bence
Bir hafta önce Albea aracımızın pompasını 200 TL ye revize ettirdim. Pompanızın alt tarafında herhangi bir mazot kaçırma varmı. Aracın km ve mazot poması daha önceden hiç revize edilmişmi.
1. Enjektörlerinizi revize ettirmişsiniz bence bir daha ellettirmeyin.
2. Akünüz değişmiş. Yeni akü neden değiştirilir onu anlamak güç.
3. Mazot filtreside değiştirdiniz yan sanayi falan değilse sorun olacağını düşünmüyorum.
Bu 3 madde dışında kalanlara bakma lazım. Basınç sensörü değilde regulatörörü kontrol edilebilir.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Hocam akü zayıf ise zayıf akü ile arıza çözümü olmaz. Akü denedin ama akünün bir günü bir gününü tutmaz. Madi durumunuz müsait olunca bu arızanın çözümü için sağlam akü ile devam edin. 240000 km bir aracın pompa durumu mutlaka bakılmalı. Bu da pompa test tezgahına bağlanılarak bakılmalı. Onun dışında yakıt basınç kontrol valfine mutlaka baktırın.
Volkan bey servisi arayıp işlemleri yaptırmayacağım söyledim.Parçaları ankaradan geri gönderecekler.Sorunu çözemedikleri gibi bir de sökme takma ücreti vereceğiz bunlara.Aynen dediğiniz gibi volkan bey aracı alınca aküyü değiştireyim diyorum.Peki volkan bey acaba palio,fiorino ve puntoda kullanılan 1.3 multijet motordaki parçalar uyumlu mu?İnternetten parça kodlarına baktığımda uyumlu gözüküyor.Aracı teslim alınca servisin değiştirmek istediği basınç sensörü,basınç regilatörünü ve mazot pompasını arkadaştan rica edip palio aracından söküp deneyeyim diyorum.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Hocam geçmiş olsun. Bende de buna benzer bir problem var. Araç sadece gün içerisinde ilk marşı almıyor. Sabah işe geliyorum. Akşam işten çıkarken tek marşta alıyor. Benimki büyük bir ihtimal alçak basınç pompasındaki By-Pass kaçırıyor. Konuyu görünce bakayım dedim. Kompresyondan olma ihtimalini ben zor olduğunu düşünüyorum. Düşündüğünüz gibi kaçak olsa mutlaka motor sıcakkende fark edeceğinizi veya yağ eksilteceğinizi düşünüyorum. Hazır servisteyken kompresyon kaçak testini olmazsa yaptırın. Kapak açılmadan enjektör bölgesinden kopresyonu hem kuru hemde ıslak ölçülerek o ihtimali ortadan kaldırabilirsiniz. Böylece üstten mi yoksa alttan mı kaçırdığını anlayabilirsiniz.
Valla hocam beş para etmez bir servis.Kompresyon testini defalarca söylememe rağmen olmaz diyip işin içinden çıkıyorlar.Kompresyon testi ile motorun durumunun öğrenilmeyeceğini ısrarla söylüyorlar.Bu adamlarda azıcık gayret ve iyi niyet olsa yan taraftan bir aracın sensör ya da pompasını takıp denerler ama nerdeee.Parça söküp takmayı dedem de yapar.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
5 gündür araç serviste.İnşaallah hazırki aracı da bozmazlar
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Evet arkadaşlar onca sinir krizi geçirtecek işlemden ve parça değişiminden sonra en sonunda aracın problemini çözdüm.turkeyforumunda 4 yıldır değiştirmedik parça ve yaptırmadık yer bırakmayan ottoman nikli opel corsa sahibi arkadaşın yazdıklarından etkilenerek aracıma 1.8 kw gücünde güçlü marş motoru taktım.Taktıktan sonra araç ilk marşta yine 3-4 marş yaparak çalıştı.Fakat gece meraktan deneyim dediğimde bu sefer araç hissedilir derecede çabuk marş yaparak(4-5 sn)tek marşta çalıştı.Normalde bu şekilde asla tek marşta çalışmıyordu.Daha sonra sabah soğukta denediğimde aynen gene eskisi gibi tek marşta çalışmayıp ikinci marşta çalıştı.Aracın en büyük sıkıntısı akü eskiden beri zayıftı.Fakat ben akü almamak için bir işlem yaptırdığımda bravonun yeni aküsüyle deniyordum.Neyse iki gün önce gidip yeni akü aldım.Aküyü takınca araç artık hiç ikinci marşa düşmüyordu.Sabahları bile 5-6 sn civarı tek marşta almaya başladı.Bu zaten sorunun aslında kalktığını gösteriyordu ve hiç bu kadar iyi marş yapmamıştı.Sadece sabahları yine de istenildiği gibi çabuk çalışmıyordu sanki.Bu seferde dün aldığım yeni dört ısıtma bujisini araca taktım.Ve sabahleyin çalıştırdığımda yüzüm fazlasıyla güldü.Aracı boşa alıp ısıtma bujisi söner sönmez marş yapınca araç neredeyse yarım marşta çalıştı.Çok şükür araçta uğraşacağım birşey kalmadı ve sorun çözüldü.Başlangıçta hızlı marş dinamosunun bu kadar etki yapacağına inanmasam da internette biraz ayrıntılı araştırdığımda özellikle 1.3 linea,opel corsa,punto gibi araçların birçoğunda benim gibi bir türlü çözülemeyen geç marş alma problemi bu şekilde çözülmüş.Birçok usta ve internette yazılanlara baktığımda 1.3 lerin marş dinamoları bu araçlara zamanla yetersiz gelmeye başlıyormuş.Servis marş dinamolarında kömür değişimi bile yapılmasının hatalı olduğunu söylemişti.Komple orinali ile değişmeliymiş.Tamir yaptırdığım yerde yan sanayi kömür takmış zaten.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
31 mesajda size belirtmiştim. Zayıf akü ile arıza çözümü zor olur uğraştırır demiştim. Başka araçtan akü takmakta aslında çok iyi bir çözüm yolu değil. Sonuç olarak akü ile her marş yaptığınızda akünün akımı zayıflıyor.
Marş motoru konusu ise bence muamma halen. Benim takıldığım nokta ısıtma bujisinin vida kısmındaki dişlerde bozuk olduğu için dışarı basınç kaçırmasından olabileceği aklıma geliyor. Siz o kısımda yağ gibi pislik oluştuğunu yazmıştınız. Belkide sorun tamamen bundan kaynaklıydı. Marş motoruda sürekli uzun marş sonucu ömrünü tamamladı. Ayrıca kömür olayı sadece kömürü değiştirmekle çözülecek bir işlem olamayabilir. Belki rotordada sorun vardı.
Hocam eğer sadece aküyü değiştirseydim gene sorun çözülmezdi eminim.Çünkü marş dinamosunu değiştirdiğimde eski aküyle bile araç 2 marşta çalışan akşamları tek marşta çalışmaya başladı.Akü de değişince daha iyi olan marş yapma bujiler değişince tam anlamıyla halloldu.Yani aslında en büyük etken yine marş dinamosu oldu.Marş konusunda sizin dediğinize katılıyorum.Belki de yan sanayi marş kömürü ve otomatiği sorunu çözmedi.Bujiler konusunda da haklı olabilirsiniz fakat daha önce ben bujilerin hepsini söküp takmıştım.Kararan buji de çıkmadığı için son dişe kadar çıkarıp tekrar sıkmıştım.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Geçmiş olsun yunus, arızayı çözebilmene sevindim
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri